Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by Timo Beckman
    .... als ik al investeer hier in staat er geen BA op eerder Meyer VUE of D&B of andere merken .
    Ik ben net omgekeerd bezig. Er blijft nog wat basis-Meyer hier, (Ultra's toppen), maar de rest wordt tzt BA.
    USW's zijn bijna allemaal al weg, MSL's ook. Niet omdat het slecht is, maar omdat iedere boerenl_l het blijkbaar tegen mijn inkoopprijs kan kopen, en er dus geen zak meer aan te verdienen valt. Tenzij ik het zelf via Maleisiƫ ga importeren, maar dat is me voorlopig te ver zwemmen.

Kwalitatief staat BA misschien niet helemaal op het niveau van bovengenoemde merken, maar ik moet mijn klanten tevreden stellen, niet die van MeyerNL, of welke raketgeleerde, nucleair-fysicus of systeemtechnicus dan ook. En dat gaat mij zelfs met systemen uit 1978 goed af, dus dat moet met BA helemaal goed te doen zijn.

Comment

• Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

@ Sander Na jou pm geef ik dus een nette reactie zonder negatief te doen en nou begint iedereen weer met modder gooien .
      Ik geef een reactie waarin ik aangeef dat er hoorbaar en meetbaar verschil in het 2 of 3 weg aansturen van een top zit en dat ik "voorlopig" geen reden heb om te investeren in speakers van wie dan ook dus ook niet in BA.
      Verder zal het allemaal wel weer .
      Met vriendelijke groeten timo
      Last edited by Timo Beckman; 13-03-13, 18:12.

Comment

• teunos
        • Feb 2008
        • 352

Ik deel Timo zijn mening, de BMS driver is met een passief filter niet helemaal netjes recht te trekken, ik weet het want ik heb ze zelf en heb heel wat aangekloot met passief voordat ik dat maar heb vergeten en actief ben gegaan omdat ik toch nog 2 processorkanalen overhad. De hoog driver is ongeveer 3db minder gevoelig dan het mid diafragma desondanks wat de curves op de site van BMS zelf zeggen. Ook zijn de twee losse drivers redelijk time alligned, maar net niet perfect, en dat krijg je toch echt alleen actief helemaal goed. Ik ging van 4 eq punten passief naar 2 eq punten actief en een aanzienlijke verbetering in geluidskwaliteit.
        ''diamonds are forever''

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Met een passief filter voor de driver krijg je het inderdaad niet helemaal perfect, dat zul je mij ook niet horen beweren.
          Dat je minder EQ punten nodig hebt is ook logisch, je kunt immers het level aanpassen.
          Het verschil in rendement kan ik in mijn metingen met de driver achter mijn hoorn niet terug vinden. Het time-alignement foutje is inderdaad terug te zien in de fase response.
          Dat je een aanzienlijke verbetering in geluidskwaliteit zou krijgen is ook niet wat ik heb ervaren, ook met passief filter is het nog altijd een van de beste hoogdrivers die er te vinden is. Maar zoals ik al aangaf, het is ook geen enkel probleem de set zo aan te bieden dat deze volledig actief aan is te sturen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Michel van de Beek
            • Oct 2000
            • 283

Originally posted by teunos
            ... De hoog driver is ongeveer 3db minder gevoelig dan het mid diafragma desondanks wat de curves op de site van BMS zelf zeggen. ...
            Heb je de bms gebruikt op een Constant Directivity hoorn? Die geven namelijk constante afval van 6 dB per octaaf, waarvoor je moet corrigeren. Bij dit soort hoorns zal de HF-driver dus inderdaad lager in response/spl uitvallen. Een beamende hoorn geeft wel een rechte response on-axis. Maar aangezien pakweg 80 procent van je publiek off-axis zit, is dit nu net niet echt interessant.

Ik heb sterk het idee dat de BMS zich prettig voelt in hoorns die wat beamen. In de CD hoorns waarin ik ze geprobeerd heb, blonken ze namelijk niet echt uit.
            Last edited by Michel van de Beek; 13-03-13, 18:40.
            Groeten,
            Michel

Comment

• Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

Originally posted by radioactivediscoshow
              Je bent wel erg kritisch laatste tijd Timo? Ik dacht dat jij juist wel te spreken was over de line array toen?
              Klopt in 1ste instantie wel en heb een paar adviezen gegeven aan sander maar ja ieder maakt zijn eigen keuzes en dat is een ieder zijn goed recht . Verder ben ik een beetje klaar met dit hele gedoe .
              @ sander de reden waarom ik niet reageer op jou pm'tjes heeft te maken met het feit dat jij nog al eens dingen verdraait en ik geen zin heb dit weer terug te zien alhier (een telefoontje van jou naar mij betreffende het geven van een cursus is hier ook weer terecht gekomen met een hele andere inhoudt dan besproken via de telefoon) . Dit kun je laf noemen maar ik kijk daar iets anders tegen aan . Verder bemoei ik me niet meer met jou en je reclame folder alhier doe dan hetzelfde richting mij aub.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

eh, Timo,
                jij was weer begonnen...

het zal mij een worst zijn, wie er wat meet volgens welke goeroe in welk systeem, ik vond het gewoon lekker klinken, en zo gauw als dit setje actief gemaakt wordt ga ik er wel eens naar kijken hoe we dat fase-gedrag goed kunnen afwerken.

Maar voorlopig hebben we eerst een nieuwe paus. Halleluja.
                Last edited by Gast1401081; 13-03-13, 19:22.

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

en met actief bedoel je in dit geval powered neem ik aan ??

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Actief aangestuurd? Of self-powered? En als de set ook self-powered op de markt komt, heb je dan nog steeds een processor nodig? Of kunnen we dan gewoon Cat (5/5e/6/7/x) kabeltjes van computer naar kastje naar kastje etc. prikken en de processing helemaal in de kastjes zelf doen?

Edit: Mark Rombouts was me net voor.
                    @MusicXtra: de vraag is voornamelijk naar Mac gericht (post #397, zoals de vraag van Mark waarschijnlijk is)

Daan
                    Last edited by djspeakertje; 13-03-13, 20:15.
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• teunos
                      • Feb 2008
                      • 352

Originally posted by Michel van de Beek
                      Heb je de bms gebruikt op een Constant Directivity hoorn? Die geven namelijk constante afval van 6 dB per octaaf, waarvoor je moet corrigeren. Bij dit soort hoorns zal de HF-driver dus inderdaad lager in response/spl uitvallen. Een beamende hoorn geeft wel een rechte response on-axis. Maar aangezien pakweg 80 procent van je publiek off-axis zit, is dit nu net niet echt interessant.

Ik heb sterk het idee dat de BMS zich prettig voelt in hoorns die wat beamen. In de CD hoorns waarin ik ze geprobeerd heb, blonken ze namelijk niet echt uit.
                      Ik heb ze geprobeerd op de BMS 2236 (CD) hoorns, de jbl 2385 (CD) en de beyma TD460 (ook CD).
                      Van deze drie gaf de jbl me de vlakste frequentie weergave en de meest constante spreiding. Alle 3 de hoorns lieten zelfs zien dat ze bundelen in het hoog, maar dit is niet zozeer een effect van de hoorn maar meer van de driver zelf. De openingshoek van de driver is namelijk erg klein (enkele graden) en de diameter aan de mond van de driver (2'') groot vergeleken bij de golflengtes in het tophoog, dan heeft de hoorn weinig meer te vertellen daar de spreiding al bijna volledig bepaald is voor het geluid de driver verlaat. Maar ik heb er 3 max 3 per kant, dus dat is geen probleem voor mij.
                      Toen ik er een 2380 op zette zag ik boven de 10kHz ook geen enkel verschil in SPL met bovengenoemde hoorns, terwijl deze toch wel echt 90x40 is.
                      ''diamonds are forever''

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Tot op heden nog geen bevredigende oplossing gevonden om het setje powered te maken.
                        Uiteraard heb je dan geen losse processor meer nodig, dan is het een kwestie van spanning en signaal (mogelijk zelfs digitaal) aansluiten om een spelend setje te hebben.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Ik doelde inderdaad op een Powered versie, en een AES-optie zal ook wel in de optielijst komen. Sander heeft nog geen ideale versie gevonden, maar daar gaan we zeker nog aan sleutelen .

Comment

• jakkes72
                            • Dec 2003
                            • 1015

Originally posted by MacGyverSounds
                            Maar voorlopig hebben we eerst een nieuwe paus. Halleluja.
                            Maar die was dan via een EAW installatie te verstaan op het plein daar..., volgende keer BA....?

Comment

• PvG
                              • Sep 2012
                              • 979

Originally posted by teunos
                              Van deze drie gaf de jbl me de vlakste frequentie weergave en de meest constante spreiding.
                              De JBL Bi-Radial horns zijn CD in horizontale richting, maar niet in verticale richting (waarmee ze compenseren voor de afval in het hoog). De verticale spreiding loopt hierdoor terug tot ca 20 graden bij 10kHz.
                              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by PvG
                                De verticale spreiding loopt hierdoor terug tot ca 20 graden bij 10kHz.
                                ......+1

Comment

Working...