Ervaring RCF TT+

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Originally posted by Beckers Entertainment
    Wij hebben zelf de TT-25 toppen. Kan jou ervaring alleen maar delen.
    Bij zulke zware toppen is het zeker aan te raden om 2 subs per kant te plaatsen en zelfs dan zul je nog wat laag te kort komen. Denk dat een set met 2x TTS-28-A per kant je meer in de richting komt.
    Ik denk dat hij gewoon een dubbele sub per kant moet hebben. Dus idd de TTS28 A

Je mag niet vergeten dat die TT22 toppen al 800w RMS geven. Dan daar een 1000w sub onder plaatsen is wel op het randje.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Rv
      Sja, zo slim was ik natuurlijk ook wel, maar ik vind het wel opmerkelijk dat van alle ervaringen hiervoor niemand die ervaring ook had...
      Was wel de eerste keer dat ik ze gebruikte ...
      Kijk de specs van beiden eens na, dan zie je gelijk hoeveel subs je nodig hebt om de set in balans te krijgen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by MusicXtra
        Kijk de specs van beiden eens na, dan zie je gelijk hoeveel subs je nodig hebt om de set in balans te krijgen.

Heb jij daar een vuistregel voor?

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by frederic
          Heb jij daar een vuistregel voor?
          Ja, gewoon kijken of ze beiden een zelfde max SPL hebben, hier zit de sub volgens de specs op 136 dB en de top op 131 dB dus ergens kloppen de specs niet helemaal of jij houdt van veel sub.

Comment

• Hansound
            • Apr 2006
            • 832

2 x een TTS28 onder een TT25 is niet echt een goede combi.
            Dan heb je veel te veel laag.
            Met 2 x een TTS18 kun je een goede combi maken met de TT25 of TT22

Voordeel tov de TTs28 is dan dat je ook een kleinere set kunt samenstellen.

Als je het beste uit je set wilt halen dan kun je het beste niet de laag af crossover uitgang van de sub gebruiken om naar je top te gaan.
            Beter is om directe link out te nemen.
            Dan krijgt je top het wel zwaarder maart heb je een groot deel van het low/mid probleem opgelost dat er in de TT-sets aanwezig is.

Comment

• Rv
              • Feb 2001
              • 1086

Ja, das een erg goede tip! Ga ik binnenkort zeker proberen! Moet ik natuurlijk zien dat ik mijn toppen niet overbelast!

Kantopmerking: ik las de manual even door van de TT-set en zag dat er 2 kleuren limit-lampje zijn. Geel en rood dacht ik. Geel was geen probleem, maar rood mocht toch niet te frequent aangaan had ik begrepen want kon eventueel beschadiging aan de speakers toebrengen. Ik vind dat wel spijtig dat een limiter beschadiging kan geven. Voor mij is het juist het plan dat de limiter ervoor zorgt dat er geen beschadiding is. Als ik de set met iemand meegeef en die persoon gaat 'in het rood' dan denk ik niet dat die achteraan op de boxen gaat kijken of het te hard is, die blijft gewoon gaan omdat het lekker klinkt ...

Bijvoorbeeld mijn mackie SA1530z hebben ook een limiter, gaat het echt te hard dan vallen de speakers een half secondje uit. Dat is veeeeel doeltreffender, want dan kan je er zeker van zijn dat de DJ of geluidstechnieker het iets minder luid zal zetten. Onze Crest Vs1500 had dat vroeger ook herinner ik me ...

Of klopt wat ik zeg niet?
              ____
              Rv.
              ____

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Het klopt idd niet wat je zegt, een limiter is er inderdaad om beschadiging van je speakers te voorkomen maar daarmee is nog niet gezegd dat je continu vol in de limiter moet gaan spelen.
                Een motor heeft een toerenbegrenzer om te voorkomen dat je de kleppen om je oren krijgt, dat wil echter nog niet zeggen dat hij ertegen kan dat hij continu in de toerenbegrenzer gereden wordt.

Comment

• Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

Originally posted by Rv
                  Ja, das een erg goede tip! Ga ik binnenkort zeker proberen! Moet ik natuurlijk zien dat ik mijn toppen niet overbelast!

Kantopmerking: ik las de manual even door van de TT-set en zag dat er 2 kleuren limit-lampje zijn. Geel en rood dacht ik. Geel was geen probleem, maar rood mocht toch niet te frequent aangaan had ik begrepen want kon eventueel beschadiging aan de speakers toebrengen. Ik vind dat wel spijtig dat een limiter beschadiging kan geven. Voor mij is het juist het plan dat de limiter ervoor zorgt dat er geen beschadiding is. Als ik de set met iemand meegeef en die persoon gaat 'in het rood' dan denk ik niet dat die achteraan op de boxen gaat kijken of het te hard is, die blijft gewoon gaan omdat het lekker klinkt ...

Bijvoorbeeld mijn mackie SA1530z hebben ook een limiter, gaat het echt te hard dan vallen de speakers een half secondje uit. Dat is veeeeel doeltreffender, want dan kan je er zeker van zijn dat de DJ of geluidstechnieker het iets minder luid zal zetten. Onze Crest Vs1500 had dat vroeger ook herinner ik me ...

Of klopt wat ik zeg niet?

Wil je je toppen heel houden dan is de gele limit lamp leidend.
                  Af en toe knipperen is geen probleem, maar zeker niet constant laten branden, Als de gele af en toe knippert heb al een behoorlijke geluidsdruk, en als dat dan nog niet genoeg is heb je of een te kleine set bij je of is iedereen DOOF....

Comment

• Rv
                    • Feb 2001
                    • 1086

"Het klopt idd niet wat je zegt, een limiter is er inderdaad om beschadiging van je speakers te voorkomen maar daarmee is nog niet gezegd dat je continu vol in de limiter moet gaan spelen.
                    Een motor heeft een toerenbegrenzer om te voorkomen dat je de kleppen om je oren krijgt, dat wil echter nog niet zeggen dat hij ertegen kan dat hij continu in de toerenbegrenzer gereden wordt."

euh, wanneer ik bij mijn auto gas geef tot in mijn begrenzer, dan VOEL ik dat ik aan mijn begrenzer zit, dan gaat hij niet meer sneller, dus ik WEET dat ik aan mijn maximum zit.

Wanneer ik de TT-set ergens zet, dan speelt er een technieker of DJ over. Die weet niet dat de gele lampjes branden, die weet niet dan iets later ook rode lampjes gaan branden, die kan gerust steeds harder gaan, en nog en nog, tot ...

DAAR gaat mijn reactie juist over, dat dat eigenlijk niet zo'n goed systeem is hƩ, dat dat bijvoorbeeld van de (goedkopere) mackie SA of van bijvoorbeeld een crest V(s)-serie VEEL doeltreffender is. Geen DJ die harder gaat wanneer zijn setje een secondje uitgaat hoor!

Wat heb je eraan dat je een set verhuurt met een limiter waarvan niemand merkt dat hij aan't limitten is tot het te laat is. Je merkt het niet hƩ, of je moet naar de speakerset gaan om eens te kijken...

Dat bedoel ik feitelijk. Dat het een systeem niet te goede komt om continu in het rood te zitten (afgezien dan van een rodec! ) besef ik natuurlijk ook ... ik betreur het gewoon dat er geen systeem opzit dat duidelijk maakt: "HEY MAN, DIT IS HET MAXIMUM, MINDEREN NU". Dat piepkleine lampje (2 kleuren in ƩƩn dan nog), sja ... dat maakt weinig indruk vrees ik... valt me gewoon wat tegen ...
                    ____
                    Rv.
                    ____

Comment

• Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

RV,

wanneer je een set verhuurt welke constant tegen de limiter staat te spelen, dan doe JIJ iets verkeerd! Dan heb jij niet het juiste setje verhuurt.

Een auto welke tegen zn toerenbegrenzer aanloopt blijft ook gewoon rijden... sommige haperen, anderen duwen gewoon door... Je weet dan dat je tegen het einde aanzit... WIL jij dit? NEE, wil je harder, dan zul je een andere auto moeten nemen.

Met speakers is het net zo.

Ik zou toch niet willen dat mijn speakers een halve seconde uitvallen omdat er te hard wordt gespeeld.... Want dan ga je eigenlijk al over zn MAX heen.

Bij alles wat je tegen of over zn max heen draait is schadelijk op den duur. Bij een auto, luidspreker, versterker en ook mens!
                      Een beetje gezond verstand is dus noodzakelijk, van zowel jezelf als ook de klant welke jouw spullen huurt.
                      Evt een extra processor met limiter wil nog wel extra helpen, je kunt zo je signaal limiten zodat er niet harder kan worden uitgestuurt als dat je van te voren hebt aangegeven.
                      Beter is je huurders opvoeden en voldoende neerzetten!
                      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

De limiters die erin zitten comprimeren het signaal, daardoor begrens je weliswaar het piekvermogen maar het gemiddelde vermogen neemt nog steeds toe wanneer je door blijft duwen.
                        Je hoeft ook echt niet op de achterkant van je boxen te kijken of het te hard gaat, kwestie van ƩƩn keer controleren wat je VU meters aangeven wanneer het rode ledje net oplicht en je weet voortaan op afstand waar de grens ligt.
                        Of je zult op zoek moeten naar een set met true RMS limiters of je zult je klanten op moeten voeden dat ze de VU meters op het mengpaneel respecteren.

Comment

• DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

Originally posted by Watt Xtra
                          Beter is je huurders opvoeden en voldoende neerzetten!
                          Dus dat lukt jou?
                          Nooit eens "stiekem" wezen luisteren / kijken?

Voor sommige kun je nooit genoeg neerzetten.
                          Zal niet de eerste (dj) zijn die op zijn pio alles in de hoek gooit. (Want dat doet toch iedereen. )

Als je een goed setje met inderdaad true rms limiters hebt dan gaat het echt niet in een aantal avonden stuk. Sterker ik ken plaatsen van jarenlang probleemloos misbruik.

Comment

• soundlab999
                            • Nov 2009
                            • 15

RCF TT+ bijhuren

hallo allen,

ik ben reeds enkele maanden in het bezit van 2 TTS18A en 2 TT22A. Niets dan lof over deze set. Maar zoals eerder aangehaald door jullie, soms kom je met 2 subs niet toe om de tops voluit te laten gaan.

Is er iemand die weet waar ik deze subs kan bijhuren. Ik ben van Lommel ( Belgiƫ) regio Eindhoven.

Alvast bedankt

Comment

• Beckers Entertainment
                              • Dec 2008
                              • 650

Audioeye in Maastricht heeft 2 stuks, maar dat zal wel wat ver uit de richting liggen?
                              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Rv
                                • Feb 2001
                                • 1086

Moest je een klus in de kempen hebben kan je er eventueel hier ook steeds 2 oppikken ... nijlen (tussen herentals en lier).
                                ____
                                Rv.
                                ____

Comment

Working...