Leeftijd van Licht & Geluids technici

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mac tecson
    • Feb 2006
    • 348

Als je in deze branche volledig mee wilt draaien ontkom je niet aan late werktijden. Zolang het niet te gek wordt, je het fysiek aankunt en voldoende rust krijgt zou ik er persoonlijk geen probleem van maken (dan verplaats ik me in de werknemer)

@ LJMalcolm: hoe krijg je uitbetaalt? Via de bank of gewoon in het handje.
    Als je geen loonstrookje krijgt doe je het volgens mij gewoon zwart; ik kan niet bij jullie in de boeken kijken, maar ik zou het toch maar eens navragen als ik jou was.

Comment

• badboyscrew
      • Aug 2000
      • 304

Blijft in iedergeval wel een feit dat je iemand van 16 niet voor van alles kan inzetten, bevoorbeeld op een feest voor 21 jaar en ouder en op een congres lijkt het me ook niet zo geschikt.

voor R'nR als ze zich maar gedragen zijn ze wat mij betreft welkom.
      groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

wanneer je je centen in het handje krijgt, kan je er al zeker van zijn dat er niets van terug te vinden is op officiële papieren.

ik krijg een loonfiche van het uitzendkantoor, meestal na de storting op mijn bankrekening. Ik heb dan ook een hoop persoonlijke gegevens moeten doorgeven(naam,adres,bankrekeningnummer,ziekenkas gegevens...)

Uren worden doorgegeven voor de klus, door mijn werkgever.

op dit moment voor mij en mijn werkgever de beste oplossing. De rest van de crew werkt op zelfstandige basis.

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

Originally posted by LJmalcolm
          ik ben zelf ook nog maar 16 en werk vanaf m,n 15e bij een professionele drive-inn en bij een verhuurbedrijf
          is dit al een jaar?? ben je voor dec 2005 begonnen??
          zo ja dan moet je een jaaropgaaf hebben gekregen.
          heb je nog geen jaaropgaaf gekregen maar werk je er al wel een jaar of van voor dec 2005, dan werk je gewoon zwart en ben je op geen enkele manier verzekerd, komt nog bij dat je hoogst waarschijnlijk op tijden werkt die voor jouw leeftijd niet zijn toegestaan.

Dat er meer met werktijden wordt gesjoemeld zal zeker wel het geval zijn ja, wanneer dit niet uit de klauwen loopt heb ik er ook geen problemen mee.

wel wanneer 14-16 jarige worden ingezet tot een uur of 4 snachts en dan ook nog eens vervolgens op de fiets naar huis moeten vanuit de opslagplaats.

had eerder ook wel eens een jongen mee van een jaar of... tot na het schoolfeest, afbreken maar dan na het eten van een hapje en drankje wel even thuis afzetten.
          ouders blij, en jezelf ook niets kunnen verwijten wanneer het eens niet goed zou aflopen bij de "terugreis" van deze persoon.

offtopic "wat een imbesielen rijden er soms 's nachts rond" offtopic sluiten!
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• DJ_Compact
            • Jan 2004
            • 234

Originally posted by badboyscrew
            Blijft in iedergeval wel een feit dat je iemand van 16 niet voor van alles kan inzetten, bevoorbeeld op een feest voor 21 jaar en ouder en op een congres lijkt het me ook niet zo geschikt.
            Ik met mijn 17 jaar kom ook in tenten waar feesten aan de gang zijn voor 21 jaar en ouder. Tevens kreeg ik extra complimenten aan het einde van een congress waar ik het licht heb gedaan. Congressen kom ik (helaas) vrij regelmatig...

Overigens werk ik wit, want ik krijg elke maand een loonstrook en op het eind van het jaar een jaaropgave. Hoe het voor de rest precies geregeld word hou ik me buiten..
            Mjaaaa....

Comment

• rene.derksen
              • Feb 2004
              • 649

Dat is toch zeker wel een eenige voorwaarde die ik stel, dat ik opgehaald en thuisgebracht wordt voor en na een late klus. De eenige keer dat ik fiets/brommer is in het dorp zelf of hóóguit een dorpje verder, zover kan dat niet zijn.
              Licht is altijd zwaar.

Comment

• LJmalcolm

In 99% van alle gevallen wordt ik opgehaald/thuisgebracht en zoniet is het op de brommer 10 minuten rijden naar de opslag. Ff nog over die jaaropgaaf, die heb ik niet gehad maar ik werk er nog maar rond de 9 maanden..

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

heeft dit topic ook iets met leeftijd te maken??

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Originally posted by LJmalcolm
                    Ff nog over die jaaropgaaf, die heb ik niet gehad maar ik werk er nog maar rond de 9 maanden..
                    Dus dan heb je wel rond de 9 loonstrookjes gehad?
                    Toen jij daar ging werken moest jij de nodige persoonlijke gegevens opgeven uiteraard, waaronder je bankrekeningnummer voor het storten van het salaris en een kopie van je identiteitsbewijs?

Is bovenstaande nee dan werk jij zwart en ben je dus niet verzekerd als er wat misgaat zo makkelijk is het. Hoef je helemaal niks van belastingen voor te weten.

Comment

• Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

hij werkt zowieso zwart want werkt er al vanaf oktober/november?? dus had je in januari een jaaropgave moeten hebben gehad!!

Maakt mij verder geen drol uit, alleen in geval van ongelukken hebben zowel jouw baas als jijzelf een heel groot probleem.
                      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• LJmalcolm

dan ga ik daar ook ff achteraan, want als het fout gaat ben ik dus de sjaak

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5946

Zullen we weer terug gaan naar het oorspronkelijke ondrewerp: leeftijd van mensen werkzaam in de entertainment branche?

Wat mij betreft sluiten we onze ogen niet voor mensen die voor de hobby wat activiteiten ontplooien, maar als ik me niet vergis is dit een forum voor professioneel licht&geluid.
                          kortom: juist bedoeld voor mensen die hier hun emplooy in hebben gevonden!
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• masterblaster

Ik ben 18 en merk toch al duidelijk dat mensen wat meer vertrouwen in je hebben wanneer je met je auto en eigen spullen aan komt zetten.

Maar ik heb het ook in het begin best zwaar gehad. ik ben namelijk met mijn 14e begonnen hier en daar een beetje bij te klussen op evenementjes en ondertussen al een kleine klanten kring opgebouwd tussen de school door.

zo dan weten jullie dat ook weer

Comment

• timoruitje
                              • Apr 2006
                              • 44

ik ben (nog maar) 13 en toen ik meteen playbackshow tijdens een dorpsfeest het geluid deed met m'n eigen installatie bleef alles rustig maar toen er s'avonds een achtergrondmuziekje tevoorschijn kwam, kwamen er verschillende mensen ff kijken waar dat geluid toch vandaan kwam met de complimentjes: zozo is dat van jou man, mooi man

Comment

• Lena
                                • Feb 2006
                                • 32

Ik kan begrijpen dat gezegd wordt dat jonge mensen weinig verstand van zaken hebben. Maar iedereen is zonder enige ervaring begonnen.

Volgens mij is het niet erg als je niet veel weet, maar gaat het erom hoeveel je wil leren.

Comment

Working...