Vision Acoustics, een tipje van de sluier

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• MusicXtra
    replied
    Hoe je het ook wendt of keert, ook Vision Acoustics ontkomt niet aan de natuurwetten. Om die natuurwetten in ons voordeel te gebruiken komen er dus kasten bij die alleen de low sectie bevatten, puur om de array langer te maken om de onderste frequentie waarbij het line-source effect bruikbaar is lager te krijgen. Voor echt grote gigs bestaat een array dan bijvoorbeeld uit 12 kasten met 10" en hoogdrivers aangevuld met 4 kasten met alleen 10" drivers.
    De totale array-lengte bedraagt dan ruim 5,5 meter waardoor vanaf 50 Hz (dit is de laagste frequentie die de kasten kunnen weergeven) volop van het line-source effect gebruik gemaakt wordt.
    Wel is het zo dat de specs. niet zomaar vanzelf dik in orde zijn gekomen, kwestie van structureel alle 'regels' voor een line-source toepassen en alleen de allerbest verkrijgbare producten gebruiken.

Leave a comment:

• gertgeluid
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Enige dat ik ga missen op die afstand is het low-mid, daarvoor is de array simpelweg tekort
    En daarmee bewijs je dat je dondersgoed in de gaten hebt hoe de natuurkunde achter geluidsreproductie zit en dat - hoe goed je systeem ook moge zijn - de natuurkunde het toch wel wint.

Eerlijk betoog. +1

Ik hoorde van Timo dat je setje qua specs dik in orde is. Hoop het snel een keer te horen.

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Wat we hebben, 7 kasten per kant.
    En nee, ik onderschat 80 meter ook zeker niet en verwacht ook niet dat we op die afstand nog een enorme druk hebben. Daarbij is het terrein 80 meter maar daar gaat nog wel het een en ander af aan podium en backstage ruimte. Denk dat er niet meer dan 60 meter overblijft en dat is voor die 7 kastjes per kant geen enkel probleem. Enige dat ik ga missen op die afstand is het low-mid, daarvoor is de array simpelweg tekort maar ook daar wordt aan gewerkt want op dit moment zijn er nog 12 kasten in aanbouw.

Leave a comment:

• jack
    replied
    hoeveel kasten ga je daar hangen?
    onderschat 80 meter niet......

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Geen idee wat het allemaal inhoudt, weet wel dat het op een terrein is van 80 meter diep, eens kijken wat de worp is van het systeem.

Leave a comment:

• vdbeke
    replied
    watchout = 2 sept
    mosselrock = 3 sept

Leave a comment:

• Ericsamandj
    replied
    Komende vrijdag en zaterdag is de line-array te horen op Mosselrock en WatchOut in Yerseke Zeeland.
    Ik dacht dat watch out niet meer gelijk met mosselrock was?
    Correct me if......

Maar watch out is mischien wel eens interessant.

Leave a comment:

• qvt
    replied
    Komende vrijdag en zaterdag is de line-array te horen op Mosselrock en WatchOut in Yerseke Zeeland.
    Dan kom ik denk ik wel ff langs, is hier bijna om de hoek

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Originally posted by stamgast
    Werkt ASL-spanning nou nog steeds niet over een stage-box?
    Nope, begint pas te werken boven de 400 Volt maar dan heb ik de intercom ook heel hard nodig om te melden dat er rook uit mijn mixer komt.

Leave a comment:

• qvt
    replied
    Nee, ga nog ff niet vertellen welk merk versterker erin zit, is in elk geval behoorlijk heftig qua vermogen, 3 weg, en ingebouwde processing.
    Setje is overigens ook passief te krijgen.
    klinkt als een dsp vier jou of p..... a.... bakje

Leave a comment:

• stamgast
    replied
    de kabel voor de intercom.
    Werkt ASL-spanning nou nog steeds niet over een stage-box?

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Originally posted by showband
    40M defender....
    voor een cat-kabel met een 220V draad is dat misschien ook weer overdreven.....
    Dan is een 1/3 doorgezaagde PVC toch ook genoeg...
    Je vergeet de tweede Cat kabel en de kabel voor de intercom.

Leave a comment:

• showband
    replied
    40M defender....
    voor een cat-kabel met een 220V draad is dat misschien ook weer overdreven.....
    Dan is een 1/3 doorgezaagde PVC toch ook genoeg...

Leave a comment:

• bones2001
    replied
    Pfff,
    40 meter defender is toch een behoorlijke investering.
    Heb zelf 10 meter defender, en voor de rest gebruik ik rubber mat.

Leave a comment:

Working...