Weet waar je aan begint ....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

citaat:Geplaatst door Triple S

citaat:Onder het mom van "Ach, geef die jongen een reep chocolade en hij zing de hele avond. Hij doet het namelijk zo graag".
    Waarom kom je zo'n instelling nou nooit eens tegen bij andere branches ??
    Zoals bv. obers, bankiers etc. etc.
    Precies!!!

Door dit soort rare geintjes wordt er door mensen met een 'normale' baan, nog steeds heel raar gekeken naar ons geluidsboeren, lichtnichten en dj's. Ze vinden het raar dat je er geld voor vraagt als ze een geluidsetje nodig hebben, terwijl ik de reparatie aan mijn auto bij dezelfde persoon ook gewoon netjes betaal.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

citaat:Geplaatst door Cobi
      Ze vinden het raar dat je er geld voor vraagt als ze een geluidsetje nodig hebben, terwijl ik de reparatie aan mijn auto bij dezelfde persoon ook gewoon netjes betaal.
      Nou, kweenie... Vaak vinden mensen het normaler om te betalen voor de huur van professioneel apparatuur en voor de diensten van de mensen die het bedienen, dan dat ze een vermogen moeten betalen voor kleine controle waarbij alleen het lampje van de thermometer wordt vervangen. (Geloof me, me ouders weten er alles van)

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Om een heel lang verhaal kort te maken :

vorige week zaterdagavond kreeg ik om kwart voor tie een telefoontje, of ik nog een 15" los had liggen. Men had namelijk 2 tops opgeblazen. ( niet mijn klant, overigens, maar dat terzijde.)
        Om half elf draaide de zaak weer , op 139 dB.

Kijk, en daar betaal je dus een prijs voor. En dat kan niet met al die hobbie-boeren die geen enkele back-up hebben...

verder : de APK voor auto's is ingevoerd omdat mensen wel een auto willen ( kunnen??) rijden, maar voor het onderhoud naar de buurman gaan die het wel even goedkoop in elkaar flanst. Vooral met rem-problemen enzo was dat veeeeeeeeel beter, want goedkoper....
        Conclusie : men wil altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, vooral al het technisch onderbouwen van het geheel wat ingewikkelder wordt. Maar daar kom je later pas achter....

Comment

• Triple S
          • Sep 2000
          • 808

Ben ik niet helemaal met je eens Mac.

Jij beweert dus dat als er bij mij, als hobbyboer, tijdens de show een 15"-er uitknalt, ik dus niet op zeer korte termijn voor vervanging kan zorgen. Dat kan dus wel!

In genoemd voorbeeld had ik (even afhankelijk van de afstand natuurlijk) binnen dezelfde tijd gewoon 2 andere toppen laten komen. Reparen doen we nl. liever na de klus, en (tenzij noodzakelijk) niet op de klus.

Wat jij zegt heeft dus niks te maken met het feit of je hobby-boer bent of niet, maar meer met welke nummers er in je GSM staan.

Trouwens, als je 1 15"-er hebt voor 2 toppen, hoe doe je dat dan??
          Don\'t call me DJ!

Comment

• musicjohn
            • Aug 2001
            • 1102

citaatp 139 dB
            Moet je me toch even vertellen welke toppen dit SPL continue leveren...
            Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

UPA-2p halfspace????

(itt tot diverse andere merken geven de meyers een full-space-spl op, en nemen die bij een roze ruis met 6 dB pieken erin gedurende 2 uur, de zgn AES-normering, tevens THX-norm.. Dat andere merken hun 1 milliseconde burst-vermogen met bijbehorende spl in de spec zetten vind ik dan weer minder interessant...)

en verdere speakerbouw-details zoek je maar in het zelfbouw-forum...

citaat: als er bij mij, als hobbyboer, tijdens de show
              ik zei dus zonder back-up. sjonge wat moeilijk , dat lezen...

Comment

• skylineshow
                • Oct 2003
                • 71

idd Magyver,

Een professional heeft vaak een backup (dit is (vind ik) een essenciele erden voor een prof). Een hobby boer die voor de gein een leuk setje koopt en denkt dat hij ermee omkan gaan en vervolgens grof onder de prijs gaat zitten is niets. Voor organisatoren met een low-buget lijkt dit een superaanbieding maar het is om het ff hard uit te drukken "one way to hell". Dit werkt dus marktverziekend.

En dat over "het juistte telefoonnummer hebben" ben ik het niet helemaal mee eens. Profs hebben avnnk een ander bedrijf waar zij "mee samenwerken" en waarvan ze dus ook weten hoe ze met de backup apparatuur om weten te gaan.

Elke hobby-boer kan als hij wil een ander setje regelen. Bel een verhuurbedrijf, betaal genoeg, en je heb een ander setje. Dit lijkt me dus geen goed argument...

x-cuse me if I'm wrong, I'm not perfect

Comment

• skylineshow
                  • Oct 2003
                  • 71

profs hebben AVNNK een ander

AVNNK = vaak

(x-cuse moi)

Comment

• Triple S
                    • Sep 2000
                    • 808

citaat:met al die hobbie-boeren die geen enkele back-up hebben...
                    Hiermee insinueer je in mijn ogen dat "AL" die hobby-boeren geen back-up hebben. Maar dat is dus een kwestie van "begrijpend lezen" (of schrijven natuurlijk...
                    citaat:En dat over "het juistte telefoonnummer hebben" ben ik het niet helemaal mee eens. Profs hebben avnnk een ander bedrijf waar zij "mee samenwerken" en waarvan ze dus ook weten hoe ze met de backup apparatuur om weten te gaan.

Elke hobby-boer kan als hij wil een ander setje regelen. Bel een verhuurbedrijf, betaal genoeg, en je heb een ander setje. Dit lijkt me dus geen goed argument...
                    Je zult versteld staan hoeveel hobby-boeren "samenwerken" met een (proffesioneel) ander bedrijf. Er zijn dan ook heel veel (prijs)afspraken.

Als de hobby-boeren de "profs" zo in de weg zitten, zouden de profs eens moeten stoppen met het verkopen/verhuren van spullen aan die hobby-boeren. Kost ze toch een aardig bekkie omzet, denk ik.
                    En als je dan toch bezig bent, moeten ze ook meteen stoppen met het inhuren van hobby-boeren (zowel met spullen als free-lance). Maar ja, dan moeten ze dus zelf ook meer gaan betalen....
                    Don\'t call me DJ!

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5429

citaat:Geplaatst door Triple S
                      quote]
                      Je zult versteld staan hoeveel hobby-boeren "samenwerken" met een (proffesioneel) ander bedrijf. Er zijn dan ook heel veel (prijs)afspraken.
                      Als de hobby-boeren de "profs" zo in de weg zitten, zouden de profs eens moeten stoppen met het verkopen/verhuren van spullen aan die hobby-boeren. Kost ze toch een aardig bekkie omzet, denk ik.
                      En als je dan toch bezig bent, moeten ze ook meteen stoppen met het inhuren van hobby-boeren (zowel met spullen als free-lance). Maar ja, dan moeten ze dus zelf ook meer gaan betalen....
                      Hallo Stefan,
                      hier heb je natuurlijk een ijzersterk punt.
                      Ook voor de professionele jongens en oude mannen geldt dat ze ooit met een uit de hand lopende hobby bezig waren:
                      In 1971 ging ik soms 24uur de weg op voor Fl 25,= vergoeding.
                      Da's niks anders dan hobby.
                      In 2003 zou ik dat 'niet meer zo gauw doen' ook al vind ik het vak nog steeds hartstikke leuk... (uh ik bedoel: 'bizar gres gaaf vet cool chill' ..... enzo).
                      Misschien hebben we daar ook een verschil tussen 'hobby' en 'profi'?
                      'Hobby-boeren' werken rustig 24u achter elkaar door.
                      'Profi-agrariers' mogen dat niet eens van de overheid (Arbowet-werktijdenbesluit) en weten ook dat het niet verstandig is omdat ook de dag erna weer gewerkt moet worden.
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• mr sound support
                        • May 2003
                        • 28

Tja, als hobbie boer moet ik dan ook maar eens reageren, ik snap best dat het voor de profs onder ons lastig werken is met hobbie pa boeren die met hun prijzen de markt kapot maken, maar volgens mij zijn we allemaal ooit begonnen als hobbie boeren toch?
                        Waar ik me dan aan stoor is dat de profs dan in eens zo arogant gaan lopen doen terwijl ze vergeten waar ze vandaan komen. Doe effe normaal.
                        Wij zijn ooit eens begonnen met PA verhuur omdat wij ons (als muziekanten) ergerden aan luie arogante profs die de zoveelste klus stonden te draaien die week en zich totaal niet interesseerden voor hou wij ons daar stonden uit te sloven.
                        Ook wij waren onervaren, maar nu een veel gevraagd (hobbie) bedrijf omdat er gewoon vraag is voor bedrijven zoals wij.
                        Leven en laten leven is ons motto, als wij gevraagd worden voor een offerte, waar al een prof normaal staat te draaien, overleg ik altijd even met dit bedrijf en het komt dan ook wel eens voor dat ik dan geen offerte uitbreng.

Nu snap ik wel dat het soms ook erg krom is als je als organisatie graag iets wil organiseren en je maar een beperkt budget hebt, dat je dan liever kiest voor een mindere PA.
                        Waar ik dan wel van baal is als er een organisatie net doet alsof ze geen budget hebben en dan vervolgens leuk gaan staan te vertellen dat ze 2000,- eurokes uit geven voor de een of andere act omdat ze zo leuk zijn.
                        Helaas is PA gewoon vaak de sluitpost op de begroting en moet het zo goedkoop mogelijk en dan doe ik het dus niet meer, want als hobbie boer heb ik die keus, als prof niet want de schoorsteen moet nu eenmaal roken.
                        En doe jij het niet dan staat er gewoon een ander klaar om het te doen, organisaties kan het vaak helemaal niks schelen hoe het klinkt, als het maar niet te duur is.
                        Van de andere kant ben ik er wel van overtuigd dat wij als hobbie bedrijf een bijdragen aan de pop cultuur, omdat wij mede er voor zorgen dat er nog iets voor amateurbandjes georganiseerd kan worden, als je alleen maar kunt kiezen uit (dure) pa bedrijven zouden er veel minder optredens zijn, en dus weer veel minder aanwas voor het prof circuit, dus ook weer minder werk voor de profies, dus wat is wijsheid heren (en dames, maar die zie je hier niet zoveel)
                        Rob

Comment

• skylineshow
                          • Oct 2003
                          • 71

tripple s,

citaat:
                          --------------------------------------------------------------------------------
                          met al die hobbie-boeren die geen enkele back-up hebben...
                          --------------------------------------------------------------------------------

Hiermee insinueer je in mijn ogen dat "AL" die hobby-boeren geen back-up hebben. Maar dat is dus een kwestie van "begrijpend lezen" (of schrijven natuurlijk...

Als je eerst doorleest voordat je commentaar geeft geef ik aan dat dit niet het geval is, omdat iedereen een pa kan huren (zie txt). Je weet wel, even goed BEGRIJPEND LEZEN een stukje verder in de text en je had gemerkt dit commentaar netgens op slaat.

als de dan nog verder leest geef ik het verschil aan tussen normaal contact en ECHTE samenwerking.

----------------------------------------------------------------

"Profs hebben vaak een ander bedrijf waar zij "mee samenwerken" en waarvan ze dus ook weten hoe ze met de backup apparatuur om weten te gaan."

----------------------------------------------------------------

hier bedoel ik mee (zo vatten wij dat hier althans op) dat goed samenwerkende profs de vervangend geluidsset kennen en degelijke afspraken hebben en hieroor dus nooit met vraagtekens komen te staan.

Ook mijn broertje van 8 jaar kan met z'n pappie een vervangend geluidsset gaan halen bij een verhuurbedrijf, en ook hij zou dit zelfs op de avond zelf kunnen regelen (hij heeft namelijk een gouden gids). Dit soort relaties (en ook normale prijsafspraken (wat tevens tegen de regels in is(bouwfroude)) noem ik geen "ECHTE" samenwerking.

Nu kunnen we hier idd eeuwig over doorgaan door aan mij te vragen wat "versta jij onder samenwerking en wat versta jij onder "ECHTE" samenwerking zoals wij dat hier normaal vinden" Maar dat lijkt mij nu niet echt interresant dus.....

xcuse me if i'm wrong...

Comment

• Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

citaat:Wij zijn ooit eens begonnen met PA verhuur omdat wij ons (als muziekanten) ergerden aan luie arogante profs die de zoveelste klus stonden te draaien die week en zich totaal niet interesseerden voor hou wij ons daar stonden uit te sloven.
                            Naar mijn ervaring, komt dat vaak door de muzikanten...Ik heb namelijk ook act's gedaan, die meer dan een gemiddeld bandje optraden en altijd met veel liefde en plezier...Mijn ervaring is ook, zeker bij de hobby bandjes, zo van : Kijk mij eens hier staan op het podium...en de geluidsman, doet alles wat wij zeggen...Het is niet zo bij iedereen, maar er zijn er zo veel...

En nog een mooi voorbeeld, 2 jaar geleden kreeg ik een aanvraag van een top 40 band. die zouden minimaal 60 keer per jaar weg zijn, moesten minstens een vergelijkbaar systeem als SP4 hebben, 16 movingheads en 32 parren. Maar het mocht maar in guldens 1000,- kosten....Inclusief transsport van licht, geluid en backline....

Na wat rekenwerk, kwam ik met het geluid alleen al op in guldens 1300,-

Bedenk zelf maar wat ze hebben besloten...[][]

En ik lig er nog steeds niet wakker van....[8D]
                            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• skylineshow
                              • Oct 2003
                              • 71

mr soundsupport,

Je hebt inderdaad wel een ontiegelijk sterk punt daar.....

Comment

• som
                                • Nov 2002
                                • 787

mischien dat het tijd is voor een onderscheiding tussen hobbyklungels en hobbyprofs

ik heb ook van elke driver een backup, 2 mengtafels enz enz

wat is het verschil met de prof?[}]

verder kan ik voor 70 euro (kvk) een eenmanszaak beginnen, zolang ik dan geen winst maak doet niemand mij wat, hoor ik er dan wel bij?[]

met de groeten van leen
                                Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

Working...