Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by MusicXtra
    Die demo's zijn inderdaad voor mensen.
    Mijn hond Ampco was ook erg enthousiast, trouwens...

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Helaas is die niet meer toch?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• knorrepot
        • Oct 2009
        • 234

@Jack; ik gebruik 4 kanaals versterkers welke 1300 Watt @ 8 Ohm en 2100 Watt @ 4 Ohm leveren, daar doen de toppen het prima op.
        Een vergelijk met een Nexo PS 15 top ben ik altijd voor te porren, komende weken ben ik regelmatig op pad om demo's te verzorgen dus als je een mogelijkheid hebt laat maar weten.
        @Dexter; prijzen zitten op dit moment iets onder andere A-merken, hier op het forum wordt het niet op prijs gesteld wanneer ik prijslijsten ga posten.

Ha Samder, wanneer je deze kant op komt voor de klus van Jorrit (watt-xtra) en we zaterdag bouwen, is het misschien wel enige tijd om wat te testen, dan kan ik wel een ps15r2 mee nemen evt voor het vergelijk. Heb het er met Jorrit ook al wel eens over gehad ;-)

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Denk dat er die dag meer dan genoeg te doen is, twee podia van geluid voorzien is best wel ff werk....
          @Jack, misschien een idee om een vergelijking met meerdere andere sets te doen in jouw ruimte, wil de Prospect set weleens naast andere vergelijkbare sets horen (L'Acoustics Arcs, Meyer, d&B). Is de akoestiek een beetje goed?

Comment

• knorrepot
            • Oct 2009
            • 234

Denk dat er die dag meer dan genoeg te doen is, twee podia van geluid voorzien is best wel ff werk....
            @Jack, misschien een idee om een vergelijking met meerdere andere sets te doen in jouw ruimte, wil de Prospect set weleens naast andere vergelijkbare sets horen (L'Acoustics Arcs, Meyer, d&B). Is de akoestiek een beetje goed?
            Voor zover je daar over accoustiek kunt spreken haha :-p

Ik denk dat je daarin wel gelijk hebt ja. Misschien als hij ze eens vaker op demo heeft :-) Ben in ieder geval benieuwd! En behoorlijk zij om er op te mixen, denk dat wij elkaar daar wel gaan zien ;-) Vermits ik niet naar een kermis met een ander bandje moet voor hem..

Als ik er wel sta hoop ik toch enigszins de tijd te krijgen om even mijn test cd'tje te draaien (Donald Fagen-Nightfly)
            Last edited by knorrepot; 12-03-13, 13:36.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by jack
              stuur je ze actief aan of zit er een filter in?
              Beiden, er zit een passief filter in voor de 2" en 1" driver, de top is dus 3 weg en wordt 2 weg actief aangestuurd.
              Het verschil met 3 weg actief aansturen is zo minimaal (lees; niet hoorbaar) dat dit het extra processor en versterker kanaal niet waard is.
              Uiteraard is het wel mogelijk de top 3 weg actief aan te sturen, de kick krijgt trouwens hetzelfde signaal als de top, deze kan dus doorgelust worden vanaf de top.
              Alleen bij een hele grote stack met meerdere kicks en gevlogen dubbele toppen is het nodig de kick's apart te processen, dit vanwege de time-alignement met de gevlogen toppen. Dit vormt dat ook niet echt meer een probleem omdat er toch al extra versterker kanalen nodig bij meer dat 2 15" drivers per kant.
              Met twee vier kanaals versterkers kun je tot 4 subs, 1 kick en 1 top, of twee toppen per kant aansturen, voor de meeste gigs zal dat meer dan genoeg zijn. Dan heb je dus 8 kW per kant staan.

Comment

• Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

[QUOTE=MusicXtra; Het verschil met 3 weg actief aansturen is zo minimaal (lees; niet hoorbaar) dat dit het extra processor en versterker kanaal niet waard is.[/QUOTE]

Daar verschillen we dus in mening net als met de line array . Deze driver actief aansturen maakt veel verschil hoorbaar en meetbaar .
                maakt niet uit verder ieder zijn keuzes

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Dan bestel jij de toppen toch 3 weg actief....

Comment

• Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

Speakers huur ik ipv koop daar het voor een scheet en 3 knikkers op straat ligt .
                    Heeft voor mij geen zin om hier veel geld aan uit te geven en als ik al investeer hier in staat er geen BA op eerder Meyer VUE of D&B of andere merken .
                    Last edited by Timo Beckman; 13-03-13, 10:23.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                      • Jun 2010
                      • 640

Je bent wel erg kritisch laatste tijd Timo? Ik dacht dat jij juist wel te spreken was over de line array toen?

Comment

• Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

In 1ste instantie wel .
                        ik heb alleen het eea bij geleerd zeker betreffende het meten van allerhande systemen en ben een flink stuk kritischer geworden .
                        niet alleen naar anderen maar ook naar mijzelf . Als je denkt dat dit alleen naar BA geld heb je het mis ......

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Je kunt nog zoveel leren over het meten aan systemen, een systeem dat top klinkt gaat daardoor echt niet minder klinken.
                          Daarbij staat bij Brooklyn Audio de ontwikkeling niet stil (understatement),heb je nooit aan het Prospect systeem gemeten en zijn er sinds jij aan de line-array hebt gemeten nogal wat zaken verandert.
                          Maar deze discussie is zinloos in mijn optiek, dit gaat niet meer over systemen maar meer over iets wat je persoonlijk tegen mij hebt.
                          Hoe lang gaat het dit keer duren voor je posts in dit topic in ....... veranderd worden met als reden dat dit een nutteloos topic is?
                          (Het is niet mijn gewoonte iemand persoonlijk aan te vallen maar steeds weer door 'meneer Timo' onderuit gehaald worden begint zo langzamerhand heel vervelend te worden, daarbij wenst Timo niet te reageren op PM's waarin ik vraag wat er loos is. Laf, zinloos en vooral erg onprofessioneel om je zo op een openbaar forum te gedragen.)

Comment

• Timo Beckman
                            • Jul 2006
                            • 1298

En daar gaan we weer .
                            Lees alle informatie die in die meyer mappen die je van mij hebt gecopieerd eens een keer goed door en kijk dan eens naar je eigen meet gegevens .

Sander suc6 verder
                            Last edited by Timo Beckman; 13-03-13, 12:37.

Comment

• Kasper
                              • Jul 2004
                              • 171

Hey Jongens, lief zijn tegen elkaar hè! Humor kan je redden.

Kritiek is prima, zolang het maar opbouwende kritiek is mijns inziens. Anders wordt niemand er wijzer van.

Over dat meten: tja, meten is weten. Maar ons is onderwerp is luisteren en beleven. Mij interesseert het eigenlijk geen reet, al zit er roggebrood in de eindtrap, als die het top doet is het mij best!

Met hartelijke groet, hopende op een constructieve voorzetting van deze en andere onderwerpen.

Kasper

Comment

• MELO
                                • Feb 2011
                                • 77

Timo, heb je soms problemen met Sander of ben je soms jaloers? ( wat ik me voor kan stellen )
                                Als ik terug lees ( voor zover mogelijk ...... ) vind ik dat jij erg vaak negatief reageert op posts van Sander of BA, is niet gezellig, eigenlijk een beetje zielig.
                                Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

Comment

Working...