Kijk, ik heb letterlijk enkele uren zitten micro's uitproberen in de musicstore, en ben vrij overtuigend bij een van de Evolutions uitgekomen. Ik investeer in die micro, en voor de "techs die wérkelijk niet kunnen werken met een Sennheiser" (en dan weet ik eigenlijk ook al genoeg...), heb ik mijn eigen SM58 (en dan hebben ze eigenlijk al helemaal geen argument meer om nog te protesteren). Dan heb ik genoeg moeite gedaan, denk ik... Je moet de muzikant ook de kans geven om het instrument te kiezen wat het beste bij hem/haar past.
Ik snap de discussie werkelijk niet over een microfoon die bij me past en nog niet 1 keer is beginnen rondzingen (nee, ook niet als ik onnozel stond te doen vlak voor de FOH).
Kris.
Ik snap de discussie werkelijk niet over een microfoon die bij me past en nog niet 1 keer is beginnen rondzingen (nee, ook niet als ik onnozel stond te doen vlak voor de FOH).
Kris.

!!
). Echter, ik heb maar 4 bandjes EQ op mijn tafel, die ik het liefste ook nog allemaal recht laat staan ook... de sound begint bij de bron en de juiste mic is een cruciaal onderdeel van de 'goede-sound-keten', hier begin ik dus ook met het maken van de sound die ik wil... komt er dan iemand met een mic waar je niks mee kunt (neem bijv een D112 in een ook al slecht gestemde bassdrum... nee, daar kan/ wil ik niks mee nee, zeker niet als mijn geliefde B52 in de la ligt te wachten om gebruikt te worden, sorry
), moet ik dan koste wat kost doen wat de muzikant wil? 
(en JULLIE staan achter de mengtafel dus JULLIE hebben het gedaan als het niet klinkt enzovoort [dat excuus ga'k onthouden
]).

. 

Comment