Weet waar je aan begint ....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

Goed nieuws!! Ook bij jou in de buurt (Amsterdam) heeft budget 4 vestigingen (A'dam centrum, A'dam Zuid-Oost, A'dam havens west en Schiphol). En daarkan je voor 45 euro een VW transporter huren voor 45 euro per dag incl. 100 km.

Groeten!!

Robert

Comment

• musicjohn
      • Aug 2001
      • 1102

citaat:Ik hou dus per klus 200 euro over. Da's € 25,- per uur (uitgaande van een klus van 8 uur) En dat vind ik eigenlijk niet eens zo verkeerd voor het uitoefenen van mijn hobby
      En dan nu voor de hamvraag:

Draag jij netjes BTW en Inkomstenbelasting af over deze centjes? Of gaat het zo de portemonnee in onder het mom van "Ach, het is toch hobby?"

En ik weet ook al bij voorbaat dat jij hier geen eerlijk antwoord op gaat (-kan) geven (om logische redenen).

Let op, ik bedoel dit niet als een persoonlijke aanval. Iedereen moet maar lekker doen wat'ie zelf prettig vind.
      Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• mr sound support
        • May 2003
        • 28

Om even op triple zijn vraag terug te komen, ik denk dat er voorbeelden genoeg zijn, en hoe een ieder aan zijn vraag prijs komt, dat is duidelijk, maar mij zijn de ogen open gegaan op het moment dat ik geen tijd meer had om mijn boekhouding zelf te doen en een prof boekhouder in de arm, nam.
        Tip voor rond de 500,- euri kun je mooi geld terug verdienen via een prof. boekhouder.
        Verder is het gewoon de kunst om je kosten zo laag mogelijk te houden om ook nog wat over te houden en het is inderdaad zo dat het per regio verschilt wat de verdiensten zijn. Zoals ik al eerder zei, hier in het zuiden is het dus pet en hebben we niet zo grote budgetten, dan kun je je het niet veroorloven om met te dure spullen op pad te gaan omdat je die simpelweg niet terug verdiend, en als ik sommige riders zie die bijvoorbeeld van MOJO afkomen, dan wordt ik al niet goed wat die gasten vragen. Blijkbaar hebben ze geen idee van budgetten.

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

citaat:Geplaatst door mr sound support
          en als ik sommige riders zie die bijvoorbeeld van MOJO afkomen, dan wordt ik al niet goed wat die gasten vragen. Blijkbaar hebben ze geen idee van budgetten.
          of ...[8D]
          jij heb geen idee wat die gasten voor gages vragen ..
          en hoe het massapubliek elke keer weer garant kan staan voor dat soort budgetten.. [xx(]

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Triple S
            • Sep 2000
            • 808

citaat:
            En dan nu voor de hamvraag:

Draag jij netjes BTW en Inkomstenbelasting af over deze centjes? Of gaat het zo de portemonnee in onder het mom van "Ach, het is toch hobby?"

En ik weet ook al bij voorbaat dat jij hier geen eerlijk antwoord op gaat (-kan) geven (om logische redenen).
            Tja, het staat elders ook al: Ik ben echt te goed voor deze wereld!

Die € 300,- staan op een factuur, die factuur wordt meegenomen in de boekhouding, het bedrijfsresultaat wordt aan het eind van het jaar meegenomen in de belastingaangifte. Zelfde verhaal voor BTW. Sorry.

Kijk, niemand is vromer dan de Paus, en we doen allemaal wel eens iets "minder wit", maar de normale gang van zaken gaat bij mij vergezeld van het bij behorende papierwerk.

Eigenlijk is dat meteen nog een reden om niet te veel te verdienen, anders kom ik in een hogere tariefgroep, en gaat het me (indirect) nog geld kosten ook!
            Don\'t call me DJ!

Comment

• Triple S
              • Sep 2000
              • 808

Blijft wel het feit overeind staan dat ik er niet van hoef te eten, en dat maakt alles wel wat gemakkelijker.
              Don\'t call me DJ!

Comment

• Triple S
                • Sep 2000
                • 808

Willen jullie nu ook nog mijn pincode, banksaldi, de inhoud van mijn portemonnee, merk auto (van mijn werk dan ), enz. enz. weten??

Van mij mag iemand anders nu een spreekbeurt houden. Ik hoop dat ik jullie min of meer heb laten inzien dat niet alle hobbyisten marktverziekers zijn, en dat je ook best eens eerst bij jezelf te rade kan voordat je de "hobby-boeren" de schuld gaat geven van het feit dat je niet kan rekenen wat je nodig denkt te hebben.
                Don\'t call me DJ!

Comment

• Robert
                  • Aug 2000
                  • 630

citaat:Eigenlijk is dat meteen nog een reden om niet te veel te verdienen, anders kom ik in een hogere tariefgroep, en gaat het me (indirect) nog geld kosten ook!
                  Dat kan gelukkig niet... als je net in een hogere tariefgroep valt betaal je alleen over het laatste beetje inkomen dat hogere belastingpercentage. Dus meer verdienen kan je nooit geld kosten (voor de inkomstenbelasting dan, voor de BTW is het een ander verhaal)

Comment

• musicjohn
                    • Aug 2001
                    • 1102

citaat:Willen jullie nu ook nog mijn pincode, banksaldi, de inhoud van mijn portemonnee, merk auto (van mijn werk dan ), enz. enz. weten??

Nee hoor Stefan, zoals ik eerder zei... ik bedoelde het helemaal niet persoonlijk. Maar jij gaf zelf al aan wat ik er mee bedoelde: het maakt het een stuk makkelijker als je er niet van hoeft te leven !!!

Een klein rekensommetje zegt me dat, als je zoals jijzelf bezig bent, per weekend twee klusjes kan pakken en per week zo'n slordige 450 Euro in je zak kunt steken. Even in oud geld denkend zijn dat 4000 keiharde ouwe guldens per maand !!! Ik ken geen baas die dat aan zijn (doorsnee) personeel betaalt voor 160 uur werken. En jij verdient ze in 64 uur. En daarnaast heb jij nog een fulltime baan (ik schat zo'n € 1100 netto) dus per maand komt er bij jou ongeveer 6500 gulden binnen. Humzzzz... niet slecht.

Maar ik denk als de verhoudingen zo liggen, dat je, ondanks dat jij het "hobby" noemt, toch echt wel professioneel bezig bent. Immers, de grootste bron van inkomsten ligt bij jouw hobby, zelfs al zou je maar 1 klusje per week aanpakken.

Ik bekritiseer überhaupt niet wat jij doet. Geloof me... echt. Maar ik kan me voorstellen dat jouw verhaal voor een "Prof", die moet knokken om z'n hoofd boven water te houden in deze moord-concurerende industrie, toch wel een heel hard gelach is.
                    Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• paulheu
                      • Oct 2003
                      • 156

citaat:Geplaatst door Robert

Goed nieuws!! Ook bij jou in de buurt (Amsterdam) heeft budget 4 vestigingen (A'dam centrum, A'dam Zuid-Oost, A'dam havens west en Schiphol). En daarkan je voor 45 euro een VW transporter huren voor 45 euro per dag incl. 100 km.
                      Jammer alleen dat je daar in het weekend alleen voor twee dagen kan huren en dat je al met ruim 15 euri bijkomende kosten begint.. dus transporter voor zaterdag = 110 euri..! Maar dat terzijde.. [}]

Comment

• Triple S
                        • Sep 2000
                        • 808

Dus nou wil je nog weten wat ik verdien ook!!!
                        (je hebt het overigens wel netjes "bescheiden" geschat) [^]

Maar inderdaad, als ik eens wat meer op pad zou gaan, zou ik in theorie zoveel muntjes per maand binnen kunnen halen. Alleen doe ik geen twee klussen per week. Hooguit per maand.

Ik vind het nl. ook wel leuk om bij mijn vrouw en kind te zijn, of om zelf eens bij een bandje te kijken. (of gewoon dom in de kroeg zitten.. ook mooi! )

Maar inderdaad ben ik verder wel "profi" bezig, alleen is dat dan zeg maar mijn hobby..

En dat mijn manier van werken voor de "broodschuivers" wat wrang is, geloof ik ook. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven, de tarieven zijn zo raar nog niet als je in verhouding kijkt. Maar als je "met moeite je hoofd boven water houdt" zal je wellicht eens moeten gaan kijken naar een Yamaha mixer ipv een Midas (om maar een voorbeeld te stellen).
                        Don\'t call me DJ!

Comment

• Triple S
                          • Sep 2000
                          • 808

citaat:citaat:
                          --------------------------------------------------------------------------------
                          Eigenlijk is dat meteen nog een reden om niet te veel te verdienen, anders kom ik in een hogere tariefgroep, en gaat het me (indirect) nog geld kosten ook!
                          --------------------------------------------------------------------------------

Dat kan gelukkig niet... als je net in een hogere tariefgroep valt betaal je alleen over het laatste beetje inkomen dat hogere belastingpercentage. Dus meer verdienen kan je nooit geld kosten (voor de inkomstenbelasting dan, voor de BTW is het een ander verhaal)
                          Dus ze kunnen het toch wel leuker maken?
                          Don\'t call me DJ!

Comment

• musicjohn
                            • Aug 2001
                            • 1102

citaat:Maar inderdaad, als ik eens wat meer op pad zou gaan, zou ik in theorie zoveel muntjes per maand binnen kunnen halen. Alleen doe ik geen twee klussen per week. Hooguit per maand.

Ik vind het nl. ook wel leuk om bij mijn vrouw en kind te zijn, of om zelf eens bij een bandje te kijken. (of gewoon dom in de kroeg zitten.. ook mooi! )
                            Tsja Stefan, ik geef je groot gelijk [^]

Alhoewel ik hier in Spanie 5 dagen per week optreed verdien ik (helaas) ook geen bakken met geld. Of ik zou moeten zeggen: "Ik verdien het wel, maar ik krijg het alleen niet"

De gages voor live artiesten liggen hier op ongeveer een kwart tot één-vijfde van wat wij in Nederland gewens zijn. Dat betekend dat ik hier 4 dagen moet optreden voor dezelfde gage als wat ik in Nederland in één avondje zou verdienen.

Maar daar staat gelukkig tegenover dat de werkomstandigheden zeer prettig zijn. En werken moet je tenslotte overal.
                            Greetzzz... [;)]

John

Comment

• jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3148

We moeten er ook rekening mee houden, wat geloof k al eens eerder is gepost: In de randstad worden veel lagere prijzen gevraagd dan op het platte land. Zo zei dr laatst iemand op dit forum dat je in Noord-Brabant voor 200 euro een hobbiïstje krijgt met één T-bar en 2 huis-tuin-en-keuken cd-spelers.

Dit kan ook een rol spelen in dit topic!

Comment

• som
                                • Nov 2002
                                • 787

[quote]citaat:Geplaatst door Triple S

citaat:
                                Ik denk:

Afschrijving: Stel dat je 2 jaar elke week met het spul op pad gaat (100 keer), en het daarna verkoopt voor 4000 euro. Afschrijving per klus is dan 80 euro.

Vervoerskosten: Huur van een bestelbusje + benzine: 45 euro (budget rental cars: dagprijs voor een volkswagen transporter incl 100 km)

Verzekeringen: 1000 euro per jaar: 20 euro per klus

Opslag (als het al niet gewoon thuis staat) moet te doen zijn voor 80 euro per maand: 20 euro per klus.

Nu heb ik de kosten redelijk ruim gerekend, en houdt onze Stefan van die 300 euro dus 135 euro over. Dat is bijna 17 euro per uur.

Daar komt nog bij dat de afschrijvingskosten nogal fors zijn berekend, en hij zijn spullen misschien wel thuis heeft staan en dus geen opslagkosten heeft. Verzekering van het spul kan ook wel voor wat minder, en als je elke week bij Budget komt krijg je wel wat korting op de huur van een busje.
                                Bijna helemaal goed!
                                afschrijving: zo goed zo kunnen. Ik doe het iets anders, maar soit.
                                vervoer Is nog erger: (eigen) aanhanger achter de leasebak van m'n werk.
                                verzekering Precies zou ik het moeten nazoeken, maar je zal aardig in de buurt komen.
                                opslag Staat gedeeltelijk thuis, gedeeltelijk in de oefenruimte van de band en gedeeltelijk bij een (pro) verhuurbedrijf.[:0]. Allemaal gratis overigens.

Maar begrijp ik het (uit eerdere postings) nou goed dat jij "hobby-matig" bezig bent? Heb jij nog een (dag)baan erbij? Dat zou e.e.a. wel verklaren.
                                afschijving, tja ik draai maximaal 2 keer per maand dus dat gaat niet zo hard, verder zit het meeste spul op een leeftijd dat het niet veel minder waard gaat worden

onderhoud en reparatie doe ik ook zelf, dat is ook een onderdeel van de hobby

uren; ik heb zoveel mogelijk met multie's uitgevoerd dus de bouwtijden vallen reuze mee
                                reistijden beperk ik gewoon tot een maximum van een uurtje, dus ik rij gewoon niet meer dan ongeveer 50 km, belt er iemand uit bijvoorbeeld a'dam is het andwoord gewoon nee

voor het vervoer heb ik een aanhanger netjes met w kenteken trouwensen die gaat gewoon achter mijn eigen auto.

voor de opslag heb ik een (eigengebouwde) garage bij mijn huis welke trouwens ook betaald is door de opbrengst van de p.a. ook dat is een onderdeel van de hobby.dus dat is een eenmalige investering geweest.

verzekering, omdat het spul juist altijd in die garage staat en ik er bijna bovenop woon kost me dat maar 380 euro op jaarbasis.

verder is het zo dat mijn duurste setje op 550 euro zit, maar dan krijg je een som[] set wat niet echt een bekend merk is met een soundcraft 200b mengtafel.
                                dit is dus niet vergelijkbaar met een eaw850, upa of meyersound met een hagelnieuwe crest tafel.
                                daar zit dus ook al een reden voor een wat lagere prijs.
                                voor mij is het ook niet interssant om tot dat nivo op te klimmen juist omdat ik maar 2 keer per maand gebruik er van maak,tja ook een vrouw[:X] 3 kinderen[:X] en een gewoon sociaal leven

fiscus; lees maar een eind terug, ik ga dat niet nog eens uitleggen.

ook heb ik nog een gewoon erg leuke baan met een fatsoenlijk salaris,
                                en door de krappe markt in deze regio is het voor mij niet mogelijk om over te stappen op pa en mijn huidige levensstandaard aan te houden.

met de groeten van leen
                                Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

Working...