Mengtafel vergelijkingsdag zondag 6 april aanstaande in Driebergen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

Multitrack processed afspelen. Alle kananel op 0dB zetten en naar de stereo-bus routen. Om op vijf tafels een mix te maken van 24 kanalen, incl eq, compressie en routing levert teveel variabelen op om 'dezelfde' klank te maken en kost teveel tijd.

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

+1

Juist, een kant-en-klare mix met EQ, dynamics, fx en routing in één keer op de tafels planten (van te voren), al dan niet meerdere multitracks. Of dat mooi klinkt of niet is niet interessant, en daar komen we op de dag zelf toch niet uit. Zal hier es ff rondkijken of er nog wat op de harde schijf slingert waar we wat mee kunnen.

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• PvG
        • Sep 2012
        • 979

Dan test je dus niet de EQ, dyn, fx van de tafels, maar alleen de ADCs en DACs. (Ik ga er nog steeds vanuit dat alle tafels foutloos digitaal kunnen optellen/summen... ) Is een goede test, maar ik denk dat je daarnaast ook wilt zien/voelen hoe snel je van een cleane opname een lekkere mix maakt.

BTW: Als er niets tussen komt, ben ik ook van de partij. Moet er nog materiaal mee? XLR-kabels bijv. om tafels op de 4000s in te prikken? Ik denk dat ik genoeg heb voor 2 tafels.
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Ik denk dat de EQ en FX niet met een multitrack getest moeten worden maar met een track van een goede male en female vocal, in een mix wordt het teveel gecamoufleerd.
          Die XLR kabels zullen zeker nodig zijn, liefst natuurlijk multi's of korte losse kabels.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• PvG
            • Sep 2012
            • 979

Originally posted by MusicXtra
            Ik denk dat de EQ en FX niet met een multitrack getest moeten worden maar met een track van een goede male en female vocal
            Ook een goed idee. We zullen aan de bak moeten:
            - pre-processed multi-track voor A/B/... vergelijk,
            - vocal tracks voor eq/dyn/fx,
            - cleane multi-tracks voor "feel" van tafels,
            - metingen: latency, response en evt fase/tijd-verschil van bussen met verschillende processing?

Overigens heb ik een SL24 gehad en heb ik nu de X32, dus mensen wegwijs maken op deze tafels kan indien nodig.

Die XLR kabels zullen zeker nodig zijn, liefst natuurlijk multi's of korte losse kabels.
            Losse kabels 3.5m en 7m. Geen multi's (wel snakes met stageboxen, maar dat helpt niet ).

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Originally posted by PvG
              BTW: Als er niets tussen komt, ben ik ook van de partij. Moet er nog materiaal mee? XLR-kabels bijv. om tafels op de 4000s in te prikken? Ik denk dat ik genoeg heb voor 2 tafels.
              Volgens mij valt er in de de S4000H, waar er 5 van zullen zijn, niet zoveel XLR in te prikken toch?.

Verder lijkt het idd leuk om een kant en klaar mix de testtafels in te sturen, maar ik ben
              meer benieuwd naar hoe iedere tafel klinkt als er een straight signaal in wordt gestuurd
              en waar de interne processor aan het werk wordt gezet als er flink ge-eq't, gecompressed en
              overige FX op worden losgelaten.

Dit benadert imo het meest de live situatie van een band die 24 kanalen straight aanlevert
              en waar ieder iets van maken mag.

Grtz

Nes
              Last edited by NesCio01; 30-01-14, 14:10.
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• PvG
                • Sep 2012
                • 979

Originally posted by NesCio01
                Volgens mij valt er in de de S4000H, waar er 5 van zullen zijn, niet zoveel XLR in te prikken toch?
                Euh... Scherp... ;-) Wat voor stage boxen komen er precies? Met db25-connectoren of met xlr? Heb geen db25 kabels...

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Originally posted by PvG
                  Euh... Scherp... ;-) Wat voor stage boxen komen er precies? Met db25-connectoren of met xlr? Heb geen db25 kabels...
                  das een goeie, MusicXtra, weet jij of Roland dit mee levert? zou mooi zijn natuurlijk, dan hoef je die bekabeling ook niet mee te nemen of iemand te verzorgen. Lukt dit niet, dan wordt het moeilijk om te vergelijken.

De standaard is XLR op de geteste tafeltjes als input, en dit is ook wat je wil testen volgens mij.

Wel lullig om er op de dag zelf er achter te komen, dat zou heel sneu zijn..

Is er al een multitrack??
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

We zouden bijna iets moeten hebben dat het REAC-signaal van
                    Roland omzet naar iets dat iedere niet Roland ook aan kan
                    (een protocol voor de wereld, amen).

Hardop schrijvend.
                    Vanaf de Roland tafel komt er sowieso een REAC-signaal, waar ik
                    en Sander wat mee kunnen.

Verder zouden we dus beter af zijn met 5 stuks S4000-0832.
                    (@Sander, wil jij Kees polsen svp? Ook graag een S-4000-SP erbij
                    wat overigens ook met een gewone hub kan).

Bij iedere tafel plaatsen we een S-4000-0832, welke d.m.v. REAC wordt gevoed.
                    De 400-0832 geeft 32 kanalen uit op XLR.
                    Dan hebben we idd wel per niet Roland tafel minimaal 24 XLR
                    kabels nodig (uitgaande van een multitrack van 24).

Ik hoop 2 tafels (48 XLR kabels) te kunnen supplyen.

Verder heb ik nog een stevig camera statief
                    Ik heb wel een enkele multitrack in wav, maar ben niet stuk
                    van de kwaliteit (mt verkregen via i-net).

Grtz

Nes

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Wordt ff prikken, maar ik kan zelf zonder probleem voldoende XLR meenemen voor m'n eigen tafel.
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

Originally posted by renevanh
                        Wordt ff prikken, maar ik kan zelf zonder probleem voldoende XLR meenemen voor m'n eigen tafel.

Ik ook.

Paul
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

Originally posted by NesCio01
                          We zouden bijna iets moeten hebben dat het REAC-signaal van
                          Roland omzet naar iets dat iedere niet Roland ook aan kan
                          (een protocol voor de wereld, amen).

Hardop schrijvend.
                          Vanaf de Roland tafel komt er sowieso een REAC-signaal, waar ik
                          en Sander wat mee kunnen.
                          Dat er niemand reageert dat de niet roland tafels dan een extra DA en AD conversie hebben...
                          Zo weet je nog niets over de pre-amps.

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

Originally posted by DJ Antoon
                            Dat er niemand reageert dat de niet roland tafels dan een extra DA en AD conversie hebben...
                            Zo weet je nog niets over de pre-amps.
                            Zo, da's ook een sterke.
                            Als de Rolands op REAC draaien is er idd geen AD conversie, wel DA
                            aan het eind van de cirkel.

Dan is het meest reëel om bij de Rolands ook een S 4000-38 te plaatsen,
                            zodat dan daar er ook een analoog signaal ingaat.

Ook een scherpe opmerking overigens.

grtz

Nes
                            Last edited by NesCio01; 01-02-14, 18:19.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Vrij simpel op te lossen door de output een keer extra door een input te sturen.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SPS
                                • Mar 2004
                                • 1662

In de beoordeling spelen de preamps natuurlijk een belangrijke rol.
                                Dat betekent, dat de signalen op microfoonniveau en met de juiste impedantie moet worden aangeboden lijkt mij.

Want we zijn toch ook geinteresseerd in: headroom, noisefloor, distortion etc van de pre's?

Dit ter aanvulling..
                                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...