Startup Nieuw Bedrijf

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Break the silence
    • Feb 2005
    • 50

citaat:Geplaatst door StevenGeerts
    En als laatste, als je een carré naar boven wil, wat is de meest gebruikte methode ? Trussen rechtzetten en daarna met liftjes de horizontalen naar boven heisen en verbinden of meteen meet sleeveblokken de volledige carré omhoog ?
    1. Carré in elkaar steken op de grond
    2. 4 liftjes eronder en op goede hoogte brengen zodat je je spullen eraan kan hangen
    3. alles bekabelen en snel ff uittesten of alles werkt
    4. verder omhoog draaien en truss onder de hoeken zetten
    5. liften naar beneden en weghalen
    6. en proggen maar [8D]

Comment

• Robin.vd.Have
      • Nov 2005
      • 165

Kijk even naar de rookmachienes van JEM (ook via matrin.dk)
      ZR33 heeft standaard dmx , 24/7 hazer is ook een erg mooi ding en heeft ook standaard dmx.

M.V.G

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

Hoi Steven

Een heel andere invals hoek, is het overnemen van een bestaande lopende onderneming geen optie.

gr. Herman

Comment

• Tiemen
          • Dec 2001
          • 944

citaat:Geplaatst door lucken

Qua lichtsturing zou ik zeker de Chamsys PC Wing in optie nemen !
          zie: http://www.avl.be/chamsys/pcwing.htm
          Ik heb gisteren voor de eerste keer het ding effectief in mijn handen gehad en gebruikt op een beurs, met een aantal washen en ledtubes... Het is een aantal maal gecrasht, soms werkten bepaalde knoppen of functies niet meer, bij bewerken van "cue stacks" waren er problemen. Eén grote kutboel. Dat ding hoef ik voorlopig niet meer te zien, maargoed, als jij het je wil aanschaffen, ik wens er je veel succes mee! (jaja, misschien een kleine gefrustreerde ondertoon in deze reactie, maar ik was liever gisteren op tijd thuis geweest ipv uren aan dat onding te verliezen).

Tiemen

Comment

• StevenGeerts
            • Nov 2005
            • 101

Eerst en vooral effe reageren op Olrac die zijn omzet nu al ziet dalen....
            Transport: Er wordt voor een vrachtwagen Mitsubishi Canter of gelijkwaardig gezorgd (Rijbewijs B). Daar kan uiteraard niet alles in maar "alles" is ook niet altijd overal tegelijk nodig.

Voorts investeer ik niet in geluid. Daarvoor werk ik samen met een klankman die reeds een mooie zaak wist uit te bouwen maar nu ergens tegen een grens aanzit omdat hij er geen licht kan bij verkopen.
            Daarnaast heb ik goede contacten met een zeer groot artiestenbureau en enkele organisatoren van evenementen. Ik speel zelf in een semi-pro band (tussen 15 a 20 optredens per jaar) en heb in die wereld ook tal van contacten. En ja, we kunnen wel een beperkt budget voor licht loskrijgen Dacht je nu echt dat ik er "zomaar" aan begin ? En nogmaals, ik hoef er niet van te leven. Het kan starten als een mooie hobby (en da's de beste invalshoek), zij het dan direct met professioneel materiaal en doorgroeimogelijkheden.

Een lopende zaak overnemen vind ik niet interessant omdat de kosten van het handelsfonds te hoog oplopen en je niet de geschiedenis van het materiaal kent. Voorts neem je bij zo'n operatie de klantenportefeuille mee over en ik kan die mensen nog geen afdoende ervaring bieden. Het resultaat daarvan is dat het waarschijnlijk toch fout loopt waarna je die klant definitief kwijt bent. Ik wil dus eerst ervaring opdoen en zelf voor de referenties zorgen ! Beter van niets starten en opklimmen dan van hoog naar beneden donderen en dan proberen terug naar boven te raken.

Die Chamsys tafel heb ik nooit overwogen te kopen en na de ervaringen van Tiemen blijft dat zo.

Rook dan...die ZR33 en 24/7 hazer lijken me ok qua specs maar heeft iemand er ook ervaring mee ?

Comment

• lucken
              • Sep 2002
              • 342

Beste Tiemen,

Ik weet niet van wie uw toestel was, maar aan de problemen die ik u zie opsommen moet het een probleem met de PC zijn. Wij hebben er reeds verschillende in omloop en idereen is heel tevreden en de software is heel stabiel !
              Maar een PC sturing is natuurlijk zo stabiel als de PC waarop het draait !
              citaat:Geplaatst door Tiemen

citaat:Geplaatst door lucken

Qua lichtsturing zou ik zeker de Chamsys PC Wing in optie nemen !
              zie: http://www.avl.be/chamsys/pcwing.htm
              Ik heb gisteren voor de eerste keer het ding effectief in mijn handen gehad en gebruikt op een beurs, met een aantal washen en ledtubes... Het is een aantal maal gecrasht, soms werkten bepaalde knoppen of functies niet meer, bij bewerken van "cue stacks" waren er problemen. Eén grote kutboel. Dat ding hoef ik voorlopig niet meer te zien, maargoed, als jij het je wil aanschaffen, ik wens er je veel succes mee! (jaja, misschien een kleine gefrustreerde ondertoon in deze reactie, maar ik was liever gisteren op tijd thuis geweest ipv uren aan dat onding te verliezen).

Tiemen

Comment

• tomv
                • Jun 2003
                • 331

Z33 is echt goed ding. Doet wat hij moet doen: rook maken [^]
                En DMX-bestuurbaar is natuurlijk ook zeer handig, scheelt alweer een extra lijntje leggen.

Op m'n werk hebben we sinds kort een hazer in gebruik. De tourhazer, ook bestuurbaar op dmx. Kwa output is dit ding ongelofelijk, alleen duurt het even voordat de 'haze' eruit komt. Pomp moet eerst druk kunnen maken ofzoiets. Maar magnifiek ding, en geschikt voor outdoor door z'n grote output.
                Tom

Comment

• Dikke Foaf
                  • May 2003
                  • 618

Ik zie in je lijst flightcasen van DAP staan, daarbij zou ik willen zeggen, kijk eerst eens naar zo'n dap kist in levende lijve, en daarna naar een echte flightcase.
                  DAP wil goedkoop flightcases aanbieden en moet dus besparen op hout (7 ipv 9mm) alu profielen, vlindersloten, bolhoeken,...
                  De kisten zien er goedkoop uit en kwa gewicht kunnen ze ook minder aan.
                  Wil je het meteen goed doen (wat toch blijkt uit je materiaallijst), neem je een kist van Cases (aed) of laat je ze zagen en bouw je ze zelf of je laat het doen. Zo maak je je kist ook naar eigen wensen en functionaliteit: Heavy materialen voor kisten waar veel gewicht in komt (dimmers), kleine of grote bolhoeken, vlindersloten, enz...

Comment

• stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

Ik zie in je lijst schowtec LED tubes staan, vergeet hier zeker geen LED tube controller(s) bij te kopen.

Zorg er ook voor dat je flights genog hebt, voor de heads, scans, LED tubes,Takels,rookmachines,...

Over de rook, de Martin pro 2000 heeft een optionele DMX en de ZR33 heeft er al 1 inzitten.
                    beide zijn geen slechte keuze
                    exit night into LIGHT

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

citaat:Geplaatst door StevenGeerts

Eerst en vooral effe reageren op Olrac die zijn omzet nu al ziet dalen....
                      Transport: Er wordt voor een vrachtwagen Mitsubishi Canter of gelijkwaardig gezorgd (Rijbewijs B). Daar kan uiteraard niet alles in maar "alles" is ook niet altijd overal tegelijk nodig.
                      Helaas voor jou geldt er niet zozeer "of alles erin kan" maar eerder "of alles erin mag". Ik zou dus eerst maar eens opzoeken hoeveel laadvermogen zo'n Canter heeft op beide assen. Trek daar alvast maar 200kg aan technici en gereedschap e.d. af en kijk dan nog eens hoeveel je overhoud. Geloof me, als je zo'n ding aflaad met licht&geluids apparatuur krijg je een boete van 190 euro! [}]

Over de DAP flightcases: niet doen! Rommel die je na een jaar gaat vervangen door echte cases. Als je nu cases wilt hebben die niet duur zijn, redelijk van kwaliteit en voor je in elkaar gezet worden, kijk dan eens op www.thomann.de. Ik weet niet hoe ze dat daar doen, maar ze maken kisten voor prijzen waarvoor je het zelf echt niet klaar speelt. Ik zou ze niet kopen voor kabelcases ofzo, maar voor de wat kleinere apparatuurkisten die niet teveel te lijden hebben voldoet het spul prima. Kijk maar eens hoeveel de Duitse prijzen schelen t.o.v. van de prijzen in Nederland: je zult verstelt staan!

Comment

• StevenGeerts
                        • Nov 2005
                        • 101

Als snel even een antwoord ivm vrachtwagen : Geluid moet er niet in. De belasting vind je op http://www.mitsubishi.be/models/cant.../_nl/index.htm

Moet zeker lukken.

Comment

• Peter Vanhove
                          • Jun 2002
                          • 347

citaat:Ik heb gisteren voor de eerste keer het ding effectief in mijn handen gehad en gebruikt op een beurs, met een aantal washen en ledtubes... Het is een aantal maal gecrasht, soms werkten bepaalde knoppen of functies niet meer, bij bewerken van "cue stacks" waren er problemen. Eén grote kutboel. Dat ding hoef ik voorlopig niet meer te zien, maargoed, als jij het je wil aanschaffen, ik wens er je veel succes mee! (jaja, misschien een kleine gefrustreerde ondertoon in deze reactie, maar ik was liever gisteren op tijd thuis geweest ipv uren aan dat onding te verliezen).
                          Zoals luc al zei, hier moet iets met de PC aan de hand geweest zijn.
                          Wij gebruiken zowel de tafels als de pc-wings, zelfs de software alleen (zowel op usb als via ethernet) met Enttec dongles (Open USB, Pro USB, Ethergates en Datagates) en bij mijn weten is er nog NOOIT (met de nadruk op NOOIT) een crash geweest, raar.
                          Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                          Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• axs
                            Moderator
                            • Jun 2002
                            • 2687

citaat:Geplaatst door Peter Vanhove
                            Wij gebruiken zowel de tafels als de pc-wings, zelfs de software alleen (zowel op usb als via ethernet) met Enttec dongles (Open USB, Pro USB, Ethergates en Datagates) en bij mijn weten is er nog NOOIT (met de nadruk op NOOIT) een crash geweest, raar.
                            Peter en Luc,

dat er nog NOOIT een crash is geweest dat is beetje kort door de bocht hé!
                            ER zijn wel degelijk probs met de chamsys software, maar het draait wel stabiel. Het is niet zo dat chamsys opmerkelijk meer zou crashen dan andere softs/desk en idd, het valt enorm mee wat stabiliteit betreft. Zelfs beter dan andere grote bekende desks.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• lucken
                              • Sep 2002
                              • 342

Beste AXS,

Wat zouden dan de problemen met de ChamSys software moeten zijn ?

Groeten,

Luc

citaat:Geplaatst door axs

citaat:Geplaatst door Peter Vanhove
                              Peter en Luc,

dat er nog NOOIT een crash is geweest dat is beetje kort door de bocht hé!
                              ER zijn wel degelijk probs met de chamsys software, maar het draait wel stabiel. Het is niet zo dat chamsys opmerkelijk meer zou crashen dan andere softs/desk en idd, het valt enorm mee wat stabiliteit betreft. Zelfs beter dan andere grote bekende desks.

Comment

• Peter Vanhove
                                • Jun 2002
                                • 347

citaatat er nog NOOIT een crash is geweest dat is beetje kort door de bocht hé!
                                Er zijn wel degelijk probs met de chamsys software, maar het draait wel stabiel. Het is niet zo dat chamsys opmerkelijk meer zou crashen dan andere softs/desk en idd, het valt enorm mee wat stabiliteit betreft. Zelfs beter dan andere grote bekende desks.
                                Wij hebben nog nooit een crash gehad en gebruiken de tafels en software bijna dagelijks. Misschien heeft er wel eens iemand een crash gehad waar ik niet van weet, hoogstwaarschijnlijk een foute driver in de PC.

Je spreekt jezelf wel wat tegen hé
                                citaat:Er zijn wel degelijk probs met de chamsys software
                                en dan, in dezelfde zin
                                citaat:maar het draait wel stabiel
                                Alle fouten die ik tot nog toe ben tegengekomen waren gebruikersfouten bij de PC versie. In 99% van de gevallen ging het over foute drivers, of computers die eivol zaten met dingen die niets met licht te maken hadden. Eens de PC een beetje opgekuist, en de correcte drivers geinstalleerd liep het steeds als een treintje.
                                Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                                Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

Working...