Ervaring RCF TT+

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eddie
    • Nov 2004
    • 169

hallo, de 8001 en 8002 zijn zijn gebouwd volgens een verschillend principe,
    maw een basreflex en een bandpas rcf heeft die zo ontworpen om samen in
    een set te combineren
    mvg eddie

Comment

• nolsmit
      • Oct 2007
      • 87

8001/6001/tt25

hoi eddie,

ik heb afgelopen zaterdag een show gedraaid met 4x 4pro 8001 a bassen en twee 4 pro 6001 toppen.
      ik heb deze set al een jaar en hij functioneerd naar tevredenheid.
      zaterdag was het een bluesfestival en ik merkte dat ik veel bas moest weghalen in de mix
      ik mix met een roland vm systeem en kan met een filter elk kanaal bewerken.
      de set gedraagd zich ook op zeer hoge volume goed en heeft inderdaad veel punch met de 8001 bassen

ook heb ik een paar weken geleden buiten op een klein plein gestaan met dezelfde bassen maar om te proberen mijn pas aangeschafte tt 25 a toppen.
      omdat ik alles in een vito probeer te stoppen beviel me het formaat van de toppen
      het geluid was verbluffend,de 6001 hebben beter en mooier midden maar
      zeker niet meer kracht.
      de tt 25 a toppen gaven geen krimp en voor zowel een accoustische jazzband als een rockband een uur later was de installatie ruim voldoende.

ook heb ik het tt08 setje met het 12 inch basje gehoort en ook ik was helemaal verkocht!
      wat een power uit deze kleine rotkastjes,geweldig.
      ook zij staan nu boven aan mijn most wanted list

Comment

• eddie
        • Nov 2004
        • 169

hallo, Nolsmit Ik gebruik meestal 2x 8001 en 2 x 8002 per kant maar dan met
        een 7001 als top, bij pa toepassing moet ik ook altijd laag wegtrekken, en als
        test heb ik die 7001 vervangen door een tt25a en die kon zeker voldoen, wij
        moesten juist wat laag midden bij duwen, is nogal logisch 2 x 15" in de 7001
        en 1 x 15" in de tt25a, maar ik heb mij toch direct 2 tt25a's besteld,die ik ga
        gebruiken in kombinatie met 2 of 3 bassen als kleinere set en die kan ik dan ook kombineren met mijn 7001 voor grotere sets, buiten en zo, dat was wel een beetje mijn probleem 2 x 7001 is beetje te veel ( te duur ) en de hoog
        kast van een 7001 heeft maar een spreiding van 60° , ikzelf heb vroeger ook
        eerst de 6001 getest met 2 bassen eronder, ik vond dit te scherp klinken, dus
        ofwel bassen bijzetten ofwel de 6001 meer dichttrekken
        mvg eddie

Comment

• nolsmit
          • Oct 2007
          • 87

tt 25

hoi eddie,die tt 25 is een super keuze,
          ik heb nog nooit een aktieve 15 inch kast gehoord met zoveel geluidsdruk
          en dat voor dat belachelijke gewicht.
          ze zijn stevig geprijst maar hun geld echt wel waard.
          ik denk dat deze kast met vrijwel alles te combineren is.
          gisteren twee tt 25 gecombineerd met 1 8001 a in een klein cafe met een bluesband.
          als je het volume iets knijpt op de toppen heb je voor het kroegencircuit een set die alles aankan zonder warm te lopen of vermogen te kort te hebben.

Comment

• eddie
            • Nov 2004
            • 169

Hallo Nolsmit, Ik vermoed dat jij die tt25-a op dat ogenblik full-range aanstuurd ?

Comment

• arieO
              • Feb 2007
              • 16

RCF Pro

Van het weekend 2x in een tent van 1000m², 800 man met de volgende set gestaan per kant 2x 8001, 2x 8002 en 2x 6001.
              Had liever alles 8001 gehad maar lukte even niet.
              2x 6001 naast elkaar en de zijkanten tegen elkaar aan geeft een goede combinatie ondanks de afstraal hoek van 80 graden.
              Set trekt het prima. Hebben zowel disco als live artiesten gedaan.
              Set blijft bij vol gas (limiter knippert af en toe)goed klinken.
              Vocalen komen er prima uit mits de mix goed gedaan wordt.
              Bij veel van die top40 tape acts staat de zang gewoon op de tape en komt deze dus niet boven het geluid uit.
              Super tevreden over set, echter blijft dat je er niet verder dan zo'n 35 meter mee komt, echter de meeste van mijn toepassingen is dit prima werkbaar ook vanwege de toch nog brede spreiding van 80 graden.

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Weet iemand of de nieuwe ART 525/522 A dezelfde componenten en eindtrappen gebruiken als de TT-serie ?
                Ik vraag dit aangezien ze hetzelfde vermogen hebben als de TT-serie, weliswaar met een gewicht van 18 Kgr en een lagere prijsklasse .
                En hoe zit het met de klank van bovengenoemde ART's ?
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• JDSound
                  • Oct 2007
                  • 28

Setje RCF TT25A en TT18A

Hoi,

Ik lees in dit forum heel veel over de TT reeks, maar toch keren een tal van jullie terug naar de basskasten 8001a en 8002a, onlangs heb ik mijn set 4pro 6001a en 8002a kunnen inruilen voor mijn nieuwe set TT25A en TT18A waarvan ik heel tevreden ben, zeker als het op vervoeren en plaatsen komt, overal waar ik mijn setje opzet krijg ik de melding, wat ga je daarmee doen, je ziet het niet staan, tot je de set openzet zonder nog maar goed aan de volume te draaien, zelfs in theaterzalen op laag volume een pracht van een klank. Moet zeggen dat de nieuwe set een diepere rondere bass produceren.
                  4 x TT25A + 6 x TTS18A, X32, lekker compact PAtje.

Comment

• eddie
                    • Nov 2004
                    • 169

hallo,ik heb ook gedacht om die tt-18a te kopen, maar die zijn veel moeilijker
                    te stapelen omdat ze maar 52cm hoog zijn, dus 2 op mekaar is nog maar 104cm hoog, dat is iets te laag om toppen op te zetten, de 8001/8002 is
                    140cm met 2 op mekaar ideale hoogte voor de toppen, en ik zet mijn set niet
                    graag op het podium ( veel db verlies in het laag ) tov op de grond
                    mvg eddie

Comment

• JDSound
                      • Oct 2007
                      • 28

Hoi Eddie,

Wees creatief, zet 2 TT18A op hun kant en dan heb je dezelfde hoogte of nog beter, wat de klank zeker ten goede komt, leg twee of vier TT18A tegen elkaar vooraan het podium in één lijn en dan de topkasten op een statiefje op/voor het podium, dan krijg je een mooie ronde bas met 3db winst per kast. Je kan ook gewoon de TT18A op elkaar leggen en dan een tussen buis gebruiken om uw TT25A op de gewenste hoogte te plaatsen zoals ik doe.
                      4 x TT25A + 6 x TTS18A, X32, lekker compact PAtje.

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Beste forumleden,
                        Nu heb ik mijn zinnen gezet op : 2 x RCF TT 08 en 2 x RCF TTS 12 A , vooral voor zijn compactheid .
                        Het doel is : optreden voor senioren, restaurant, diners, dansavonden en af en toe eens een privé- feest.
                        Maximaal zal dat dan ook +/- 100 / 150 personen zijn.
                        Het is dus absoluut geen stampwerk of harde disco, rock enz... maar gewoon een aangenaam geluidsvolume...
                        Vinden jullie dit een goede keuze, ook in achtnemend dat dit setje in een gewone wagen kan ?

Uiteraard wil ik daar de juiste kabels voor ( liefst goede tot zeer goede kwaliteit )
                        link als voorbeeld :

DAP AUDIO Power/Signal Kabel Schuko Male naar Powercon Input P (10 meter)

Zijn er andere merken die deze kabels in hun assortiment hebben ?
                        Ben namelijk niet zo'n DAP fan, persoonlijk dan hé .
                        alvast bedankt
                        sis

Comment

• bones2001
                          • Aug 2003
                          • 741

Sis,
                          kijk eens naar de kabels van Procab, die maken hele degelijke combikabels.
                          Made in Belgium, dus wat wil je nog meer...
                          Mixen is net als schilderen.
                          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Davy Gabriels
                            • Aug 2002
                            • 819

Originally posted by bones2001
                            Sis,
                            kijk eens naar de kabels van Procab, die maken hele degelijke combikabels.
                            Made in Belgium, dus wat wil je nog meer...
                            verkocht in belgie, maar made in china

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Originally posted by Davy Gabriels
                              Ja Davy, heb ondertussen mijn huiswerk ook al gemaakt in sina ( Eddy Wally héhé )
                              Ook even gekeken naar sommerkabels , hoe zit het daarmee?
                              Ik gebruik nu hoofdzakelijk Klotz, nooit één probleem mee gehad, maar toch er zijn betere, vooral als het koud is ...
                              sis
                              Last edited by sis; 26-10-07, 19:33.

Comment

• bones2001
                                • Aug 2003
                                • 741

Ach ja, kan best.
                                Als je eens wist hoeveel grote merken hun spullen in China laten maken.
                                Zelfs EAW heeft daar een productielijn staan...
                                Als het eindproduct goed is, who cares.
                                Mixen is net als schilderen.
                                Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

Working...