Welke Drummicrofoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by sparky
    't blijft in eerste instantie dus toch een kwestie van stemmen...
    Dat stemmen hebben veel drummers nogal moeite mee, je moest ze de kost geven (zelfs goeie drummers) voor wie ik in de loop der jaren allemaal een drumstel heb gestemd.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

Originally posted by MusiQmaN
      Als je echt sub wilt, gebruik je een subkick (kom maar op met de con's, ik vind het erg fijn werken)

Maar ik begin de meningen beter te begrijpen.

Moet wel zeggen dat tussen mijn floor en mn kick maar 4'' doosnee en 3'' diepte zit. Maar ik ga gewoon lekker testen en zien wat het fijnste klinkt. (kan ook minder moeilijk doen en alsnog een 98d op de floor gooien, maar wil toch graag een powerboost op mn floor)
      Als je de subkick dan ook nog voor de opening in de bassdrum zet dan doet tie het een stuk beter. D112 of B52 in de bassdrum plaatsen als extra... (erg leuk!)
      d&b Audiotechnik

Comment

• MusiQmaN
        • Sep 2006
        • 328

Ik vind m net iets te direct voor het gat. Ik gebruik trouwens zelf geen demping (de eiken ketel is al erg krachtig, daar zou je m teniet mee doen) en ben onlangs van pinstripes naar ambassadors overgegaan (wat klinkt dat lekker, had ik eerder moeten doen)
        Drummer en techniek freak.

Comment

• MusiQmaN
          • Sep 2006
          • 328

Vorige week een May sm57 ingebouwd voor bottom micing:

(wil deze uiteindelijk als 1 signaal uitsturen met een in/ex blend module:http://www.randallmay.com/blend_module.php , zelfde geld voor de May/shure Beta 52 kickmic/subkick combo)

Nu aan het kijken naar een sm57 of beta 57 (en nog meer, maar eerst de snare)

Ik las dat de beta wat eerlijker (mar volgens sommigen niet eerlijk genoeg) weergeeft dan de sm? en dat na de Unidyne SM57/545 de mic eigenlijk niet veel soeps meer is, zowel beta als sm (bron: GitaarNet Forum - Shure SM57 of SM57 bèta?)
          Last edited by MusiQmaN; 28-09-09, 09:44.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Ik gebruik altijd een SM57 op de snare en hihat
            Voor de snare heb ik een leuke variant gevonden van de SM57:

Hier zullen veel drummers vrolijk van worden.

Last edited by frederic; 28-09-09, 10:37.

Comment

• RemcoPeters
              • Sep 2009
              • 28

Graag wat opmerkingen/tips over dit lijstje:

Kick: E602 mkII, D112 of Beta-52?
              Snare: SM-57
              Tom's: E604
              Floortom: E604
              Hi-Hat: AKG-C430
              Overheads: Rode NT-5

Ik wil het setje binnenkort aanschaffen, misschien iemand nog tips/verbeteringen in dit budget?
              Last edited by RemcoPeters; 28-09-09, 11:52.

Comment

• Stage-Q
                • Sep 2007
                • 389

Voor de kick zou ik een Beta52 nemen in combi met een Beta91 (beta91 is lekker voor de tik)
                Snare zou ik een SM57 Beta voor nemen (klinkt beter en opener dan de gewone 57)
                En voor OH en HiHatt pak ik meestal de Neuman KM184 of de AKG414
                Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Originally posted by RemcoPeters
                  Graag wat opmerkingen/tips over dit lijstje:

Kick: E602 mkII, D112 of Beta-52?
                  Snare: SM-57
                  Tom's: E604
                  Floortom: E604
                  Hi-Hat: AKG-C430
                  Overheads: Rode NT-5

Ik wil het setje binnenkort aanschaffen, misschien iemand nog tips/verbeteringen in dit budget?
                  Prima setje. Ik zou zelf de B52 in de kick leggen of de D112 (mijn 2e keus)
                  Daarnaast heb ik veel lovende verhalen over de NT-5's gehoord, maar geen ervaring, dus kan weinig aan fout voor dat geld.
                  De C430 kan ik alleen maar aanraden. Mijn budget weapon of choice wat kleine condensators betreft!

Originally posted by Stage-Q
                  Voor de kick zou ik een Beta52 nemen in combi met een Beta91 (beta91 is lekker voor de tik)
                  Snare zou ik een SM57 Beta voor nemen (klinkt beter en opener dan de gewone 57)
                  En voor OH en HiHatt pak ik meestal de Neuman KM184 of de AKG414
                  Goed advies; maar als je dit leest snap je toch wel dat Remco geen bakken met geld te besteden heeft en gewoon naar een goede basic drumkit op zoek is. Ik zou ook graag C414 en 184's gebruiken en ook graag een dubbele kickmic plaatsen. Alleen de B91 (voor de tik idd) plaatsen is niet genoeg dus komt Remco vanzelf op de B52 terecht.
                  Daarnaast ben ik het niet met je eens wat betreft de B57. De gewone 57 is veel rechter/opener dan de B57. Ik gebruik de Beta 57 alleen op snare's die wat minder body en diepte hebben omdat de Beta 57 wat warmer en ronder is.
                  Last edited by MusicSupport; 28-09-09, 12:03.
                  d&b Audiotechnik

Comment

• MusiQmaN
                    • Sep 2006
                    • 328

Originally posted by MusicSupport
                    Prima setje. Ik zou zelf de B52 in de kick leggen of de D112 (mijn 2e keus)
                    Daarnaast heb ik veel lovende verhalen over de NT-5's gehoord, maar geen ervaring, dus kan weinig aan fout voor dat geld.
                    De C430 kan ik alleen maar aanraden. Mijn budget weapon of choice wat kleine condensators betreft!

Goed advies; maar als je dit leest snap je toch wel dat Remco geen bakken met geld te besteden heeft en gewoon naar een goede basic drumkit op zoek is. Ik zou ook graag C414 en 184's gebruiken en ook graag een dubbele kickmic plaatsen. Alleen de B91 (voor de tik idd) plaatsen is niet genoeg dus komt Remco vanzelf op de B52 terecht.
                    Daarnaast ben ik het niet met je eens wat betreft de B57. De gewone 57 is veel rechter/opener dan de B57. Ik gebruik de Beta 57 alleen op snare's die wat minder body en diepte hebben omdat de Beta 57 wat warmer en ronder is.
                    Intressant. ik hoor/lees juist het tegenovergestelde mbt de beta/sm 57. Dat de beta juist eerlijker en helderder is en de sm meer laag geeft.

Ik zou trouwens als ik de ervaringen zo lees een d112 gebruiken en geen 52 als je tik en diepte wilt. (ik heb dan een subkick erbij, maar las je die niet hebt en geen budget voor een 2e mic) Ik weet van mijn d112's (intern en extern) dat er tik en body inzat.

Comment

• Stage-Q
                      • Sep 2007
                      • 389

Originally posted by MusicSupport

Dan hebben wij toch een verschil in mening over de 57

Comment

• daviddewaard
                        • Mar 2008
                        • 627

voor de kick gebruik ik ook meestal een combi van een b52 en een b91.
                        maar waar ik ook erg over te spreke ben kwa sound in de audiotechnica atm250 deze heeft zowel een condensator als een dynamisch kapsel in 1 mic!
                        ook erg handig dus hoef je geen 2 mic's te plaatsen.

kwa toms blijf ik altijd fan van de sennh 604 tjes
                        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Stage-Q
                          • Sep 2007
                          • 389

qua toms vind ik de BeyerDynamic Opus 87 wel fijn.
                          Maar weinig verhuur bedrijven hebben ze in voorraad, dus de 604´s volstaan ook prima inderdaad.

Comment

• RemcoPeters
                            • Sep 2009
                            • 28

Allen al bedankt voor de reacties, ik ben wel op zoek naar een degelijk setje waar ik een tijd meer door kan en ook evt bij kan huren. Het is niet voor mijzelf maar voor de bandjes die ik uitmix.

Aangezien ik nog een starter ben is mijn budget nog niet zo hoog, maar wil voor het geld wel kwaliteit in huis hebben.

Comment

• MusicSupport
                              • Feb 2006
                              • 1016

Originally posted by Stage-Q
                              Dan hebben wij toch een verschil in mening over de 57
                              Naja; ik zou ook anders willen; want de specs zeggen ook wat jij zegt. Maar mijn tests op diverse snare's komen op mijn bovenstaande resultaat uit. Ik heb ze standaard beiden in mijn koffer zitten dus ga weer eens lekker testen.
                              d&b Audiotechnik

Comment

• MusiQmaN
                                • Sep 2006
                                • 328

van de week een Sm-81 opgehaald. Erg fijne OH/HH en Percussie mic. Een aanrader.

Comment

Working...