Multitrack processed afspelen. Alle kananel op 0dB zetten en naar de stereo-bus routen. Om op vijf tafels een mix te maken van 24 kanalen, incl eq, compressie en routing levert teveel variabelen op om 'dezelfde' klank te maken en kost teveel tijd.
Mengtafel vergelijkingsdag zondag 6 april aanstaande in Driebergen
Collapse
X
-
+1
Juist, een kant-en-klare mix met EQ, dynamics, fx en routing in één keer op de tafels planten (van te voren), al dan niet meerdere multitracks. Of dat mooi klinkt of niet is niet interessant, en daar komen we op de dag zelf toch niet uit. Zal hier es ff rondkijken of er nog wat op de harde schijf slingert waar we wat mee kunnen.
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Dan test je dus niet de EQ, dyn, fx van de tafels, maar alleen de ADCs en DACs. (Ik ga er nog steeds vanuit dat alle tafels foutloos digitaal kunnen optellen/summen...) Is een goede test, maar ik denk dat je daarnaast ook wilt zien/voelen hoe snel je van een cleane opname een lekkere mix maakt.
BTW: Als er niets tussen komt, ben ik ook van de partij. Moet er nog materiaal mee? XLR-kabels bijv. om tafels op de 4000s in te prikken? Ik denk dat ik genoeg heb voor 2 tafels.As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
Ik denk dat de EQ en FX niet met een multitrack getest moeten worden maar met een track van een goede male en female vocal, in een mix wordt het teveel gecamoufleerd.
Die XLR kabels zullen zeker nodig zijn, liefst natuurlijk multi's of korte losse kabels.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
- pre-processed multi-track voor A/B/... vergelijk,
- vocal tracks voor eq/dyn/fx,
- cleane multi-tracks voor "feel" van tafels,
- metingen: latency, response en evt fase/tijd-verschil van bussen met verschillende processing?
Overigens heb ik een SL24 gehad en heb ik nu de X32, dus mensen wegwijs maken op deze tafels kan indien nodig.
Die XLR kabels zullen zeker nodig zijn, liefst natuurlijk multi's of korte losse kabels.).
As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
Verder lijkt het idd leuk om een kant en klaar mix de testtafels in te sturen, maar ik ben
meer benieuwd naar hoe iedere tafel klinkt als er een straight signaal in wordt gestuurd
en waar de interne processor aan het werk wordt gezet als er flink ge-eq't, gecompressed en
overige FX op worden losgelaten.
Dit benadert imo het meest de live situatie van een band die 24 kanalen straight aanlevert
en waar ieder iets van maken mag.
Grtz
NesLast edited by NesCio01; 30-01-14, 14:10.Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Comment
-
De standaard is XLR op de geteste tafeltjes als input, en dit is ook wat je wil testen volgens mij.
Wel lullig om er op de dag zelf er achter te komen, dat zou heel sneu zijn..
Is er al een multitrack??Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
We zouden bijna iets moeten hebben dat het REAC-signaal van
Roland omzet naar iets dat iedere niet Roland ook aan kan
(een protocol voor de wereld, amen).
Hardop schrijvend.
Vanaf de Roland tafel komt er sowieso een REAC-signaal, waar ik
en Sander wat mee kunnen.
Verder zouden we dus beter af zijn met 5 stuks S4000-0832.
(@Sander, wil jij Kees polsen svp? Ook graag een S-4000-SP erbij
wat overigens ook met een gewone hub kan).
Bij iedere tafel plaatsen we een S-4000-0832, welke d.m.v. REAC wordt gevoed.
De 400-0832 geeft 32 kanalen uit op XLR.
Dan hebben we idd wel per niet Roland tafel minimaal 24 XLR
kabels nodig (uitgaande van een multitrack van 24).
Ik hoop 2 tafels (48 XLR kabels) te kunnen supplyen.
Verder heb ik nog een stevig camera statief
Ik heb wel een enkele multitrack in wav, maar ben niet stuk
van de kwaliteit (mt verkregen via i-net).
Grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Zo weet je nog niets over de pre-amps.Comment
-
Als de Rolands op REAC draaien is er idd geen AD conversie, wel DA
aan het eind van de cirkel.
Dan is het meest reëel om bij de Rolands ook een S 4000-38 te plaatsen,
zodat dan daar er ook een analoog signaal ingaat.
Ook een scherpe opmerking overigens.
grtz
NesLast edited by NesCio01; 01-02-14, 18:19.Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Vrij simpel op te lossen door de output een keer extra door een input te sturen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
In de beoordeling spelen de preamps natuurlijk een belangrijke rol.
Dat betekent, dat de signalen op microfoonniveau en met de juiste impedantie moet worden aangeboden lijkt mij.
Want we zijn toch ook geinteresseerd in: headroom, noisefloor, distortion etc van de pre's?
Dit ter aanvulling..Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
Comment