Ervaring RCF TT+

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Niet alleen om een geile stapel boxen, de TTs18a is een stuk handzamer dan de TTs28a dus als je een kleiner gigje hebt kun je een subje neerzetten.
    Dat staat dan minder stoer.... maar de klant schrikt niet meteen van je set.
    En hij is een heeeeel stuk lichter, dus een klein drempeltje of trappetje kun je in je eentje nog handelen.

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Even wat anders...

De RCF NX serie, heeft daar al iemand wat van gehoord? Vooral de 'line-array' modules en de dubbel 15 bass en 21" sub? In de combi die ze bedacht hebben spreekt me aan, maar moet erbij zeggen dat ik het nog niet heb gehoord.
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

Originally posted by 4AC
        Ik denk dat het -om de geluids- druk/kwaliteit even links te laten liggen- te maken heeft met dat je dan een ge!le stapel boxen hebt staan. En eventueel de hoogte van de boxen. (en ja, daar heb je ook tussenpaaltjes voor, maar dat staat toch minder leuk)

Ooit wel eens gehoord van het woord, Flexibel??

Nou daarom wordt er vaak gekozen voor een kleiner, enkel kastje. Is de klus groter, zet je er een tweede bij. Heb je een klein klusje dan laat je er lekker eentje in de bus staan. A is lekker handzaam, B het staat niet zo lomp. C heb je er een aantal dan kun je zomaar verschillende klusjes doen.

Als je hele grote sets wegzet dan is het idd makkelijker om met dubbel 18" laagkasten aan te komen, scheelt je gewoonweg stapelen en werk. Maar dan kom je meestal met een groter transport middel en boeit het ook niet.

Ik heb zelf nu 12 enkele 18" kasten, ik heb er nog nooit spijt van gehad dat ik geen dubbel 18" kasten heb. Je bent gewoonweg veel flexibeler.
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Originally posted by Watt Xtra
          Ooit wel eens gehoord van het woord, Flexibel??

Nou daarom wordt er vaak gekozen voor een kleiner, enkel kastje. Is de klus groter, zet je er een tweede bij. Heb je een klein klusje dan laat je er lekker eentje in de bus staan. A is lekker handzaam, B het staat niet zo lomp. C heb je er een aantal dan kun je zomaar verschillende klusjes doen.

Als je hele grote sets wegzet dan is het idd makkelijker om met dubbel 18" laagkasten aan te komen, scheelt je gewoonweg stapelen en werk. Maar dan kom je meestal met een groter transport middel en boeit het ook niet.

Ik heb zelf nu 12 enkele 18" kasten, ik heb er nog nooit spijt van gehad dat ik geen dubbel 18" kasten heb. Je bent gewoonweg veel flexibeler.
          Volgens mij reageer je op de verkeerde- of je snapt het niet... We zijn het met elkaar eens namelijk.
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by Olaf Duffhuës
            Even wat anders...

De RCF NX serie, heeft daar al iemand wat van gehoord? Vooral de 'line-array' modules en de dubbel 15 bass en 21" sub? In de combi die ze bedacht hebben spreekt me aan, maar moet erbij zeggen dat ik het nog niet heb gehoord.
            Zijn wel dure beestjes hé. 3400€ voor een 750w module

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by frederic
              Zijn wel dure beestjes hé. 3400€ voor een 750w module
              Hoe kom je aan 3400 euro ???

NXL23 A = 2338.50 euro
              NXM12A = 1510.09 euro
              NXM15A = 1724.30 euro
              NXS21A = 2338.50 euro
              NXS25A = 2338.50 euro

Prijzen in Nederland Incl BTW.
              sis
              Last edited by sis; 28-12-08, 11:21.
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by sis
                Hoe kom je aan 3400 euro ???

NXL23 A = 2338.50 euro
                NXM12A = 1510.09 euro
                NXM15A = 1724.30 euro
                NXS21A = 2338.50 euro
                NXS25A = 2338.50 euro

Prijzen in Nederland Incl BTW.
                sis
                oew, heb de verkeerder RCF array serie eruitgekozen.

RCT TT+ Series/TTL31-A / 2 Way Line Array Module: G&L Showequipment webshop voor prof. audio en licht

Comment

• sjoerd
                  • Apr 2004
                  • 341

Originally posted by Olaf Duffhuës
                  Even wat anders...

RCF spreekt op de site zelf over "line array design"....

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

De NX serie zou elk moment binnenkomen..... zegt men nu al 2 maanden........

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by Hansound
                      De NX serie zou elk moment binnenkomen..... zegt men nu al 2 maanden........
                      tmoet precies allemaal rap gaan?

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

Heb de NX set vandaag gehoord,
                        per kant:

2 x top
                        1 x dubbel 15 inch sub
                        1 x 21 inch sub .

De laag combi is erg mooi en klinkt erg rustig 21 en dubbel 15 is een erg goede combinatie.
                        De toppen zijn echt RCF een klein beetje agressief, maar het komt zeker verder dan een conventionele hoorngeladen set, de afstraling is echt vlak en zonder fase verschuivingen.
                        Ziet er netjes uit en is hufterproof te stapelen.

Comment

• Rv
                          • Feb 2001
                          • 1086

Hoi allemaal,

We zijn nu toch weer een jaartje verder in deze topic. Ik heb ze vorige week eens goed doorgelezen en dan besloten om de TT+ set van PurpleHaze over te kopen.

2x TT22a en 2x TTS18a

Nu ...dit weekend natuurlijk al direct getest. Coverband, 9 personen op een trouwfeest van een dikke 100 man. Viel me op dat de top erg goed klinkt en nog veeeeel power overheeft. Het signaallampje ging amper aan en hij stond slechts voor 2/3 open.
                          Maar ... de subs daarentegen, daar gaf het limit-lampje het tempo aan van de muziek. Bij elke kick van de drummer ging het branden. Ik heb dus wat het gevoel dat de subs zeker niet de toppen kunnen bijhouden.

Of laten jullie bij jullie subs ook het limit-lampje aangaan alsof het een signaallampje is? En kan dit geen kwaad?
                          ____
                          Rv.
                          ____

Comment

• BJD
                            • Oct 2007
                            • 771

Dat is niet de bedoeling. Als de subs verder helemaal oke zijn (en het daar dus niet aan ligt) dan zijn er 2 opties:
                            - met minder sub draaien
                            - 2 subs bijkopen

Comment

• Rv
                              • Feb 2001
                              • 1086

Sja, zo slim was ik natuurlijk ook wel, maar ik vind het wel opmerkelijk dat van alle ervaringen hiervoor niemand die ervaring ook had...
                              Was wel de eerste keer dat ik ze gebruikte ...
                              ____
                              Rv.
                              ____

Comment

• Beckers Entertainment
                                • Dec 2008
                                • 650

Wij hebben zelf de TT-25 toppen. Kan jou ervaring alleen maar delen.
                                Bij zulke zware toppen is het zeker aan te raden om 2 subs per kant te plaatsen en zelfs dan zul je nog wat laag te kort komen. Denk dat een set met 2x TTS-28-A per kant je meer in de richting komt.
                                Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

Working...