Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Originally posted by MusicXtra
    Een DCA is heel iets anders als een subgroep.
    Met een DCA regel je slechts de versterking van de toegewezen kanalen.
    Dat klopt, maar dat staat er ook. Ik bedoelde dat de auxen werden verward met de mixbusses.

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Denk ook dat er wel degelijk 16 auxen op zitten, in het filmpje wordt dat ook gezegd en gezien het feit dat er 16 outputs aanwezig zijn.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Originally posted by showband
        als de betrouwbaarheid en klank hetzelfde is als hun vorige digimixer is het al een goede deal voor dat geld.

Kommop een full-on 32 kanaals digimixer met motorized faders en alle features van soundcraft en A&H voor 2400-dollar?

Wat koop je tweedehands digitaal voor dat geld?

Je kan er in ieder geval niet omheen. Het is dirt cheap. En weer meer bands zijn in staat om tot een tamelijk hoog niveau economisch goed onderbouwd een eigen installatie te kopen. Dus als verhuurder moet je echt goed naar je marktpositie en je inventaris kijken waar je toegevoegde waarde zit! Dit soort dingen gaan in ieder geval de afschrijvingen van 02R96 en consorten veeeeel pijn doen. De randapparatuur tweedehands prijzen pijn doen. Kleine opnameverhuursetjes overbodig maken.

Waar raak je een oude 40 kanaals console nog kwijt? Nu al nergens meer. Zelfs de instapgebruiker slaat die stap over!

Als je in het bandsegment zit met een conventionele 24 kanaals soundcraft, DBX klasse effectrek, 4 kanaaltjes monitoring dan moet je echt NU handelen! Veel forummers zijn al overduidelijk hiermee bezig. Dat zie aan threads als roland v/s yamaha digi enzo. Maar ik zie best een grote groep verhuurders die de kat uit de boom kijken. De gaan m.i. dezelfde kant op als de demostudio's gegaan zijn. Die zijn ook uitgedund tot een fractie van de business.
        Je loopt wel wat hard van stapel,
        weet je al hoe het apparaat klinkt ?
        En hoe betrouwbaar is ie ?

Ik was eens bij een grote reparateur van audio apparatuur, en die had een verdieping vol staan (werkelijk honderden) behringer gates, compressors, mengtafels alles, en allemaal defect, allemaal naar de schroot omdat repareren te duur is. (wegwerp maatschappij he)

Ik denk dat een serieus bandje weinig zaken met me wil doen als mn behringer er op n klus mee stopt.
        Als ik dan met een Yamaha of A&H sta is het ook balen maar dan heb ik in elk geval een gerenommeerd merk en zegt niet iedereen Ja logisch dat ie er mee stopt, n mengtafel voor 3 knaken..........

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

Originally posted by Rieske
          Ik zou zowiezo mijn Lexicon's blijven gebruiken. Niet iedere fabrikant van digitale tafels bied voor mij de goede effecten, zelfs Yamaha niet...
          de clu is nou net of je een instapset hebt waar je een betere marge op kan draaien.

Ik verzeker je dat de instap PA verhuurder die een piepkleine digiset neerzet met naast de 4 monitors ook twee tot vier in-earmixen. Voor iets minder dan een conventionele A&H-GL2 met DBX effectenset. Dat die meer klanten krijgt. Terwijl je je kosten stevig terugschroeft...=beter marge.

En de preciese kwaliteit van de galm gaat bijna nooit iets uitmaken. Sterker nog, aansluiten en vervoeren kost alleen geld.

als mensen beter willen huren ze toch geen presonus x32 of dergelijke budgetmerk verhuurders.... Dat is een andere groep.
          lekker belangrijk!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Originally posted by Hansound
            Je loopt wel wat hard van stapel,
            weet je al hoe het apparaat klinkt ?
            En hoe betrouwbaar is ie ?
            Nope, bij elk stukje zeg ik steeds ALS, ALS als...
            Qua klank vond ik de oude behringer DDX3216 voldoende voor de wens van de instap muzikanten. Ik verwacht dus geen probleem op dat gebied. Maar goed..... dat is totaal ongefundeerd. als. als. als.

Ik was eens bij een grote reparateur van audio apparatuur, en die had een verdieping vol staan (werkelijk honderden) behringer gates, compressors, mengtafels alles, en allemaal defect, allemaal naar de schroot omdat repareren te duur is. (wegwerp maatschappij he)
            Maar als ik nu kijk dat je met een 01V of 02R of Spirit 328 of tascam amper een paar jaar draait en hij is afgeschreven. Dan moet je dat ook meenemen. Digitaal is een beetje een vreemde wereld. Kostentechnisch moet je gewoon een oude soundcraft in kist kopen met eentje spare voor de reserve broodjes... Hoeveel bedrijven werken op die basis?

Ik denk dat een serieus bandje weinig zaken met me wil doen als mn behringer er op n klus mee stopt.
            Als ik dan met een Yamaha of A&H sta is het ook balen maar dan heb ik in elk geval een gerenommeerd merk en zegt niet iedereen Ja logisch dat ie er mee stopt, n mengtafel voor 3 knaken..........
            Die serieuze bands huren voor meer. Een hele grote groep vraagt naar aantal kanalen en prijs....

En bands zijn toch echt in een enorm tempo in-ears aan het kopen geslagen. Het is echt niet vreemd om naast de monitoring nog even twee of drie in-ear mixen aan te moeten bieden. Ook bij amateurbands. Daar kun je qua aanpak beter wel over nadenken.
            lekker belangrijk!

Comment

• Hansound
              • Apr 2006
              • 832

Originally posted by showband
              de clu is nou net of je een instapset hebt waar je een betere marge op kan draaien.

Ik verzeker je dat de instap PA verhuurder die een piepkleine digiset neerzet met naast de 4 monitors ook twee tot vier in-earmixen. Voor iets minder dan een conventionele A&H-GL2 met DBX effectenset. Dat die meer klanten krijgt. Terwijl je je kosten stevig terugschroeft...=beter marge.

En de preciese kwaliteit van de galm gaat bijna nooit iets uitmaken. Sterker nog, aansluiten en vervoeren kost alleen geld.

als mensen beter willen huren ze toch geen presonus x32 of dergelijke budgetmerk verhuurders.... Dat is een andere groep.
              Nou ik hoop dat de tafel betrouwbaar genoeg is om wekelijks een klusje mee te draaien,
              Ik zie die motorized faders al gaan op hun eigen ritme op en neer, en dan het gezicht van de technicus

Ik hoop dat de eerste gebruikers hun bevindingen willen posten.

Comment

• Rieske
                • Aug 2002
                • 544

Ik hoop dat de eerste gebruikers hun bevindingen willen posten.
                Dat zal helaas nog even duren. De X32 wordt verwacht in het 2e of 3e kwartaal van dit jaar. En dan de vraag of er direct voldoende voorraad is. Maar ik ben ook erg benieuwd hoe ie "on the road" bevalt.
                Life is what you make it

Comment

• jop
                  • Jun 2002
                  • 92

De x32 stond al in een bekende webshop uit zeeland voor 2150, maar is sinds gisteren ruim 1k in prijs gestegen naar 3250,-
                  Gaat 'ie dan toch duurder worden dan voorspeld?
                  Powerd by MB-Audiosystems

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Haha! Dat heb ik al voorspeld, het is zelfs zo dat ik de tafel inschat op een verkoop prijs van 4500,- Euro...
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by salsa
                      Haha! Dat heb ik al voorspeld, het is zelfs zo dat ik de tafel inschat op een verkoop prijs van 4500,- Euro...
                      Dan zouden ze er best aan beginnen denken om er een midas sticker op te plakken ipv Tehringer.

Comment

• djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

Dat had je gedroomd! Voor dat geld heb je ongeveer 16 mono, 4 stereo, 4 subgroepjes en 6 auxen van Midas, analoog dus (Venice f24 om precies te zijn), met een beetje mazzel misschien zelfs de 32 versie, maar zeker niet digitaal... Een presonus sticker zou niet misstaan, Yamaha is al weer iets te...

Oftewel, Behringer lekker laten staan

Daan
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

Het is de monitor/control room uitgang, niet de master out.. Maar dat maakt het niet minder erg
                          Creating shows beyond Imagination

Comment

• Rieske
                            • Aug 2002
                            • 544

Ja klopt, even te snel over heen gekeken.
                            Life is what you make it

Comment

• MusicSupport
                              • Feb 2006
                              • 1016

Originally posted by JeroenVDV
                              Het is de monitor/control room uitgang, niet de master out.. Maar dat maakt het niet minder erg
                              En het is een render en geen foto
                              d&b Audiotechnik

Comment

• apr
                                • Feb 2011
                                • 17

Zou het ook mogelijk zijn om naar die 6 onafhankelijke matrixen input signalen te sturen (zoals bijv. op de m7cl), zodat je in "monitormode" nog 6 extra mixen kan maken?

Ls9 kun je alleen auxen / bussen / masters naar matrix sturen. Op de m7cl kun je ook inputs er heen sturen wat perfect is voor in monitormode (op de m7cl kun je zo 24 mixen maken indien nodig) zou mooi zijn als het op de x32 ook kan, zit je in plaats van de 16 auxen op 22! Iemand al informatie over de S16 stageblokken? behalve dat ze 16 in/ 8 uit (zoals roland etc) worden uitgevoerd?

Comment

Working...