Welke Drummicrofoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Je kunt de lengte al een paar cm minder maken door Neutrik XLR pluggen te gebruiken ipv die goedkope knollen die ik op de foto zie!!!!!!!!!!!!

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusiQmaN
      • Sep 2006
      • 328

Originally posted by SPS
      Je kunt de lengte al een paar cm minder maken door Neutrik XLR pluggen te gebruiken ipv die goedkope knollen die ik op de foto zie!!!!!!!!!!!!

Paul
      Dan kan ik er net zo goed haakse connectors opzetten, alleen kan ik geen kabels solderen, dus vandaar de vraag of er een haakze connector was

En zo goedkoop waren ze niet, het belangrijkste is ook dat ze storingsvrij zijn. En dat zijn ze
      Drummer en techniek freak.

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

Originally posted by MusiQmaN
        Dan kan ik er net zo goed haakse connectors opzetten, alleen kan ik geen kabels solderen, dus vandaar de vraag of er een haakze connector was

En zo goedkoop waren ze niet, het belangrijkste is ook dat ze storingsvrij zijn. En dat zijn ze
        misschien is het voor je de moeite waard om naar de lokale audio boer te gaan, en daar mic kabels te bestellen met haakse neutrik stekkers eraan.

Ben je ineens klaar... en de investering is niet groot
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• MusiQmaN
          • Sep 2006
          • 328

Originally posted by shure-fan
          misschien is het voor je de moeite waard om naar de lokale audio boer te gaan, en daar mic kabels te bestellen met haakse neutrik stekkers eraan.

Ben je ineens klaar... en de investering is niet groot

Ja zo rijk ben ik ook weer niet hoor dat was ook een van de redenen dat ik om advies voor connectors vroeg. Anders had ik wel meteen haakse neutriks gekocht.

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

Originally posted by MusiQmaN
            Ja zo rijk ben ik ook weer niet hoor dat was ook een van de redenen dat ik om advies voor connectors vroeg. Anders had ik wel meteen haakse neutriks gekocht.

en als je nu je eigen kabels laat omsolderen???

is dat ook een optie??

dan ben je alleen de kosten kwijt van de haakse xlr stekkers en een uurtje werkloon

(ik wil niet zeggen dat ik een rijk man ben, maar als je wilt gaan investeren .. doe het dan meteen goed, kost een cent meer ben je meteen klaar)
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• MusiQmaN
              • Sep 2006
              • 328

dat is idd zo.

Wel zo handig idd.

Wat is trouwens het verhaal achter de black fire serie, en het verschil tussen de 504, 604 en 904?

Ik kan er niks over vinden op google.

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

He zo'n linkse

Even over hoe je de mics geplaatst hebt: op je 8" en 10" staan de mic's op "12 uur". al zet je ze nu op "2 uur" en richt ze iets mee op het vel ipv eroverheen, dan gebeuren er 2 dingen. 1) je bekken boven de 10" komt weer vrij. 2)je snare knalt een stuk minder hard je tommics in. Al zet je dan ook nog je floormic op "7 uur" dan is ook daar de kanaalscheiding beter omdattie 1) een stuk verder van dat bekken afzit waar 'ie nu onder zit. 2) ook dan heb je weer veel minder last van snare-overspraak.

zoals eerder gezegd: de MD504 is geadopteerd door de Evolution serie en om die reden omgedoopt tot E604. Of de 904 een 604 in een andere behuizing is of echt een andere mic, dat weet ik niet.
                Last edited by sparky; 19-11-06, 16:40.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusiQmaN
                  • Sep 2006
                  • 328

Originally posted by sparky
                  He zo'n linkse

Even over hoe je de mics geplaatst hebt: op je 8" en 10" staan de mic's op "12 uur". al zet je ze nu op "2 uur" en richt ze iets mee op het vel ipv eroverheen, dan gebeuren er 2 dingen. 1) je bekken boven de 10" komt weer vrij. 2)je snare knalt een stuk minder hard je tommics in. Al zet je dan ook nog je floormic op "7 uur" dan is ook daar de kanaalscheiding beter omdattie 1) een stuk verder van dat bekken afzit waar 'ie nu onder zit. 2) ook dan heb je weer veel minder last van snare-overspraak.

zoals eerder gezegd: de MD504 is geadopteerd door de Evolution serie en om die reden omgedoopt tot E604. Of de 904 een 604 in een andere behuizing is of echt een andere mic, dat weet ik niet.
                  Bij de 8 en 10 gaat dat niet die hangen in het yess systeem, en die zit op 2 uur

bij de 14'' kan ik m denk ik net niet op 7 plaatsen omdat de rhp80 electronic pad op 10 uur hangt en dan in gedrang komt. Vandaar dat alle mics iets uit het center gericht staan. Ik vang trouwens wel mooi de snare op nu (ik wil juist de snare met de tom en overhad mic oppakken) en de kleine hh boven de 14'' de reden dat ze er wat overheen richten is simpel,i kan m alleen naar links en rechts bewegen als ik m zo bevestig (met de klem rechts of links van de mic)

t is trouwens toch bf504 en geen md504?

Comment

• Mike Manders
                    • Aug 2006
                    • 341

leuk, die sennheiser tom-microfoons die allemaal naar de snare gericht staan.
                    zo wordt gaten wel noodzakelijk....

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

of gaten wordt juist onmogelijk, zie zo je gate maar eens niet te triggeren met je snare. Ik weet niet of je dat met een sidechain-filter gaat redden.
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusiQmaN
                        • Sep 2006
                        • 328

ik heb een goed geluid uit de toms, en vang samen met de overhead de snare ook op. het werkt perfect. en aan effecten etc doe ik (nog) niet

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

Wel. Als het werkt, werkt het....

Comment

• MusiQmaN
                            • Sep 2006
                            • 328

daarom, er komt mishcien wel een mackie dx12 ipv de behringer, met de ingebouwde effecten, ben erg benieuwd.

Comment

• MusiQmaN
                              • Sep 2006
                              • 328

en de sennheiser d421-u1 voor de floortom is ook binnen (mooi dingetje)

nu het volgende, kent iemand deze:

(akg d70me)

en deze:

(shure 16a)

btje contente drummics? voor bijv. ride/overhead of snare?

Comment

• MusiQmaN
                                • Sep 2006
                                • 328

niemand????

Comment

Working...