Behringer X32
Collapse
X
-
Alleen staat je setje dan natuurlijk niet meer in verhouding. Ik weet nit wat de preamps van midas kosten. Ik gok op een factor 10 duurder. Ik weet natuurlijk niet hoe die x32 klinkt maar als je 30000 euro te besteden hebt voor preamps en een tafel kies je niet voor behringer met lynx of midas preamps/ convertors.
Preamps zijn trouwens niet het enige onderdeel wat een tafel goed klinkend en betrouwbaar maken.Spelingvouten onder voorbehout...Comment
-
Regent het binnen bij jou?
En je kunt dat zomaar op het zicht zien?
Comment
-
Gezien op de NAMM
Behringer heeft nu z'n eerste digi mixer i.s.m enkele heren van KLARK TECNIK en MIDAS op de markt gezet.
Prijs vanaf $2500,00 dollar ( ongeveer 1857,49 EURO)
Zeker een geduchte concurrent voor de presonus, deze is 24 kanalen en geen gemotoriseerde faders kost ons US$ 2100,00 excl. FC
Zal het een degelijk/goed/betrouwbaar product worden?
Ik ga deze snel bestellen om te testen in het wild...
Dave[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
Over die auxen, 6 is niet bijsterveel, maar volgens mij zitten er 8 fxen in het apparaat welke geheel "vrij" routbaar zijn en dan op max 8 fx terug komen. zie:
Virtual FX rack with 8 FX slots
Het apparaat ziet er ook een beetje uit als een Roland VMC7200, deze heeft dan wel 12 aux bussen, maar ook verdeeld in 2 lagen.
En of het wat is, tja... Behringer heeft zelf zn glazen ingegooit door een tijdje echt heel veel troep op de markt te brengen. Dus mensen hebben al snel een vooroordeel bij het zien van dit merk, en ook wel een beetje terecht. Zal heel lang duren voor dit een klein beetje geaccepteerd zal worden indien het ook daadwerkelijk iets is.JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
ik vind het wel een spectaculaire ontwikkeling.
En als ik het afzet tegen de phonic en de presonus dan zitten ze wel aardig op de bal. Vrijwel alle verzamelde wensen van de kleine gebruikers zitten hier op. Voor het juiste prijspunt.
inderdaad, betrouwbaarheid is de grote vraag. Maar als je een tweedehands spirit in kist achterin je bus mikt heb je voor 400 euro een backupplan....
Ben je nog steeds goedkoper uit dan een 01V96.
Aan de layout van het model en de naamvoering te zien, verwacht ik ook nog wel een rackmount X16 in de lijst zodra de X32 een half jaar te koop is trouwens....
Ik denk dat je als act eerst een half jaartje ermee in de oefenruimte moet werken. En als dat een beetje betrouwbaar blijkt. En er zijn wat software updates dan kun je een enorme berg techniek eruit kiepen.
Het is nu wel de tijd aan het worden om je excess randapparatuur op marktplaats te gaan zetten. instap modellen compressors en gates ga je langzamerhand echt niet meer voor een goede prijs kwijtraken.
lekker belangrijk!Comment
-
Er zitten hier veel goedgelovige mensen blijkbaar.
Mensen die denken dat het mogelijk is een systeem van normaal rond de 10.000 - 15.000⬠te gaan bouwen voor 2500ā¬, en dat het kwalitatief nog eens goed is ook.
Presonus studiolive heeft duidelijk aanwijsbare punten waarom het goedkoop is (zoals geen ADAT, geen automatische faders en uitbreidingssloten).Comment
-
Ik denk dat het een veilige veronderstelling is dat de meeste mensen hier sceptisch genoeg over zijn. Echter is alles wat je nu al zeg over kwaliteit pure speculatie. Gewoon dat ding afwachten en met een even kritische blik bekijken als bij andere mengtafels. Vergeet niet dat ze inmiddels de kennis in huis hebben om er een leuk product van te maken, de ontwikkeling heeft voor een groot deel al plaatsgevonden.It's time to play the music, It's time to light the lights ...Comment
-
Ach, laten we maar gewoon afwachten wat het wordt.
De DDX3216 was voor het geld best een heel goed ding, en klonk toch
echt een heel stuk beter als de eerste generatie Yamaha digimixers.
En door het samengaan met Midas en consorten ben ik toch wel heel benieuwd wat hier gaat uitrollen.Mixen is net als schilderen.
Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.Comment
-
Dat zou inderdaad moeten kunnen, bedenk dat een heel groot deel van de prijs zit in de ontwikkelingskosten. Deze eerste generaties digitale consoles zijn voor een groot deel gebaseerd op nieuwe ontwikkelingen, op een zeker moment zijn die terug verdiend en zou de prijs sterk kunnen dalen. De volgende generaties zijn min of meer doorontwikkelingen van de huidige technieken en daardoor minder kostbaar. Een digitaal console is ook niet vergelijkbaar met een analoog console, wil je bij de eerste een extra optie dan is dat een kwestie van software aanpassen, dit zijn eenmalige ontwikkelings kosten. Bij een analoog console is het een kwestie van hardware toevoegen, behalve eenmalige ontwikkelingskosten worden de productiekosten per console ook hoger.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
de software en dergelijke hebben ze met hun vorige digimixer al gedaan. Daarnaast hebben ze al jaren digi effecten, toonregelingen en systeemcontrollers gemaakt. Veel terug te verdienen aan research hoeven ze niet per se in dit geval. (Dat is met soundcraft en midas en dergelijke door de aard van de firma vele malen groter geweest. Die moesten een compleet nieuw metier gaan opzetten.... Behringer en yamaha zijn meters gaan maken in de breedte en beschikken dus al over techniek en bestaande ontwerpen in huis)
De hardware van zo een digi-mixer is amper duurder dan die van een analoge tafel.
-zelfde kast
-zelfde hoeveelheid componenten.
-zelfde hoeveelheid connectors
-minder maar duurdere potmeters
enige verschil is een jetser van een processor. wat geheugen en een display. Maar die koop je in het groot ook voor 250 euro wel in.
Kortom ik zie niet in waarom een instap digimixer met deze features die je in het groot gaat produceren niet voor de prijs van een instap analoge mixer zou kunnen. Met vergelijkbare kwaliteit. Over een paar jaar zelfs goedkoper.
De clou bij behringer is meestal het DOA en "zelfmoord met meeneming van tweeters" kansje geweest. Hoewel voor mij ze niet markant onbetrouwbaarder zijn dan identiek geprijsde apparatuur van yamaha of soundcraft in dezelfde prijsklasse. Terwijl die nog analoge techniek gebruiken. Het probleem zit em in de 32 kanaals dingen voor 400 euro van behringer.
Wij hebben ook met soundcrafts vreselijke overlijdensgevallen gehad. Zelfs met B200's en die hebben misschien nog de allerbeste reputatie voor degelijkheid.
Wat ik zeg. Na de eerste bugfixes en een testperiode schaf je een backupmixer erbij aan voor achterin de bus en dan vind ik het risico aanvaardbaar voor al die bruiloften en partijenbandjes. En op een bedrijfsfeest of ander duurbetaald ding, dan huur je toch wel een duurder niveau.Last edited by showband; 20-01-11, 13:15.lekker belangrijk!Comment
-
Ben ik helemaal met je eens en ik zou deze combi zelf ook niet maken. Het ging mij om het AES-50 protocol dat ze in deze Behringer stoppen en te wijzen op de mogelijkheden, meer bedoel ik niet.Alleen staat je setje dan natuurlijk niet meer in verhouding. Ik weet nit wat de preamps van midas kosten. Ik gok op een factor 10 duurder. Ik weet natuurlijk niet hoe die x32 klinkt maar als je 30000 euro te besteden hebt voor preamps en een tafel kies je niet voor behringer met lynx of midas preamps/ convertors.
Preamps zijn trouwens niet het enige onderdeel wat een tafel goed klinkend en betrouwbaar maken.
Heb het idee dat jij alleen denkt in grote namen/producties. Denk eens aan al die bands in o.a. het amateur... (zie Showband hierboven).
Je houd hier altijd mensen die schieten om het schieten. Ik verwacht echt niet dat deze Behringer mixer een concurrent wordt voor de grote(re) tafels bij serieuze klussen.Last edited by vasco; 20-01-11, 13:35.
Comment
-
Laat nu de preamps gewoon een stukje electronica zijn, wat misschien maar 0.01 euro cent kost...En wat er volop te verkrijgen is en dat zit wel goed bij de grotere jongens..
Dave[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
Nee natuurlijk niet, ze zijn niet voor niets eigenaar van midas geworden. En daar kunnen ze dan heel veel ervaring en techniek voor zo'n mixer vandaan halen. Midas mensen verzinnen het (en hun doelgroep betaald dat voornamelijk) en behringer mensen kijken hoe ver ze het uit kunnen kleden zonder teveel in te leveren op performance. Op het moment dat de behringer een serieuze concurrent van de midas wordt, dan foppen ze zichzelf...Comment

Comment