Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Ik gebruik de kasten met betaalbare versterkers.
    Deze sub doet het ook echt wel met weinig vermogen met een rendement van 96 dB, zet er zelf 1300 Watt op, electrisch nog lang niet het maximum maar dan hoef je ook niet bang te zijn dat de boel snel stuk gaat.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Dat is mooi toch ? Dacht dat je alleen met LABgruppen werkte .....

Dus deze set kun je met de meest betaalbare chinese prut aansturen ( kun je natuurlijk alle sets ) om een goed rendement te behalen ? Dat is een stap in de goede richting.

MSs toch maar eens als ik in de buurt ben langskomen.......
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• desolation
        • Jun 2012
        • 706

Originally posted by MusicXtra
        Dat klopt, ik heb al eerder geschreven dat ik voor ieder ontwerp op zoek ga naar de meest extreme componenten, dit is daar een mooi voorbeeld van.
        Een fs van 24 Hz, een X-max van 19 mm en een AES belastbaarheid van 1600 Watt, gecombineerd met loeisterke kast met grote poorten wil daar echt wel dik sub uitkomen.
        Diverse forumleden hebben de sub al mogen horen en hebben hier ook al hun bevindingen beschreven....
        Klinkt heel hard als de woofer uit de Nexo STM S118B, buiten dat die 3000W op 16Ohm is. Produceert ook 143db SPL uit een enkel 18" kast.

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by desolation
          woofer die 3000W op 16Ohm is.
          Wat voor versterker zet je daar dan op? Die moet dus minimaal 6000W op 8 ohm zijn...

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

Originally posted by DJ Antoon
            Wat voor versterker zet je daar dan op? Die moet dus minimaal 6000W op 8 ohm zijn...
            Oftewel 220 Volt leveren aan 16 ohm !! Begint een gevaarlijke hobby te worden....
            Last edited by SPS; 23-02-13, 12:59.
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Afgezien daarvan zal het ding ook veel last moeten krijgen van power compressie, zoveel vermogen genereert ook heel veel warmte welke door die ene magneet afgevoerd moet worden.....
              De Prospect sub heb ik al eens geprobeert op een gebrugde FP, dus 4200 Watt @8 Ohm, veel meer sub kwam er niet uit, enige dat wel gebeurde was dat de speaker zijn X-damage kon bereiken wat met 1300 Watt niet gebeurd.
              Het verhaal dat je een speaker het dubbele vermogen moet voeren van wat hij kan hebben gaat ook niet helemaal op.
              Liefst beperk ik het vermogen zodanig dat de X-damage niet bereikt kan worden, dan blijft alles mooi heel en als ik die laatste dB echt nodig heb is mijn set voor die klus dus gewoon te krap gedimensioneerd.

Comment

• desolation
                • Jun 2012
                • 706

Originally posted by DJ Antoon
                NXAMP4X4 bridged gebruiken ze voor 3 kasten, levert dacht ik een 8kW bridged (is 2x 3400W op 4ohm). Heb net nog eens de specsheet bekeken en het is wel 3000W peak

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by desolation
                  Heb net nog eens de specsheet bekeken en het is wel 3000W peak
                  Tsja, zo kan ik het ook, ik heb het over het AES vermogen, da's dus het vermogen wat er 2 uur lang vol continu op kan.
                  Die 1600 Watt AES mag je verdubbelen om het versterkervermogen te bepalen wat er op deze speaker gezet mag worden.
                  Maar zoals eerder door mij geschreven is de winst in geluidsdruk niet zo groot wanneer je de speaker echt op zijn max gaat belasten, powercompressie en het bereiken van de mechanische limiet zorgen ervoor dat ik adviseer om niet het maximale electrische vermogen erop los te laten.
                  Gisteravond MELO weer geholpen met een drietal bandjes op de Prospect set, 1 sub, 1 kick en 1 top per kant was ruim voldoende om het 200 koppige publiek van een dik geluid te voorzien.
                  Daarbij spelen de top en de kick al vanaf 40 Hz en wordt het subje gebruikt om het geluid van een 'dik ondertapijtje' te voorzien.

Comment

• dexter
                    • Jul 2005
                    • 433

Dus in principe is het ook mogelijk om zonder sub het al van een stevig laag te voorzien? Of zelfs zonder kick al wel als deze een -3 op 25Hz heeft?

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Voor deze locatie was een top en een kick per kant al voldoende voor een dik geluid, 110 dBA was haalbaar bij de FOH, 95 dB was het gemiddelde van de avond.
                      Voor iedere configuratie kun je met de juiste preset de set optimaliseren.
                      De top is stand-alone te gebruiken, dan geeft hij weer vanaf 40 Hz (low-cut 35 Hz), zet je er een kick onder dan moet de hoogdriver 6 dB harder en heb je dus gewoon 6 dB meer druk.
                      Gebruik je 2 subs en 1 top per kant dan wordt de low-cut op de toppen op 70 Hz gezet, dan is de set mooi in balans wat belastbaarheid betreft.
                      Gebruik je 1 sub, 1 kick en 1 top per kant dan zou de sub tekort komen, dit los ik op door de kick en top weer vanaf 40 Hz te laten lopen, de sub geeft dan weer van 25 tot 70 Hz, de kick en top overlappen de sub dus voor een groot deel. Bij 2 subs, 1 kick en 1 top gaat de low-cut van de kick en top weer naar 70 Hz, en zo verder. Dat betekent niet dat je zelf steeds aan de slag moet met allerlei ingewikkelde processor settings, het zijn kant en klare presets die ik voor iedere configuratie aan het maken ben. Je stapelt dus kastjes op elkaar naar wat je nodig denkt te hebben (da's meestal meer dan je echt nodig hebt), selecteert de preset die bij de set past die je hebt neergezet en het is klaar voor gebruik.
                      Last edited by MusicXtra; 24-02-13, 15:27.

Comment

• Watt Xtra
                        • Oct 2004
                        • 1119

Gisteren even wezen luisteren, was toch in de buurt.
                        Het setje speelt dit met gemak.. Locatie was verre van ideaal, bandje dat ik gehoort heb kon mij niet bekoren.

Ook even gespeeld met zowel mixer als ook processor... mute je de subben.. dan Mis je het broekspijpen wapperen.. Maar meer van voldoende laag om toch redelijk vet geluid te produceren!

Die kick ertussen was niet nodig, maar wel makkelijk om de top op hoogte te brengen :P
                        Ben heel benieuwd wat het setje gaat doen in een iets betere omgeving.. met een naar mijn smaak betere band!
                        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

Originally posted by MusicXtra
                          Dat betekent niet dat je zelf steeds aan de slag moet met allerlei ingewikkelde processor settings, het zijn kant en klare presets die ik voor iedere configuratie aan het maken ben. Je stapelt dus kastjes op elkaar naar wat je nodig denkt te hebben (da's meestal meer dan je echt nodig hebt), selecteert de preset die bij de set past die je hebt neergezet en het is klaar voor gebruik.
                          Maak je alleen presets voor simpel LR stackwerk? Of ook presets voor gevlogen toppen+kicks en centercluster (al dan niet directionele) subs? Dan ben je helemaal klaar namelijk. Het is wel wat werk dan om de hele boel te time-alignen, en je moet de toppen altijd even ver van de subs hangen enzo (is ook wel te compenseren door met de hoogte te spelen), maar dan ben je wel veel flexibeler als je zelf liever niet aan de processor zit. (en als je dat wel graag doet heb je een geweldige template om mee te beginnen)

Daan
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Met de tijd zullen die presets er ook zeker komen maar daarbij wordt een ieder die een set aanschaft ook voldoende getraind om dit zelf te kunnen meten en corrigeren.
                            In de praktijk blijkt dat de hele set behoorlijk gevoelig is voor de juiste afregeling, gisteren ook weer gemerkt, 'plug & play' klonk het net niet lekker, een paar EQ puntjes van niet meer dan 2 dB op de 31 bands EQ gaf direct verbetering. Je moet dus hele goeie oren hebben en dat kunnen vertalen naar een EQ of een beetje thuis zijn met Smaart of een vergelijkbaar meetprogramma. Het publiek stond gisteren zonder muziek al 90 dB aan geluid te produceren, het viel dus niet mee om het volume niet te hoog te houden en toch een nette mix neer te zetten.

Comment

• knorrepot
                              • Oct 2009
                              • 234

Inmiddels ben ik ook zeer benieuwd hoe de set klinkt, al het goed is gaan we dat binnenkort zelf ervaren op een festivalletje hier in de omgeving. :-)

Comment

• djspeakertje
                                • Oct 2008
                                • 1912

Welke omgeving precies?

Daan
                                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...