Digitale eindtrappen vs conventionele eindtrappen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RonaldH
    • Aug 2009
    • 274

Ik was graag gekomen, kan helaas niet op 23-10 (heb niet veel klussen, maar dan toevallig wel).

Wat objectieve meetresultaten in het meetrapport kan volgens mij geen kwaad, zoals geluidsdruk voor clip, temperatuurverhoging tijdens de test.
    Ook is het bij class D versterkers een issue hoelang het maximale vermogen afgegeven kan worden, als dit te kort is zul je dat kunnen waarnemen bij bepaalde muzieksoorten. Analoge versterkers laten soms de voedingsspanningsrimpel horen bij (langdurige) volle belasting.

Ben benieuwd naar de uitslag, en ook hoe de verschillen ervaren worden tijdens een (blinde!!) hoortest.
    Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• metalteacher
      • Dec 2007
      • 467

23 oktober staat nog steeds in de agenda van estrado. ik wil eventueel wel een persstukje schrijven voor de lokale kranten, en de complete barbediening etc. gastheren en vrouwen kan geregeld worden door de vrijwilligers van mijn stichting. betekend gelijk ook dat er wel lokale belangstellenden op af komen, tenzij jullie dat niet handig vinden, maar we kunnen er wel iets gezelligs van maken. wat mij betreft is het klein op te zetten, en gewoon eens uit te proberen in de kleine zaal of groot in de benedenzaal. we kunnen het ook jaarlijks terug kunnen laten keren met elk jaar een ander thema en laat het dan maar groeien al dan niet.

ik kan voor 23 oktober het volgende leveren:
      4x lan l300 18" subs
      2x stage accompany gb152 toppen
      2x behringer dcx professor
      2x amcron macrotech 3600
      1x amcron macrotech 2400
      1x camco dl1500

daarnaast staan er in de grote zaal een zwik crest ca6 en ca9 amps met turbosound tsw set, mits de zaaltechnicus mee wil werken moet daarin ook iets te regelen zijn, dan hoeven anderen minder te sjouwen en komt er misschien wat minder druk op zo'n dag te liggen. mocht het wenselijk zijn kan ik ook een band laten spelen of individuele muzikanten met drumstel o.i.d. misschien aardig met dubbele basdrums om een beetje aanspraak te maken op reserve's van versterkers.

laat maar weten, maar als we iets doen moeten we nu snel gaan handelen
      Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• metalteacher
        • Dec 2007
        • 467

ik kan ook wel voor een verder stuk publiciteit zorgen als daar belangstelling voor is
        Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• I.T. drive in
          • May 2009
          • 352

Originally posted by metalteacher
          23 oktober staat nog steeds in de agenda van estrado. ik wil eventueel wel een persstukje schrijven voor de lokale kranten, en de complete barbediening etc. gastheren en vrouwen kan geregeld worden door de vrijwilligers van mijn stichting. betekend gelijk ook dat er wel lokale belangstellenden op af komen, tenzij jullie dat niet handig vinden, maar we kunnen er wel iets gezelligs van maken. wat mij betreft is het klein op te zetten, en gewoon eens uit te proberen in de kleine zaal of groot in de benedenzaal. we kunnen het ook jaarlijks terug kunnen laten keren met elk jaar een ander thema en laat het dan maar groeien al dan niet.
          Ik vind het zelf persoonlijk niet erg als er ook lokale mensen komen, alleen dat gaat het testen van speakers misschien in de weg zitten...
          Ik kan zelf nog steeds komen.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Ik denk dat de manier waarop het nu dreigt te gaan lopen er geen sprake kan zijn van een betrouwbare vergelijking. Een serieuze test zal echt een AB vergelijk moeten zijn op gelijke speakers, met gelijke processor settings en onder gelijke omstandigheden. Als je dus twee speakers plaatst met links de ene versterker en rechts de ander zul je ook akoestisch verschillen krijgen die het beeld vertroebelen. Daarbij is het gehoormatige verschil vaststellen het doel van de test, dit is al behoorlijk subjectief dus moeten alle andere zaken zo objectief mogelijk gehouden worden.
            Mijn idee, waarvoor ik ook die aanbieding heb gedaan, was om vier gelijke ground-stacks van een dubbel 18" sub met daarop twee of drie line-array toppen neer te zetten, twee links en twee rechts waarbij er steeds een stereo set per versterker soort aangesloten wordt met behoud van dezelfde processor. Dan kun je door simpel de ene of de andere set aan te sturen razendsnel wisselen en ook de meest subtiele verschillen hoorbaar maken. Iedere versterker gaat daarbij op de toppen en op de subs want juist in het sub laten veel digitale eindtrappen het nogal eens afweten. Ieder versterker kan ook vol open gestuurd worden want de sets zijn daar ruim tegen bestand. Ik denk dat je op die manier per uur ca. drie tests kunt doen waar je dus ook echt iets aan hebt.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dexter
              • Jul 2005
              • 433

Eens met MusicXtra

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

voor de samenvatting.
                ik denk dat we het zeker moeten beperken tot bezoekers die sowiso begrijpen waar ze naar luisteren.
                Gewoon kaartjes verkopen en tijdens het luisteren continue vragen krijgen of je "niet een houseremix van iemand zijn telefoon even kan laten horen" lijkt me zonde van de tijd.

Als MusicXtra twee complete setjes mee kan nemen. (niet te gek doen, geen rigging, geen toestanden en vooral... inderdaad sub voor de check) denk ik dat het mooi is. Anders mono draaien over een (1) set. Maar wel met de panorama of een switch vergelijken.

---------------------
                voorstel shootout in twee maten. instap en prof materiaal. Die gelijktijdig gebouwd kunnen worden.

Van de gesuggereede types zijn wegens "norm" een aantal goede voorbij gekomen

1) de instapset test:

op het setje forumsubs eens mono vergelijken. (ik neem klein mixertje en een set subjes mee. Een tweede set is fijn)
                keuze voor deze types is duidelijk, wegens veel in gebruik / besproken als op diverse fora. En bijna de kern van de wederkerende vraag. Wat kun je beter doen?
                Synq digi 2k2 van 2man crew / renevanH
                versus
                conventioneel Dap Palladium P2000 2man crew

een QSC GX-5 oid zou nog mooi zijn…

en bij voldoende tijd het verschil met de lab 2200 van jakkes

----------------------------------------------------------
                2) prof materiaal:

de set van musicXtra (processor?)

digi de labs LAB 6000Q en QSC PLX2 3602 van jakkes 72
                versus
                conventioneel Crown Macrotech 3600 van metalteacher
                (als er iets een norm is...) een mooie crest 8001/9001 zou ook leuk zijn om te hebben (iemand?)

bij voldoende tijd de SynQ 2K3 op het laag hangen?
                ---------------------------------------

Procedure
                -handenschudden
                -opbouwen
                -de opbouwers niet laten vermelden op welke speaker welke amp staat.
                -uitdelen A4 met vragen. (aub zelf pen mee!)
                -luisteren / noteren zonder discussie
                - discussiëren van de opgeschreven indrukken
                -herbeluisteren met de conclusies in de hand
                -amp bekend maken
                -kort nog een keer luisteren ombouwen naar andere amps
                Enz
                Met een bakkie erbij.
                ----------------------------------------
                acties:
                -metalteacher, is daar een goede CD speler aanwezig?
                -2man crew, renevanH, musicXtra, jakkes 72 Komen jullie met dit materiaal? (aub bevestiging in deze thread!)
                -verdere aanmeldingen ook in deze thread.
                -luistermateriaal moet op conventionele CD meegenomen worden!
                Mee gaat in ieder geval een orginele RCA redlabel testCD en steely dan
                -wie heeft er een geijkte dBmeter?
                -ik zorg voor A4 met een aantal vragen suggesties voor vragen wederom in deze thread.

Voorbeeld vragen indruk geluidsbeeld?
                Fris?
                Dynamiek?
                Welke “voel je meer drukken”?
                Attack?
                Welke lijkt meer te compressen?
                Bijgeluiden?

Meting:
                dB op 1 meter / 10 meter
                lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by MusicXtra
                  Ik denk dat de manier waarop het nu dreigt te gaan lopen er geen sprake kan zijn van een betrouwbare vergelijking. Een serieuze test zal echt een AB vergelijk moeten zijn op gelijke speakers, met gelijke processor settings en onder gelijke omstandigheden. Als je dus twee speakers plaatst met links de ene versterker en rechts de ander zul je ook akoestisch verschillen krijgen die het beeld vertroebelen. Daarbij is het gehoormatige verschil vaststellen het doel van de test, dit is al behoorlijk subjectief dus moeten alle andere zaken zo objectief mogelijk gehouden worden.
                  Mijn idee, waarvoor ik ook die aanbieding heb gedaan, was om vier gelijke ground-stacks van een dubbel 18" sub met daarop twee of drie line-array toppen neer te zetten, twee links en twee rechts waarbij er steeds een stereo set per versterker soort aangesloten wordt met behoud van dezelfde processor. Dan kun je door simpel de ene of de andere set aan te sturen razendsnel wisselen en ook de meest subtiele verschillen hoorbaar maken. Iedere versterker gaat daarbij op de toppen en op de subs want juist in het sub laten veel digitale eindtrappen het nogal eens afweten. Ieder versterker kan ook vol open gestuurd worden want de sets zijn daar ruim tegen bestand. Ik denk dat je op die manier per uur ca. drie tests kunt doen waar je dus ook echt iets aan hebt.
                  De labgruppen PLM reeks sleurt er alles door die je wil hebben hoor.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by frederic
                    De labgruppen PLM reeks sleurt er alles door die je wil hebben hoor.
                    I know.
                    @Showband: Ik neem twee amp-racks mee waarin Xilica 4080 processors in zitten, verder kan ik mijn Roland M400 meenemen. Daarbij is het met behulp van die racks mogelijk om heel erg snel de versterkers te wisselen.
                    En idd maak ik het zeker niet te gek, worden gewoon simpele ground-stacks. Misschien ook wel grappig om Smaart mee te laten draaien om te zien of er latency verschillen in de diverse versterkers zit.
                    Het is overigens ook wel handig om een aantal korte testtracks te hebben die voor ieder vergelijk gebruikt worden, live-muziek kan maar ik denk dat het risico te groot is dat we iedere keer, als er gewisseld is, veel tijd kwijt raken doordat de band weer verzameld moet worden.

Comment

• Big Bang
                      • Apr 2008
                      • 652

Zorg vooral dat de volumes telkens erg goed gematched zijn. We (mensen) zijn nogal geneigd om iets dat net iets harder gaat als beter aan te wijzen.
                      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Synq Digit 2K2 mee: check
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

voor de duidelijkheid:
                          we luisteren vanaf een audio CD speler.
                          daarbij gaan we niet uren DJ-en. (Dat doen we een andere keer wel weer bij karaokezangers )
                          Ik brand zowizo een compilatie vanaf orginele CD met to the point fragmenten a capella, klassiek orkest vol gas accenten, synthesizer laag, R&B track, Jazzcombo, funkband, punkband. enz. zowel aangehouden sublaag, en forse dynamische real world audio dus.
                          Neem je iets mee... dan wel met track en minuten post it er bij op CD aub.
                          telefoons zijn geen referentiespelers!

voor de compleetheid:
                          Alle verbindingen amp naar speaker worden speakon. Dus als dat bij jouw spul bv bindings zijn. Aub zelf weer de conversiekabel meenemen.
                          Ook 220V euro's ed kortom alles om jouw item aan de praat te krijgen!

wat me doet denken.... misschien als we tijd hebben het verschil tussen een dikke en dunne kabel eens beluisteren?
                          lekker belangrijk!

Comment

• Whitefarmer
                            • Oct 2003
                            • 1244

Hoi Mannen,

Ik ben ook van de partij en kan meenemen :

1* Crest 8001 (700/1200/1400)
                            2* QSC GX5 (500/700/-)

Verder zou ik graag de volgende horen in vergelijk tot andere (wil ze op mijn RH toppen gaan zetten):

2* MTC MPA502 (120/200/300)
                            2* MTC MPA702 (210/350/450)

Ook nog in het assortiment:

1* 4 acoustic P900 (900/1500/2000)
                            1* Phonic XP2000 (400/600/900)
                            1* Phonic XP3000 (600/1000/1400)
                            1* Samson S1000 (340/545/-)
                            1* Samson S2000 (650/1000/-)
                            1* Solton craaft CA800VU (?250/?400/-)

tussen haakjes staan de vermogens bij resp. 8, 4 en 2 ohm

Laat even weten wat ik mee (mag) brengen, ik ga er daarbij van uit, dat de output op speakon moet. (op 1+/1- bezet)
                            Groeten John
                            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Dj-Bpm
                              • Oct 2010
                              • 3

Bij deze Hugoov en mezelf ook aanwezig!

Zoals al eerder aangeboden kunnen wij de nodige qsc versterkers meenemen....
                              Graag even bevestiging of het nodig is:
                              - Qsc PL2.0 (hv)
                              - Qsc PL4.0
                              - Qsc PL6.0 non pfc (versie II)

Tevens als analoog monster:
                              - TSA (Tecno Star Audio) PW-5000

Hoor graag welke versterkers er handig zijn voor de test!

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by showband
                                voor de compleetheid:
                                Alle verbindingen amp naar speaker worden speakon. Dus als dat bij jouw spul bv bindings zijn. Aub zelf weer de conversiekabel meenemen.
                                Ook 220V euro's ed kortom alles om jouw item aan de praat te krijgen!

wat me doet denken.... misschien als we tijd hebben het verschil tussen een dikke en dunne kabel eens beluisteren?
                                Dat laatste is misschien wel leuk aan het eind als er nog tijd over is. We kunnen dan één set met zo kort mogelijke kabels aansluiten en één set met zo lang mogelijke kabels.
                                Ik zorg voor koppelbussen en een paar Speakon break-out boxjes voor het geval dat.

Comment

Working...