Zelfbouw line array

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

    #346
    Originally posted by Funmaker
    Als dit facebook was geweest had ik "vind ik leuk" aangeklikt...
    Succes en we zien het wel verschijnen!
    Heeft facebook geen "dit is geweldig!!!" knop dan? Belachelijk!


    Zoiets moet er ook op het forum komen, een "dit is geweldig" knop, gewoon omdat sommige dinge hier het nou eenmaal verdienen. (zoals deze line-array)

    @MusicXtra: Waarom eigenlijk nog een dubbel 8" systeem?


    Daan
    Last edited by djspeakertje; 22-08-10, 14:39.
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #347
      Originally posted by 4AC
      Hoe gaat dit precies in zijn werk? Heb je iets gemaakt waardoor één kastje op een statief gemonteerd kan worden? Fotootje misschien?


      GRAAG! Ik ben zeer benieuwd. Gebruik je de BMS 2"/1" coax?

      Mvg,

      Teun
      Ik heb inderdaad een tweetal kastjes van gaten voorzien en statiefflenzen gemaakt waardoor ik tot twee kastjes op elkaar op een statief kan zetten. Hier doe ik iedere zondag een openlucht concert mee voor 500 man en dat blijkt ruim voldoende.
      En inderdaad zit in de 10" line-array de BMS driver, da's echt een beest.

      Originally posted by M'Elodie
      wat zie je dan aan de grille???
      Als de grille aan onder en bovenzijde de eerste paar cm al niet geperforeerd is wordt het erg lastig de wave-guides aan te laten sluiten waardoor de hoogste frequentie waarop het nog als line-source kan werken een stuk omlaag gaat.

      Originally posted by djspeakertje
      @MusicXtra: Waarom eigenlijk nog een dubbel 8" systeem?


      Daan
      Het huidige systeem is gebouwd voor eigen gebruik, ik had toen niet de intentie om het commercieel te maken. De nieuwe dubbel 8 heeft een verder doorontwikkelde rigging zonder losse delen en heel erg gebruikersvriendelijk en is voorzien van neodynium 8" drivers en een 1,4" neodynium hoog driver. Daardoor weegt één kastje nog slechts 16 kg en heeft deze nog eens 3 dB meer output.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #348
        Hier alvast een Sketch up plaatje van de dubbel 8".
        Het systeem is ontworpen met een 3D CAD programma (niet Sketch-up) en de onderdelen worden volledig CNC gefreesd.
        Een eerste prototype kastje is door mij handgebouwd om aan te kunnen meten, de klank is duidelijk anders als van mijn huidige systeem, nog transparanter.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #349
          En hier alvast een plaatje van de dubbel 10".
          Dit wordt echt een heel extreem systeem, tot 3 kW belastbaar en dezelfde breedte als de 8" waardoor die laatste zonder tussenkomst van een frame als frontfill onder de 10" gehangen kan worden.
          Beide systemen kunnen al vanaf 70 Hz ingezet worden.
          Op dit moment worden van elk systeem 16 kastjes gemaakt.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

            #350
            Wauw, dat ziet er veelbelovend uit!
            Welke 10" driver ga je gebruiken? Dat moet namelijk wel een flinke jongen zijn, wil deze tot 70hz gaan en nog die coaxer bijhouden...

            Mvg,

            Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #351
              Originally posted by 4AC
              Wauw, dat ziet er veelbelovend uit!
              Welke 10" driver ga je gebruiken? Dat moet namelijk wel een flinke jongen zijn, wil deze tot 70hz gaan en nog die coaxer bijhouden...

              Mvg,

              Teun
              De dikste 10"er die er op dit moment verkrijgbaar is.
              En nee, die gaan de coaxiaal nog steeds niet bijhouden, maar met een processor kun je die dingen altijd wat zachter zetten.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • M'Elodie
                • Oct 2006
                • 148

                #352
                Originally posted by MusicXtra
                Als de grille aan onder en bovenzijde de eerste paar cm al niet geperforeerd is wordt het erg lastig de wave-guides aan te laten sluiten waardoor de hoogste frequentie waarop het nog als line-source kan werken een stuk omlaag gaat.
                Ja dat zou best kunnen, maar er is minimaal 80% afstraal oppervlak (tov hoogte kast) nodig om line-source te blijven. Dus zo eenvoudig is dat dus niet om te zien of het wel of niet werkt. Met een kastje van 20cm hoog heb je 2 cm boven en 2 cm onder speelruimte.

                Comment

                • djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

                  #353
                  Nog een vraagje: Ga je hier je (?X218?) dubbel 18" subs onder leggen? Of komt daar ook nog wat anders voor?


                  Veel succes met het hele project, Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #354
                    De X218 komt er inderdaad onder, da's echt een beest van een sub die me elke keer weer imponeert.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • koenjer
                      • Sep 2004
                      • 19

                      #355
                      gekeurd

                      Stel:

                      wat gebeurd er als dit met de carnaval naar beneden komt op een aantal mensen?

                      Comment

                      • showband
                        • May 2001
                        • 4516

                        #356
                        Originally posted by koenjer
                        Stel:

                        wat gebeurd er als dit met de carnaval naar beneden komt op een aantal mensen?
                        Dan zijn ze plat. pfffffff

                        wat wil je vragen, impliceren, prijzen, bekritiseren? De zwaartekracht? Dikte van schedeldeksels? Een verschijnsel dat bij carnaval dingen ineens extreem last krijgen van vallen?
                        To the point aub.

                        Stel: dat jij ineens aan "spontaneous selfcombustion" blijkt te lijden? Dan heb je het warm.
                        lekker belangrijk!

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #357
                          Originally posted by koenjer
                          Stel:

                          wat gebeurd er als dit met de carnaval naar beneden komt op een aantal mensen?
                          Afhankelijk van de hoogte en de plek waar ze neerkomen zijn de mensen gewond of dood en de kastjes op zijn minst beschadigd.
                          Maar, dat is niet alleen zo met de carnaval en ook niet alleen met deze line-array, op andere evenementen en met andere apparatuur die naar beneden komt is de uitkomst min of meer gelijk.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • ethen
                            • May 2010
                            • 92

                            #358
                            hallo, musicxtra.

                            IK heb jouw volgende project gezien met de line array.
                            Maar ik ben eens benieuwd hoe het er mee staat. vond het toen die tijd wel interessant met die vorigen bouw.
                            Kun je dat bij deze ook weer doen, of is dat niet mogelijk?

                            gr. ethen

                            Comment

                            • dokter dB
                              • Nov 2003
                              • 1535

                              #359
                              hey musicXTRA
                              heb een vraagje (kan je geen bericht sturen via forum)
                              jij gebruikt L8S800....
                              hoeveel limit jij rms?

                              ik heb nl ook kleine topjes waar ze inzitten...
                              ik limitte eerst op 28vRMS (8ohm)
                              maar heb nu stiekum een dbtje erbij gesnoept.
                              32V RMS/ +/- 120W...
                              lijkt me veel voor een 1,5inch spreekspoeltje...
                              wat zijn jouw ervaringen? hoeveel volt en blijft het heel bij jouw afregeling?
                              bedankt!
                              knoppen en waarden :)

                              Comment

                              • dokter dB
                                • Nov 2003
                                • 1535

                                #360
                                overigens gefeliciteert met je mooie array zelfgebouwd
                                ziet er heel netjes uit!
                                knoppen en waarden :)

                                Comment

                                Working...