Mengtafel vergelijkingsdag zondag 6 april aanstaande in Driebergen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Om antwoord te geven op de vraag van Vasco in het oude topic, net voor het slotje:
    Zaaltje aan de Engweg, huidige jongerencentrum DJOI.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• SH1000
      • Dec 2009
      • 220

Met ruim 60 tracks is een nieuwere cq uitgebreidere versie van de Soundcraft Si wenselijk (ik heb de SiC16).

Een Si Expression 2 met een 32 ch stagebox lijkt me dan het minimum
      4 lagen x 22 faders
      66 processing channels
      24 MiC-inputs + 32 stagebox
      Good is the enemy of Great
      [Jim Collins]

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Zoals aangegeven valt er in de multitrack nog wel wat te klussen om het aantal kanalen terug te brengen tot een iets vriendelijker getal (48 lijkt me een mooi streven, 32 wordt lastig).

Edit:
        43 Tracks inclusief een stuk of 6 lead vocal takes. Ik heb de brush- en normale drumpartijen samengevoegd (irl heb je ook geen 2 sets mics om je drumstel te versterken) en 1 rare dubbele vocaltake verwijderd (die precies gelijk was aan een andere, gecheckt met fase). Eventueel kunnen we terug naar 40 kanalen om ook op de X32 te kunnen testen. Nu de bestandsnamen nog even aanpassen. Heb hier ook nog wel wat liggen met blazers enzo, dat ook weer ff oppoetsen.

Daan
        Last edited by djspeakertje; 04-02-14, 21:34.
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Voor wie hoop had op een Midas M32: Deze is pas vanaf (eind) juli leverbaar en voor die tijd ook niet in de Benelux aanwezig.

Dus helaas geen direct vergelijk tussen een X32 & M32!

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Originally posted by djspeakertje
            Zoals aangegeven valt er in de multitrack nog wel wat te klussen om het aantal kanalen terug te brengen tot een iets vriendelijker getal (48 lijkt me een mooi streven, 32 wordt lastig).

Edit:
            43 Tracks inclusief een stuk of 6 lead vocal takes. Ik heb de brush- en normale drumpartijen samengevoegd (irl heb je ook geen 2 sets mics om je drumstel te versterken) en 1 rare dubbele vocaltake verwijderd (die precies gelijk was aan een andere, gecheckt met fase). Eventueel kunnen we terug naar 40 kanalen om ook op de X32 te kunnen testen. Nu de bestandsnamen nog even aanpassen. Heb hier ook nog wel wat liggen met blazers enzo, dat ook weer ff oppoetsen.

Daan

Hoi Daan,

Dan gaat mijn Roland M-200i hiervoor tekort komen.
            Ik heb nl. max 32 schuiven (16 in 2 layers),
            welke ik 16 x analoog en 16 x digitaal naar binnen moet
            laten komen.

Gelet op de kleinere tafels in het segment kies ik dan ook liever
            voor max 16 kanalen multitrack?

Laat de keuze graag over aan de organisator(s)!

grtz

Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Zelfs 40 tracks wordt erg tricky op een X32, de AUX ingangen zijn op line niveau en deels op RCA, dat wordt een ellende te prikken.
              32 sporen lijkt me echt het maximale. Denk er ook even aan dat 32 (of meer) sporen niet 'eventjes' gemixt zijn, dat kost je toch snel een minuut of 15 per tafel om dat een beetje strak te krijgen.

Niemand een multitrack opname van een een bandje ofzo liggen? Ik ga ze sowieso wel maken, maar geen garanties op dit moment
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Denk dat 32 tracks al erg veel is, hoe meer hoe langer het duurt om een mix neer te zetten.
                Het is ook niet realistisch, als je werkelijk geregeld zoveel kanaaltjes in gebruik hebt ben je toe aan een uitgebreider mixer, enige dat je ermee kunt testen is de summing.
                Welke kwaliteit is die multitrack eigenlijk?
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

Originally posted by MusicXtra
                  Het is ook niet realistisch, als je werkelijk geregeld zoveel kanaaltjes in gebruik hebt ben je toe aan een uitgebreider mixer, enige dat je ermee kunt testen is de summing.
                  Moah. Mijn SiEx2 + mini stagebox 32 heeft een maand bij een rockmusical gestaan en dat was ging best goed. Layer A de headsets + subgroepje band, Layer B de band (met subgroepje drums)+ backstage koor mics + subgroepje zang. Op C zaten dan nog wat returns en andere zaken (mix levels monitor, ASL aux etc.)
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• djyellow
                    • May 2003
                    • 83

Misschien dat we in de eerste post even de beslissingen samen kunnen vatten ?
                    Ik zie in de laatste posts weer 3 nieuwe tafels voorbij komen ?

En wat betreft de multitrack .... Ikzelf heb een 24 kanaals input box voor de GLD (kan eventueel nog uitbreiden tot 32 door een stagebox te lenen), en als men de QU16 erbij wil hebben, dan blijven er maar 16 kanalen over.

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Ik heb net een 25 kanaals multitrack gedownload van Indaba (de Telefunken contests), en ik heb eventueel nog wel wat kleiner spul liggen, waaronder een 7 kanaals van een bas+gitaar+zang verhaaltje (via Cambridge/SOS) en een 7 kanaals van een bandje (via Puremix/Fab Dupont). Volgens mij heb ik ook nog wel ergens iets van een bandje met een kanaal of 20, zal eens kijken of we daar wat mee kunnen.

Als we een aantal geschikte multitracks kunnen vinden van 16 kanalen of minder kunnen we per S4000-H meerdere mengtafels aansluiten, wat weer minder omprikken oplevert.

Als ik vanmiddag thuis ben ga ik eens kijken wat ik precies heb, en of ik daar nog mixjes van heb liggen zodat we hier kunnen beluisteren of het wat is.

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Originally posted by renevanh
                        Om antwoord te geven op de vraag van Vasco in het oude topic, net voor het slotje:
                        Zaaltje aan de Engweg, huidige jongerencentrum DJOI.
                        Dank je wel Rene, dan weet ik nu ook waar ik de 6e heen moet rijden
                        Last edited by vasco; 05-02-14, 13:21.

Comment

• animaldrums
                          • Nov 2008
                          • 88

Wellicht staat hier een geschikte multitrack tussen?
                          Last edited by animaldrums; 06-02-14, 00:00.

Comment

• drbeat
                            • Jun 2012
                            • 671

Ter info en vermaack...WIE KOMEN ER??

MusicXtra Roland M400
                            NessCio01 Roland M200i
                            Renevh Behringer X32
                            SPS Presonus 16-4-2
                            Djyello GLD-80 + AR2412 stage rack
                            SH100 Soundcraft SI Compact
                            Highendsyl Allen en Heat Qu-16

DUSS.... 8 Tafels....5 verdelers.....we komen dus 3 verdelers te kort als iedereen komt zoals beloofd. Wellicht dat we er ook vanuit kunnen gaan dat als nu de helft komt zoals afgesproken we er genoeg hebben...

Lossen we dit op tijdens de dag zelf? of heeft er iemand een idee om dat te tackelen?Of is het gewoon geen probleem.

Ik hoop wel dat iedereen wel komt met het bijbehorende tafeltje, dat zou erg leuk zijn! En interessant.

Dit wordt een leuke dag!!!!!! #zin in!
                            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• djyellow
                              • May 2003
                              • 83

GLD en Qu is het omprikken vrij eenvoudig te realiseren door één cat5 kabel.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

M400 laat ik thuis, zelfde pre amps en processing als de M200 en 480 die er al zijn.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...