Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Nog eentje: laatst geholpen met een open podium, alle 'artiesten' komen netjes vroeg achter elkaar binnen lopen.
    Begon je met soundchecken, heb je alles goed staan, komt die 'artiest' na de soundcheck na je toe of de muziek iets harder mag
    In plaats van ff aan te geven tijdens het zingen, nee, na de tijd

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

uuhhh snap het niet helemaal?

Maar wil je na de soundcheck geen schuifje meer aanraken of hoe zit dat?

Originally posted by Stoney3K
      Mijn ergernis afgelopen klus:

Als DJ een harde schijf meenemen met de hele muziekgeschiedenis van 1959 tot en met nu erop, fanatiek je laptop en controller meenemen zodat je even aan de gang kan...

Blijkt op lokatie dat je de USB-kabel van je harde schijf bent vergeten. Dan weet je ook weer waar je CD-koffer goed voor is.
      Ook leuk wanneer je je muis vergeet als je een verzoekje wilt op zoeken :S
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Waveform
        • Dec 2009
        • 321

Originally posted by dj-wojcik
        Ook leuk wanneer je je muis vergeet als je een verzoekje wilt op zoeken :S
        Koop dan een echte laptop waarvan het trackpad bruikbaar is

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by hardstyle
          Nog eentje: laatst geholpen met een open podium, alle 'artiesten' komen netjes vroeg achter elkaar binnen lopen.
          Begon je met soundchecken, heb je alles goed staan, komt die 'artiest' na de soundcheck na je toe of de muziek iets harder mag
          In plaats van ff aan te geven tijdens het zingen, nee, na de tijd
          Als dat een probleem vormt doe je iets niet goed, tijdens een optreden moet er ook nogal eens aan de volumes van de monitoren geschroefd worden...
          Normaal gesproken heb je, voordat de artiesten arriveren, je monitors uitgefloten en weet je hoeveel headroom je hebt.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by MusicXtra
            Als dat een probleem vormt doe je iets niet goed, tijdens een optreden moet er ook nogal eens aan de volumes van de monitoren geschroefd worden...
            Normaal gesproken heb je, voordat de artiesten arriveren, je monitors uitgefloten en weet je hoeveel headroom je hebt.
            Een beetje goeie artiest kan dat (met wat subtiele handgebaren) wel midden in een optreden vanaf de bühne aangeven.

Midden in een nummer onderbreken en vragen 'of de muziek wat harder mag' (Huh? Is dat dan het geluid van de backline? Zijn eigen zang? De zangeres naast hem? Op zijn eigen monitor? Op de PA? Geluid van de DJ misschien?) is natuurlijk best onbeschoft en niet de bedoeling. Vooral niet als ie zoiets nog eens publiekelijk over de PA 'verzoekt'.

Van de andere kant krijg je soms ook leuke requests: Tijdens een buitenoptreden wijst de leadzanger ineens omhoog en vraagt aan de lichttechnicus of die hele grote spot op het front misschien een tandje zachter mag.
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

Van de andere kant krijg je soms ook leuke requests: Tijdens een buitenoptreden wijst de leadzanger ineens omhoog en vraagt aan de lichttechnicus of die hele grote spot op het front misschien een tandje zachter mag.
              Was het die avond/nacht volle maan?

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Nu nieuw: J&H Serieuze Request! Wat is het leukste verzoek dat je ooit hebt gekregen? (binnen het vak natuurlijk...)

Misschien wel leuk om te integreren in dit topic, een verzameling verzoekjes die mensen wel een hebben gekregen van artiesten (of collega's/personeel van de locatie). Of zou ik daar beter een nieuw topic voor maken? (mod?)

Om af te trappen, een recente: "Kan die lichtslang wat minder fel?" (straatfeest, ik ben een geluidsmens, geen lampje, dus had ik maar een oude lichtslang van de zolder getrokken, om er toch nog iets van te maken, wat heel aardig werkte in zo'n tent)

Edit: Ja, ik ben 3FM fan

Daan
                Last edited by djspeakertje; 11-11-10, 18:41. Reason: vergeten..
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• mhsounds
                  • Sep 2009
                  • 933

Kan ik hier een nummer aanvragen?
                  Nee ik doe het licht....
                  Maar kan ik hier toch niet een nummer aanvraag?!
                  Mevrouw 2 punten!
                  1 ik doe het licht
                  2 er speelt een band...
                  Freelance Light and Video |
                  Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Een beetje goeie artiest kan dat (met wat subtiele handgebaren) wel midden in een optreden vanaf de bühne aangeven.

Midden in een nummer onderbreken en vragen 'of de muziek wat harder mag'
                    Vond jaren geleden de 'oplossing' van een zangeres wel creatief; ineens zong ze als tekst 'I can't hear my monitor', paste ook precies in het nummer en bijna niemand, ik gelukkig wel, die het door had.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• timedriver
                      • Sep 2010
                      • 144

In het zelfde rijtje...

Brakke eigen apparatuur van bandleden...

Tijdens een optreden van een band tijdens het eerste nummer na de soundcheck de klacht krijgen dat niemand zichzelf nog kan horen... Daarvoor hadden we toch gesoundcheckt? Huh?

Oorzaak: een Sennheiser EW In-Ear setje dat in storing staat en alle andere in-ears stoort, in en uitschakelen helpt even, de rest van de tijd hing het setje met minimale insturing al in de clip waardoor de mix ontzettend wazig was...dan maar de reservewedge erbij...weer 20 grijze haren erbij!! (Voordat je ontdekt wat het probleem is...)

Verder werkt idd het wijzen naar het instrument, de microfoon en omhoog, danwel omlaag prima om de monitormix een beetje bij te stellen onder het spelen...
                      Last edited by timedriver; 11-11-10, 21:06.
                      I am a Timedriver!

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5946

@Daan, doe maar een nieuw draadje aub
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• RayM
                          • Jan 2006
                          • 742

Cdj2000

Er komt een redelijk bekende (bij de jeugd) DJ naar je poppodium. Met één of andere MC. (?)

Rider: 2 (liefst 3) CDJ 2000. Geen CDJ 1000 MK3 of wat dan ook.
                          Wij hebben 2 CDJ 1000MK3, die zijn dus niet goed genoeg meer. Om het feestje door te laten gaan 2 CDJ 2000 gehuurd. DJ komt, is een beetje boos dat er maar 2 staan. Duwt in beide een USB stick en doet zijn ding. CD's? Niet gezien.
                          Op de sticks staat zijn showtje al geprogrammeerd, af en toe van de ene naar de andere switchen en een beetje popie jopie doen.
                          Dit zijn dus de DJ's anno 2010. Ergerlijk.
                          Heerlijk die stilte

Comment

• stainz
                            • Sep 2009
                            • 609

@RayM

DJ is een bekende wat dat betreft, bij mij op m'n werk worden dit soort gasten 'nep-dj' genoemd. Echter is hij zo wel succesvol en dan mag je helaas op je rider zulke eisen stellen.

Comment

• salsa
                              • Jan 2007
                              • 1315

Graag naam, kunnen we daar allemaal rekening mee houden.

Dave
                              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Stoney3K
                                • Sep 2007
                                • 1399

Originally posted by stainz
                                @RayM

DJ is een bekende wat dat betreft, bij mij op m'n werk worden dit soort gasten 'nep-dj' genoemd. Echter is hij zo wel succesvol en dan mag je helaas op je rider zulke eisen stellen.
                                Ik vraag me dan wel af hoe zo'n gast zijn eerste boekingen in de wacht gesleept heeft. Gewoon een berg demo-tapes insturen naar alle grote concertpromotors en hopen dat ze je op het podium gooien?
                                First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...