Mengtafel vergelijkingsdag zondag 6 april aanstaande in Driebergen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Vanavond even contact gehad met Roland, het zijn S4000H's met 32 outputs en 8 inputs plus alle benodigde XLR kabels die door hun verzorgd worden.
    Komt er dus op neer dat alles tot aan de te testen mengtafels door Roland geleverd wordt.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

Originally posted by MusicXtra
      Vanavond even contact gehad met Roland, het zijn S4000H's met 32 outputs en 8 inputs plus alle benodigde XLR kabels die door hun verzorgd worden.
      Komt er dus op neer dat alles tot aan de te testen mengtafels door Roland geleverd wordt.
      Dat is wel erg mooi van Roland Nederland! Is er dan ook iemand van Roland bij toevallig??

Denk overigens wel dat het misschien leuk is om het op een of andere manier te documenteren. Hoeft natuurlijk niet hoogstaand te zijn, maar wel met wat relevante info en even wat de meerderheid per tafel vind.
      Wellicht dat dit dan ook in het na leuten alhier wat kan helpen...

Denk dat we wel een beetje structuur moeten zien te krijgen, dat helpt wellicht.

Is het een idee om het zo te doen dat je na dat je alles aan hebt gesloten eerst per tafel alles op nul beluistert, zoals Ness ok al aan gaf? En dat 1 persoon die achter de knopjes blijft dan even de verhoudingen wat instelt per tafel en dan zo per tafel luisteren? en na dat alle tafels geweest zijn er een discussie plaats vind met de verschillende meningen? dan notuleer ik dat en kunnen we verder.

En dan gewoon wat dan op komt testen per onderdeel... En dan als laatste de vergelijking tussen de beste, als je daar dan al aan toe komt. En dan zal het dagje wellicht al helemaal vol zitten en tijd om op te ruimen..

Als er behoefte is aan een soort standaard invulformulier op die dag, wil ik dat met alle liefde en plezier maken.

Op een geslaagde vergelijkingsdag!!
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Wow DrBeat! Goed bezig!
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• highendsyl
          • Feb 2007
          • 81

Nog interesse voor een QU16? Ik check dat even bij mijn compagnon.
          Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Er komt inderdaad iemand van Roland mee dus dat komt helemaal goed.
            Structureren is inderdaad top maar hou er rekening mee dat de tijd vliegt, eerdere dagen hebben geleerd dat we veel minder kunnen doen dan we hopen.

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Originally posted by highendsyl
              Nog interesse voor een QU16? Ik check dat even bij mijn compagnon.
              Zeker weten belangstelling voor!

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Ik merk dat ik er best ff tussenuit kan

Goed bezig hier!

M.b.t. documenteren: Wellicht hebben enkele gerenomeerde
                bladen interesse? Dan kan de journalist/columnist het documenteren
                voor zijn/haar rekening nemen?

grtz

Nes

ps. Qu 16 meer dan welkom
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Originally posted by NesCio01
                  Ik merk dat ik er best ff tussenuit kan

Goed bezig hier!

M.b.t. documenteren: Wellicht hebben enkele gerenomeerde
                  bladen interesse? Dan kan de journalist/columnist het documenteren
                  voor zijn/haar rekening nemen?

grtz

Nes

ps. Qu 16 meer dan welkom
                  dat zou wel heel erg mooi zijn..zal eens mailen...meet music bv?? nog meer bladen die te mailen zijn?

Al zijn mijn verwachtingen niet erg hoog...

QU16?? JJJAAAAA!!!!! Daar ben ik erg beniewd naar...
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

QU16 zeker fijn, nou nog een Soundcraft Si en we zijn bijna compleet
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• SH1000
                      • Dec 2009
                      • 220

Ik kan evt. een Si Compact meenemen.
                      Good is the enemy of Great
                      [Jim Collins]

Comment

• djyellow
                        • May 2003
                        • 83

Dat gaat nog druk worden .... :P

Ik verwacht dat de QU het zelfde zal presteren als de GLD

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Originally posted by SH1000
                          Ik kan evt. een Si Compact meenemen.
                          Graag! Ben heel benieuwd hoe die zich vergelijkt met de GLD en de X32.
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

Volgens diverse meningen een mooie multitrack! Bruikbaar voor onze mengtafeldag?

quote:
                            In the December issue of Sound on Sound there is an article featuring a recording session that was done at Abbey Road. Organised by Tom Misner (Ex SAE guru!)

Anyway the good news is the entire session is available as a download here:

Now I don't know how long this is going to be up there but it is a fine opportunity to get yuour hands on a very high quality multi track recording using all the best mics and pres of course and in Abbey Road. Song seems nice and band are all very good of course. There is a bit of competition too for the best mix and if you win, it will go on the album. Only got until April to do it though.

It is around 780 Meg but extracts out to something like 2 Gig. All the audio files are in a folder and there are about 60 or more tracks. There is a Pro Tools session file (PTX file so newer versions of PT only) but all the audio can be just dragged into any DAW and lined up from the beginning and away you can go.

The files are 48 Khz and 24 bit. There is a lot more info in the SOS issue on this if you want more info but it is pretty self explanitory. They did not mention it but the tempo is 76 BPM.

Have fun!

Unquote

Paul

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Die heb ik hier ook liggen trouwens, zeker een interessante multitrack. Wel veel kanalen, want ze hebben de stukken dat de drummer met brushes speelt apart opgenomen, dus alle drummics zitten er twee keer in. Valt wel samen te voegen overigens, als dat nodig is wil ik daar wel even mee bezig.

Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Vandaag op de ISE even contact gehad met Roland, indien mogelijk graag de multitrack voor 6 april met Wetransfer naar Roland sturen zodat hij deze alvast kan laden.
                                Verder zie ik dat ook het oude topic nog open staat, beetje verwarrend dus misschien wil een moderator daar een slotje op gooien en deze bovenaan vast zetten?

Comment

Working...