opleiding theatertechniek?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dekkertje
    • Feb 2003
    • 49

opleiding theatertechniek?

Ik zit nu in het derde jaar van de opleiding AV-Medewerker, doordat ik het afgelopen jaar stage heb gelopen bij een reizende theaterproductie wil ik toch wat meer die kant op. Weet iemand of er een opleiding is die aansluit op of die van AV medewerker of theatertechniek van het grafisch lyceum? Is het mogelijk een opleiding theatertechniek op HBO niveau te doen als je daarvoor MBO 3 niveau hebt gedaan?
    En heeft er nog iemand een mening over het doen van verdere scholing op hbo niveau ofzo.
    Groeten Dekkertje!
    Buiten is het kouder dan \'snachts.
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Wat betreft die vervolg-opleiding op HBO niveau - er is er bij mijn weten maar 1 (de OTT) en die zit in Amsterdam.
    Bel ze eens.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Staat ook voldoende info op de site....

Bellen zou ik niet doen... Komen niet zo aardig over op mij, sinds ik een keer heb gebeld!
      20 november was er een open dag meen ik.
      http://www.ott.ahk.nl/ of gebruik de zoekfunctie, want er is al veel over geschreven (o.a. in een topic wat ik heb gestart).

Comment

• _Joop_
        • Dec 2002
        • 137

Er is inderdaad 20 november een open dag!:

"Open dagen: 20 november 2004, 22 januari 2005, 19 maart 2005. Telkens van 13.00-16.00 uur. Melden bij de receptie van de Theaterschool, Jodenbreestraat 3, Amsterdam"

Maar pas op, als je komt kun je mij tegen het lijf lopen...[}]

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

citaat:Geplaatst door _Joop_
          Maar pas op, als je komt kun je mij tegen het lijf lopen...[}]
          Balen!

Nja... mss kom ik je idd nog wel tegen. Ff kijken of ik nog een keertje kom kijken. Heb eigenlijk al mijn keuze gemaakt, maar moet voor LOB nog 2 handelingsdelen voltooien!

Comment

• bazookakrid
            • Feb 2004
            • 4

ik zelf doe havo met profiel NG. ik heb veel ervaring in licht en geluid voor iemand van mijn leeftijd. Ik werk bij een schouwburg en nog bij FARTHINGO en we hebben een theater op school met 250 zitplaatsen waar ik alles zelf heb aan gesloten.En die ik al 3 jaar run en ik heb een goede naam op gebouwd.De kwaliteit is sinds het begin steeds groter gegroeit. op die school maak je bijna geen kans, ze nemen maar 17 mensen aan en het liefst met VWO en het profiel NT. van de 5000 aanmeldingen. maar je kan het wel proberen maar ik heb de hoop opgegeven. er is wel een leuke mbo opleiding theatertechniek in eindhoven. 3 jarig maar je kunt dus snel aan het werk.sterkte KRID
            I try to colour the sky blue but my pencil is emty and now I turn to black

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Ik zou ook het vak Nederlands wat aandacht geven, als ik jou was............

( ballet is met 2 L 's. Ook hoofdletters gebruiken bij de opening van een nieuwe zin is handig..etc...)

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

citaat:Geplaatst door bazookakrid
                van de 5000 aanmeldingen.
                Dat is nogal vaag. En er zijn al meer discussies over geweest.

De ene beweert een paar duizend, een ander een paar honderd. Ook op de school zelf hoor je de meest uiteenlopende getallen.

Hier nog een linkje: http://www.licht-geluid.nl/forum/top...?TOPIC_ID=8988
                Hier is mij ook al de opleiding aangeraden en is erover gediscussieerd.
                Let wel: hij is al weer ruim een jaar oud. [:I]

Comment

• deurklink

Ik zit zelf in Zwolle op de opleiding theater techniek en ben de eerste lichting! Dit heeft nadelen (dingen zijn nog niet voor elkaar enzo) maar ook veel voordelen! Je hebt zelf veel ruimte om dingen te regelen (zo zijn we met de klas het licht materiaal aan het voor elkaar maken) Daar leer je best veel van! Ik bedoel uitlichten/versterken is een kunst maar alles goed voor elkaar hebben ook! (blijkt wel uit veel foto's van "beginners" in dit forum) Het is gewoon leuk om alles uitzoeken en voor elkaar te maken. Dat zullen de mensen na ons veel minder hebben! Moet trouwens zeggen van de 4 klassen (1ste jaar) zijn we nu nog met 13 over (2de jaar) dus "natuurlijke" selectie doet gelukkig ook al erg veel! Oh ja.. nederlands krijgen we ook nog steeds wat voor sommige mensen niet verkeerd is!

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

citaat:Geplaatst door deurklink
                    Ik zit zelf in Zwolle op de opleiding theater techniek
                    Die is op MBO-niveau neem ik aan?

Comment

• deurklink

Ja mbo niveau 3 word waarschijnlijk nog uit gebreid naar niveau 4.

Comment

• bazookakrid
                        • Feb 2004
                        • 4

Bericht verwijderd door moderator.

Zeker wanneer je dyslectisch bent weet je dat er bijzonder eenvoudige hulpmiddelen zijn om een tekst (bijna) foutloos online te zetten....

Weet je dat niet, probeer het dan harder, want wij hechten daar WEL waarde aan!
                        I try to colour the sky blue but my pencil is emty and now I turn to black

Comment

• DB
                          • Jan 2004
                          • 22

citaat:Geplaatst door bazookakrid

op die school maak je bijna geen kans, ze nemen maar 17 mensen aan en het liefst met VWO en het profiel NT. van de 5000 aanmeldingen. maar je kan het wel proberen maar ik heb de hoop opgegeven.
                          5000 is nog al overdreven. Veel mensen hebben de indruk dat er heel veel aanmeldingen zijn. Maar dit valt in principe wel mee. Verder is 17 mensen per jaar idd niet veel. Maar dat ze het liefste VWO en NT profiel willen hebben is ook niet helemaal waar. Ze stellen gewoon op hun eigen manier klassen samen en je moet gewoon zorgen dat je eruit springt bij de selectie rondes. Zie het als een soort Sollicitatie, daar reageren tenslotte ook meer mensen op en wordt er over het algemeen maar 1 persoon aangenomen.
                          Tja en niet geschoten is altijd mis he.
                          Dus als je het wilt zou ik het gewoon proberen.

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Men heeft op de OTT in Amsterdam tussen de 180 en 240 serieuze aanmeldingen p.jaar. Hiervan blijven in de praktijk meestal 17 mensen over, in speciale gevallen kan dit afwijken...
                            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                            ------------------------------------------------
                            Arvid Buit
                            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

Hallo Arvid,
                              ik had juist begrepen dat 200-250 een streefgetal was,
                              maar dat er gemiddeld maar iets van 50-60 kandidaten per jaar zich aanmeldden.
                              Enig idee waarop dat getal van 17 gebaseerd is?
                              - Capaciteit van de opleiding? (beschikbare plaatsen in schoolbanken en klaslokalen)
                              - Kansen op werk na de opleiding? (soort numerus fixus?)
                              of
                              - Geschiktheid van de personen die de opleiding willen volgen?
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...