Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo B Geluidstechniek
    • Jun 2014
    • 456

Lijkt me dat ze wel een klein foutje maken met die connectie. Een ethercon zou betrouwbaarder zijn maar goed wie ben ik.......
    Misschien slim om hier een apart topic van te maken?
    Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• PvG
      • Sep 2012
      • 979

Originally posted by Timo B Geluidstechniek
      Lijkt me dat ze wel een klein foutje maken met die connectie. Een ethercon zou betrouwbaarder zijn maar goed wie ben ik.......
      Misschien slim om hier een apart topic van te maken?
      Yep, sorry voor het laten ontsporen, misschien kan een mod dit laatste stuk losknippen en een apart topic maken?

Ultranet is in mijn ogen een semi-pro standaard (éénrichtingscommunicatie en alleen audio, geen control). Ik zou het zeer vreemd vinden als ze voor de LabGruppen amps voor Ultranet zouden kiezen ipv AES50. AES50 biedt nl. wel tweerichtingsverkeer en er is bandbreedte voor control informatie (orde grootte 10mbit/s ethernet subchannel als ik het goed heb). In de grotere setups is dat een must. Dante had LabGruppen al, dus zal wel een optie insteekkaart worden: Dante, AES50 of Ultranet. ;-)
      Dante blijft latency als nadeel hebben, dus er is ook wat te zeggen voor AES50 met een orde minder latency.
      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Weer ff back on-topic dan maar.
        Voor wie niet gelooft dat je met slechts 1 Prospect top per kant tot 2500 man kunt doen.

De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• kowlier
          • Feb 2007
          • 45

Wie heeft er nog bananen nodig als je dit ziet.
          Even serieus, misschien toch beetje meer info.
          Daar ga je dit plein niet mee plat spelen denk ik dan.

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

aan de foto van achter de band naar het plein lijkt het er op dat het publiek niet dichtbij het podium komt.
            Dat zou nu precies aan de gekozen oplossing van1 top ipv banaan kunnen liggen.
            Om achterin een fjjne geluidsdruk te hebben, moet het vooraan TE hard. (inverse square law van pointsources)

spl tafel en 4 meter van podium?
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by SPS
              aan de foto van achter de band naar het plein lijkt het er op dat het publiek niet dichtbij het podium komt.
              Dat zou nu precies aan de gekozen oplossing van1 top ipv banaan kunnen liggen.
              Om achterin een fjjne geluidsdruk te hebben, moet het vooraan TE hard. (inverse square law van pointsources)

spl tafel en 4 meter van podium?
              Dat het publiek niet naar voren kwam lag zeker niet aan de geluidsdruk, die was overal op het plein goed te 'pruimen', mede doordat de toppen hoog stonden en de eerste paar meter door een setje Coax12's werden verzorgd.
              Geluid was, als ik het zelf mag zeggen, gewoon erg goed over het hele plein, vooraan natuurlijk harder dan achteraan maar menig line-array zou het hier niet beter hebben gedaan.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by kowlier
                Wie heeft er nog bananen nodig als je dit ziet.
                Even serieus, misschien toch beetje meer info.
                Daar ga je dit plein niet mee plat spelen denk ik dan.
                Dus toch wel, eerste avond 90's met diverse live bands, tweede avond deep house, dus niet bepaald achtergrond muziek.
                Dit was een perfecte gig om te laten zien wat er met de Prospect kan om iedereen die overtuigd is dat dit niet kan de mond te snoeren.

Comment

• soundsystem
                  • Aug 2011
                  • 73

Wat had je staan per kant? 3 dubbel 18" eronder + 15"bas?

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Per kant inderdaad 3 dubbel 18's en een kickje, verder ook nog twee Prospect subjes die als cardoide naast de dubbel 18's stonden.

Comment

• T.O.P.
                      • Jun 2014
                      • 100

Wellicht had, gezien de barriers ervoor, een sub-arc of semi-arc niet misstaan? U kent Merlijn Van Veen?

Comment

• MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

Niet aanwezig geweest, maar als het met dit setje echt gewoon goed gaat is dat zeker een prestatie. Was dit met DJ of live muziek ?

Wat ik me wel afvraag met dit modulair systeem wat zo schaalbaar is. Hoe doe je dit met presets ? Er zijn "maar" 4 presets mogelijk op de powersoft units toch ? Heb je hier voldoende aan en is het verder alleen een kwestie van volumes afstemmen op elkaar ?
                        Last edited by MarkRombouts; 09-08-15, 15:33.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by T.O.P.
                          Wellicht had, gezien de barriers ervoor, een sub-arc of semi-arc niet misstaan? U kent Merlijn Van Veen?
                          Sub arc was zeker een optie geweest maar voordeel van deze opstelling is dat het plug 'n play is zonder allerlei extra processing, achteraf maar goed ook omdat er nu, na wat geneuzel met de gemeente over de geluidsdruk achter het podium, vrij eenvoudig een cardoide opstelling van gemaakt kon worden.
                          En ja, ik ken Merlijn maar redt me ook redelijk met subopstellingen.

Originally posted by MarkRombouts
                          Niet aanwezig geweest, maar als het met dit setje echt gewoon goed gaat is dat zeker een prestatie. Was dit met DJ of live muziek ?

Wat ik me wel afvraag met dit modulair systeem wat zo schaalbaar is. Hoe doe je dit met presets ? Er zijn "maar" 4 presets mogelijk op de powersoft units toch ? Heb je hier voldoende aan en is het verder alleen een kwestie van volumes afstemmen op elkaar ?
                          Als het niet goed was gegaan had ik de foto's met het verhaal er echt niet op gezet hoor.
                          Het is inderdaad combineren van presets en aanpassen van volumes waarmee je alle mogelijke combinaties kunt maken.
                          In dit geval stonden de X28's op 100 Hz, de kick's op 100-250Hz, de toppen op 100Hz flat en de Prospect subjes op 100Hz cardoide met alle volumes vol open.

Comment

• timmetje
                            • Dec 2012
                            • 424

Originally posted by MarkRombouts

Een paar posts hierboven had je kunnen lezen dat het met diverse live-acts en DJ's was... ;-)

Als een top 3 presets heeft kom je een heel eind: 'fullrange', '80Hz' en '100Hz' bijvoorbeeld.

Dan heb je 't meest ingewikkelde wel gehad, omdat een sub nooit fullrange hoeft te draaien en dus eigenlijk maar 2 presets nodig heeft: 'infra' (tot max 80-100Hz ofzo) en 'sub' (tot 150Hz, afhankelijk van de kast natuurlijk). De andere twee presets kunnen dan bijvoorbeeld 'cardio' of 'end-fire' zijn, waarbij de polariteit is gedraaid en evt. een delay wordt toegepast.

Blijf toch indrukwekkend dat zo'n setje 2500 man aankan.

Edit: Sander was me voor...
                            Tim

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

De Prospect sub en de X28 hebben de volgende presets: 60Hz, 100Hz, 100Hz cardoide en 100Hz end fire.
                              De Prospect kick heeft: 100Hz (voor gebruik als sub dus) kick van 100-250Hz, kick van 100-600Hz flat en kick EL van 100-600Hz met een low shelve.
                              De Prospect top: Full-range, 60Hz, 100Hz met low shelve en 100Hz flat.
                              Alle andere toppen en de floor monitor hebben: Full-range flat, full range met low shelve, 100Hz voor de combi met een sub en 200Hz, die laatste is vooral handig bij gebruik als front fill.

Comment

• MarkRombouts
                                • Jan 2005
                                • 1391

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Wel tof dat je een dergelijk systeem dus gewoon zonder verdere processing kunt inzetten.

Comment

Working...