MA lighting lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lazy
    • Sep 2003
    • 294

Ik heb ook nog even een vraagje want ik ben since gister bezig met Grand MA 3D. Nou heb ik heel de trussconstructie getekend alleen krijg ik het niet voor elkaar fixtures in de tekening te krijgen.. IK draai de demoversie....

Wie kan me vertellen hoe ik dat doe??

Comment

• Sjörske
      • Jun 2003
      • 55

citaat:Geplaatst door kelsson

citaat:Geplaatst door LJ

1. Ik heb een handleiding gedownload en gelezen, maar ik begrijp het deel van de programma's niet geheel... klopt het nou dat je een totaal van 50 programma's kunt maken, die vervolgens op te roepen zijn met één schuif geheel rechts op de LC en tevens met 4 memory faders (13-16)??? En kun je verder onder de eerste 12 memory faders (1-12) maar 1 preset programmeren (dus 1 stand)???
      Je kunt in de 24/6 50 chases programmeren die op te roepen zijn via het gedeelte rechts. De schuif is gewoon de Master, en daarnaast heb je het Number menu waarin je kiest welke chase je oproept en het Speed menu waarmee je (verassing ...) de snelheid van je chase regelt.

Als je een chase geprogrammeerd hebt kun je hem met een vaste snelheid wegschrijven onder memory-fader 13-16 met de knop Chase to Memory in het hoofdmenu. De eerste 12 faders zijn dus uitsluitend te gebruiken voor één standje. Er zijn wel trucjes om vrij snel tijdens het draaien de snelheid van je chase aan te passen of een andere chase toe te wijzen aan je fader. Mail maar voor meer info ...

Greetz, Axl
      Als je een chase aan 1 van de laatste 4 memoryfaders hebt toegewezen, kun je de snelheid veranderen door eerst chase to memory te kiezen. Vervolgens je kanaal kiezen met de flashbutton. Dan kun je de snelheid veranderen door speed in te houden en aan dat wiel te draaien. Ook kun je met learn de snelheid tappen.

Comment

• driesmees
        • Apr 2003
        • 1076

Hey,
        ik heb een vraagje ivm GrandMA 3D en GrandMA ofline,
        ik heb 12 par's en 4 scans in GrandMA 3D,
        nu wil ik die besturen in ofline, kan iemand me wat uitleg geven, een tutorial is ook goed..
        Alles importeren in ofline gaat wel, maar verder geraak ik niet...
        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Lazy
          • Sep 2003
          • 294

citaat:Geplaatst door driesmees

Hey,
          ik heb een vraagje ivm GrandMA 3D en GrandMA ofline,
          ik heb 12 par's en 4 scans in GrandMA 3D,
          nu wil ik die besturen in ofline, kan iemand me wat uitleg geven, een tutorial is ook goed..
          Alles importeren in ofline gaat wel, maar verder geraak ik niet...
          EN ik heb de vraag goe ik fixtures kan importeren in GrandMA 3D...

Comment

• Tiemen
            • Dec 2001
            • 944

FF uit mijn hoofd : Tools - MA network, new session op ene, join session op andere. ShowDownload gebeurt vanzelf.

Setup : Auto-Create - Presets en Groups. Group selecteren, intesity "full", presets gebruiken om snel iets te zien te krijgen.

Conv licht : op onPC buttons rechts van faders "CH1-10" voor je dimkanalen (PGup PGdn om te bladeren in je dimkanalen)

Als je effectief licht wil krijgen uit GMA (onPC of whatever) lees je beter eens de handleiding...

T

PS Vorige week 2 consoles genetwerkt + laptop metGMA3D, laptop met GMA OnPC, iPAQ+WLAN met GMA REMOTE. Full Tracking werkte perfect, alles verliep vlotjes.

Comment

• driesmees
              • Apr 2003
              • 1076

De meeste fixtures zitten er toch al in?
              de andere kan je er zelf in steken...
              als er geen enkele fixture inzit, moet je de update installeren
              [CENTER] [/CENTER]

Comment

• driesmees
                • Apr 2003
                • 1076

En waar is die handleiding te vinden? ik vind ze namelijk niet hoor.
                dat van de conv. licht is goed gegaan, nu nog eens kijken naar dat intelli.
                PS: ik werk met onpc
                [CENTER] [/CENTER]

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Je maakt een vergissing driesmees... De omgeving creeer je in GMA 3D. Vervolgens maak je in je tafel de patch, defined je stage, en geeft de coordinaten van de spots in. Tevens "stel" je de lampen, door ze een richting te geven (zet op je ext. screen ff je stage-plan). Start session in je lichttafel, join session op 3D, en zodra de connectie loopt wordt er automatisch een showfile uitgewisseld, incl. de spotfiles. Meer info en downloads op www.ma-share.net

Mijn ervaring is dat e.e.a. werkt, maar weinig bijdraagt aan echte pre-productie. Te onnauwkeurig, te onhandig, te arbeidsintensief. Dan maar GMA aan dmx-kaart MSD hangen

groet'n AJB
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Tiemen
                    • Dec 2001
                    • 944

citaat:Geplaatst door AJB
                    ... maar weinig bijdraagt aan echte pre-productie. Te onnauwkeurig, te onhandig, te arbeidsintensief...
                    Laten dat nu net de opmerkingen van ongeveer de hele wereld over Martin ShowDesigner zijn!

Vreemd. Ik heb vroeger MSD nog in huis gehad, en vanals er zich een koper aanbood het boeltje rap buitengesmeten. Nu gebruik ik GMA3D, en ben er toch wat enthousiaster over. Hoeveel producties heb jij al op MSD getekend en uitgevoerd en hoeveel op GMA3D? Laten we er ook bijvermelden dat GMA3D gratis is, en _naar mijn mening_ meer biedt dan software(MSD) waar je 2000 euro voor betaald...En als we spreken over "echte preproductie", dan snap ik het al helemaal niet, dan gebruik je gewoon Wyg. Dus misschien een beetje meer uitleg bij je statement...

PS De volgorde van werken zoals door jou beschreven hoeft niet. Een show kan ook gepatcht enzo worden in 3D, en pas op einde je show in GMA downloaden.

Comment

• driesmees
                      • Apr 2003
                      • 1076

wat ik doe:
                      ik maak m'n hele stage, zet m'n truss erin,
                      zet m'n spots erin.
                      ik richt de spots.
                      dan open ik GMA ofline
                      En connecten doet hij automatisch[8D]
                      Dat van de dimmers werkt (dus de par spots)
                      maar de intelli boel (scans) niet.
                      Nu AJB, waar kan ik die handleiding vinden, op MA schare vind ik geen handleiding hoor. En bij de installatie is er ook geen manual bijgevoegd...
                      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

@ driesmees; op malighting.com zou je de manuals moeten vinden (ook die van 3D)

@ Tiemen... Je probeert nu wederom om MSD af te zeiken terwijl je overduidelijk niet up-to-date bent. Altijd trappen naar producten, terwijl je er klaarblijkelijk de ballen verstand van hebt getuigd absoluut niet van professionaliteit !!! GrandMA 3D is TOTAAL ongeschikt voor welke vorm van pre-productie dan ook, en vrijwel alle belangrijke zaken moeten ooit in de verre toekomst worden geimplementeerd. Michael zelf zegt ook dat de Visualiser geen prio heeft, het resultaat hiervan is merkbaar...

MSD werkt, heeft een prachtige offline, heerlijke renders, up-to-date library's en kan tegenwoordig nauwkeurig werken tijdens pre-productie... Stap en in de auto, en ga met je grote mond naar Fairlight, zet je GrandMA in de MSD-studio, en probeer mij dan te overtuigen van al die babbeltjes die je over MSD hebt. Wyg is mooi, MSD ook... Geen slap gelul zonder argumenten, en ALS je zwakke punten vind, dan graag refereren aan de huidige versies, niet die van 3 jaar geleden...

Arvid Buit

Comment

• Tiemen
                          • Dec 2001
                          • 944

Hoeveel preproducties op GMA en hoeveel op MSD was mijn _toch wel eenvoudige_ vraag.

Waarom zou ik niet up to date zijn? Ik weet dat er nu een Silver en Gold versie is...En ik weet dat de basis bij MSD gebouwd is op photorealistic-rendering. Als je dat wil, zit je bij MSD juist. Maar dat heeft toch bijzonder weinig te maken preproductie. En dat is nu precies de reden waarom MSD niet te vergelijken is met software van Cast.

Hoe tel ik de truss gebruikt in mijn plan?
                          Hoe verwerk ik de standaard, wyg files?
                          Om 2 inhoudelijke bemerkingen te geven...

Mijn professionaliteit heeft daar echt wel weinig mee te maken...als je daar dieper wil op in gaan, doe gerust [8D]

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

totaalproducties combi GrandMA full opt. incl. MSD = 7 (even geteld)

Je komt nu idd met een aantal punten die MSD anders benaderd danwel niet heeft. Nu kan ik hier zeer kinderachtig een aantal punten bij gaan schrijven die wyg niet heeft, maar laten we die discussie sowieso niet in een MA-forum gaan voeren. Op o.a. lightjockeys.nl staan wel redelijk veel inhoudelijke discussies omtrend deze materie...

Mijn probleem Tiemen, was dat je ook op andere fora nog wel eens de neiging hebt MSD volledig de grond in te boren. Vergelijk zelf nu je laatste en je 1-na laatse post eens... Nogal een nuance-verschil nie'waar... Ik begrijp dat jij Wysiwyg mooi vind dat is het ook... MSD heeft echter net zo goed een doelgroep, en kan ontzettend fijn zijn om mee te werken. Vergeet ook niet de uitstekende support in eigen land (de HUIDIGE support, om direct een snaai naar vroeger te voorkomen).

groet Arvid
                            Arvid Buit

Comment

• Hanzie87
                              • May 2005
                              • 11

Gma

Heb een vraagje omtrent de GMA reeks maakt nie uit over de welke. maar ik zou wel wat meer over het aanmaken van macro's te weten willen komen in de manual staat er echt niet veel over in.
                              Last edited by moderator; 18-03-06, 11:30.
                              Licht is een onbegrepen fenomeen en het zal nog heel lang duren voor men er daadwerkelijk achter is wat licht is.

Comment

• AJB
                                • Jul 2003
                                • 2289

Je typt; [STORE] [MACRO], en er opent zich een schermpje. Hierin kun je een naam aangeven, zodra je enter tikt begint je "opname". Houd rekening met de optie timed-macro (alles wat je tikt wordt in dezelfde tijd opgenomen, en dus later afgespeeld).

Aan het einde van je reeks typ je letterlijk; [STORE] [MACRO] [ENTER]

Je kunt macro's terugroepen door [MACRO] [1] [ENTER] te drukken, of in je macro-view veld onder de softbuttons. Tevens kun je onder de knoppen aan de zijkant van elk touchscreen een macro toewijzen. Dat doe je als volgt; [ASSIGN] [MACRO] [1] [VIEWBUTTON]

1 is uiteraard een willekeurig getal

Wij gebruiken in Time-Out de timed macro's voor de relais-sturingen van de motortakels. Hierdoor kun je supereenvoudig prachtige moves "opnemen" en afspelen. Verder gebruik ik altijd prepare macro's, die ook de views en instarts van quelists combineert.

Voor vragen mail gerust,

grtz Arvid
                                Arvid Buit

Comment

Working...