Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.
Collapse
X
-
Inderdaad moeilijk te geloven tot je de top gehoord hebt. Wat een beest! Maar dan wel met beestig goede kwaliteit 😀Ik ben toch wel benieuwd om zoiets eens te horen.
Het laag daar kan ik inkomen, dat was voldoende aanwezig.
De top kan in mijn ogen nooit zoveel laag bijbenen.
Is natuurlijk allemaal relatief als het op geluidsdruk en spreiding aankomt.
Als ik zie wat er anders geplaatst word voor zoiets.Comment
-
Wel, ik heb niet de technische kennis en heb misschien ook nog niet zoveel setjes en merken gehoord, maar sinds een tijdje spelen wij zelf met een BA set en ik kan alleen maar beamen wat hierboven staat. Wat deze set kan en met welke kwaliteit is volgens mij ongekend. Je moet het inderdaad gehoord gebben voor je het kan gelovenEmm...vergeet 1 ding niet....hier steken twee hoogdrivers in achter de hoorn.
Ik geloof dus wel dat dit kan.... zonder het gehoord te hebben.
In al die jaren hier op t forum en daarbuiten heb ik Sander nog nooit betrapt op hoogmoed of bluf....maar met feiten en kennis passie en kunde heeft hij nu met BA een systeem kunnen ontwerpen waar in zijn geval geen consessies worden gedaan met betrekking tot kwaliteit of zijn visie en concept.
BA kan en mag zich meten met de top..Sander is een gewone nederlandse jongen met een goed verstand...
Wat ik enorm in zijn aanpak waardeer is zijn eerlijkheid. Hij heeft voor misschien een verkoper een grote bek....en denk je van...jaja...vasr....en komt misschien te zelfverzekerd over...maar ik zeg je dat hij echt de gene is die zijn woorden omzet in daden en wat ie belooft...dat hij dat ook levert.
Zoals zijn verhaal hierboven met de amps enz... ik kan alleen maar hopen dat hij maar veel setjes mag verkopen. Dit komt muzieklievend nederland zeker ten goede.Last edited by Tofke78; 12-08-15, 13:14.Comment
-
Ik heb daar best lang over nagedacht en uiteindelijk toch de keus gemaakt om de Coax12 echt als topkast te ontwikkelen. De reden is dat ik het dan teveel een compromis vind, de eisen welke ik aan een floormonitor stel wijken behoorlijk af van de eisen die ik aan een topkastje stel.
Nu is de Coax12 een mooi compact en rank kastje en de FL122 een floor-monitor zoals een floor-monitor hoort te zijn met exact de goeie hoek en alle techniek keurig weggewerkt zodat het publiek/bier/bloemetjes er allemaal niet bij kan komen. Andersom heb ik het in het verleden trouwens wel gedaan, een floor monitor op statief, ik had toen een paar provisorische adaptors gemaakt waarmee de floor op statief gezet kon worden.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
ff terug naar het oorspronkelijke topic... :-) nieuwe top...
Sander: heb jij er wel eens over nagedacht om een compactere prospect top te bouwen?
De top die je nu hebt is wel multifunctioneel en van klein tot groot in te zetten getuige het 2000 mans avontuur van enkele blz eerder.
Maar met zijn 36 kg en grootte en vorm wel niet echt lekker inzetbaar als standalone top op een statiefje.. en nogmaals het kan wel natuurlijk maar net een beetje te..
Wat te denken van het volgende voorbeeld: Lambda Labs TX-3a. Deze lijkt erg op jouw prospect top ook qua onderdelen maar is wat ranker en met name ook lichter (27 kg) en is eveneens in staat tot flinke prestaties.
Echter deze speelt niet zo laag als de prospect top, door het kleinere kastvolume uiteraard, maar niet zo'n grote ramp lijkt me voor de kleinere klusjes maar ook zeker niet voor de grotere want daar gebruik je dat freq. gebied toch niet.Last edited by purplehaze; 12-08-15, 20:50.Comment
-
Sander.
Bedankt voor je antwoord. Begrijp ik t goed als de verschillen in eisen vooral op het gebied van de behuizing spelen ? Geluidstechnisch is er behalve natuurlijk een verschil in vloerkoppeling niet echt een groot verschil toch ? Of mis ik iets ?
Een compactere Prospect top zou zeker interessant zijn inderdaad. Misschien een 12" variant ? Dan kun je met dezelfde kick en subkasten ook een aardig setje bouwen lijkt me. Als dit dan tot 1000 personen zou kunnen werken is dat voor velen interessant denk ik. Misschien dan ook een 12" kickje.Comment
-
Ja, heb ik zeker, ik ben me ervan bewust dat er tussen de Coax12 en de Prospect top een gat zit er wordt ook over nagedacht of hier nog een kast tussen moet worden geplaatst.
Er zijn alleen meer redenen, behalve de onderste frequentie, waarom deze top dit formaat is en al die redenen bij elkaar maken de Prospect tot wat het nu is, een top die inzetbaar is als stand-alone full range tot aan 2500 man publiek in combinatie met subs en kick's.
Degene die zo'n top aanschaft zal deze waarschijnlijk niet vaak op statief gebruiken, een compromis sluiten ten aanzien van de kwaliteit om de inzetbaarheid op statief te verbeteren voor die paar keer dat het gebeurd lijkt me niet de goede weg.
De Lambda TX-3a is qua component keuze misschien vergelijkbaar maar daar houdt de vergelijking ook direct op. Dit is een top die ik moeilijk kan plaatsen, de ovale afstraling maakt hem lastig te stacken terwijl de horizontale spreiding van 50º te weinig is om met één top per kant te kunnen werken en ook nogal krap voor gebruik als floor monitor waar de kast ook simpel te groot voor is.
Er komen zoveel vragen dat het misschien een plan is om een demo dag te organiseren waarbij vragen gesteld kunnen worden.
De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
In de Coax12 zitten exact dezelfde componenten als in de FL122, geluidstechnisch zit er alleen in het laag verschil, de FL122 gaat dieper, dit komt voornamelijk door een iets andere tuning en inderdaad de koppeling met de vloer.
Eigenlijk vraag je dus om een 'mini Prospect set', de antwoorden op die vraag staan in mijn vorige post.
-
-
Je bent ook zonder demodag van harte welkom hoor, er is heel wat gebeurd sinds je laatste bezoek.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Nou weet je alleen stand alone op een statief waarschijnlijk weinig, maar in combi met 1 subje eronder is wel weer een situatie (die althans bij mij) vaak voorkomt. Dat zijn de de klusjes voor max 250 personen waar je alleen naar toe gaat en je dus gebaat bent bij compacte spullen. Als je op zo'n moment terug moet vallen op bv de coax12 is dat qua capaciteit aan de krappe kant en qua afstraling ook niet ideaal want de throw is niet wat ik zou willen..
Daarnaast heb je dan al weer 2 verschillende toppen nodig voor <250 en > 250 personen terwijl het universele juist zo prettig is.
Vandaar mijn vraag.
Maar ik zie het bv niet zitten om en prospect top met een tussenpaaltje op een prospect sub te zetten, niet echt stabiel lijkt me en ziet er ook niet uit, buiten het feit dat 36 kg ook niet echt iets is wat je op je gemak in je eentje met regelmaat gaat doen.
Overigens vind ik de hoornkeuze van 100x 20 gr wel een hele goede en praktisch ook. In een smallere kast zou deze waarschijnlijk ook niet passen...Comment
-
Ik begrijp je punt heel goed, tijdens het ontwerpen stel ik me een aantal doelen waaraan een ontwerp moet voldoen waardoor ik bepaalde keuzes moet maken.Nou weet je alleen stand alone op een statief waarschijnlijk weinig, maar in combi met 1 subje eronder is wel weer een situatie (die althans bij mij) vaak voorkomt. Dat zijn de de klusjes voor max 250 personen waar je alleen naar toe gaat en je dus gebaat bent bij compacte spullen. Als je op zo'n moment terug moet vallen op bv de coax12 is dat qua capaciteit aan de krappe kant en qua afstraling ook niet ideaal want de throw is niet wat ik zou willen..
Daarnaast heb je dan al weer 2 verschillende toppen nodig voor <250 en > 250 personen terwijl het universele juist zo prettig is.
Vandaar mijn vraag.
Al die keuzes hebben uiteindelijk geleid tot wat het nu is, een top welke inzetbaar is voor publieksgroottes tussen 50 en 2500 mensen, volgens mij is de Prospect daar compleet uniek in.
Zou ik de top compacter hebben gemaakt zodat het beter zou staan op een statiefpaal en je hem daar alleen op zou kunnen krijgen dan zou dat direct tot gevolg hebben gehad dat de top nog maar tot 500 man inzetbaar zou zijn.
Dan had ik een kleinere hoorn moeten ontwerpen en dus de mid-driver hoger moeten crossen, de 15" zou minder liters beschikbaar hebben wat direct zijn weerslag heeft op de laagweergave, enzovoort, er zou dus weinig overblijven van het huidige ontwerp.
Ik geef ook direct toe dat de Prospect op een tussenpaaltje of statief niet direct de schoonheidsprijs verdient, 't is dan net een kind met een waterhoofd en te grote schoenen
maar het kan er wel mee.
-
Beste meneer Purplehaze, wat jij beschrijft, is net wat wij 9 op 10 keer doen: per kant slechts 1 top en 1 sub en dit voor een publiek van 50 tot 500 man/vrouw. Dit doen wij steeds met een prospect top en een prospect kick (gebruikt als sub) en ik kan je verzekeren wat een sound! Bij de demo was ik zelf niet zo overtuigd van die kick, maar bij praktijktoepassingen is die gewoon super. Ok 36 kg voor een top til je niet zo maar even alleen, maar we gebruiken ze wel op een paal of rechtstreeks op de kick geplaatst afhankelijk van hoe hoog het podium is. We hebben wel speciaal op maat gemaakte tussenpaaltjes die zelf een klein stukje kunnen omhooggedraaid worden bij gebruik wanneer we op de vloer zitten en niet op een podium. Voor het grotere werk (openlucht, tent...) zetten weer nog een 18" sub onder.Nou weet je alleen stand alone op een statief waarschijnlijk weinig, maar in combi met 1 subje eronder is wel weer een situatie (die althans bij mij) vaak voorkomt. Dat zijn de de klusjes voor max 250 personen waar je alleen naar toe gaat en je dus gebaat bent bij compacte spullen. Als je op zo'n moment terug moet vallen op bv de coax12 is dat qua capaciteit aan de krappe kant en qua afstraling ook niet ideaal want de throw is niet wat ik zou willen..
Vandaar mijn vraag.
Maar ik zie het bv niet zitten om en prospect top met een tussenpaaltje op een prospect sub te zetten, niet echt stabiel lijkt me en ziet er ook niet uit, buiten het feit dat 36 kg ook niet echt iets is wat je op je gemak in je eentje met regelmaat gaat doen.
Overigens vind ik de hoornkeuze van 100x 20 gr wel een hele goede en praktisch ook. In een smallere kast zou deze waarschijnlijk ook niet passen...Last edited by Tofke78; 13-08-15, 12:43.Comment
-
Dat zicht valt echt nog heel goed mee hoor :-) Volgende keer neem ik wat foto's en zal ze posten ;-)Comment

Comment