Startup Nieuw Bedrijf

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robin.vd.Have
    • Nov 2005
    • 165

Ik mis in je lijstje nog wel wat belangrijke basic's hoor.
    Ik krijg een beetje het idee dat je teveel naar stock aan het gaan bent in plaats van bruikbare benodigdheden.
    Ik mis bijvoorbeeld :
    Lee 151/201/202/147/ect (een kleurenkistje moet toch wel uit minimaal een kleurtje of 20 bestaan. Ook correctie en minder donkere "disco" kleuren. Per vel 10 to 15 stuks en dan heb ik de fresnellen ect nog niet mee gerekent alleen de parren.

Ook mis ik 1 tons steels van 0,5 tm minimaal 2 m om trus aan te slaan en om takels in het dak te riggen. Ook mis ik hier de 3,25 tons shakles

Ik mis een toolcase / roadie case. Ik zou zelf voor als je toch veel eigenwerk doet een laden kist kiezen waar je ook gelijk spare bulbs tape en dergelijke kwijt kunt.

Ik mis 4 kanaals dmx controllertjes voor kleine par setjes

Ik mis dubbele scaffclamps voor als je eens iets moet doen met een outtriggertje o.i.d.

Klimvest , rigging touw , dubbele leeflijn , trusshaken ?

Verder zou ik:
    -je handtakels ophogen naar 4 stuks. (carre hijsenof voor en achter trusje)
    -Zou ik de 4 meter trus laten vervallen en naar meer 2/3 meters gaan.
    -Zeker als je beurzen wilt gaan doen moet je vaak carres puzellen en dan heb je weinig aan 4 meters.
    -Denk ook aan iets van trussdolly's t.b.v transport.
    -Ook gedacht aan een ramp voor in je wagen ? altijd makkelijk om bij je te hebben voor laden/lossen op moeilijke plekken en trappen ect.

Als je de sunstrips alleen wilt gebruiken als blinder dan gewoon de showtechs. Wil je ze ook gebruiken als voetlicht of met kleurenfilter zou ik voor de thomas gaan.

M.V.G

Comment

• StevenGeerts
      • Nov 2005
      • 101

Robin, Hartelijk dank voor je input. Die zware "kettingmusketons" die ik had voorzien zijn eigenlijk de shackles die je bedoelt. Die DMX-controllertjes...ik dacht dat de showbars van Showtec die standaard ingebouwd hadden. Miscchien vergis ik me. De lichte vrachtwagen zou uitgerust zijn met een laadbrug dus dat moet OK zijn. Voor al de rest geef ik je 100% gelijk. Wordt vanavond toegevoegd.

Ik moet er wel aan toevoegen dat ik in den beginnen nog geen "rigging aan daksconstructies" ga aanvaarden hoor. Da's iets waar je toch een minimum aan kennis moet voor hebben en die ga ik eerst opdoen. Onder het motteo eerst leren stappen en dan lopen zullen we starten met op de grond staande constructies.

Comment

• Robin.vd.Have
        • Nov 2005
        • 165

Bij de op de grond staande constructies zal je minimaal net zoveel kennis nodig hebben. Ook hier heb je te maken met berekeningen ect.
        Misschien ook voor op je lijstje een cusus rigging bij Rhino Rigs ?

Een ramp is ook handig voor trapjes , podia , laden en lossen waar je wel hoogte hebt van +/- 1 m maar niet haaks met je wagen kunt komen. Ik zou er zeker een rampje voor aanschaffen.

Show tech barren kunnen een eigen dingetje lopen maar dan kun je ze daarna niet meer beinvloeden. Voor een disco toch wel fijn als je de speed kunt aanpassen zonder eerst in een statief te hoeven klimmen.

Tevens is het ook handig wat scaff pijpen (alu 50mm rond 3 mm dik) toe te voegen. Lengtes 0.5 / 1 / 1.5 /2 gebruik ik veel.

M.V.G

Comment

• StevenGeerts
          • Nov 2005
          • 101

Robin, de meest interessante tips en items heb ik toegevoegd of verandert. Echter met leeflijnen, klimtouwen en dergelijke begin ik echt nog niet. Ik heb wel al een adres gevonden (http://www.trimonta.be) waar men over het volledige gamma beschikt van dit soort materiaal. Vooraleer ik daarmee begin wil ik een cursus gevolgd hebben zodat ik weet wat ik moet aanschaffen en vooral hoe het moet gebruikt worden.

Gewoon touw heb ik nog niet toegevoegd maar doe ik nog wel....

Qua staande truss constructie...ik kan vakwerkconstructies berekenen dus ik vermoed al een heel eind op weg te kunnen daarmee. Ik vergeet uiteraard niet dat indien er volk onder een truss komt te staan, we de opgegeven belasting van de fabrikant delen door 2 !

De sunstrips van Thomas heb ik nog niet gevonden op het web. De ramp bouw ik waarschijnlijk zelf (yep, ik kan lassen). Ik heb jouw tips van Lee filters in acht genomen (om bvb tungsten naar daglicht om te zetten etc..) maar denk toch dat de aangegeven kleuren indicatief gaan zijn. De vertegenwoordigers van die filters gaan me vast en zeker advies kunnen verschaffen in deze materie.

Zoals steeds, de aangepaste lijst op : http://users.pandora.be/tsq/materiaallijst.htm

Comment

• StevenGeerts
            • Nov 2005
            • 101

Mensen, ik ben gestart met het verzamelen van offertes. Ik heb al eens de catalogus prijzen van Rolight in Enschede erbij genomen en ik moet zeggen dat de bedragen aardig aantikken. Ik veronderstel wel dat er ergens kortingen kunnen toegepast worden. Weet iemand wat die kortingen normaal ongeveer bedragen voor "mijn profiel".

Wat ik niet ga doen is de lijst met de prijzen die ik uiteindelijk kan bekomen bij de verschillende leveranciers publiceren. Ik wil deze niet tegen elkaar gaan uitspelen maar als jullie specifiek dan een vraag hebben over de prijs van iets, stuur ik wel persoonlijk een mailtje. Lijkt me deontologisch het beste.

Comment

• Robin.vd.Have
              • Nov 2005
              • 165

Er zijn leuke kortingen te verkrijgen ja.
              Alleen moet je die wel zelf verdienen , ze verschillen van 10 tot 40% op verschillende producten.
              Wat helpt is zoveel mogelijk bij 1 leverancier halen.
              Bijvoorbeeld Fairlight heeft trussen , lampjes,toebehoren hier kan je dus door veel te kopen wat meer korting bedingen.

De prijzen tikken aan , daar hadden we je ook al voor gewaarschuwd Ga gewoon op bezoek bij verschillende leverancier , maar staar je niet blind op de prijzen. Snelle leveringen , service , ondersteuning en een goede eigen td vind ik ook belangrijk.

M.V.G

Comment

• Break the silence
                • Feb 2005
                • 50

Nog iets wat ik niet op je lijstje zie staan: safety's

Niet zo erg duur, maar zeker geen overbodige luxe...

Comment

• StevenGeerts
                  • Nov 2005
                  • 101

Niet goed gekeken zeker...er staan 20 extra safeties op (vlak boven de takels) en alle parsets hebben standaard al een safety included. Daar maak ik me dus geen zorgen over. De pricing hunt continues....Ik hou jullie op de hoogte

Comment

• StevenGeerts
                    • Nov 2005
                    • 101

Een rijbewijs "C" halen om een vrachtwagen tot 7,5T te mogen besturen lijkt me een must. Dus even de prijs gevraagd. 649 euro. Dat zijn 2 halve dagen van 4 uur praktijkles + examenbegeleiding. Die opleiding ga ik dus al zeker inplannen. Volgende week een productvoorstelling bij de allereerste leverancier AVL....nu begint het pas echt. Na Nieuwjaar ga ik er nog een paar opzoeken (Tom en Jan kunnen zich alvast aan een telefoontje of mailtje verwachten). Eerst nog een weekje skiën en wat feesten...daarna gaan we er voor !

To be continued....

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

649 euro? Dan mag je ook even vermelden hoe je dat voor elkaar krijgt. Een opleiding hier in de buurt kost ongeveer 1000 euro voor theorie en praktijk, dan moet je het examen nog betalen en krijg je nog een 2e opleiding aan je broek omdat je beroepschauffeur zou worden. Alles bij elkaar kost het geintje dan toch ineens 2000 euro. Tenzij ik erg verkeerd ben voorgelicht.

Comment

• Spotter
                        • Nov 2003
                        • 77

verschil belgië/nederland?
                        Flightcasedouwer en kabelslaaf

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Dat zou kunnen, ga maar eens verhuizen dan [:P]

Comment

• StevenGeerts
                            • Nov 2005
                            • 101

Inderdaad Jasper,

in België is het dan inderdaad goedkoper.

Ik ben gisteren naar een concert van Hooverphonic geweest. Ze gebruikten ook een Pearl maar tevens nog een Sapphire. Heb geen pics maar heb wel veel geleerd.

BVB
                            Als een knappe zangeres een semidoorschijnende rok aanheeft en de front belichting komt onder een zeer steile hoek naar beneden (in dit geval met een MH), zet dan geen spot van 2KW achter vlak haar rug want de muziek wordt dan plots bijzaak....

Comment

• StevenGeerts
                              • Nov 2005
                              • 101

Het is al een tijdje geleden dat ik nog verder aan m'n topic heb gewerkt...Echter, ik heb niet stil gezeten. De meeste gesprekken met de leveranciers zijn afgerond en binnenkort krijgen jullie uitgebreid verslag over de aankopen....hang on

Comment

• ljmartijnw
                                • Apr 2004
                                • 133

We wachten met spanning af...
                                Down Under.

Comment

Working...