Originally posted by Lena
De apperatuur onder de knie krijgen kan elk begaafd persoon. Echter dit is maar een tool om iets te bereiken. Dikwijls weet m'n niet wat met bv. een lichtinstallatie aan te vangen. Vaak zie ik, in-no-brain-style, lichtschuiverij. Met andere woorden, vaak wordt er uitgegaan dat een tafel bedienen het hoogste is wat er te breiken valt. Geen onderscheid tussen ondersteunende vormgeving en podiumbelichting. Geen mooie opeenvolgende compositie, altijd alle intensiteiten voluit. En maar zwabberen en knipperen.
MAAR IK BEDIENEN WEL EENZELFDE TAFEL ALS DE PRO's, DUS IK BEN OOK EEN PRO. En die lampen en dergelijke, dat ziet het publiek toch niet.
Dit heb ik al veel te vaak gehoord, hier baal ik van. Sorry maar dit is een toch vooral onder jongeren dat ik deze attitude tegenkomt. Hiermee wil ik niet zeggen dat jongeren de kans niet mogen krijgen om in deze sector aktief te zijn. Hier moet de werkgever zijn engagement tonen. De werkgever moet, als hij met onervaren personeel wil werken, ook maar zorgen dat de kennis over heel het domein word door gegeven. Ik zelf ben ook, 15j geleden, op mijn 15j in de sector beland. Wel eens waar in een magazijn te Lier voor de eerste jaren. M'n toemalige werkgever heeft toen zijn kennis doorgegeven, alsook de andere werknemers. Er is veel tijd in me geïnvesteerd! Zoals eerder aanhaald, zonder de juiste houding van mijn wegen had dit ook niet blijven duren. LEREN DOE JE MET DE TIJD, NEEM DAN OOK DE TIJD OM TE LEREN (en liever wat verder dan een tafel kunnen proggen). Als je klant zeer te vreden is, zonder dat je hem imponeerd met toestellen, maar zuiver omwille van je lichtstanden en compositie, dan denk ik toch steeds in mezelf, ik ga een goede richting uit.
Groetjes

Comment