Behringer X32
Collapse
X
-
Het hele digimix gebeuren heeft wat dat betreft de plank volledig misgeslagen, door het ontbreken van een standaard protocol zie je zelfs op de grote festivals nog steeds net zoveel mengtafels in de FOH tent als dat er bands optreden.
En vaak zijn er ook nog veel identieke tafels waarbij je met een USB stickje je eigen settings zou kunnen laden.
Het USB stick verhaal waarmee iedereen lekker gemaakt werd is dus ook nooit van de grond gekomen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Op zich is dat prima doenbaar, genoeg bridge toestellen om elke tafel op elke rack te doen werken.
Het USB stick verhaal is er nog steeds voor mij, zolang er de tafel staat die je op je rider specced kan je overal met je stick terecht. En een beetje tourende band heeft over het algemeen wel eens elk merk onder de vingers gehad zodat je van alles wel een preset kan maken (en anders zijn er nog steeds offline editors).
De X32 Rack gaat overigens niet zo goedkoop zijn, dat is de target price van de Core.Comment
-
Heeft dat ook niet een beetje te maken met contracten en de financiƫle gevolgen voor die band als men op dat moment bij inprikken van de usb stick een error krijgt of firmware verschillen per tafel waardoor de gehuurde mixer die er staat crascht en de show niet door gaat of welk probleem dan ook....
Volgens mij werkt het daar zeker zo dat men liever safe than sorry zegt.. Ik heb zelfs al gezien dat de tafel van bv linconpark (sorry als ik het fout spel) de zelfde plugins gebruikt die ook in de studioopname is gebruikt voor dat nummer...
Naar mate de kwaliteit op dat soort podia en festivals steeds meer richting de originele studioplaat cq opname gaat en de bezoeker van deze festivals meer en beter geluid ten gehoren wordt gebracht zal dit fenomeen alleen maar groter en erger worden denk ik zo...
terugkomend op de X32 productielijn en de opmerking hierboven omtrent het kostenplaatje van de producten en de compleetheid van de range kunnen we concludereN dat er in die prijsklasse gewoon niets vergelijkbaars te verkrijgen is en het in het cafƩ gig gebeuren er een prima prijs kwaliteit tafel wordt geleverd die ook nog eens schaalbaar
toe te passen is en ook nog eens relatief betaalbaar is en waarmee misschien ook nog eens geld mee verdiend kan worden binnen een kortere tijd......Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Heeft dat ook niet een beetje te maken met contracten en de financiƫle gevolgen voor die band als men op dat moment bij inprikken van de usb stick een error krijgt of firmware verschillen per tafel waardoor de gehuurde mixer die er staat crascht en de show niet door gaat of welk probleem dan ook....De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Maar das ook misschien goed, mixen en geluid heeft ook een beetje met creativiteit van de man achter de knoppen te maken, misschien wel heel veel.... En de band die op het podium staat wil zich ook onderscheiden van de rest op het festival...net dat beetje meer, mooier, vetter, scheller, harder, genuanceerder, gekker, duurder....nou goed je snapt me wel denk ik.... Dat hoort bij de mens...smaken verschillen...
Dat is volgens mij ook een van de redenen dat de bouw bv heel moeilijk standariseerd....omdat we gewoon dat rijtje hierboven als opdrachtgever of als woningkoper niet in de zelfde eenheidsworst gezien willen worden als de rest van Nederland....
Dat is volgens mij ook het succes van behringer met deze tafels...men onderscheid zich sterk van de concurrentie.......Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Volgens mij werkt het daar zeker zo dat men liever safe than sorry zegt.. Ik heb zelfs al gezien dat de tafel van bv linconpark (sorry als ik het fout spel) de zelfde plugins gebruikt die ook in de studioopname is gebruikt voor dat nummer...
Naar mate de kwaliteit op dat soort podia en festivals steeds meer richting de originele studioplaat cq opname gaat en de bezoeker van deze festivals meer en beter geluid ten gehoren wordt gebracht zal dit fenomeen alleen maar groter en erger worden denk ik zo...
In het geval van Midas heb je daarbij ook de KT network bridge nodig van van AES50 naar Dante te gaan. Vervolgens kun je met behulp van een interface het Dante signaal omzetten in het digitale formaat waar je computer mee overweg kan (een Dante -> USB of FW interface dus). In je computer kun je met software als Waves Multirack plugins draaien als inserts op je tafel. Zo kan je niet alleen de standaard Waves plugs draaien, maar ook emulaties van vintage gear (denk aan Neve, SSL, Urei, EMT, Pulltech, API), waar je je digitale mix (blijkbaar) heel warm en analoog kan laten klinken, terwijl je alle voordelen van digitaal behoudt.
Persoonlijk zit ik nog altijd te wachten op de dag dat iemand een stukje software schrijft waarmee je standaard (al dan niet freeware) VST en AU plugins als inserts kan gebruiken op een digitafel, onafhankelijk van het protocol van de digisnake gewoon de ethernetkabel in je laptop kunnen stoppen en m.b.v. die software plugins zoals die van VarietyOfSound kunnen draaien. Met je X32 bijvoorbeeld. (www.varietyofsound.wordpress.com voor de geĆÆnteresseerden)
DaanLast edited by djspeakertje; 06-05-13, 22:27.I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Berhinger heeft hier een topproduct neergezet, ik ben er nog sceptisch naar maar gezien de verhouding tussen prijs en mogelijkheden denk ik dat veel andere merken zich achter de oren aan het krabben zijn hoe ze hierop moeten reageren.
Uiteindelijk verwacht ik toch wel een keer dat er een echte standaard gaat komen, nu zit ieder merk op zijn eigen eiland maar op termijn gaat dat niet werken.
De X32 dwingt andere fabrikanten op zoek te gaan naar goedkopere oplossingen, een daarvan is het standariseren van het protocol waarmee men werkt.
Dat sceptische dat ik heb zullen er meer hebben, had het ding onder de Midas vlag op de markt gekomen dan waren er waarschijnlijk nog veel meer verkocht dan nu het geval is.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Als het ding met een Midas sticker verkocht was dan was ie ook minstens 2 keer zo duur geweest, omdat Midas zich niet kan permitteren dezelfde goedkope componenten te gebruiken als Behringer doet. Bovendien doet de "powered by Midas" sticker zn werk prima.
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
-
Ik zat laatst op youtube een filmpje te kijken waar hun foh man vertelde hoe hij mixte en dat hij veel plugins gebruikt van de studioversie. zal dat filmpje eens opzoeken.. Zou inderdaad ideaal zijn als je met je laptopje of iPad je eigen fx racket overal nee naar toe kunt nemen en inpluggen...
Maar gezien dat ook niet lukt met een simpel usb stickje zal dit vooral toekomstmuziek zijn....
Wel mooi dat buiten de firmware van de X32 nog roet in het eten kan gooien, je wel een soort van standaard hebt op dit platvorm...immers zijn persoonlijke instellingen op te slaan en omdat overal dezelfde fx en hardware (bijna dan mits de faders) wordt gebruikt lijkt me dat je de hoofdinstellingen op de grote X32 kunt bouwen en je deze naar de rackversie kunt laden en op een minilokatie met de iPad de verhoudingen nog wat kunt bijschroeven....ik ken geen enkel systeem die dit in zich heeft (als de geruchten en manuals en verkoopcijfers gaan kloppen met de werkelijkheid)Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Ik geloof dat in het bandjes cafƩ en zaaltjes gebeuren er toch vaker behringer wordt gebruikt dan dat er wordt toegegeven....
Zo werkte wij al heel lang met die 1 he digi eq omdat ie zo verrekte handig was in kwa prijs kwaliteit echt niet slecht te noemen was..
och en hoe verwend ben je met je materiaal....
Als een boer niet kan zwemmen ligt het immers aan t water....
En als je op festivalletjes dure digico's of een O2R ziet crashen of helemaal in ut begin de eerste digi tafel een band zag mixen dacht je ook van hoe halen ze t in hun hoofd...en nu wordt t gemeen goed....tijden veranderen...dus ook de vooroordelen en angsten enz...
Vroeger dacht men dat de aarde plat was en je er vanaf kon vallen.....toen der tijd een logische verklaring....nu verklaren ze je voor gek.....Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Ik zat laatst op youtube een filmpje te kijken waar hun foh man vertelde hoe hij mixte en dat hij veel plugins gebruikt van de studioversie. zal dat filmpje eens opzoeken.. Zou inderdaad ideaal zijn als je met je laptopje of iPad je eigen fx racket overal nee naar toe kunt nemen en inpluggen...
Als je een Waves multirack (via externe PC/Mac) of Waves Soundgrid (volledig Waves systeem) systeem hebt met een MADI interface en KT network bridge kun je je Waves plugs gebruiken met (bijna) iedere tafel die MADI of AES50 heeft.
Ik las trouwens op het officiƫle X32 forum iets over iemand die Multirack met zn X32 gebruikt, als dat zou kunnen ben je helemaal klaar.
Overigens is het nog steeds jammer dat je dan alleen Waves plugins kan draaien, terwijl er zoveel mooie VST's op het internet rondzwerven.
-
Behringer heeft zelf een video over hoe je multirack gebruikt met de X32Comment
-
Kijk.
Nou meteen de volgende vraag: Zou het mogelijk zijn om met een programma als Reaper zowel plugins te inserten als multitrack op te nemen (zonder de plugins ook op te nemen)?
Dus:
S16 -> X32 -> REAPER -> Plugins -> X32
-> 32ch multitrack opname
En zou je ook inserts op subgroepen kunnen maken? In de offline editor krijg ik het wel voor elkaar, maar de vraag is of het werkt:
Routing/Card Out: Expansion Card Output 25-32; Out 1-8
Routing/Home: Aux In 1-4; Card 1-4
Dit betekent dat je 4 fysieke outputs inlevert, maar zelfs als je de tafel ook als monitortafel gebruikt houd je er nog 12 over. Nu kunnen we dus ook parallel processen (de drumsubgroep bijvoorbeeld).
Comment