Mengtafel vergelijkingsdag zondag 6 april aanstaande in Driebergen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Originally posted by MusicXtra
    M400 laat ik thuis, zelfde pre amps en processing als de M200 en 480 die er al zijn.
    Dat is zeker een punt, en net zo gemakkelijk denk ik MusicXtra, en als het voor de Qu en GL een stekkertje omsteken is, PROBLEEM GETACKELD....Kon ook niet zo goed tellen, er stonden 7 tafels op... Niet getreurd...er zijn er genoeg. Deze tafels worden getest:

NessCio01 Roland M200i
    Renevh Behringer X32
    SPS Presonus 16-4-2
    Djyello GLD-80 + AR2412 stage rack
    SH100 Soundcraft SI Compact
    Highendsyl Allen en Heat Qu-16

MusicXtra verzorgt de benodigde speakers van het gerenomeerde merk Brooklyn Audio beide uit het pitoreske Breukelen en wij hopen dat een der daltons ook aanwezig zal zijn ter lering en vermaack...

Ik heb geen goede (naar mijn mening) multitrack kunnen bemachtigen die uit een 16 kanaaltjes bestaat. Allemaal meer dan 32 kanalen, en das beulenwerk en ondoenlijk voor een testdag. Maar geloof dat dit ook wel goed komt, zoals ik hieronder lees.

Ben wel erg benieuwd naar de QU16 omdat die alle kanalen ook op een stickie in multitrack kan opnemen zonder allemaal computers, programma's enz. daar voor in te zetten. Dat is voor bv een band die er ook over repeteerd wel erg gemakkelijk, kun je de repetitie terugluisteren of wat je nu aan het doen bent met zijn alle nu wel dat overbrengt muzikaal als dat je in je hoofd hebt en je denkt dat je neer zet....
    Last edited by drbeat; 06-02-14, 13:27. Reason: ......
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Als je een multitrack hebt van 16 kanalen of minder kan je per S4000-H twee mengtafels aansluiten. Je zet simpelweg twee keer dezelfde multitrack op de recorder. 1-16 en 17-32 zijn dan precies hetzelfde, dus op 1-16 van iedere S4000-H kan 1 mengtafel, en op 17-32 van iedere mengtafel kan nog 1 mengtafel. Zo zit je dus al op 10 mengtafels tegelijk.

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Heb hier een 16 kanaals .wav multitrack van de
        Dooby Brothers liggen; Long train running.

Tracks komen van Cambridge, ik weet niet in welke
        kwaliteit deze zijn.

Verder: het omprikken van de QU en GL d.m.v. een RJ45
        is imo geen oplossing. Zoals al eerder is aangehaald (vorige pagina?)
        mis je dan de conversie van A naar D en juist dat willen we toch ervaren?

2 x de 16track per S4000H is dan een hele goede, we kunnen dan
        zelfs 10 tafels voorzien.

grtz

Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• djyellow
          • May 2003
          • 83

De A/D conversie zit in een stagebox en gaat met een cat5 kabel naar de tafel.

Maar als het 16 tracks worden dan is dit ook geen probleem.
          Wat wel een aandachts puntje is, is dat de QU een verschillende Line en Mic ingang heeft volgens mij.

Ik zou zeggen, gooi de multitrack eens online en dan kunnen we eens beoordelen.
          Last edited by djyellow; 07-02-14, 09:18.

Comment

• drbeat
            • Jun 2012
            • 671

beste allemaal.

Gaat de mengtafeldag nog door? komen alle gegadigden? of is het bij deze een natuurlijke dood gestorven??
            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Gaat wat mij betreft gewoon door, alles is geregeld, we wachten op 6 april
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Originally posted by renevanh
                Gaat wat mij betreft gewoon door, alles is geregeld, we wachten op 6 april
                Idem dito!
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Inderdaad geduld tot d-day...

Comment

• Tofke78
                    • Jan 2005
                    • 504

Ben echt eens benieuwd naar de resultaten. Zelf heb'k een Qu-24 besteld. Moest ik vrij zijn die dag en de Qu-24 al hebben, zou ik misschien ook wel eens durven afkomen. Maar de Qu-24 zal wel hetzelfde klinken als een Qu-16 vermoed ik...

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Hoe is nu de status van de multitrack?
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

Dat ligt er aan, als we nog steeds vast zitten aan 16ch dan heb ik maar 1 multitrack in de aanbieding.

Daan

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Daar hebben we dus eigenlijk een probleem...
                          Een belangrijk criterium voor de kwaliteit is wat er gebeurd wanneer je een 40 kanaals tafel volhangt en dan luistert wat de summing doet.
                          Ik denk dat een heel goeie manier om dat te testen is door iedere tafel vol te hangen en dan de mix van alle kanalen naar een aux sturen en alleen bijvoorbeeld vocals en akoestische gitaar af te luisteren.
                          Dan hoor je veel sneller of dat netjes blijft klinken terwijl de processor wel hard aan het werk is.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Ik heb deze twee liggen:
                            https://www.youtube.com/watch?v=b0ISvaBKQTw (17ch waarvan minstens 1 onnodig)
                            https://www.youtube.com/watch?v=_j5gVWXyRDI (9ch)

De rest is allemaal groter, een stuk of twee 24ch multitracks kan ik ook wel aanleveren, maar dat kan alleen als er een Qu-24 in plaats van een Qu-16. (voor zover ik weet de enige tafel met de 16ch beperking)

Daan

Comment

• SH1000
                              • Dec 2009
                              • 220

Ik zou de Soundcraft Si-Compact 16 meenemen maar als we met >16 kanalen gaan testen, dan moeten we op zoek naar iemand met een 24/32 versie of een Si-Expression 2/3
                              Good is the enemy of Great
                              [Jim Collins]

Comment

• renevanh
                                • Oct 2004
                                • 2371

Ik heb gisteren een multitrack laten meelopen tijdens een optreden van een van mijn vaste bandjes. Uit m'n hoofd 24 kanalen, maar 2de tom, bass mic en rechterkantje keys deden niet mee, dus laten we 21 kanalen zeggen
                                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...