Startup Nieuw Bedrijf

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • StevenGeerts
    • Nov 2005
    • 101

Startup Nieuw Bedrijf

Hoi mensen. Stel, ik ben Vlaming (beter dan belg) en van opleiding gegradueerd in elektromechanica dus weet het verschil tussen volt en ampère. Voorts speel ik al jaren in band als drummer dus ik ken iets van podia, geluid en belichting, zei het dan als gebruiker. Onze vaste geluidsman interesseert zich enkel in geluid en niet in licht. Ik ben reeds zelfstandig ICT consulent maar zoek te investeren in een totaal andere richting. Ik besluit een "artistiek licht" bedrijf te willen starten from scratch. Ik deed reeds wat research via het internet en bezocht verleden week de ACF beurs in Brussel. De catalogus van pakweg Showtec ken ik van buiten maar ken ondertussen (danzij dit forum) al wat andere merken.
    Ik wil me om te starten richten naar kleine optredens en het met licht aankleden van evenementruimten (voorbeeld bedrijfsfeesten). Daarnaast zijn ook beursstanden een interessante markt.

De bank wil me een investeringskrediet toestaan van 125.000 euro over 5 jaar.

Naast een lichte vrachtwagen type Mitsibushi Canter of soortgelijk om m'n materiaal te vervoeren (ik heb nog niets op dit moment)......wat heb ik nodig aan materiaal om van start te gaan.

Graag jullie adviezen (en ik beloof de Nederlanders niet te beconcurreren, erewoord !)

Alvast bedankt voor jullie raad,
    Steven
  • timleurink
    • Mar 2005
    • 121

Hallo Vlaminger,

ten eerst vlamingers zijn beter dan belgen, maar helaas niet beter dan Nederlanders, vandaar dat wij natuurlijk niet bang zijn voor wat jij noemt beconcurreren.

Zo te horen ben je van plan iets groots op te starten vanuit het niets en zonder enige kennis ( behalve showtec ), dit lijkt me een verstandig plan.

Zet je een bv. vof. of iets dergelijks op? Neem je mensen in dienst of ga je alles alleen doen? Hoe groot zie jij jouw bedrijf?