Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Als het om achtergrondmuziek gaat... Dan ben ik erg voor om de barmensen vol in het geluid te zetten.

Als het gelid " van hun af" werkt gaan ze te hard draaien. En door luistermoeheid de knop ook steeds harder zetten.

(tenzij je de boel helemaal dichtspijkert natuurlijk met systeemcontrollers)

Maar meestal staat de achtergrondmuziek te hard omdat het barpersoneel de muziekcomputer "er even bij doet" en amper doorheeft hoe de klant het hoort.
    Ik heb bij een muziekcentrum nog eens een extra speaker achter de bar gehangen om die reden. Gesjeesde muziekanten achter de bar zijn anders niet in staat de boel leefbaar te houden.
    lekker belangrijk!

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Originally posted by Tofke78
      Wanneer een van de vereisten "goede kwaliteit" is, vallen plafondspeakertjes volgens mij al sowieso uit de boot...
      Ik heb zo het idee dat je weinig ECHTE ervaring hebt met plafondsystemen.
      En aangezien er vele Brooklyn speakers hangen (13) spreek je niet over een "paar" plafondluidsprekers natuurlijk.

Ook El. Voice EVID systeem presteert heel goed in dit soort applicaties............(Wel eens van gehoord???)
      Last edited by SPS; 05-10-15, 18:09.
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

@ MusicXtra: Is de installatie ook bedoeld voor ontruiming? Zo ja,zijn jouw speakers daarvoor gecertificeerd?

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

't Is wel grappig, steeds wanneer ik iets post komen er allemaal alternatieve oplossingen voorbij, ooit weleens een live band met plafondluidsprekers versterkt?
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Tofke78
            • Jan 2005
            • 504

Originally posted by SPS
            Ik heb zo het idee dat je weinig ECHTE ervaring hebt met plafondsystemen.
            En aangezien er vele Brooklyn speakers hangen (13) spreek je niet over een "paar" plafondluidsprekers natuurlijk.

Ook El. Voice EVID systeem presteert heel goed in dit soort applicaties............(Wel eens van gehoord???)
            Zoals ik dus zei ''volgens mij''. Van alle plafondsystemen die ik gehoord heb - en dat zijn er toch wel al heel wat - ben ik zรฉker dat ze nooit zullen kunnen presteren zoals de opstelling met BA hier eerder omschreven en gedocumenteerd. En nee, ik ken niet รกlle plafondsystemen.
            Last edited by Tofke78; 05-10-15, 19:31.

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Originally posted by MusicXtra
              't Is wel grappig, steeds wanneer ik iets post komen er allemaal alternatieve oplossingen voorbij, ooit weleens een live band met plafondluidsprekers versterkt?
              Wat verwacht je dan voor reacties? Alleen maar "mooi, leuk, enz."'?
              Dat stadium zijn we na meer dan 100 pagina's BA toch wel voorbij?

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by SPS
                Wat verwacht je dan voor reacties? Alleen maar "mooi, leuk, enz."'?
                Dat stadium zijn we na meer dan 100 pagina's BA toch wel voorbij?
                Nee hoor, ik verwacht helemaal niets. Constateer alleen iets.

Comment

• Hitvision
                  • Jun 2003
                  • 388

Er moet mij 1 ding van het hart. Of je nu fan bent van BA of juist een afkeer hebt tegen de zogenaamde propaganda voor BA. Wat IK zie is iemand die erg trots is op iets wat hij bewerkstelligd heeft en dat graag wil delen. Er zijn 100 wegen die naar Rome leiden en afhankelijk aan wie je het vraagt wordt er een weg voor je uitgestippeld.

In dit geval is het aan Sander gevraagd en hij heeft hier binnen zijn segment een passende oplossing voor gevonden. Mij rest dan alleen de woorden chapeau! Ziet er strak uit en zal ook behoorlijk klinken. Had het anders gekund? Wellicht wel. Ik had zeer waarschijnlijk ook wel op andere oplossingen uitgekomen dan wat Sander heeft weggehangen. Maar MIJ is niets gevraagd dus zijn mijn theorieรซn en ideeรซn in deze totaal irrelevant.

Dus ik zeg gewoon netjes gedaan en een mooie opsteker dat je gevraagd bent voor dit project.

Zelf heb ik BA nog niet gehoord dus mijn uitlatingen over 'zal best goed klinken' is puur gebaseerd op de meningen die hier over worden verspreid via dit forum en daarbuiten.

Ik kom zeker een keer de koffie proeven bij BA en voor mijn volgende aanschaf zal ik zeker BA in mijn rijtje meenemen en ga ik af op wat ik te horen en te zien krijg tijdens mijn zoektocht naar nieuw materiaal. En of het nu merk A of Merk B is zal mij een worst wezen. Waarschijnlijk krijg ik ook geen BA voorgesteld als ik bij EV ga informeren.

En nu genoeg geouwehoer van mijn kant. Doe er mee wat je wilt maar ik wilde het even kwijt.
                  Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Natuurlijk ben ik trots op mijn producten, na drie jaar ploeteren een groeiende enthousiaste klantenkring en een vergelijk met een merk als L'Acoustics glansrijk doorstaan geeft voor mij bevestiging dat ik er niet heel ver naast zit.
                    Het commentaar wat ik van veel mensen krijg neem ik allemaal ter harte, enerzijds is het medebepalend voor de koers, anderzijds is het ook vaak azijnpisserij.
                    Enerzijds is er echt wel frustratie te zien dat sommigen bewust voor een mindere kwaliteit of veel meer geld uitgeven kiezen alleen vanwege het rider geneuzel, anderzijds merk ik dat ik gewoon geduld moet hebben en rustig door moet gaan op de ingeslagen weg, de olievlek breidt zich op die manier steeds sneller uit.

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

En zo is t Sander.
                      Genoeg redenen om trots te zijn lijkt me !

Comment

• Hitvision
                        • Jun 2003
                        • 388

Waarom hebben we hier geen 'Vind ik leuk' knop.
                        Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• drbeat
                          • Jun 2012
                          • 671

Originally posted by Hitvision
                          Waarom hebben we hier geen 'Vind ik leuk' knop.

Zie hier de VIND IK LEUK BUTTON:

Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Het nadeel van de asymmetrische verticale spreiding van de Prospect top zou zijn dat hij niet te gebruiken is in theaters met oplopende tribunes.
                            Nou wil het geval dat er een Prospect set, bestaande uit een enkele sub en een top per kant, is gebruikt voor het Klik festival in Amsterdam in een zaal met oplopende tribune.
                            De oplossing was vrij simpel; de top is omgekeerd op de sub geplaatst met als gevolg dat van de voorste tot de achterste rij het geluid perfect doorkwam.
                            Zolang de hellingshoek van de tribune kleiner is dan pakweg 20ยบ is er dus geen probleem, wordt die hoek groter dan zijn twee toppen op elkaar met de bovenste upside-down de oplossing.

Comment

• PvG
                              • Sep 2012
                              • 979

:-) dat had ik idd ook al bedacht. Zou goed moeten werken, misschien wel iets meer infills nodig voor de eerste rijen als de stack op het podium staat. De BA handgrepen hebben geen boven of onderkant, dus als je het logo omdraait, ziet niemand het. ;-) Ik krijg met m'n SA spul wel 'ns commentaar: "de bovenste speakers staan op z'n kop, moet je die niet omdraaien?" ...

Koeling van de amp blijft ook goed gaan?
                              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Infills waren hier niet nodig, de eerste rij zal al snel een meter of 4 vanaf de podiumrand.
                                Koeling van de amps is geen enkel probleem, er wordt ook nauwelijks warmte ontwikkeld.

Comment

Working...