Ervaring RCF TT+

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

Ik heb met veel aandacht dit topic doorgelezen en gevolgd.
    Nu werden er al een aantal keren ervaringsberichten gepost, ook met het aantal luisterende mensen die aanwezig waren maar nooit echt duidelijk op wat voor een volume er werd gespeeld.

Als ik het goed lees dan doe je met een enkele tt22 plus dubbel 18" per kant makkelijk 300 man?
    JDsound schrijft zelfs PA werk te doen met een TT25 plus dubbel 18" per kant tot 500 man?? op wat voor een volume? rock en roll?
    een TT25/22 zou drie 18" laagkasten bij houden? Hoe is het midden gebied dan?
    Eddie voorziet geluid in een zaal van 45 bij 25 meter met een enkele TT25 tegenover 4 enkele 18" laagkasten? en dat gaat goed? wat heb je hier precies gedaan?

Hansound geeft naar mijn idee de meeste informatie waar je ook een beeld bij kunt maken, 2 TT22 gevlogen plus 4bassen eronder en je voorziet 600 man van geluid.
    Dit is op rock en roll volume?

Ik vind het nogal erg positieve reacties, ik zou snel gaan denken dat het middengebied erg tekort zou moeten komen, zeker met een enkele 12" tegen 3 bassen. Zit ik hier volledig mis?

Ik werk op dit moment voor de wat grotere klussen, boven 250 man met een HA215 top. dubbel 15" JBL plus 2" hoorn JBL. Dit gaat goed tot een man of 600-700. evt een klein infill kastje voor het podium.

Die kasten worden mij echter te groot.
    Ik ben dus opzoek naar iets kleiners, compacters met toch een hoge output.
    Het is de bedoeling dat deze de klussen gaan doen van 100 tot 800 man. bassen, X118 JBL2241 zijn voldoende voorhanden.

Zouden dit de juiste kasten kunnen wezen? of zijn ze toch te compact en missen een stuk midden. wij doen zowel disco maar voornamelijk liveversterking.

Ik ben verder ook aan het kijken naar KF650 2dehands maar dit zal ik wel niet met elkaar kunnen vergelijken.. iemand suggresties met voor en nadelen?
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Turboke
      • Oct 2006
      • 463

Als je nagaat zijn systemen tegenwoordig aangepast met 12" 10" of nog kleinere mid drivers, en dit zal zeker beter in het mid-bereik werken dan 2 15" speakers.

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Originally posted by Watt Xtra
        Ik heb met veel aandacht dit topic doorgelezen en gevolgd.

Ik werk op dit moment voor de wat grotere klussen, boven 250 man met een HA215 top. dubbel 15" JBL plus 2" hoorn JBL. Dit gaat goed tot een man of 600-700. evt een klein infill kastje voor het podium.

Die kasten worden mij echter te groot.
        Ik ben dus opzoek naar iets kleiners, compacters met toch een hoge output.
        Het is de bedoeling dat deze de klussen gaan doen van 100 tot 800 man. bassen, X118 JBL2241 zijn voldoende voorhanden.

Zouden dit de juiste kasten kunnen wezen? of zijn ze toch te compact en missen een stuk midden. wij doen zowel disco maar voornamelijk liveversterking.
        Ik zou de kasten gewoon eens proberen op een klus.
        Weet je meteen hoe ze klinken en wat ze kunnen.
        Eventueel met een passieve versie die er aan zit te komen, dat zal iets makkelijker gaan als je andere subs gebruikt.

Comment

• outvorst
          • Jul 2005
          • 84

Originally posted by Watt Xtra

Ik zou snel gaan denken dat het middengebied erg tekort zou moeten komen, zeker met een enkele 12" tegen 3 bassen. Zit ik hier volledig mis?
          Zonder de TT22A de grond in te boren, want ik zie de voordelen er echt wel van (afmeting, gewicht en volume), maar mijn ervaring is dat die inderdaad in het middengebied wat mist. Ik heb er een repetitie en een optreden met een band (feestje voor 180 man) mee getest en ik miste inderdaad een stuk van het middengebied. Daarbij leek het niet zo veel uit te maken of de TT op standje full range of high pass stond. Stond trouwens wel te kijken van het volume en de helderheid van deze kastjes! Kreeg op dit forum te horen dat het gemis aan midden zou kunnen komen door de subs die ik daarbij gebruikte (RCF 4pro 8002AS) maar ik ben er niet van overtuigd dat dit het geval is.

Uiteindelijk heb ik de 8002AS verkocht, en daarvoor in de plaats EV ZX5 + RX118 aangeschaft, en die bevalt erg goed. Licht, compact en voor onze doeleinden (live muziek tot 250 man) meer dan voldoende geluid en eenvoudig uit te breiden als we grotere klussen moeten doen vanwege een grote EV verhuurder in de buurt. Misschien dat het door de DX38 die we erbij hebben komt, maar deze set klinkt voor onze doeleinden toch echt veel lekkerder dan de TT22A + 8002AS.

Maar ik zou de TT toch vooral een keer proberen, want als dit voor jou wel werkt, scheelt het wel een hoop gesjouw!

Groeten,
          Hans

Comment

• Hansound
            • Apr 2006
            • 832

Originally posted by outvorst
            Kreeg op dit forum te horen dat het gemis aan midden zou kunnen komen door de subs die ik daarbij gebruikte (RCF 4pro 8002AS) maar ik ben er niet van overtuigd dat dit het geval is.

Uiteindelijk heb ik de 8002AS verkocht, en daarvoor in de plaats EV ZX5 + RX118 aangeschaft, en die bevalt erg goed. Licht, compact en voor onze doeleinden (live muziek tot 250 man) meer dan voldoende geluid en eenvoudig uit te breiden als we grotere klussen moeten doen vanwege een grote EV verhuurder in de buurt. Misschien dat het door de DX38 die we erbij hebben komt, maar deze set klinkt voor onze doeleinden toch echt veel lekkerder dan de TT22A + 8002AS.

Groeten,
            Hans

De combi 4Pro8002 en TT22 is inderdaad niet zo lekker, die 18 inch bandpass is helemaal een beetje vreemd, want hij zou verder moeten dragen dan de 8001 bassreflex, maar dat doet ie helemaal niet.
            Heb de TT22 en de EV ZX5 naast elkaar gehad, en vond de EV echt veel minder klinken.
            Wel een stuk goedkoper, en er staat EV op, dat schijnt ook veel goed te maken

Comment

• outvorst
              • Jul 2005
              • 84

@ Hansound: ik ben je geloof ik ff kwijt. Eerst krijg ik onderstaand reactie van je op de vraag of de TT22a te combineren is met de 4pro8002:

Originally posted by Hansound
              Ja dat is geen probleem.Wij doen niet anders.Maar voor het mooie zou je er twee 4pro 8001a subs bij kunnen zetten.
              En nou is het:

Originally posted by Hansound
              De combi 4Pro8002 en TT22 is inderdaad niet zo lekker, die 18 inch bandpass is helemaal een beetje vreemd, want hij zou verder moeten dragen dan de 8001 bassreflex, maar dat doet ie helemaal niet.
              Heb de TT22 en de EV ZX5 naast elkaar gehad, en vond de EV echt veel minder klinken.
              Wel een stuk goedkoper, en er staat EV op, dat schijnt ook veel goed te maken

Een praktijktestje 8002 / 8001 leverde bij ons trouwens geen enkel probleem op voor de 8002. Dat jij hiermee een andere ervaring hebt, prima, maar vraag anders maar eens aan Roger/RSC. Die was erbij toen hij een demo 7001/8001 & onze 8002 kwam geven. De enige keer dat wij problemen hebben gehad met het "dragen" van 8002, kwam dat omdat deze uit fase stond.

Nou is er niets zo persoonlijk als smaak, maar ik heb de TT22 en de ZX5 ook naast elkaar gehad, waarbij ik wel de opmerking maak dat de ZX5 via een DX38 liep, en ik kon niet anders concluderen dat de ZX5 echt niet minder klonk dan de TT22. Wel anders, en met het stuk middengebied dat ik miste bij de TT22. Daarom was voor mij de keus zo gemaakt. En dat er EV op staat? Best leuk maar absoluut niet de doorslaggevende factor. Had best een complete RCF set willen hebben, maar het is uiteindelijk EV geworden om de simpele reden dat die voor onze toepassingen gewoon lekkerder klinkt.

Maar goed: ieder zijn smaak maar ik wilde dit toch ff kwijt.

Groeten,

Hans

Comment

• eddie
                • Nov 2004
                • 169

hallo, sorry hansound maar een bandpas draagd minder ver dan een besreflex
                maar in grotere sets combineer ik ze en ik denk dat het geluid dat uit de 8002
                komt dan mee gedragen wordt door de 8001, een beetje zoals bij een array
                waar ook een paar bassen mee gevlogen worden
                mvg eddie

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Als er 1 schelle bagger-speaker is, dan is het de ZX5 wel! Doe mij wat dat betreft de ZX4 maar. Die klinkt veel warmer en uitgebalanceerder. Zoals ik het graag heb. Maar ja, smaak is persoonlijk...

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

Natuurlijk vind niet iedereen dezelfde kast mooi klinken, maar als er 5 mensen aanwezig zijn bij een Ab test, en die vinden de ZX5 allemaal minder klinken, dan zal het toch niet alleen meer een kwestie van smaak zijn, denk ik

Comment

• Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

is een ZX5 te vergelijken met een tt22?? Wanneer deze vergelijking wordt gemaakt dan is mijn keuze snel gemaakt en wordt het niet een TT-kastje.

Wanneer ik echter het topic terug lees dan doet het mij vermoeden dat de tt22 juist een hele andere kast is met veel meer mogelijkheden.

afijn, ik zal binnenkort eens opzoek gaan naar een demo, dan wel inhuur.
                      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• F.V.
                        • Apr 2007
                        • 10

De tt 08 in combinatie met het 12" subje gehoord

En vergeleken met onder een aantal andere speakers(jbl eon g2, rcf art, en eawFr129z)

Het viel direct op dat ze stukken beter klonken dan de andere speakers.

enorm veel herrie voor zo''n klein speakertje, het ziet er erg goed uit dus op de klussen waar het er net uit moet zien goed in te zetten en ze klinken gewoon super strak.

ik zou er als ik het geld had zo een paar aanschaffen al was het maar voor thuis

Ook als het speakertje dik in de limit gaat dan is het geluid niet angstaanjagend doe dat eens met een JBL eon g2 (waarvan ik er 2 heb)
                        dan krijg je het idee dat het ding ieder moment uit elkaar kan springen.

het geluid is vooral mooi maar ik krijg niet het idee dat er 750 w staat te knallen maarja wat wil je met een 8" en de subjes houden de topjes net niet bij (reggea) maar dat kan natuurlijk met wat lichtere muziek heel goed anders zijn.
                        Met spraak en muziek klinken ze stukken beter dan de andere speakers die we er naast hadden staan (zonder subje) het subje erbij maakt het geluid met muziek wel heerlijk vol maar is met spraak natuurlijk niet handig.
                        rondzingen doet het ding ook niet snel sterker nog daarin versloeg het dingetje de rest ook.

Kortom mooie speakertjes wel duur maar dan heb je ook wat.

GrTz

Comment

• Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

Iemand de TT25SMA al in gebruik ?
                          Schijnt ook een prima monitor te zijn, heb hem al wel zien liggen, maar om het goed te horen moet ie eigelijk bij een houthakkerband op het podium liggen

Comment

• purplehaze
                            • Jul 2004
                            • 692

Wie weet waar de "add crossover" knop voor dient op de TTS18A ?
                            de knop 80 /110 Hz lowpass is uiteraard duidelijk.
                            Last edited by purplehaze; 16-01-08, 11:27.

Comment

• JDSound
                              • Oct 2007
                              • 28

Knopje add crossover TTS18

Hoi Purplehaze,

Het knopje "add crossover" is om de interne crossover uit te schakelen en een extrne te gebruiken.
                              4 x TT25A + 6 x TTS18A, X32, lekker compact PAtje.

Comment

• purplehaze
                                • Jul 2004
                                • 692

aha klinkt heel logisch eigenlijk
                                bedankt.

Comment

Working...