Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2mancrew
    • Feb 2010
    • 96

Originally posted by peterwagner
    Ik was er vanmiddag niet, maar ik heb 'm een paar weken terug al mogen beluisteren. Helaas stond ie daar als infill en kon ik dus niet echt goed horen tot wat ie allemaal in staat was, maar wat ik daar hoorde was veel belovend. Geen rare fratsen, gewoon een speaker waar uit komt wat je er in stopt. Zoals het hoort dus.

@ Peter Wagner- Absoluut nog een keer gaan lusiteren naar die toppen.
    @ FOH Techneuten. Het was leuk jullie vanmiddag te zien en even bij te kletsen.
    @ Sander. Je hebt een juweeltje van een topkast gecreerd. Zeer mooi open gedetailleerd geluids beeld.

Enige wat ik miste waren de kanarie gele subwoofers (grapje)

Greetz

Ed
    ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

@Peter: De line-array die je toen hoorde was mijn eerste line-array en de subs waren de X218 subs.
      @ Nescio:
      Drieweg systeem, frequentie bereik 40 Hz-20 kHz (-3 dB)
      Spreiding horizontaal 100°, verticaal 20° asymmetrisch.
      Low: frontloaded 15" basreflex, 1200 Watt AES, impedantie 8 Ohm, rendement: 97 dB 1W/1m.
      Mid/high: hornloaded 2"/1" coaxiaal, 150 Watt AES (mid), 80 Watt AES (high), rendement: 118 dB 1W/1m.
      Afmetingen: 530 mm breed, 530 mm diep, 700 mm hoog, gewicht: 35 kg.
      Gemaakt van 12 en 15 mm berken multiplex met powder-coated 2 mm stalen grille, voorzien van fly-ware en statiefflens.
      Aansluitingen: Speakon NL4 (naar wens ook met NL8)
      Kleur: Zwart/oranje, zwart/ivoor wit of zwart/antraciet.
      Maar deze specs zijn slechts cijfertjes op papier, je moet hem gewoon horen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

@Sander: Tnx voor de info
        kiep mie posted pls.

grtz

Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Hier wat plaatjes van vanmiddag.

Lekker klein en toch een dik geluid.

Helaas was het niet heel erg druk, ondanks dat er een top band stond.

Een aantal van de mannen van het goede leven, welke artiest heeft ooit zoveel FOH technici gehad?

Deborah Carter, absoluut een stem van goud.

Comment

• Trooper
            • Aug 2006
            • 90

en kom je met de nieuwe tops tot aan de laatste parasol op de voorlaatste foto
            is er daar ( en ik schat zo een 20-30m) nog voldoende hoog en mid?

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by Trooper
              en kom je met de nieuwe tops tot aan de laatste parasol op de voorlaatste foto
              is er daar ( en ik schat zo een 20-30m) nog voldoende hoog en mid?
              met gemak.
              De set draaide lekker rustig, op -20 dB, en het gehele veld werd vrijwel egaal bereikt.
              Verder bleef het klankbeeld mooi staan, dus geen extra hoog, of minder mid op die afstand.
              Heb ff een paar keer over het veld gelopen ( had je die oudjes moeten zien kijken... Ga nou s zitten, joh...) en ik vond de spreiding erg netjes.
              Ook hebben we in de pauze de subs ff bypass gezet, en de top alleen gehoord. Dik in orde.

Nou nog ff self-powered maken, en wat overige kleine details uitvoeren. Maar daar hebben we het al over gehad in dit topic.
              Last edited by Gast1401081; 06-08-12, 09:05. Reason: typo

Comment

• Kasper
                • Jul 2004
                • 171

[QUOTE=**************;585170]met gemak.
                De set draaide lekker rustig, op -20 dB, en het gehele veld werd vrijwel egaal bereikt.
                Verder bleef het klankbeeld mooi staan, dus heen extra hoog, of minder mid op die afstand.

Helemaal eens! Mooi transparant geluid. Prima voor elkaar!

Ook de mix van Sander was dik in orde. Er leek wel een CD'tje te draaien, en dit bedoel ik als groot compliment. Lekkere muziek van prima musici op een uitstekende set. Kwam erg relaxed over allemaal.

Comlimenten Sander!

groet,
                Kasper

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Helaas, ik ben wel behoorlijk in de buurt gekomen (Maarsen) maar het liep allemaal anders dan ik in mijn hoofd had bedacht.
                  Keep us posted want horen wil ik ze nog steeds, blijf nieuwsgierig.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Leuk dat degene die geweest zijn onder de indruk waren (wat je al niet kunt bereiken met een kratje bier;-)
                    En ja, actief wordt zeker aan gewerkt maar helaas is tot nu toe de versterker module nog steeds de zwakke schakel, ik kan er niet tegen wanneer het systeem minder presteert door de versterker module.
                    @Trooper; vanaf voorkant podium tot voetpad is een dikke 50 meter, dat haalt de set zelfs in deze opstelling. Was jij dat 2mencrew die zei dat je niet snapte waarom nog een line-array als het met zulke kastjes ook kan?
                    @Kasper; tnx voor het compliment, altijd leuk als iemand je mix skills weet te waarderen.
                    @Vasco; Maarssen kon je de set idd niet horen, het stond in de richting van Loenen a/d Vecht opgesteld (denk dat het daar overigens ook niet hoorbaar was).

Comment

• Trooper
                      • Aug 2006
                      • 90

Originally posted by MusicXtra
                      @Trooper; vanaf voorkant podium tot voetpad is een dikke 50 meter, dat haalt de set zelfs in deze opstelling. Was jij dat 2mencrew die zei dat je niet snapte waarom nog een line-array als het met zulke kastjes ook kan?
                      ).
                      ik kan al eens vergeten wat ik ooit zei, maar dit heb ik nergens vermeld denk ik.
                      schitterend als je dat kan met 2 topjes

ik ben nog steeds op zoek naar 2 nieuwe tops , zie ander topic 'pa luidsprekers aanschaffen",
                      maar ik denk niet dat het op dit moment haalbaar is, om er nog versterkers bij aan te schaffen ook.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

maar ik denk niet dat het op dit moment haalbaar is, om er nog versterkers bij aan te schaffen ook.
                        Tsja, zelfs uit deze toppen komt niet veel geluid als er geen versterker op aangesloten is.

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

ik ben nog steeds op zoek naar 2 nieuwe tops , zie ander topic 'pa luidsprekers aanschaffen",
                          Wat spaar je financieel dan uit als je een Lab (of MC2) in deze kast inbouwt?
                          Hooguit de kast van de amp, lijkt me.

Ik denk dat je het vergelijk in deze context moet zien en niet de passieve
                          tops van Sander kan vergelijken met een actieve speaker van beduidend
                          mindere kwaliteit, maar even duur doordat er reeds een amp in zit.

Wie weet is er ergens wel iets te fixen met 2e hands amps?
                          (Heb nog een
                          E4-75 staan)

grtz

Nes

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• cjremmelink
                            • Aug 2012
                            • 1

Het heeft even geduurd maar hierbij toch nog even een kleine reactie (heb me maar eens aangemeld na al lang mee te lezen):
                            Afgelopen zondag heb ik dit systeem mogen beluisteren bij het ‘parkpodium’ in Breukelen. Ik was erg benieuwd naar dit systeem voor een eventuele vervanging van een bestaande locatie waar ik me als vrijwilliger inzet. Daarnaast ook gewoon naar een systeem wat door een gepassioneerde zelfbouwer gemaakt wordt. Lees al lange tijd mee op dit forum waarbij ook enkele zelfbouw topics mijn interesse hebben.
                            Mijn referenties van systemen is niet zeer uitgebreid, met name gewoon als luisteraar bij lokale dingen en enkele grotere concerten, maar niet als technicus dus.
                            Het was een mooie dag met wel enkele pittige regenbuien… desondanks ging het gelukkig toch door! We waren net op tijd – maar door het weer was de opbouw ook enigszins vertraagd. Vond ik persoonlijk niet erg; gaf de gelegenheid om ook de korte soundcheck mee te luisteren. Leuk om te zien hoe anderen dat doen; een paar kleine tegenslagen (hulp wat moest afzeggen, een vage IEM, een monitor lijntje wat de weg kwijt was, een té enthousiast trillende snare en de tijdsplanning), maar door juiste keuzes te maken en te overleggen was het eigenlijk snel gefikst… Tijdens de linecheck stond de PA voornamelijk zacht; schoof ie soms even open…WOW vette sub J.
                            En dan een eerste nummer… dat stond gelijk als een huis! Heerlijke groove, oké nog wat kleine (persoonlijke) details.. maar naar 2 nummers was de mix echt compleet! Apart, we zaten op een meter of 20 naast de mixer, met de ogen even gesloten genieten, doe je ze open…een klein compact setje, maar dat zet buiten(!) een groots geluid neer. Wat een druk ook uit zo’n subje. Bassist liet hem een paar keer helemaal naar onder sliden (zal vast een leuke term voor zijn) komt volledig tot onderin stevig door.
                            Ook even rond gelopen; meter of 30/35 de diepte in geen probleem; van uit het hart van 1 speaker op mixer hoogte 20 mtr naar buiten ook prima. Lekker egaal. Vooraan op 7mtr wel harder maar niet vervelend. Zo pak je met 2 toppen toch echt een flink veld! Klank heerlijk; geen vervelende piekje ofzo. Volume stevig en nog veel ruimte over begreep ik.
                            Na afloop konden we uitgebreid kennis maken en de spullen van dichtbij bekijken. Monitoren, toppen en subs allemaal goed te tillen, of de bus in te rijden. Netjes afgewerkt en vooral goed over nagedacht. (zang mic was trouwens een eigen van de zangeres ‘low-budget’ maar klonk lekker) De volledige PA,mixer,versterkerrack,monitoren en statieven etc in de bus…misschien net halfvol; daar doe je dus een heel veld mee!
                            MusicXtra (Sander) dank voor je tijd en uitgebreide toelichting! Afgelopen zondag, maar ook door ons via dit forum mee te laten kijken in de keuken.
                            Band http://www.youtube.com/watch?v=uaBCMPBn5fU

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Even de stilte doorbreken, de proto Prospect subs maar even omgebouwd in dezelfde stijl als de toppen om een indruk te krijgen hoe de set er uit ziet met twee subjes en een top per kant.
                              Wie vindt het kleurtje nou nog steeds lelijk?

Comment

• sjig
                                • May 2012
                                • 909

Dit ziet er meer dan geweldig uit MusicXtra

Heb je er heel toevallig al specs van?
                                En zijn het gesloten speakers of bass reflex? Kan het niet helemaal goed zien...

Ennuh, voor degene die het kleurtje niet mooi vinden je kan hem altijd oververven of een schuimpje erachter plakken he

Comment

Working...