Ervaring RCF TT+

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Originally posted by sis
    Beste forumleden,
    Nu heb ik mijn zinnen gezet op : 2 x RCF TT 08 en 2 x RCF TTS 12 A , vooral voor zijn compactheid .
    Het doel is : optreden voor senioren, restaurant, diners, dansavonden en af en toe eens een privé- feest.
    Maximaal zal dat dan ook +/- 100 / 150 personen zijn.
    Het is dus absoluut geen stampwerk of harde disco, rock enz... maar gewoon een aangenaam geluidsvolume...
    Vinden jullie dit een goede keuze, ook in achtnemend dat dit setje in een gewone wagen kan ?

sis

Afgelopen maandag een klus gedaan in de Nieuwe Kerk in Den Haag.
    Daar per kant 2 x de TT22a gevlogen en als infilletjes de TT08.
    Optredens van oa Gino Vanelli, de beste man weet toch wel wat geluid, maar kwam met de complimenten over het geluid.
    De TT08 als extra spreiding was ideaal.
    Deze kleine speakertjes zijn meer als full range kastje ingesteld dan de TT22 en TT25, ze hebben van zichzelf iets meer laag dan de grotere broers.
    Ook de verschillende technici die die avond kwamen mixen waren erg tevreden over zowel de tt22's als de tt08's, leuk die gefronsde wenkbrauwen bij het zien van zulke minikastjes die gewoon hard en strak staan te spelen.

Comment

• JDSound
      • Oct 2007
      • 28

Hoi,

Leuk om her en der positieve reacties te horen over de TT reeks, toch een kleine opmerking, de TT08 kan zeker niet een betere of meer laag weergeven dan een TT22A laat staan een TT25A die gaan wel iets lager. Ik zelf ben deftig bezig met kleine tot middel grote pA setjes te doen met de TT25A en TT18A en tot nu toe prachtig en vooral veel mensen die met open mond aan het zoeken zijn naar een muur klankkasten.
      4 x TT25A + 6 x TTS18A, X32, lekker compact PAtje.

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

De TT08 is duidelijk meer als een full range kastje ingesteld dan de andere tt's.
        Hij geeft wel degelijk meer laag
        Dat gaat natuurlijk wel ten koste van het rendement,

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Vrijdag, gisteren dus mijn ART' 525 A afgehaald bij RCS in Cuijk.
          Ik heb daar de tt08 met de TTS12A gehoord , klinkt zeer netjes maar ik zie het niet als klein PA'tje, persoonlijk vind ik de TT08 niet zo handig dragen zonder handgrepen, ik zie dit eerder als een aanvulling in een theater enzo.
          Maar goed , hij zal zijn weg wel vinden
          Bij deze, Roger, bedankt voor de goede zorgen en Uw service !
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by sis
            Bij deze, Roger, bedankt voor de goede zorgen en Uw service !
            sis
            en weer verlaat een tevreden klant het pand....

Comment

• purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

Ik denk er sterk aan voor een vast bandje wat ik doe met bezetting:
              drums (jazzkitje); electrische contrabas, ac. nylon stringgitaar, ac. steelstringgitaar, accordion/piano, zangeres een RCF TT setje aan te schaffen. Repetroire varieert van ingetogen luisterliedjes tot dance classics, merenque, house, rock e.d.. Publiek doorgaans tussen 50 - 200 man, maar geluid moet wel kunnen overdonderen zonder agressief te worden.
              Zou RCF TT een goede keuze zijn, ik denk dan aan 2x TT22a + 1x TT18+.
              Aan te vullen met een extra sub indien er een een groter publiek bespeeld wordt.
              Last edited by purplehaze; 06-11-07, 09:49.

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Misschien dit topic eens doorlezen

Comment

• purplehaze
                  • Jul 2004
                  • 692

Ja right, heb ik niet gedaan zeker.......

Kun je met 2x tt22 en 1x TT18 sub voldoende uit de voeten.
                  Of zou je juist een een 8001as moeten gebruiken.
                  Let wel het laag van zo'n el. contrabas is toch wel wat afwijkend van een doorsnee basgitaar.

Moeilijk te geloven trouwens dat een 8001 beter klinkt en dieper gaat dan een TT18 gezien die bijna 2x zo duur is en de specs.

Comment

• JDSound
                    • Oct 2007
                    • 28

Hoi Purplehaze,

Ik heb een jaar lang met 2 x 8002as en 2 x 6001as rond gesleurd, waar ik trouwers zeer tevreden van was, ik heb die set nu geruild voor 2 x TT25A en 2 x TT18A, na een uitvoerige test van beide sets naast elkaar en ik heb me het nog geen minuut beklaagd, dieper en warmer bass en wat zeer eluk is meegenomen, minder sleuren, minder personeel nodig, kleinere wagen, compacter in opzetten en een heel wat mensen die vragen van waar komt dit geluid...??? Dus denk ik dat je voor uw toepassing wel goed zal zitten. Ik doe PA werk met deze set voor zalen tot 500 man, heb in het begin 4 x TT18A gebruikt, (2 bij gehuurd) en moest overal deze uitschakelen wegens geluidsoverlast...
                    4 x TT25A + 6 x TTS18A, X32, lekker compact PAtje.

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

De tt subs gaan zeker harder dan de 4pro subs, maar het zijn bandpass subs, en die hebben niet zo'n vol laag geluid als de bassreflex 8001as, je hebt wel 2 x 8001as subs nodig om één TT 18 sub bij te houden.

Comment

• purplehaze
                        • Jul 2004
                        • 692

Is dat minder volle van de TT18 juist handig of niet met een el. contrabas?

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

Voor een gewone contrabas zou ik zeggen handig, die hebben in verhouding altijd erg veel sublaag, wat je meestal toch moet wegdraaien, om een aardig volume te kunnen halen ivm rondzingen.

Als een electrische contrabas klankmatig vergelijkbaar is heb je hier waarschijnlijk dus ook erg veel laag, al zal het rondzingen hopelijk een minder groot probleem zijn.

Comment

• purplehaze
                            • Jul 2004
                            • 692

...dat dacht ik ook.
                            bandpass levert een meer afgemeten gecontroleerd sub, wat ik althans prettiger vind om mee te werken.

Comment

• Hansound
                              • Apr 2006
                              • 832

Ja de bassreflex subs wapperen wel wat meer dan de TT's, logisch want ze hebben absoluut geen tegendruk van de kast, het is ook wel wat lastiger mixen,

Overigens zijn de TT18 subs wel vol/vet klinkend te krijgen, processor gebruiken en dan een klein puntje rond de 60 hz maken.
                              Zaterdag as gaan we een set TT18's installeren in een theater (met 4 x TT22a) en daar gaan we de (DBX PA)processor er op deze manier tussen zetten,

Comment

• purplehaze
                                • Jul 2004
                                • 692

Hansound: wat is exact jouw geheim van vol en vet maken van de TT18 sub.
                                Een klein puntje maken kan ik ook met een 31 bander, no prob

Comment

Working...