Allen & Heath Qu16

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Ja.
    Picostation deelt ook geen adressen uit.

Comment

• teunos
      • Feb 2008
      • 352

Originally posted by MarkRombouts
      Ja.
      Picostation deelt ook geen adressen uit.
      De belangrijkste zaken bij instellen van netwerk:

Kies een statisch ip.
      Zorg dat alle apparaten op dezelfde subnet zitten
      Zorg dat alle apparaten dezelfde standaard gateway hebben.
      Zorg dat alle apparaten in dezelfde ip range zitten.
      Nergens een DHCP server in het netwerk zetten.
      Zo min mogelijk routers in je netwerk. Indien wifi nodig, zorg dat het enkel een accesspoint is.

Voor mij heeft dit nog nooit problemen opgeleverd.
      Als je een wifi punt opzet in een drukke zaal, zorg dan ook dat je het SSID verbergt. Zo heb je geen last van telefoons etc. die queries sturen naar je netwerk om te checken of je open bent of password protected.
      ''diamonds are forever''

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Alles duidelijk behalve de gateway. Wat is dat precies ??

Comment

• PvG
          • Sep 2012
          • 979

Het IP van de router, het apparaat dat je toegang tot internet geeft.
          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Er is geen internettoegang in dit systeem. Wat voor ik dan in ? Ip van accespoint ?

Comment

• PvG
              • Sep 2012
              • 979

Meestal wel.
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• teunos
                • Feb 2008
                • 352

Originally posted by PvG
                Meestal wel.
                Yes, de accespoint wordt altijd de default gateway. Die moet dus dit ip adres (statisch!) aannemen.
                Bij meerdere accesspoints mag er ook maar 1 op het default gateway adres staan. De tweede heeft dan gewoon een IP in dezelfde range en heeft als standaard gateway hetzelfde IP als het eerste accesspoint.
                Een default gateway is in principe niet nodig in een geisoleerd netwerk, echter hebben sommige apps dit wel nodig, anders werken ze niet, dus gewoon eentje aanmaken, ook al is er geen apparaat op het netwerk met dit IP.

Elke tussenkomst van een router echter is er eentje die je niet wilt hebben, die kan data ook filteren mbv firewall instellingen, exceptions en ga zo maar door.
                Het liefst gebruik ik 1 accesspoint in het hele netwerk voor wifi, en verder alleen de simpelste unmanaged gigabit switches die je kan vinden.

In elk rekje heb ik dan ook een tp-link sg105 en in totaal 1 wifi accesspoint (Asus RT-N66U, eigenlijk een router, maar redelijk simpel ''kaal'' in te stellen).
                Soon to be replaced door een fatsoenlijke accesspoint met los afneembare antennes en wat degelijke 9dBi antennes erop.
                Of toch die Nowsonic van 300 euro.....
                ''diamonds are forever''

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Die picostations zijn ook echt heel tof !! Check die ook eens.

Ga t morgen testen.

Comment

• teunos
                    • Feb 2008
                    • 352

Originally posted by martijn verkerk
                    Sommige AP's accepteren geen statisch IP adres binnen hun DHCP range.
                    Kan dus helpen om de DHCP range naar 150-200 te zetten.
                    QU-16 (Als ik het nog weet ;-) Staat op .50
                    Je kan natuurlijk altijd ff een Ping uitvoeren om te checken of de qu uberhaupt reageert ;-)

Suc7
                    Vandaar ook dat er geen enkele DHCP op het netwerk mag zitten.....
                    Daar bovenop komt nog;
                    O hallo daar Iphone, je bent net buiten bereik en nu zie ik net een ander device dat van kanaal swapt en ik is jouw IP zal geven. Doei IP, doei traceerbaarheid, doei stabiele verbinding.
                    Vandaar alles statisch, ook iphones en ipads.
                    Maak een lijstje van tevoren welk apparaat welk ip is.
                    ''diamonds are forever''

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by teunos
                      ...O hallo daar Iphone, je bent net buiten bereik en nu zie ik net een ander device dat van kanaal swapt en ik is jouw IP zal geven. Doei IP, doei traceerbaarheid, doei stabiele verbinding.
                      Volgens mij heeft dat te maken met leasetijd instellingen van een DHCP server i.c.m. de grote van de DHCP range. Staat je leasetijd op 15 minuten met een range van één IP-adres ja dan klopt bovenstaande. Echter heb ik dat nog nooit meegemaakt bij een netwerk met een leasetijd van 24 uur en een range van 50 adressen. Kom ik buiten bereik en een uur later terug heeft mijn telefoon/tablet gewoon hetzelfde IP-adres ondanks dat er ondertussen andere zijn binnengelopen en aangemeld. Zelfs na 24 uur krijg ik veelal nog hetzelfde IP-adres terug als ik weer binnenloop trouwens.

Wij gebruiken een DHCP IP-range van 101 t/m 150 en alle apparatuur die bestuurt kunnen worden zitten op vaste IP-adressen van 1 (accesspoint) t/m 100. DHCP servers accepteren wel apparatuur met vaste adressen maar die mag natuurlijk niet in de DHCP range zitten. Het kan dan gebeuren dat twee apparaten hetzelfde IP-adres krijgen, de één vast en de ander via DHCP en dan werken beide apparaten juist niet.

Voordeel van DHCP is juist dat je niet elke keer je telefoons en tablets hoeft in te stellen. Als ik ergens binnenloop en mij kan aanmelden bij de WiFi dan werken mijn mobiele apparaten direct, mits het netwerk goed is ingesteld.

Comment

• MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

Helaas werkt t nog steeds niet op de ipad. Iphone nog steeds zonder problemen.

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Ik heb bij iemand wel eens onder Windows internet instellingen de Proxy uitgezet, scheen per ongeluk aan te staan.
                          Ik denk het niet maar is dat misschien bij jou ook het geval op de iPad (staat als het goed is onder de WiFi instellingen)?

Comment

Working...