Drive In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Disco4all
    replied
    ja wij gebruiken admiral standaards maar die is wel verstevigd op onze manier
    het gewicht is ongeveer 100 kg denk ik (gok ik:P)
    en qua lichtsturing is dan een Martin freekie met een paar van die martin scx-250's leuk?

Leave a comment:

• jens
    replied
    lang bezig of niet, vind dat jullie aleen aardig leuke set hebben

lijkt tegenwoordig wel of het allemaal niks meer kost....dat ik begon was ik trots dat ik een keer een double derby had die ik aan en uit kon schakelen...volgens mij was die nog een dikke 400 gulden in de aanschaf...

ik zou eerst eens wat doen aan die hele kabel meuk als ik jullie was, weg met die hobbybob tuinkabels maar een nette multie of dmx barretjes en natuurlijke degelijke stekkerdozen..

verder vind ik dat jullie een beste stelling hebben staan op volgens mij 2 admiral?? statievjes ik heb ook nog ergens 2 van die lange lellen maar blijft toch bij een t bar ...weet niet wat jullie constructie weegt en alles maar
    vind het zelf een flinke gok die je neemt....vooral 1 vleugelmoertje die de boel omhoog moet houden...vind het niet echt safe...ik zou je even gaan verdiepen in het rigging forum en de specificaties van je statieven + truss even opzoeken om uit te vinden hoe alles in elkaar steekt! zoals bijv ook safety kabels om je effecten en 4 bar! zou toch zonde zijn als het een keer in elkaar zakt!....vooral als er iemend onder staat!!

tja verder kwa geluid en zo heb je een leuke beginners set...en de dj bar is ook verzorgt en netjes!!

veel succes verder!

Leave a comment:

• Disco4all
    replied
    Drive-in show'tje

Hallo wij hebben een drive-in showtje genaamd disco4all met een site Welkom op de site van Disco4all

Onze apparatuur Qua geluid:
    1x Soundcraft 7 kanaals mengpaneel
    1x Numark mp-302 dubbele mp3 speler
    1x Muziek Computer (amd 2400+ ruim 150 gb muziek 20.000 nummers).
    1x Md speler
    2x Dap k-115 Boxjes 300w
    2x Zelfbouw boxjes (wel goede speakers merk geen idee) 350w
    1x Qsc plx 1602 (2x 800w versterker).

Licht:
    8x Par 56 short can polished
    2x The winner 2
    1x Derby
    3x moonflower
    1x logoscanner'tje
    3x Rookmachine : 1x mc crypt , 1x showtec en 1x american dj allemaal 700w.

dit is een foto van onze gear:

Wat vinden jullie ervan?
    BTW we zijn nog niet zo heel lang ermee bezig dus tja.. dan kun je ook niet heel veel verwachten.
    Onze volgende aankoop wordt een Martin Freekie dmx controller met een Martin SCX-250 scan
    Die 2e the winner 2 staat niet op deze foto omdat we die waren vergeten
    Last edited by Disco4all; 28-01-08, 22:15.

Leave a comment:

• laserguy
    replied
    Nou je hebt gewone PC-tjes waar gewoon een Raylight lamp 500 Watt inzit hoor (zelfde als bij PAR + reflector). Met die dingen heb je dus geen opstart- en afkoeltijden.

Leave a comment:

• stefan90kauw
    replied
    Originally posted by Dj-M 1992
    ...en ik wil meer naar de theater spots overgaan.
    Dat kan je doen, maar als je vervolgens ook echte theater lampen erin doet, dan hebben ze een 'opstart' tijd en een 'afkoeltijd' (kan de vaktermen zo niet in me halen)
    Oftewel, het duurt wat langer voor er licht uit komt, en als je ze vervolgens uitschakeld gloeien ze na.
    Bij Parren is dat een stuk minder.

Als je over wil stappen naar theater voorstellingen moet je het hele verhaal hierboven een beetje vergeten. :P
    Als je Drive-in wil blijven doen zou ik Parren gebruiken.

Leave a comment:

• vasco
    replied
    Originally posted by djjaimy
    ...ik zit ook beetje te kijken met het vermogen want ik ga nu 1000,- uit geven en in de winkel zijden ze voor 150 man en ik vindt dat beetje weinig als ik zo veel uit geef...
    Even los van jou leeftijd, snap dat je op jou leeftijd 1000 euro veel vind.

Op 12 jaar wil je een set kopen, die set kost dus 1000 euro en kan volgens de verkoper 150 man aan. Nu is het aantal mensen aankunnen nogal afhankelijk van factoren waarvan hier al wat zijn genoemt.

Jij vindt eigenlijk de verhouding prijs/prestatie niet goed genoeg lees ik in je verhaal. Jij verwacht voor 1000 euro meer. Ik denk dat ik jou met zekerheid kan zeggen dat je voor die 1000 euro waarschijnlijk zelfs nog wel wat minder mag verwachten dan 150 man met deze set. Daarnaast is het misschien ook handig te denken of jij al zulke zalen gaat bespelen of dat je kleinschaliger gaat beginnen.

Voor de rest van je vragen, gebruik eens de zoekfunctie van dit forum en lees je in.

Leave a comment:

• hugovanmeijeren
    replied
    Originally posted by djjaimy
    en met watt snap ik nog niet echt. gaat een speaker van 600 watt nou 1x zo hard als een speaker van 300 watt?
    Nee, maar 3 Db.
    Maar dat is ook afhankelijk van het rendement. Een luidspreker met een lage belastbaarheid maar een hoog rendement kan zeker harder gaan dan een luidspreker met een hoge belastbaarheid maar een laag rendement.

Ook die '150 man' is volledig afhankelijk van de ruimte waarin je staat. Buiten zal dit bijvoorbeeld veel lager zijn dan binnen in een ruimte met een goede akoestiek.

Ik zou voorstellen om eens 2e hands te kijken. Dan kun je veel beter materiaal kopen voor je geld.

Groeten Hugo
    Last edited by hugovanmeijeren; 22-01-08, 12:17.

Leave a comment:

• Meijer
    replied
    Ga eerst jezelf eens lekker inlezen in alle mogelijkheden. DAP RW series zou ik niet doen. Kijk eens naar een actief setje, of 2de hands, of huur.

RMS vermogen is het belangrijkste, en vermogen zegt ook weer weinig over hoe hard de box gaat. 600 watt gaat niet 2x 'zo hard' als 300 watt. Dit hangt af van de gevoeligheid. Een 600 watt RMS box met 95 db/W/m produceert dezelfde geluidsdruk als een 300 watt RMS box met 98 db/W/m, of een 150 watt RMS box met 101 db/W/m. (niet helemaal, afgerond) Vermogen zegt dus niet alles. Maar lees je eerst eens een paar maanden in, je bent namelijk niet de eerste tiener die een eigen drive-in wil beginnen....

Wou er niet teveel over zeggen: maar dit is het goede forum:
    DRIVE-IN SHOW FORUM - J en H Licht en Geluid® Forum
    Last edited by Meijer; 21-01-08, 22:37.

Leave a comment:

• djjaimy
    replied
    Beginnende drive in disco| Dap rw-15 MKII + dap rw-18b MKII

Hallo,

ik ben pas begonnen met drive in disco met myn vriend en nou wil ik een geluid set gaan kopen. mijn buget ligt rond 1000 euro excl. btw nou ben ik naar winkel gegaan en hebben ze me deze speakers geadviseerd 2x rw-15 MKII & 2x Rw-18b MKII. + dap palladium 2000 kabels gratis.

mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee?
    en ik zit ook beetje te kijken met het vermogen want ik ga nu 1000,- uit geven en in de winkel zijden ze voor 150 man en ik vindt dat beetje weinig als ik zo veel uit geef (ben nog maar 12). en klopt 150 man trouwens ook?

en er staat bij de rw-15 240 rms / 480 program / 960 peak
    wat betekend die 480 program? kan ik dit vergelijken met rms?
    want bij sommige speakers is het rms de helft van peak. en kan ik er gewoon 480 watt rms door heen blazen en dat ze dit vol houden zonder rook.

en met watt snap ik nog niet echt. gaat een speaker van 600 watt nou 1x zo hard als een speaker van 300 watt?

Leave a comment:

• Jordy01
    replied
    Hier onder weer een update van een aantal fotos.

- Europa cup FVT

TV Rijnmond was er ook...

- Kerst musical

- Ministerie van Financiën Kerst Party 2007 (DEN HAAG)

Last edited by Jordy01; 23-03-08, 18:15.

Leave a comment:

• Jason_
    replied
    Allright,
    Back on topic..

Ondertussen is er ook een nieuwe geluidset van Master bijgekomen,
    de MD2 set(met Dpu3K6).

Erg leuk setje..

Leave a comment:

• vasco
    replied
    Nu gebruiken veel mensen een verticale streep als scheiding tegenwoordig dus als je je wilt onderscheiden doe je dat juist niet.

Moet DJ-BIM in deze wel gelijk geven, ontwerp is wel heel erg gelijk.
    Nu is dit ook wel het meest fantasieloze ontwerp dat je veel vaker tegenkomt.
    Hiermee wil ik niet schoppen tegen iemand maar het is gewoon een fijt.

In dit geval dus toeval of ...

Leave a comment:

• DJP-BIM
    replied
    hmm...

mischien van de stickers op mijn bus :P
    mischien van mijn website :P
    mischien wel van mijn bord
    mischien wel van mijn visitekaartjes

Leave a comment:

• Jason_
    replied
    Originally posted by DJP-BIM
    leuk bord, ontwerp komt me wel heel bekend voor

Even voor de Duidelijkheid,
    Tegen over Dj wesley,
    dit komt doordat ons topic voor jou bericht staat..

Maar voor de duidelijkheid,
    de fotos van DJ wesley zijn niet van onze drive in...

Maar afijn:

Waar komt het je bekend van voor?

Leave a comment:

• DJ-Wesley
    replied
    uhhh ? hmm ?

Leave a comment:

Working...