Ewel dat zou ik ook eens willen weten, ik probeer zo weinig mogelijk extra apparatuur overal tussen te steken, want soms doe je meer kwaad dan goed en tot nu toe ben ik heel tevreden over hoe ze (2xTT25 + 2x TT18A) nu klinken.

Ervaring RCF TT+

Collapse

X
- 

hallo, al 2 jaar gebruik ik 4pro's, en nu onlangs ook tt's, ik heb er toch altijd een eq. tussen gestoken, vooral omdat je bij de topkasten maar 1 potmeter
 hebt die dus de inganggevoeligheid insteld, terwijl het wel degelijk een 2 of 3
 wegkast is, rcf heeft dit uit veiligheid zo ontworpen om geen onmogelijke instellingen te kunnen maken, als je onder een topkast het juiste aantal bassen kan zetten moet er wel niet veel bijgeregeld worden, maar mijn topkast
 de 7001 dus heeft een ongelooflijk rendement, en met 4 baskasten per kant
 heb ik nog teveel hoog, als ik mijn tt25 gebruik met 2 bassen onder valt er
 ook nog wat bij te draaien, ik ga dit weekeind eens mijn audio analyser er aan hangen en ben eens benieuwd naar de kurve?
 mvg eddieComment
- 

Vanmorgen hebben we in ons theater een demo gehad van de TTS 18-A en de TT 22-A. Per kant 2 X TT 22-A en 1 X TTS 18-A. Deze zijn zonder processor aan onze eigen mengtafel geknoopt en binnen 5 minuten kon de volumeknop open. We konden het A-B vergelijken met onze eigen (zeer antieke) set met twee EV-tjes en twee W-bins. Wat direkt op viel, was de warmte van het geluid. In tegenstelling tot wat we gewend waren was het geluid over alle frequenties gelijk van niveau. Geen dips of bultjes gehoord. Diverse soorten muziek gehoord, maar alles vol en helder van klank. In de hoge frequenties leken we wat te missen, bijvoorbeeld de attack op de snaren van een akoustische gitaar, en de high-hat van een drummer. Na wat langer luisteren bleek dat het eerder een kwestie was dat onze EV-tjes dit te veel hadden. Deze scherpte in het geluid, wat bij hoog volume pijnlijk kan zijn, was nu met de RCF set weg. Overigens reageert de set zeer goed op de EQ van onze geluidstafel. Ook op hoog volume voldoet deze set prima. Geluid blijft rustig en transparant. De bas lijkt ruim voldoende voor onze theatertoepassing. Al met al was het een indrukwekkende kennismaking met deze set. ik kan me voorstellen dat veel bezoekende gezelschappen kunnen inprikken op dit systeem.Comment
- 

Hoi Eddie,

Zoals je kan zien werk ik met een DDX3616, digtale mengtafel van Behringer, daar zit een panoramische eq, compressor/limiter enz... al op de uitgang en tot nu toe zeer tevreden over de complete set, dus geen extra apparatuur nodig alsook extra bekabeling, waar er soms wel eens een kabeltje of connector kan sneuvelen, heb vroeger meer dan eens meegemaakt. Maar dat ik veel moet bijdraaien, nee, een beetje weghalen dat is veel beter, minder is in veel gevallen meer.4 x TT25A + 6 x TTS18A, X32, lekker compact PAtje.Comment
- 

hallo, jd sound waarschijnlijk speeld u altijd met dezelfde opstelling, bij ons is dit niet het geval,ik hou inderdaad ook niet van veel randapparatuur, daarom
 ben ik dus ook overgeschakeld op deze rcf actief waar dus reeds de meeste randap. inzit. Wij gaan ons geluid ergens opstellen maar draaien er zelf niet mee, dus de bedoeling is dat de klank zo neutraal mogelijk is, de rest is dan aan de dj / pa man, gewoonlijk steek ik er een digitale beghringer eq. tussen, deze is erg handig omdat er 100 geheugens in zitten, maar meestal blijft alles
 neutraal staan tot 7khz en van daar tot 20k zakt hij lichtjes af, het voordeel
 van deze eq. is ook dat er een onhoorbare limiter inzit, die ik zodanig kan instellen dat de set nooit klipt, dit zou theoretisch niet nodig zijn aangezien die limiters reeds in de rcf kasten zitten. maar sommige dj's denken dat het de bedoeling is om zoveel mogelijk rode lampjes te doen branden, verder alleen maar lof ( nee ik ben geen dealer ) mvg eddieComment
- 

de mengatafel (preamp of masterout of beiden)die voor je behringer Eq zit kan ook nog oversturen dat kun je nooit echt goed voorkomen.Comment
- 

Voor de liefhebbers , RCF TT serie heeft er 2 broertjes bij nl:
 de passieve TT22 en TT25
 Wat ik niet snap dat deze passieve meer kilo's wegen dan de actieve .
 Waarschijnlijk een drukfout ?????
 Ben benieuwd naar de prijs !
 sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
- 

vergelijk met zx5 is niet helemaal geweldig: want 15" +2" vergeleken met een 12" + 1,5 "
 het resultaat had ik je kunnen voorspellen :-)Comment
- 

Bij ons in nederland kan dat zeker en vast ook , handelsgeest is ons nederlanders nooit vreemd geweest ;-)Comment
- 

ff on topic:
 Als pa-setje voor een bandje wat met name bruiloften speelt tot 200 man wat is dan te prefereren: 2 stuks TT22a en 1x TT18a subwoofer of TT22a tops met 2x TT12a subjes.
 Echt voluit hoeft de set eigenlijk nooit dus dan is de gevoeligheid van de TT22 tops wel terug te regelen zodat ze aansluiten bij de 12 inch subjes.
 Ik ga dit nog een keertje demo-en maar wat ervaringen & inschattingen zijn altijd waardevol.Comment
- 

ff on topic:
 Als pa-setje voor een bandje wat met name bruiloften speelt tot 200 man wat is dan te prefereren: 2 stuks TT22a en 1x TT18a subwoofer of TT22a tops met 2x TT12a subjes.
 Echt voluit hoeft de set eigenlijk nooit dus dan is de gevoeligheid van de TT22 tops wel terug te regelen zodat ze aansluiten bij de 12 inch subjes.
 Ik ga dit nog een keertje demo-en maar wat ervaringen & inschattingen zijn altijd waardevol.
 En ? inmiddels al gehoord ?
 zo ja, hoe deden de 12 inch subjes het ?Comment

Comment