Da's toch heel simpel op te lossen door de band in kwestie te vertellen dat er dan twee keer een kwartier van hun speeltijd afgaat. Eén voor het opbouwen en soundchecken en één voor het afbouwen. De meeste bands waarbij ik dit mee heb gemaakt binden vanzelf in want hun speeltijd is heilig.
Ergernissen top 10
Collapse
X
-
-
Wel even een nuancering graag.
Die docenten doen in principe wat anders, ze geven les.
Het zijn geen technici die praktisch ingesteld zijn, maar docenten.
Maar je hebt wel een punt, praktische/technische/etc dingen zijn nog niet echt een onderdeel van de opleiding schoolmuziek op het conservatorium, tenminste niet bij mij.
Enne: die muziekdocenten geven toch maar mooi aanleiding om even lekker te knutselen toch?
Zo ben ik uiteindelijk ook begonnen!Comment
-
Comment
-
Comment
-
Als je goochem was had je je eigen set aan hun verkocht, en relaxed in loondienst gegaan daar.
Verder leert de ervaring dat dit soort projecten gedoemd zijn te mislukken, dus de tijd zal alle wonden wel helen ...Comment
-
Dit herken ik half-en-half...Jouw materiaal is pro, en hun eigen setje iets dat ze "op de kop getikt" hebben?
Wacht dan gewoon ff af tot ze merken dat ze jouw materiaal misschien toch nodig hebben. Dat wordt leuk onderhandelen
aansluitend...een tijd terug had ik hier iets gezet ivm een opdrachtgever die niet 100% tevreden was met mijn "prestaties" (nah ja, k ga echt geen materiaal bijhuren als het totaal maar 300 mag kosten en een knecht moet betalen...).
Dit jaar hebben ze iemand gevonden die het gratis kwam doen...jammer voor de band maar ik vond het toch heerlijk om te horen te krijgen dat de techniek bagger was...
als je bij de brom zit...Comment
-
En wat staat daarover in zijn contract?Comment
-
gisteren...
Bandje versterkt waar ik een goeie relatie mee heb.
Al veel positieve gesprekken mee gehad, beetje uitleg over wat wel en niet kan opgelost worden met techniek en zo...
vraagt de zanger gitarist na een paar nummer wat "meer gitaar in monitor"...ok
"nog meer"...ok
"ik hoor mijn gitaar niet"... staat al op maximum, dus dan maar de hele monitor wat opendraaien en de andere instrumenten daarin iets minderen...
dan vraagt hij meer stem in zij monitor...nou ok, op mijn eq-rack zie ik dat het eigenlijk net tegen de clip aanzit...klein beetje dan..
.
"ik hoor niets meer in mijn monitor, ik zet zelf mijn verterker wel luider"
heerlijk om alle andere leden van de band plots te zien wegduiken van hun monitors en de toetsenist zijn oortjes uit te rukken...
zet ik lekker de gain op zijn kanaal weer minder...ze weten dat ik niet anders kan...
heb ik achteraf welgeteld 6 keer moeten uitleggen dat hij de stroomkabel van zijn monitor had moeten controleren..."oei, sorry"
als je bij de brom zit...Comment

Comment