Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

1 Kbabeltjes die plots uit elkaar liggen omdat er iemand het nodig vond om toch langs de andere kant het podium op te komen (daar waar de kabels allemaal bijeenkomen!)

2 Auto's die toch over de mutli rijden nadat je hebt uitgelegd dat ze de rekening krijgen opgestuurd als hij stuk is.

3 Huisinstallatie waar niemand iets vanaf kent (meestal dan welke kabel waar uitkomt)

4 Groupies die meekomen als mixer (lees "schuivenduwer" met het moto: iets te hard, dan kunnen er nog een paar dB's bij)

5 Zatte kl*ten die op de multi gaan staan tijdens het oprollen ervan.

6 Niemand die nog tape over heeft tijdens afbouw...

7 De filtermap die overhoop gehaald is (en er is dan al een vak: "te sorteren" voor na een lange nacht)

8 De echte gitaristen die hun voet op de monitor zetten en die niet enkel als ondersteuring gebruiken, maar als trapje

9 De echte harde jongens die niet beseffen dat er enkele XLR's zijn die iet meer mooi sluiten. En dan met de mic gaan zwieren aan de kabel. (En als zouden alle stekkers mooi klikken, dan ergerde het me nog!)

10 En begin ook beu te worden om uit te leggen dat de batterijen, die we achterlaten op het podium, werkelijk weg mogen ookal zijn ze idd niet 100% leeg.

Weer enkele dingetjes bij...

grtzz DJ nn
    ... the sound of silence...

Comment

• LJmalcolm

"10 En begin ook beu te worden om uit te leggen dat de batterijen, die we achterlaten op het podium, werkelijk weg mogen ookal zijn ze idd niet 100% leeg."

deze kun je natuurlijk ook zelf meenemen en inleveren/weggooien. Scheelt eventuele ergernis bij anderen en is wel zo netjes om het podium zo achter gelaten als hoe je het gevonden hebt

Comment

• maikey123
        • Dec 2008
        • 4

toevallig in de schouwburg van venray dat mannen koor van 120 man???

zo ja verder nog alles goed gegaan?

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Originally posted by LJmalcolm
          en is wel zo netjes om het podium zo achter gelaten als hoe je het gevonden hebt
          Ook een ergernis... het podium moeten zoeken (meestal gevolgd door de ergernis "het podium moeten helpen opbouwen").
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Lala
            • Sep 2008
            • 370

Oh, ja... Op locatie aankomen en een organisatie die zegt dat het podium om 13.00 uur pas komt, want er was een miscommunicatie binnen hun team... Leuk, als om 14.00 uur gespeeld moet worden

Comment

• LJmalcolm

Originally posted by renevanh
              Ook een ergernis... het podium moeten zoeken (meestal gevolgd door de ergernis "het podium moeten helpen opbouwen").
              een van mijn ergernissen is toch wel als ik nog een podium leeg moet halen voor ik aan de gang kan gaan. De zaaleigenaar is dan ook nooit te vinden

Comment

• LJ_jacob
                • Aug 2003
                • 293

Het is even geen top 10, maar kom het (helaas) wel tegen.

- droog verhuur klusje, stuk of wat MH-tjes en meneer wilde graag een spare mee. Kom vervolgens op die locatie even langs is die spare gewoon er bij gehangen.... bijdehand?

- Harrie2 tijdens een festival door de modder en tussen de mensen door naar een FOH tentje rijden....

- Massmulti door 25 man als springtouw gebruikt zien worden...

- 1x1m baseplates....

- pipes & drapes AARRGHH!

- traag-als-dikke-stront-liften

- crewcatering? oja, hmm... paar bitterballetjes?

- tom tom heeft op de een of andere manier iets tegen vrachtwagens.. word altijd steegjes, grachten en (te kleine) tunnels door gestuurd...

- loadingdocks die te klein/on mogelijk in te rijden zijn.

Laatste 2 items is een beetje een truckers dingetje...
                Wel even voor de goede orde, baseplates en P&D zijn mooie dingen, maar met een veel te hoge m'n-vinger-zit-er-tussen of niet-te-huffen factor.
                mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

Originally posted by LJ_jacob
                  - crewcatering? oja, hmm... paar bitterballetjes?
                  Inderdaad. De keren dat we een half bordje koude spaghetti met getverderriesaus hebben gekregen...
                  ... is in vergelijking met andere klussen nog luxe te noemen!

- loadingdocks die te klein/on mogelijk in te rijden zijn.
                  Na die keer in het museum in Utrecht kan ik weinig loadingdocks voorstellen waar je die bak niet in krijgt.

Comment

• Dirk Wijnen
                    • Dec 2006
                    • 189

Originally posted by maikey123
                    toevallig in de schouwburg van venray dat mannen koor van 120 man???

zo ja verder nog alles goed gegaan?

Hahahaha ja idd!.. Ja het ging verder prima! Alleen op een paar van die kleine dingetjes na, maar dat heb je zelf denk ik ook wel gezien
                    Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• SoundOfSilence
                      • Mar 2007
                      • 766

Originally posted by LJ_jacob
                      - tom tom heeft op de een of andere manier iets tegen vrachtwagens.. word altijd steegjes, grachten en (te kleine) tunnels door gestuurd...
                      Bestaat een aparte versie (Tom Tom Work) voor... die kent hoogte en breedte van de weg.
                      Ff downloaden/kopen, upgraden, Afmetingen van je truck invoeren en karren maar.

Kosten vallen overigens mee... 149 ex. incl. recente kaart.

Tip: ding staat nu op FTD, id 851390
                      Last edited by SoundOfSilence; 26-12-08, 20:50.
                      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• P.A.st
                        • Jan 2009
                        • 4

Ik heb eigenlijk maar een ergernis;

Mensen van een (amateur) musicalgroep die hun zenders te laat wisselen waardoor de volgende acteur onversterkt het toneel op moet. En dan achteraf lopen zuren dat niet iedereen goed te horen was!!

Comment

• tarpan
                          • Dec 2008
                          • 266

Ook meegemaakt vorige zomer.

Bij optreden van een rock-coverband...
                          " heb je iets van Milk Inc.?"
                          nee
                          " Iets van Tiƫsto dan?"
                          nee 't zijn alleen rocknummers
                          "Ah ok, ik heb anders wel mijn aaipot mee..."
                          als je bij de brom zit...

Comment

• JustME125
                            • Jun 2006
                            • 297

Originally posted by LJmalcolm
                            een van mijn ergernissen is toch wel als ik nog een podium leeg moet halen voor ik aan de gang kan gaan. De zaaleigenaar is dan ook nooit te vinden
                            Oh daar ben ik altijd zo klaar mee. Als k n podium leeg begin te duwen is de zaaleigenaar meestal binnen 2 minuten daar (hoe kan dat nou.....net was ie nergens te bekennen).

P.S. Ik vraag altijd netjes of ze de zaak leeg willen maken, zo niet dan kondig ik t aan dat ze t gaan doen. Als dat niet werkt.....ja dan begin ik zelf ja (meestal gaat t dr dan wel vrij lomp aan toe ja):S
                            Correct me if I'm wrong

Comment

• LJmalcolm

Originally posted by JustME125
                              Oh daar ben ik altijd zo klaar mee. Als k n podium leeg begin te duwen is de zaaleigenaar meestal binnen 2 minuten daar (hoe kan dat nou.....net was ie nergens te bekennen).

P.S. Ik vraag altijd netjes of ze de zaak leeg willen maken, zo niet dan kondig ik t aan dat ze t gaan doen. Als dat niet werkt.....ja dan begin ik zelf ja (meestal gaat t dr dan wel vrij lomp aan toe ja):S
                              herkenbaar

Comment

• Leks
                                • Oct 2007
                                • 330

moet er weer eens eentje kwijt in mij ergernis top 4

* Stagiaires die denken " hee de kabel is te lang; laat ik deze maar om de truss wikkelen"

* DJ's die nog steeds denken dat in het rood pompen nuttig.

* Een DJ die 2 cd's ( met z'n dronken kop) in een CDJ1000MKlll weet te krijgen. ***...aarsch...

* " Hey! heb jij ook zo'n lelijk mp3 speler ding??!" - " Ja, ik ben ook de trotse bezitter van een Iphone 3G"

Leks
                                Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

Working...