Punisher Horn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • karelg
    • Jan 2003
    • 112

heel mooi.

als de constructie helemaal af is, gaan jullie dan ook de afzonderlijke plankmaten op een site zetten zoals bij de labsub?

ook al een idee waar er handvaten zouden kunnen komen?

mvg,
    karel

Comment

• Leinad
      • Apr 2004
      • 153

De kast zal dus vervaardigd worden uit 15mm. Daar is natuurlijk niets mis mee, alleen denk ik dat er nog best een paar verstevigingen in kunnen. Met name het frontpaneel. Onderschat niet de druk die zo'n driver teweeg brengt!

Mvg Daniël.

Comment

• arie
        • Feb 2003
        • 550

als je de tekening klaar hebt mag je hem mij best wel mailen wil wel een prototype bouwen.tenminste als jullie dat goed vinden?
        gr arjan

Comment

• MC Party
          • Sep 2003
          • 481

Yups idem, heb nu nog 4 weken vakantie en een CNC tot de beschikking [:P] dus ik weet niet wanneer de maten bekend zijn?
          Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Contour
            • Feb 2001
            • 1018

Zoals Frederik al aangaf zijn de maten al wel bekend hoor! Het zijn nu nog een beetje de details zoals de montage luiken voor de driver waar ik mee bezig ben. Maar in principe wil ik hier de bouwer de vrije hand geven. De driver moet erin kunnen en worden vastgebout en de luiken moeten luchtdicht afsluiten.

Dat is trouwens een zeer belangrijk punt: het driver compartiment moet volledig luchtdicht zijn, eventuele luchtlekken beinvloeden de prestaties negatief.

MVG Contour

Comment

• frederik_
              • Jul 2003
              • 98

Alles staat nu online:

Comment

• DJEM
                • Jul 2004
                • 254

Ziet er goed uit. Duidelijke tekening ook. Begint me te jeuken in mijn vingers... Zoals velen denk het..

Verders ter info of ik nu alles wel goed begrepen heb omtrent speakers ed. Er staat crossover op 45hz. Dit is zekers bedoeld om alles onder de 45hz eruit te filteren? En dan de speaker te laten werken tussen de 45 en de 200hz?

Of sla ik even de plank compleet mis?
                Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• Contour
                  • Feb 2001
                  • 1018

Helemaal correct, als je een zware versterker van 1000-1500 watt gaat gebruiken is dit filter aan te raden. Onder de 45Hz neemt de belastbaarhied enigzins af.

MVG Contour

Comment

• Overdrive
                    • Feb 2002
                    • 717

Is het ook mogelijk om de zijpanelen geheel afneembaar te maken mbv tochtstrips zodat je het paneel luik er niet hoeft uit te zagen?
                    Gebruik makend van genoeg stevige houtschoeven moet dit toch ook een optie zijn?

Leuk ontwerp verder! Al enig idee wat het -3dB punt wordt bij stacken van 4 of 6 kasten per kant? Verder ben ik wel nieuwsgierig naar wat grafiekjes []

Groeten Joost

Comment

• Contour
                      • Feb 2001
                      • 1018

Hallo,

Een volledig afneembaar zijpaneel is een optie maar dan moet je wel heel veel schroeven uitdraaien als je in de kast wilt komen! Deze schroeven blijf je dus zien vanaf de buitenkant. Als je hier geen bezwaar tegen hebt dan kan dit natuurlijk, zorg wel dat alle kieren luchtdicht zijn... hier ligt denk ik het grootste bezwaar tegen jou idee. Aan de binnenkant kun je dit namelijk niet controleren. Het is echt niet zoveel extra werk om de verwijderbare zijpanelen toe te passen.

De prestaties voor een enkele (!) kast met 1000W vermogen:

- 99dB rendement bij 50Hz loopt zeer glad op naar 102dB bij 100Hz
                      - maximale SPL 129dB bij 50Hz loopt zeer glad op naar 132dB bij 100Hz
                      - membraanuitwijking blijft met gemak onder x-max (dus probeer gerust een een zwaardere amp van 1500W ofzo...)
                      - vier kasten in een stack (halfspace) leveren met 4000W 141dB bij 50Hz en 145dB bij 100Hz (volgens de simulatie)

MVG Contour

Comment

• Contour
                        • Feb 2001
                        • 1018

Er staan nog wat nieuwe plaatjes op de site :-)

MVG Contour

Comment

• DJEM
                          • Jul 2004
                          • 254

Ach zo ja, je hebt de hole voor de buis precies in de dode hoek geplant. Euhm hoe leg ik dit beters uit[:0]

Van zijkant gezien dan heb je de plank waarop de speaker vast gezet word. De conus hagt dan in die kleine ruimte welk rechts in een punt uitloopt en daar zit die hole.

Snap et vous?

Of heb ik het verkeerd gezien?

Ziet er wel cool uit 4 subjes op elkaar. Gaan we oom agentje plagen oid?[}]
                          Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• MC Party
                            • Sep 2003
                            • 481

Je toppen staan nu presies een meter vd grond, dit zal das niet echt handig zijn.
                            Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• PowerSound
                              • Nov 2001
                              • 1892

citaat:Geplaatst door MC Party

Je toppen staan nu presies een meter vd grond, dit zal das niet echt handig zijn.
                              Had de hoorns zo geplaatst om een grote hoorn te creeëren. Vind het mooier. (tja, nog wat labmentaliteit)
                              PSL Bvba powered by
                              L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                              Yahama LS9-32 / MC7L-48
                              Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                              Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Contour
                                • Feb 2001
                                • 1018

Hoe je de kasten stackt is natuurlijk je eigen keuze. De plaatjes op de site zijn er vooral voor zodat je kunt zien hoe de Punisher eruit ziet in verschillende configuraties.

De positie van de flensbus voor de tussenstang is ook niet kristisch, kies zelf wat je het mooiste en praktisch vind.

MVG Contour

Comment

Working...