Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

die hele namm kan me gestolen worden. Behringer stond een jaar terug al op de NAMM.

Ik wil die zooi bij de distributeur zien staan of het bestaat niet.
    lekker belangrijk!

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by showband
      die hele namm kan me gestolen worden. Behringer stond een jaar terug al op de NAMM.

Ik wil die zooi bij de distributeur zien staan of het bestaat niet.
      Ik vind dit idd ook niet kunnen.
      Vorig jaar op namm staan met een nieuw product zoals deze X32, en een jaar later is hij nog niet op de markt.

pas op Behringer is niet de enige hoor. Soundcraft met zijn SI compact heeft er ook erg lang over gedaan.

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Blijft er op papier zeker veelbelovend uit zien!
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Midas pre-amps! JEEJ!
          Daarnaast: $2500 en 'in stores' mei/juni.
          Last edited by renevanh; 30-01-12, 01:09.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Pino
            • Jul 2002
            • 390

Als men hieraan zoveel plezier beleefd als ik de afgelopen 10 jaar met m'n 2 DDX'en dan wordt het absoluut een topper.
            Ben nu overgeschakeld op LS9, maar ik werk bij gelegenheid toch nog heel graag op m'n oude bakskes. Met in m'n achterhoofd dat het ontwerp van de DDX 15 jaar oud is en toch nog heel behoorlijk meekan.

Groetjes,
            Pino
            Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• Rieske
              • Aug 2002
              • 544

En Lexicon fx ?
              Life is what you make it

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

De site heeft het over DN870 en EMT 250, maar die gast in het filmpje heeft het idd over Lexicon, maar hoe dat dan weer zit bij Harman?

Daan
                Last edited by djspeakertje; 30-01-12, 11:30.
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Rieske
                  • Aug 2002
                  • 544

Sterker nog; hij laat een Lexicon op het display zien !
                  Life is what you make it

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Volgens mij klopt er toch iets niet.
                    32 Midas microfoon preamps, Klark technik en lexicon FX, voor 2500 dollar?

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Nee,

"The programmable, high-grade mic preamps found in the X32 are based on a genuine MIDAS design, all the way down to their A/D converters. The resulting design ensures superior common mode rejection (CMRR) and extremely low harmonic distortion (THD)."

Daardoor denken de meesten meteen dat er Midas mic pre's in zitten. Das dus niet waar. Hier staat zwart op wit dat ze gebaseerd zijn op Midas, maar niet gebouwd door Midas, dus gewoon Behringer eigenlijk. Tuurlijk zal het beter zijn dan de Xenyxen bijvoorbeeld, en de prijs kan laag blijven omdat de ontwerpen er al liggen vanuit Midas. Behringer hoeft alleen goedkopere componenten toe passen waar nodig (als ze dat al doen), en de R&D kosten hoeven wij al niet meer te betalen Dat doen de Midas Digital users dus.

Daan

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

een kever is ook een genuine PORSCHE design...
                        daarmee rijd ie nog geen 300kmh
                        lekker belangrijk!

Comment

• VANEENBERGEN
                          • Sep 2003
                          • 187

Er zijn op dit moment maar 2 mic-preamps chips die remote aangestuurd kunnen worden. van thats en texas instrument.

alle digitale Systemen moeten 1 van deze 2 gebruiken, anders gaat het niet.
                          de prijzen waarvoor behringer kan inkopen liggen een factor 20 (of meer) lager. waar wij 12 jaar geleden AD converters moesten koppen voor 40 gulden (ja toen had je dat nog), kocht behringer die dingen voor 2 gulden (maar ja dat was dus per container).

Originally posted by djspeakertje
                          Nee,

"The programmable, high-grade mic preamps found in the X32 are based on a genuine MIDAS design, all the way down to their A/D converters. The resulting design ensures superior common mode rejection (CMRR) and extremely low harmonic distortion (THD)."

Daardoor denken de meesten meteen dat er Midas mic pre's in zitten. Das dus niet waar. Hier staat zwart op wit dat ze gebaseerd zijn op Midas, maar niet gebouwd door Midas, dus gewoon Behringer eigenlijk. Tuurlijk zal het beter zijn dan de Xenyxen bijvoorbeeld, en de prijs kan laag blijven omdat de ontwerpen er al liggen vanuit Midas. Behringer hoeft alleen goedkopere componenten toe passen waar nodig (als ze dat al doen), en de R&D kosten hoeven wij al niet meer te betalen Dat doen de Midas Digital users dus.

Daan
                          Joost van Eenbergen
                          ELC lighting

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Originally posted by showband
                            een kever is ook een genuine PORSCHE design...
                            daarmee rijd ie nog geen 300kmh
                            Precies.

​Tientekens

Comment

• MusicSupport
                              • Feb 2006
                              • 1016

Originally posted by VANEENBERGEN
                              Er zijn op dit moment maar 2 mic-preamps chips die remote aangestuurd kunnen worden. van thats en texas instrument.

alle digitale Systemen moeten 1 van deze 2 gebruiken, anders gaat het niet.
                              de prijzen waarvoor behringer kan inkopen liggen een factor 20 (of meer) lager. waar wij 12 jaar geleden AD converters moesten koppen voor 40 gulden (ja toen had je dat nog), kocht behringer die dingen voor 2 gulden (maar ja dat was dus per container).
                              Heb je hier een bron van Joost?

Gelukkig is er op het einde van de rit in veel gevallen nog een DA conversie nodig en zit er tussen de preamp (AD) en de DA nog een stuk DSP waar een hoop klank mee om zeep geholpen kan worden of worden gemaakt. De 'Midas' kwaliteitsnorm/designs' maakt deze mixer niet gelijk en wereldmixer van vergelijkbare (geluids)kwaliteit. Ergens moet het verdiend worden natuurlijk.

Volgens mij is de Lexicon een emulatie, of ik heb het verkeerd begrepen.

En de faderbuttons zijn in ieder geval identiek aan de laatste VeniceF die ik zag.
                              d&b Audiotechnik

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Originally posted by MusicSupport
                                Heb je hier een bron van Joost?

Gelukkig is er op het einde van de rit in veel gevallen nog een DA conversie nodig en zit er tussen de preamp (AD) en de DA nog een stuk DSP waar een hoop klank mee om zeep geholpen kan worden of worden gemaakt. De 'Midas' kwaliteitsnorm/designs' maakt deze mixer niet gelijk en wereldmixer van vergelijkbare (geluids)kwaliteit. Ergens moet het verdiend worden natuurlijk.

Volgens mij is de Lexicon een emulatie, of ik heb het verkeerd begrepen.

En de faderbuttons zijn in ieder geval identiek aan de laatste VeniceF die ik zag.
                                Idd de FX effecten zijn allemaal emulaties van...

Comment

Working...