01V 96, Yamaha

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

Voor live PA:
    Wat te denken van een digg. verwerkings unit voor alle signalen (kan blijven) op het podium, met twee remote control units voor resp. FOH en monitoring.
    Of heel veel remote control's voor in ear monitoring. Ik denk dat deze ontwikkelingen sneller gaan dan dat we met z'n alllen denken, als er maar eenmaal een betrouwbaar concept is.
    Wie nog meer, beperkingen heb ik zat gehoord.

m.v.g. Herman

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

ik moet toegeven ... de digico D5 voldoet volledig aan mijn eisen

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

citaat:Geplaatst door test12

Voor live PA:
        Wat te denken van een digg. verwerkings unit voor alle signalen (kan blijven) op het podium, met twee remote control units voor resp. FOH en monitoring.
        Bij de roland digitale tafel is de splitsing tussen podiumunit en controlunit al enkele jaren terug gedaan
        lekker belangrijk!

Comment

• test12
          • Jan 2003
          • 901

Heeft deze ook al de mogelijkheid van twee gescheiden controle units (dus van 2 plaatsen)voor FOH en monitoring, ken hem niet.

m.v.g. Herman

Comment

• djlloyd
            • Dec 2003
            • 44

leker tafeltje maar ik heb een vraag je waar voor gebruik je het voor studio is het idiaal maar als je het voor zang gebruikt wat minder want volgens mij kan je niet snel werken met dat ding .voor zang kan je beter een gewonen tafel zoals midas of allen & heat
            en een spirit m8 is ook een lekere tafel.
            dat is mijn mening er over
            Fouten onder voorbehoud

Comment

• djlloyd
              • Dec 2003
              • 44

ik heb het ook almaal gehoord van andere mensen.
              ik niet zoveel ervaren met digitalen tafels maar dat komt nog wel ben pas 14
              Fouten onder voorbehoud

Comment

• Pino
                • Jul 2002
                • 390

Met de DDX 3216 kan je verassend snel werken: in het besturingsveld kiezen wat je nodig hebt gaat zo snel als kijken naar een knop op een analoge tafel. Eens je de toetsen eenmaal weet zitten kan dat bijna blindelings. Vooral de draaicontrollers boven de schuiven zijn hierbij een enorm pluspunt. In reactietijd moet deze mixer niet onderdoen voor een analoge tafel.
                Ook in moeilijke en hectische toestanden kan je dit digitaaltje nog instinctief bedienen, dat kan van andere tafels uit deze prijsklasse (tot 3500 €) niet gezegd worden.
                Groetels,
                Pino
                Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• Siem
                  • Jul 2003
                  • 124

citaat:Wat te denken van een digg. verwerkings unit voor alle signalen (kan blijven) op het podium, met twee remote control units voor resp. FOH en monitoring.
                  Als ik mocht kiezen, dan een analoge verwerkingsunit met al het digitale bedieningsgemak dat je maar kunt bedenken. Vergelijkbaar met een SSL 9000 (extreem voorbeeld), alleen dan aangepast voor live gebruik.

OT:
                  citaat:ik heb het ook almaal gehoord van andere mensen.
                  ik niet zoveel ervaren met digitalen tafels maar dat komt nog wel ben pas 14
                  Way to go, Lloyd!
                  Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Je bent 14 en kunt nog steeds niet fatsoenlijk schrijven?
                    Maar je weet al wel te vertellen wat een ideale studiotafel is?
                    En wat bedoel je met "voor zang"? een tape-act? Dat lijkt me nou juist iets waar ik het wél mee aan zou durven. (na grondig oefenen natuurlijk )
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• lifesound
                      • Apr 2003
                      • 1052

citaat:Geplaatst door sparky

Je bent 14 en kunt nog steeds niet fatsoenlijk schrijven?
                      dat was me totaal nog niet opgevallen [8D]

Comment

• Berry
                        • Jul 2003
                        • 10

Jongens wat kunnen sommige geluidsmensen toch mooi praten!.

Ik weet uit ervaring dat veel van onze collega's al dingen af gaan zitten kraken zonder zelf al eens met een keer fatsoenlijk met bv. een digitale mengtafel gewerkt te hebben.
                        Ok. de eerste 4 klussen moet je even opletten en nadenken bij elke handeling die je doet,maar na een tijdje gaat er gewoon een hele wereld voor je open.(Als je vanuit een schakel auto in een automaat stapt zit je ook effe te prutsen, maar dit zegt ook niets over de kwaliteit van een automaat!)

De eerste band moet nog komen die tegen mij komt zeggen dat het lang duurt voor ik hun monitorwensen beantwoord.Daarintegen krijgen we reacties van "kunnen we nu al soundchecken" eerder wekelijks dan maandelijks!.

Ik werk zelf op het moment net zo veel met een digitale tafel als met een analoge tafel,en over beide valt natuurlijk iets te zeggen.
                        Prijs kwaliteit wint een digitale tafel het natuurlijk makkelijk van een analoge,alleen in sommige gevallen kan de gigantisch hoeveelheid dynamiek die een digitale tafel heeft je het een beetje moeilijke maken. Maar als je met deze hoeveelheid dynamiek uit de voeten kunt dan noemen wij dat pas echt mixen.

Ik heb 2 jaar met 01v gewerkt en ben er altijd uiterst tevreden mee geweest,alleen de preamps in deze tafel net als bij de behringer digitale tafel zijn wat matig. Yamaha heeft dit probleem aangepakt in de 01v96 en deze tafel is voor zijn prijsklasse uniek. Ook de mogelijkheden qua routing e.d. zijn subliem.Het zal dus zelden gebeuren dat je achter deze tafel staat en dat je iets wilt doen wat de tafel niet kan.

Moet je veel geluid doen in grote feesttenten en wil je hier het beste geluid mogelijk neer zetten en heb je deze kwaliteiten, spaar dan toch maar door voor een goede analoge tafel met een groot fx's rack, want voor deze klussen is een digitale tafel gewoon wat te eerlijk.

Comment

• Berry
                          • Jul 2003
                          • 10

Zo'n kerel als herriesmurf komen wij nooit tegen!

Die durft zich vast niet te laten zien als wij "collega's" ergens laten horen dat als je een mixer bent, je ook met minder spullen goed geluid moet kunnen maken.

Wij weten ook allemaal wel dat iemand die niet kan mixen het beste uit de verf komt met een dikke Midas.
                          Een dikke Midas moet je verdienen, en dat wil zeggen dat je met minder apparatuur ook geluid moet kunnen maken.

Echte mixers achter een dikke tafel kraken het middemoot spul niet af,want die weten waar ze over praten

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

citaat:Geplaatst door Berry

Wij weten ook allemaal wel dat iemand die niet kan mixen het beste uit de verf komt met een dikke Midas.
                            Nou ik heb ze nat zien gaan hoor! ze weten gewoon van gekkigheid niet aan welk knopje ze moeten draaien [

citaat:Geplaatst door Berry

Echte mixers achter een dikke tafel kraken het middemoot spul niet af,want die weten waar ze over praten
                            mee eens, echte mixers kraken engineers zelf ook niet af, daar heeft niemand wat aan. Indien iem. niet veel ervaring heeft dan probeer ik (als ik systec ben) ze altijd te helpen. Goeie engineers staan altijd open voor hulp/suggesties oid, hoeveel/weinig ervaring ze ook hebben.
                            Slechte engineers willen geen bemoeienis, zijn alleen maar hun mening aan het verkondigen hoe iets moet klinken, weten het alleen zelf niet voor elkaar te krijgen dat ook eruit te halen.
                            knoppen en waarden :)

Comment

• jteelen
                              • Jan 2004
                              • 25

citaat:Geplaatst door Pino

Ben net terug van ACF en heb eens 3 digitale tafeltjes kunnen vergelijken.
                              Wat me hierbij opviel is dat de 01V96 vrij onoverzichtelijk overkomt en een zeer drukke display heeft, vooral in het aux menu: men krijgt daar 40 cirkeltjes met een streepje te zien en vind nu maar welke je juist nodig hebt met zo'n kleine cijfers erbij. Instinktief gezien is dit mijns inziens een tafel met een vrij onlogische opbouw, welke in crisis situaties voor serieuze problemen kan zorgen wanneer je ze niet vollédig onder de knie hebt.
                              Wat de Tascam dm24 betreft: met een beetje uitleg kan je verder zonder direct de handleiding te moeten van buiten leren. Eens je de taktiek van de tafel doorhebt wijst de rest zichzelf uit en moet je enkel voor de uitgebreide extra functies de manual raadplegen, bijvoorbeeld de link naar computer, extra software ed. Ook de display is overzichtelijk en duidelijk leesbaar. Goed nieuws is ook dat deze tafel in de toekomst kan voorzien worden van een firewire aansluiting, wat handig is voor home studio's.
                              Dan de Behringer: dit leek mij de meest eenvoudige tafel om mee te leren werken, temeer omdat ze zichzelf volledig uitwijst; ttz ze voelt zeer analoog aan met die draaicontrollers boven de faders. De display bevat niet te veel info in een keer, is zeer duidelijk en er wordt goed aangegeven welke knop welke functie kan bedienen. Gevoelsmatig leek deze tafel mij het meest logisch opgebouwd, waardoor ook in moeilijke situaties instinktief kan gereageerd worden. Het duurt tenslotte toch een tijdje eer men een digitale tafel echt goed kent.
                              Mijn bevindingen betreffen een eerste indruk van een leek op gebied van digitale tafels en ik vel geen oordeel over de geluidskwaliteit, noch de algemene kwaliteit;ze beschrijven enkel het gevoel ik krijg bij het bestuderen en het uitproberen van de basisfuncties die voor mij belangrijk zijn.
                              Groetels,
                              Pino

Comment

• Mathijs
                                Moderator
                                • Aug 2002
                                • 1353

jep. dat is een quote. wat wil je hiermee zeggen?

Comment

Working...