Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • trinityXXIV
    • Jun 2007
    • 25

Originally posted by berolios
    Hier wil ik toch heel even op reageren.

Of in een andere situatie waar iemand aankomt met een of andere sennheiser evolution mic, terwijl de dienstdoende tech toch wel zeer grote voorkeur heeft voor een SM58. Dit is misschien een kwestie van smaak, maar je moet zo'n techneut ook wel de kans geven zijn eigen goede sound te maken.
    Kijk, ik heb letterlijk enkele uren zitten micro's uitproberen in de musicstore, en ben vrij overtuigend bij een van de Evolutions uitgekomen. Ik investeer in die micro, en voor de "techs die wérkelijk niet kunnen werken met een Sennheiser" (en dan weet ik eigenlijk ook al genoeg...), heb ik mijn eigen SM58 (en dan hebben ze eigenlijk al helemaal geen argument meer om nog te protesteren). Dan heb ik genoeg moeite gedaan, denk ik... Je moet de muzikant ook de kans geven om het instrument te kiezen wat het beste bij hem/haar past.

Ik snap de discussie werkelijk niet over een microfoon die bij me past en nog niet 1 keer is beginnen rondzingen (nee, ook niet als ik onnozel stond te doen vlak voor de FOH).

Kris.

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Ha ha ha... ik ga vaker van dit soort statements maken, wordt er tenminste nog eens op gereageerd !!
      Valt me wel op dat er nogal wordt gehapt op een klein specifiek stukje uit mijn post... mijn gedachtegang is toch wel duidelijk met hoe ik het daar heb geschreven, of niet dan? Wel alles lezen he... Ik ben echt geen eigenwijze-pruts-#$%@ hoor ;-)... Afijn, ik zal nog eens proberen toelichting te geven....

Het was meer om het principe ervan aan te geven dan om Sennheiser af te zeiken, heb vaak genoeg goede resultaten met sennheiser mics gehad (dan wel theater, geen Rock 'n Roll !!). Toevallig laatst een keer iemand gehad die erop stond zijn evolution mic van 40 euro te gebruiken (dat was wel de 825 of, echt de goedkoopste uit de reeks), dus vandaar het evolution voorbeeldje. Ja inderdaad, die evolutions zingen niet zo snel rond nee, maar dat in een fatsoenlijke situatie is dat zowieso geen issue, in een cafe zal dat anders zijn ja, maar daar heb ik het hier niet over.

Trouwens niet dat die SM58 almachtig is hoor, maar we kennen dat ding allemaal super goed en hij werkt gewoon vrijwel altijd en overal op... Audio Technica en Audix (en ook Electro Voice) maken bijvoorbeeld ook fantastische mics, alleen zie je ze hier niet zoveel... teveel keuze maakt de markt onoverzichtelijk... kun je lachen, maar zo werkt het in deze context wel... die merken zie je meestal in 'eigen' collecties van techneuten of muzikanten. Als verhuurder moet je gewoon de bekende modellen hanteren, want wat boeren niet kennen dat vreten ze niet...

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik gebruik vrijwel altijd de mic die de artiest zelf wil, dus van ergenernissen of problemen kan ik echt niet spreken, maar af en toe kom je wel een dingen tegen waar je eigenlijk vooral heel hard om moet lachen... neem bijvoorbeeld die gast met zijn 825 ;-)

Daarbij moet je je wel goed realiseren dat smaken verschillen en wat de een klankmatig tegek vindt, kan de ander niet mee leven (bij dergelijk grote tegenstellingen is een van de twee meestal doof, of van het type zo-doe-ik-het-altijd-dus-nu-ook ). Echter, ik heb maar 4 bandjes EQ op mijn tafel, die ik het liefste ook nog allemaal recht laat staan ook... de sound begint bij de bron en de juiste mic is een cruciaal onderdeel van de 'goede-sound-keten', hier begin ik dus ook met het maken van de sound die ik wil... komt er dan iemand met een mic waar je niks mee kunt (neem bijv een D112 in een ook al slecht gestemde bassdrum... nee, daar kan/ wil ik niks mee nee, zeker niet als mijn geliefde B52 in de la ligt te wachten om gebruikt te worden, sorry ), moet ik dan koste wat kost doen wat de muzikant wil?

Nee dus, IK sta achter die tafel, dus IK heb het gedaan als het niet goed is. Net zoals muzikanten een bepaalde integriteit (zouden moeten) willen hebben, heb ik die net zo goed, sound maak je samen en als ik sta te schuiven moet ik er wel achter kunnen staan wat er gebeurt. Ik vind eenrichtingsverkeer in geen geval acceptabel, zowel van de mixer uit, alsook van de muzikanten... Maar goed, waar heb ik het eigenlijk over? Dit soort situaties hoef ik gelukkig vrijwel nooit mee te maken en als het al eens gebeurd is het met maximaal 2 minuten opgelost.

'k ga maffen...
      Last edited by berolios; 26-01-08, 02:30.
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• trinityXXIV
        • Jun 2007
        • 25

Originally posted by berolios
        Begrijp me niet verkeerd hoor, ik gebruik vrijwel altijd de mic die de artiest zelf wil, dus van ergenernissen of problemen kan ik echt niet spreken, maar af en toe kom je wel een dingen tegen waar je eigenlijk vooral heel hard om moet lachen... neem bijvoorbeeld die gast met zijn 825 ;-)
        Kan je daar geen ongelijk in geven (tenzij je van badkamergeluid houdt)
        Ik stel me trouwens ook wel een beetje de vraag waarom die discussie er precies enkel is over microfoons ... waarom hebben jullie zelf geen stagepiano's bij hebben die jullie perfect kennen en waarvan jullie de beste sound kunnen neerzetten, dan moet ik minder sleuren (en JULLIE staan achter de mengtafel dus JULLIE hebben het gedaan als het niet klinkt enzovoort [dat excuus ga'k onthouden ][waarvoor dank voor het idee ][ik ga zooooo onhandelbaar worden ]).
        Mijn pianogeluid heeft immers ook al dag en nacht verschilt naargelang wie aan de knoppen en schuiven staat!

Mijn grootste ergernis is eigenlijk de vooringenomenheid van bepaalde tech'ers ("hmm, ik zou eigenlijk toch liever mijn eigen micro gebruiken ?" - "no way" in plaats van bvb "ah, en welke micro heb je bij, mag ik es zien?")... Da's nogal moeilijk samenwerken, het geeft onmiddellijk een indruk van "fight for your right" in plaats van een oplossing te willen vinden. En precies dàt is mijn frustratie, en daar ging het topic over, de bal is rond

Kris.

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Zit jij in de politiek of zo? Je weet het verhaal in ieder geval lekker om te draaien ;-) !! Ik zou er eigenlijk ook niet op moeten reageren, maar alle... ik ben in een goede bui vandaag ;-)...

Als een stage-piano klote is en er is een mogelijkheid dat op te lossen door bijv. een andere te nemen, zal ik het zeker niet nalaten dat voor te stellen !! We werken toch immers allemaal samen om die show zo goed mogelijk te maken of niet dan ?? Maar vaak is er geen extra piano die toevallig niks staat te doen inderdaad. Zelfde bij de mics, alleen is daar wel vaak het geval dat een (potentieel beter) alternatief voor handen is.

Verder is de discussie over instrumenten en wie moet zorgen dat die voor elkaar zijn nogal zinloos, dat zijn uiteindelijk natuurlijk de muzikanten. Net zoals de geluidstech uiteindelijk verantwoordelijk is voor het (zaal)geluid ... ieder zijn taak en samen maak je er iets moois van !! De micro's vormen dan zeg maar de gezamelijke scheidingslijn tussen deze twee 'verantwoordelijkheidsgebieden', dus hier hebben beide partijen een duidelijke mening over. Het doel van uitversterken is hetgeen dat op het podium gebeurt op de juiste manier op het publiek over te brengen, soms gaat dat puur om natuurgetrouwheid, in andere gevallen niet. Als je je bijvoorbeeld afvraagt hoe je een klassiek ensemble moet mixen is die vraag dan ook heel makkelijk te beantwoorden ... je gaat op het podium luisteren hoe het daar klinkt en zo moet het in principe dus ook in de zaal klinken. Nu is dan bij een pop-bandje misschien niet helemaal correct, maar de essentie blijft hetzelfde...

Zo, nu ga ik met deze zinloze discussie stoppen, want zoals ik al zei... dit levert nooit problemen op, in ieder geval niet bij mij.
          Last edited by berolios; 26-01-08, 19:44.
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Originally posted by peternotermans
            Hier dezelfde instelling, maar dan met m'n eigen ElectroVoice N/D767.

Ik weiger mee te doen in de biologische experimenten (ook wel "close miking" genoemd") die regelmatig plaatsvinden in mic-foampjes .

Ik snap overigens NIET dat er nog zangers zijn die liever een zweren-kweek-verhuur-staaf in hun mond nemen ipv gewoon zelf een eigen microfoon aanschaffen.

Als verhuurder heb ik altijd respect voor zangers met een eigen microfoon en laat hun die ook altijd gebruiken (ben nog geen troep tegengekomen; alles was bruikbaar). Ik wil niemand verplichten om een herpes-infectie op te lopen (of wassen jullie na elk optreden de schuimpjes uit?)
            En toen kon ik de drainplug uit m'n laptop draaien omdat die na het lezen van deze posting vol zat met thee...

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Wat ik toch raar blijf vinden, is dat bijna iedereen die serieus een mic uit zoekt op een goede, lekkere klank (bijna) altijd uitkomt op een Sennheiser en niet bij een Shure. Vallen we dan allemaal voor de naam? Of omdat iedereen deze al jaren gebruikt?
              Last edited by Outline; 27-01-08, 21:57.

Comment

• peternotermans
                • Oct 2003
                • 156

Originally posted by Outline
                En toen kon ik de drainplug uit m'n laptop draaien omdat die na het lezen van deze posting vol zat met thee...
                Zeker de waarschuwing "De Lounge: betreden op eigen risico" niet gelezen

Ik heb meteen maar een topic geopend over mics uitwassen.. Ben benieuwd...
                --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Die waarschuwing is voor nieuwelingen. Ben ook toch niet echt meer....

Comment

• CMY
                    • Feb 2008
                    • 49

Mijn ergenissen

1. Mensen die voor je blijven rondhangen
                    2. Opscheppende mensen over hun home kijkshop/intertoys prul
                    3. Mensen die zelf knopjes willen aanraken
                    4. Twee vrije groepen willen, aankomen op lokatie is er maar 1 beschikbaar meestal na overleg opgelost
                    5. Naar de WC moeten tijdens het draaien (oplossing: Aan het begin naar toillet gaan)
                    Last edited by CMY; 17-02-08, 17:00.
                    .....::::: Lichtpik :::::.....

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

Originally posted by CMY
                      Naar de WC moeten tijdens het draaien (oplossing: Aan het begin naar toillet gaan)
                      Altijd tijd genoeg gehad (en als je bang bent niet op tijd terug te zijn; Paradise erin stoppen)
                      Creating shows beyond Imagination

Comment

• CMY
                        • Feb 2008
                        • 49

Originally posted by JeroenVDV
                        Altijd tijd genoeg gehad (en als je bang bent niet op tijd terug te zijn; Paradise erin stoppen)
                        Gewoon een clubremix van 10 minuten
                        .....::::: Lichtpik :::::.....

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

Originally posted by CMY
                          Gewoon een clubremix van 10 minuten
                          Dus jij tracteert je publiek als je nodig moet op een track waarvan 3/4e kick + af en toe wat hihats is?

Kijk, als je nou bliepjeshouse-DJ bent maakt dat niet uit, en kun je de hele avond extended versies doorstarten, hoeft je muziekcollectie ook nog niet zo groot te zijn
                          Creating shows beyond Imagination

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5946

paradise idd...
                            of als je aan de race bent:
                            Melissa Ehteridge, like the way i do - 12,34min
                            Rappers delight - 8,12min

In pcdj tegenwoordig en schijtlijst, zo'n geintje overkomt je maar 1x
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• SvB
                              • Jan 2008
                              • 16

Ik zoek vooraf altijd de snelste weg naar de "toiletten" (de dichtstbijzijnde boom ofzo) en 9kansen van de 10 ben je dan wel binnen 4min terug.

(Zoniet? Afnijpen en lopen!)

Comment

• jurjen_barel
                                • Jun 2003
                                • 3148

^ Rappers Delight was toch een stukkie langer? 14:33 in mijn belevenis.

Santa Esmeralda feat. Leroy Gomez - Don't Let Me Be Misunderstood (voor een ingespeelde plaat nog best een steady beat om goed erin te mixen): ook 16:10.

Overigens: schaf anders meteen de hele serie van Ben Liebrand aan: Grand 12-Inches. Briljant!! Via zijn eigen site krijg je ze nog gesigneerd ook!

Voor de rest: The Trammps - Disco Inferno (10:50)
                                Deep Purple - Child In Time (voor de kenners! 10:18)
                                Guns 'n Roses - November Rain (8:58, maar enkel als het echt een dood feestje is)

En zo kan ik mijn hele muziekdatabase wel afgaan... Genoeg materiaal beschikbaar aan deze kant!
                                Last edited by jurjen_barel; 18-02-08, 02:24.

Comment

Working...