Forum

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ericsamandj
    • Jul 2010
    • 414

    #16
    Ik denk dat juist door de kwaliteit en de volledigheid van de antwoorden het forum hier zo interessant blijft. Waar andere forums alles maar slikken (o.a msn taal) gaat de kwaliteit van de informatie en daarmee ook het visitekaartje van de webshop erop achteruit. Als alles maar gepikt word en we met z'n allen steeds luier worden om zelf wat te doen zakken we straks allemaal door de ondergrens van middelmatigheid. Ik ziet een forum als dit over het vakgebied geluid als een soort van gratis avondschool. Als je dus je best doet kan je veel leren, gooi je er met de pet naar kan je t schudden. Net zoals op school dus.

    Comment

    • Podium Verhuur
      • Mar 2012
      • 480

      #17
      Ik denk dat er voor de beginners inderdaad een hele grote hoeveel kennis te vinden is. En dat wat je niet kan vinden ook te vragen is. Als dat niet zo zou zijn zou het forum weinig toegevoegde waarde hebben. De discussie gaat er juist meer om dat de omgangsnormen soms behoorlijk te wensen overlaat.

      Comment

      • Ericsamandj
        • Jul 2010
        • 414

        #18
        Originally posted by Podium Verhuur
        Ik denk dat er voor de beginners inderdaad een hele grote hoeveel kennis te vinden is. En dat wat je niet kan vinden ook te vragen is. Als dat niet zo zou zijn zou het forum weinig toegevoegde waarde hebben. De discussie gaat er juist meer om dat de omgangsnormen soms behoorlijk te wensen overlaat.
        Dat klopt ook wel, maar een leraar kouwt tenslotte ook niet alles voor en zal afgezien van de instelling altijd helpen.

        Comment

        • Podium Verhuur
          • Mar 2012
          • 480

          #19
          En bedoel je dan met de leraar, moderators en administrators? Want volgens mij zijn die er niet echt op dit forum.

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #20
            Er zijn wel degelijk moderators en administrators op het forum, die grijpen ook wel in als het echt te gortig wordt, maar die zijn zo snel dat jij het niet eens in de gaten hebt. Laatst is het complete topic over de sub testdag nog verwijderd.
            Maar volgens mij zijn we hier toch volwassen genoeg om zelf te bepalen wat wel en niet kan? 't Is tenslotte geen kinderdagverblijf.
            Wat ik al eerder schreef; soms worden dingen ook net iets ander geïterpreteerd dan zoals ze door de schrijver bedoelt zijn.
            Daarnaast is het een forum voor professioneel licht en geluid, daar mag je verwachten dat de leden enige zelfstudie verrichten alvorens alles maar in een nieuw topic op het forum te knallen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • DJ Paul M
              • Mar 2011
              • 70

              #21
              Originally posted by Podium Verhuur
              En bedoel je dan met de leraar, moderators en administrators? Want volgens mij zijn die er niet echt op dit forum.
              Ik denk dat Eric bedoelt dat de ervaren professionals de leraren zijn, en de amateuristische nieuwelingen de leerlingen. Deze profs/leraren willen wel degelijk de nieuwelingen/leerlingen helpen, echter moeten deze nieuwelingen/leerlingen wel de juiste instelling hebben en genoeg motivatie tonen. Ook weer een gedeelte van het 'probleem' waar we het nu over hebben.

              Overigens hoop ik ook dat je doelde op de afwezigheid van leraren, en niet op die van mods en admins; die zijn er namelijk wel degelijk.

              Edit: er was me iemand voor. Dit lijkt me overigens nog wel een relevante post.
              Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
              Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!

              Comment

              • Ericsamandj
                • Jul 2010
                • 414

                #22
                Ik bedoel inderdaad de professionals hier als een soort leraar ja. Het is leuk om anderen te helpen, maar zoals ook in het echt moet de motivatie er zijn vanuit de leerling/ vraagsteller.

                Wil niet op mezelf boffen maar zo heb ik onlangs nog een topic geopend in het newbies gedeelte, ondanks dat ik al zo'n 14 jaar meeloop in het wereldje. Kennis is er om te delen. Zoals een wijs gezegde: stilstand is achteruitgang. Streef altijd het hoogst mogelijke na, als dat niet lukt scoor je alsnog een voldoende. Neem je genoegen met een voldoende en het gaat mis heb je dus een onvoldoende.

                Comment

                • Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

                  #23
                  Originally posted by Podium Verhuur
                  Beide partijen zouden moeten nadenken voordat ze een bericht versturen. Dus ja soms ligt het aan de vraagstelling, maar als je dan zo geïrriteerd ben, reageer dan niet. .
                  hallo, als iemand een vraag stelt krijgt hij/zij ( inderdaad, er zijn ook dames af en toe hier, en die worden meteen vollop in de digitale watten gelegd) het antwoord wat IK wil geven. Vaak is dat geen antwoord, ook zijn collegae me te snel af, maar soms is het eigenlijk te lachwekkend, zoals die USB-2,5W vs 600Wper speaker beredenering.

                  Toch wordt er in eerste instantie een serieus antwoord gegeven, met hier een poging tot uitnodiging tot initiatief aan de ts-kant.

                  En regelmatig komt dat initiatief niet meer, wegens ts-passiviteit, arrogantie, of collega-fora waar men ook gezellig meekliedert.

                  Wel heb ik deze vraag al vaker gesteld, vaak ook in de vorm van een antwoord ergens, of we niet teveel beschouwd worden als gratis advies-bank. Eenmaal kreeg ik ergens het antwoord: jullie zijn een web-winkel, kom maar op met dat gratis advies.

                  Verder vind ik het nog steeds leuk, op een aantal momenten na, om af en toe eens wat techniek open te gooien, zodat mensen er
                  - of afblijven en een expert inhuren
                  - of mee aan de slag gaan, en er een veiligere, of nettere situatie ontstaat.

                  Regelmatig delete ik mn post voordat ik hem bevestig. Domweg omdat ik dan denk : joh, koop eerst ff natuurkunde deel1 voor de mavo, ergens, ofzo.

                  Enkele collegae die me al langer de strot uithingen - en daar InRealLife op diverse momenten en/of in diverse landen ook voor gewaarschuwd waren - krijgen wel eens vreselijk onder uit de zak. Maar daar slaap ikzelf dan lekkerder door, en dat is me veel waard.

                  Verder kom ik regelmatig mannen tegen die dingen weten, dankzij het forum, en daar ff kort naar verwijzen. De zogenaamde lezers, of leechers in I-taal, maar dat vond ik zelf dan wel weer erg ego-strelend, en word ik toch wel blij van..

                  Comment

                  • rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

                    #24
                    ik denk dat timmetje de spijker precies op zijn kop treft...
                    het begint altijd bij een opmerking of een vraag.

                    De "gevestigde orde" mag alleen maar nederig gissen
                    naar wat er met sommige vragen bedoeld wordt?
                    Maar wordt (?) vervolgens wel verwacht om zijn/hun kennis delen?

                    Slechte communicatie komt meestal van 2 kanten.
                    Als de newbies - soms in al hun onbeholpenheid - principieel boven de anderen worden geplaatst,
                    dan gaat "de gevestigde orde" afhaken...
                    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                    Comment

                    • kvdb013
                      • Nov 2010
                      • 337

                      #25
                      Ik ben 2,5 jaar geleden lid geworden van dit forum en bekijk deze dagelijks, ik moet zeggen dat ik superveel geleerd heb de afgelopen 2,5 jaar. Dit komt voornamelijk door heeeeel veel te lezen (totaal maar 168 posts). Ik wil niet zeggen dat iedereen hier te snel een te makkelijke vraag stelt maar er zijn zeker wel gevallen die met luiheid te maken hebben. Ik persoonlijk vind het een fijn forum en misschien ook wel leerzamer dan bij de bekende buren, vind dat er hier meer professioneler gediscussieerd wordt. Laten we iedereen in zijn waarde laten, het is dan wel leerzaam maar niemand is hier leraar noch leerling! en laat een topic waar je je eigen aan irriteert lekker aan je neus voorbij gaan.
                      Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                      Comment

                      • Podium Verhuur
                        • Mar 2012
                        • 480

                        #26
                        En daarmee zit iedereen denk wel behoorlijk op 1 lijn. Ik snap ook wel dat sommige berichten behoorlijk irriterend kunnen zijn en dat er dan ook af en toe behoorlijk op gereageerd wordt. En juist om dit te voor komen heb ik al een tijdje geleden bedacht dat ik niet wil dat mensen zich aan mij gaan irriteren, met als gevolg dat mij het beter leek om geen vragen meer te stellen en alleen nog maar te reageren op vragen van andere. Ik kan me nog heel goed herinneren dat toen ik hier net lid was en ik een vraag stelde over rigging, dat men hier heel duidelijk maakte dat men geen gratis kennis bank was en dat als ik de antwoorden wilde weten dat ik maar een rigging cursus moest gaan volgen, wat ik toen ook maar gedaan heb en uiteindelijk mijn vraag ergens anders beantwoord kreeg. Zou het zonde vinden om ruzie te krijgen met concurrenten op een forum

                        Comment

                        • DJ Paul M
                          • Mar 2011
                          • 70

                          #27
                          Originally posted by Podium Verhuur
                          En daarmee zit iedereen denk wel behoorlijk op 1 lijn. Ik snap ook wel dat sommige berichten behoorlijk irriterend kunnen zijn en dat er dan ook af en toe behoorlijk op gereageerd wordt. En juist om dit te voor komen heb ik al een tijdje geleden bedacht dat ik niet wil dat mensen zich aan mij gaan irriteren, met als gevolg dat mij het beter leek om geen vragen meer te stellen en alleen nog maar te reageren op vragen van andere.
                          Dit soort dingen... Dat is toch gewoon doodzonde? Mensen worden hier gewoon 'bang' om nog vragen te stellen door de reacties van anderen?! Terwijl dit een forum is!? Te gek voor woorden...

                          En dit is zeker niet het enige geval...
                          Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
                          Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!

                          Comment

                          • Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

                            #28
                            Originally posted by Podium Verhuur
                            Zou het zonde vinden om ruzie te krijgen met concurrenten op een forum
                            LOL…

                            Maar inderdaad, soms wordt er over krachtstroom (net zo dodelijk als rigging, statistisch gezien) wel erg lacherig gedaan, en laat ik nou toevallig zijdelings al een paar keer bij een serieus ongeval betrokken zijn geweest…..

                            Zo hadden we laatst een vriend die een LED-scherm in een disco-trussje takelde, ja, sorry, maar die kan het krijgen. Zwaartekracht is niet dodelijk, de wet van behoud van impuls die een val-energie omzet in non-elastiche vervormingsenergie wel.

                            En aangezien voor ieder voertuig boven de 3,5 ton een extra rijbewijs gevraagd wordt, maar de eerste de beste boerenl*l trussen en krachtkabels aan mekaar mag knopen wordt er af en toe op de rem getrapt.

                            Comment

                            • ajdeboer
                              • Feb 2009
                              • 198

                              #29
                              Originally posted by DJ Paul M
                              Dit soort dingen... Dat is toch gewoon doodzonde? Mensen worden hier gewoon 'bang' om nog vragen te stellen door de reacties van anderen?! Terwijl dit een forum is!? Te gek voor woorden...

                              En dit is zeker niet het enige geval...
                              DJ Paul M,

                              Ik deel je ervaring zeer zeker niet.
                              Dit forum is op een dermate manier geprofessionaliseerd dat je een onderbouwde vraag dient te stellen.
                              Daarin laat je blijken dat je op je één of andere manier al iets over het onderwerp weet en opgezocht hebt, maar er nog niet precies uitkomt.
                              Als je op zo'n manier vragen stelt, worden zie hier altijd prima beantwoord.

                              Case:
                              Als ik in de laatste wiskundeles voor de toets vragen aan de leraar ga stellen waaruit blijkt dat ik geen enkele les bezocht heb en geen ene ruk van het hoofdstuk gemaakt heb, krijg ik dan een 'lieve/aardige' reactie van de leraar? Ik dacht het niet!

                              Zo werkt dat hier mijns inziens ook.
                              Eerst huiswerk maken, dan slimme vragen stellen!
                              Heel positief wat mij betreft!

                              Comment

                              • Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

                                #30
                                Originally posted by DJ Paul M
                                Mensen worden hier gewoon 'bang' om nog vragen te stellen door de reacties van anderen?! Terwijl dit een forum is!?
                                nou, eh, soms zou ik een vraag ook meteen weg-modderreren. Vooral in mijn post hierboven genoemde vraagstukken wil ik wel ff graag details weten voordat ik "groen licht geef" om een technisch misbaksel te bouwen.

                                En soms is de vraag ook gewoon niet geschikt voor een forum.

                                Net zo goed als ik geen antwoord op de vraag gaggelen hoe je dynamiet maakt thuis, of hoe je en kernbom bouwt, in het schuurtje.

                                Het forum was ooit bedoelt om wat kleinere technische vraagstukken ( XLR verloopje naar DIN enzo) te bespreken, maar ik zie tegenwoordig complete 5.000 euro klussen hier voorbij komen, en of we het technisch ontwerp maar ff goed willen keuren.

                                Daaaaagg DJ_Paul… Vragen staat vrij, maar… ANTWOORDEN OOK !

                                Comment

                                Working...