Allen & Heath Qu16

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by MusicXtra
    Zegt alles over de druk waarmee het product op de markt is gezet.....
    Dat is toch gewoon normaal in deze tijd. Is echt niet alleen bij mengtafels zo...
    Ik maak niet anders mee, je mag al blij zijn dat een product uit de doos gewoon werkt, laat staan alle beloofde features.

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Time to market heet dat verschijnsel. Aangezien ALLE merken + de onbekende Chinezen als een gek aan het ontwikkelen zijn met de micro-electronica die pas morgen echt beschikbaar zal zijn in aantallen, is het van het grootste belang om bij de eerstvolgende show (Berlijn, US enz) een competatieve werkende proefserie te hebben staan.

Hetzelfde zie je in de Smartphone en tablet markt.! Als je smartphone van NU geen NFI chip heeft oid, lig je er uit.
      En dan gaat het direct over omzetten hoor!

Het ontwikkelen van firmware, GUI enz moet gelijktijdig met het ontwikkelen van de hardware tegenwoordig. Dat maakt dat bij introductie alles zeker nog niet optimaal op elkaar zal zijn afgestemd. Wacht je met introductie totdat dat wel het geval is, dan ben je mooi te laat, en zeg maar dag met je handje!
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Tofke78
        • Jan 2005
        • 504

Ondertussen is de Qu-24 er en heb er na wat nadenken toch eentje besteld om zo mee de digitale wereld binnen stappen en schoorvoetend te verkennen :-) Ben eens benieuwd... Zijn er hier mensen die dit ding al gehoord/getest hebben?

Op het net veel lovende reacties. Buiten die ene over de comressors op dit forum ;-)

Comment

• drbeat
          • Jun 2012
          • 671

Originally posted by Tofke78
          Ondertussen is de Qu-24 er en heb er na wat nadenken toch eentje besteld om zo mee de digitale wereld binnen stappen en schoorvoetend te verkennen :-) Ben eens benieuwd... Zijn er hier mensen die dit ding al gehoord/getest hebben?

Op het net veel lovende reacties. Buiten die ene over de comressors op dit forum ;-)
          Qu-16 heb ik wel ervaring mee kwa workflow en werking, kwa sound eigenlijk niet. ik hoop dit op de mengtafeldag te ervaren.

Kwa routing en werking vind ik tov de soundcraft, behringer en de presonus zeker wat prettiger werken en erg overzichtelijk. Zeker gezien de routing enz. is dit tafeltje heel prettig om mee te werken en overgaand van analoog naar digitaal is dit een erg gemakkelijke tafel. Ik heb de Roland M-200i nog niet ervaren, maar naar het schijnt is dit ook een prima tafel. Terug te gaand naar de Qu-24.. De werking t.o.v. de Qu-16 is volgens mij hetzelfde.
          Ik ben wat dat aan gaat een meut maar vond bv de Soundcraft heel slordig, zeker als je van een sene van helemaal ingesteld naar nul gaat, is die lijn gewoon niet goed, zeg maar het nulpunt van de faders. Dat vind ik persoonlijk erg irritant. Als ik 0 aan geef, moet die lijn recht zijn en dat is met de soundcraft gewoon niet, net als bij de Phonic tafel die dit ook heeft.

Ik zelf ben erg weg van de Qu-16 tafel, zeker gezien zijn robuste en prettige faders, die heel prettig schuiven. net als de knoppen en het aanraakscherm. Dat schermpje is gewoon helder, scherp en goed afleesbaar.

En wat heel prettig is, je kunt alles in 1 scherm zetten zodat je zowel je EQ settings, compressor, gate enz. op 1 scherm hebt.

Verder zou ik het wel leuk vinden als je de tafel op de mengtafeldag zou willen komen laten zien, ben erg benieuwd naar de 24 kanaals QU tafel. Dus als je zin en tijd hebt....
          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Tofke78
            • Jan 2005
            • 504

Originally posted by drbeat
            Qu-16 heb ik wel ervaring mee kwa workflow en werking, kwa sound eigenlijk niet. ik hoop dit op de mengtafeldag te ervaren.

Kwa routing en werking vind ik tov de soundcraft, behringer en de presonus zeker wat prettiger werken en erg overzichtelijk. Zeker gezien de routing enz. is dit tafeltje heel prettig om mee te werken en overgaand van analoog naar digitaal is dit een erg gemakkelijke tafel. Ik heb de Roland M-200i nog niet ervaren, maar naar het schijnt is dit ook een prima tafel. Terug te gaand naar de Qu-24.. De werking t.o.v. de Qu-16 is volgens mij hetzelfde.
            Ik ben wat dat aan gaat een meut maar vond bv de Soundcraft heel slordig, zeker als je van een sene van helemaal ingesteld naar nul gaat, is die lijn gewoon niet goed, zeg maar het nulpunt van de faders. Dat vind ik persoonlijk erg irritant. Als ik 0 aan geef, moet die lijn recht zijn en dat is met de soundcraft gewoon niet, net als bij de Phonic tafel die dit ook heeft.

Ik zelf ben erg weg van de Qu-16 tafel, zeker gezien zijn robuste en prettige faders, die heel prettig schuiven. net als de knoppen en het aanraakscherm. Dat schermpje is gewoon helder, scherp en goed afleesbaar.

En wat heel prettig is, je kunt alles in 1 scherm zetten zodat je zowel je EQ settings, compressor, gate enz. op 1 scherm hebt.

Verder zou ik het wel leuk vinden als je de tafel op de mengtafeldag zou willen komen laten zien, ben erg benieuwd naar de 24 kanaals QU tafel. Dus als je zin en tijd hebt....
            Hoi, bedankt voor jouw reactie. De tafel is besteld, maar ik heb ze nog niet. Mogelijks nog deze week, maar is helemaal niet zeker.

Heel veel zin om langs te komen naar die mengtafeldag, maar't is nogal ver voor mij vrees ik :-) Ben wel eens benieuwd dus jammer dat ik er niet kan bij zijn.

Comment

• Dsound
              • Apr 2009
              • 2

Hier inmiddels ook de Qu16 in gebruik genomen.
              Vindt alleen dat wanneer je een scene recalled dat het erg lang duurt voordat de fader meebeweegt.
              Ook een scene recallen vindt ik een beetje omslachtig eerst via de softkeys op next drukken en dan op GO.
              Mensen met dezelfde ervaringen?

Comment

• Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

Originally posted by Dsound
                Hier inmiddels ook de Qu16 in gebruik genomen.
                Vindt alleen dat wanneer je een scene recalled dat het erg lang duurt voordat de fader meebeweegt.
                Ook een scene recallen vindt ik een beetje omslachtig eerst via de softkeys op next drukken en dan op GO.
                Mensen met dezelfde ervaringen?
                Hmmm, dit lijkt mij niet normaal... Zelf heb ik ze nog niet gebruikt, maar toen onlangs iemand ze mij demonstreerde, had ik niet de indruk dat het soms lang duurde voor de faders mee bewogen.

Volgens mij moet je gewoon onmiddellijk je scène hebben wanneer je op een soft key drukt. Tijdens de demo had ik het zo toch begrepen. Maar zelf heb ik er dus nog niet mee gewerkt.

Comment

• Dsound
                  • Apr 2009
                  • 2

Ben er inmiddels achter wat het probleem is met Allen & Heath digitale tafels er is geen crossfade tijd in te stellen.
                  Hoop dat ze in een van de software updates dit toch nog eens implementeren

Comment

• Tofke78
                    • Jan 2005
                    • 504

Pfff, blijkbaar zou't toch nog even kunnen duren voor de Qu-24 hier leverbaar is... :-( Misschien toch een Behringer X32 gekocht...?

Comment

• highendsyl
                      • Feb 2007
                      • 81

Voor de geïnteresseerden: Firmware 1.4 is uit.
                      Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal

Comment

• Tofke78
                        • Jan 2005
                        • 504

Inderdaad alweer een nieuwe firmware. Op zicht niet zo slecht. Maar heeft er iemand een idee of de FX delay tijd kan omgeschakeld worden van mS naar BPM? Ik heb me al rot gezocht op dat ding, maar nergens te vinden.

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

Originally posted by Dsound
                          Ben er inmiddels achter wat het probleem is met Allen & Heath digitale tafels er is geen crossfade tijd in te stellen.
                          Hoop dat ze in een van de software updates dit toch nog eens implementeren
                          Ik zou er niet op rekenen, de I-live heeft het ook niet, en die zijn er toch al weer even. Erg handig als je er een theatershow met 100+ que's op moet draaien . Dus als hun "vlaggeschip" waarvan je kunt verwachten dat deze ook op theaterproducties gebruikt gaan worden, het al niet heeft gekregen na flink wat jaren, dan is het niet logisch dat hun meest bescheiden digimixer het wel krijgt. Maar onmogelijk is het natuurlijk nooit.
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Ws Soundexpresse
                            • Jun 2001
                            • 1007

de GLD heeft het nu wel na update....
                            ik zal morgen de qu16 eens update en kijken wat die doet...
                            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Tofke78
                              • Jan 2005
                              • 504

Voor het omschakelen van ms naar bpm is ook een request ingediend. Men ging dit doorgeven aan de programmeurs voor een volgende update.

Comment

• highendsyl
                                • Feb 2007
                                • 81

Ter info:
                                versie 1.6 is uit
                                Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal

Comment

Working...