Allen & Heath Qu16

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • george_w
    • Oct 2013
    • 2

Klopt, wij hebben met onze bruilofts-band (een trio) sinds eind augustus een Qu-16 in gebruik.

Super ideaal in gebruik. Alle 3 een eigen stereo in ear mix, mogelijkheden voor een virtuele sound-check dmv. de Qu-drive, scenes.... HANDIG!!

Verder ben ik de Qu-pad aan het uitpluizen en (hobby-matig) een soortgelijke Android versie van deze app aan het ontwikkelen voor de fun.

Erg leuk speelgoed dus!

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Vorige weekje zo'n gebakje mee gekregen op een eenvoudige klus: faders die plotseling geen effect meer hadden op het signaalnivo, waardoor ik opnieuw op kon starten (gelukkig voor de show) en compressors die alleen bruikbaar zijn voor zeer lichte compressie. Dat zijn dingen waar je niet blij van wordt. Verder viel het me niet tegen. Werkt lekker simpel en de EQ was niet al te slecht, wat voor A&H vrij bijzonder is.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• drbeat
        • Jun 2012
        • 671

Originally posted by sparky
        Vorige weekje zo'n gebakje mee gekregen op een eenvoudige klus: faders die plotseling geen effect meer hadden op het signaalnivo, waardoor ik opnieuw op kon starten (gelukkig voor de show) en compressors die alleen bruikbaar zijn voor zeer lichte compressie. Dat zijn dingen waar je niet blij van wordt. Verder viel het me niet tegen. Werkt lekker simpel en de EQ was niet al te slecht, wat voor A&H vrij bijzonder is.
        Mmm.... Dat is wel appart...wie heeft nog meer gebruikservaringen??? Moeten echt die mengtafeldag weer leven in blazen...wil die verschillende krengen nu wel eens aan den lijven horen wat de prestaties zijn...ook van de Roland...
        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• george_w
          • Oct 2013
          • 2

Ik was even nieuwsgierig naar de problemen die je noemt:

* faders die plotseling geen effect meer hadden... 1, of alle faders? Welk kanaal gaat het om, welke layer (input / custom / master) was actief, welke mix was actief? Maakte je gebruik van scenes? Wat heb je geprobeerd toen het probleem optrad?
          * En voor wat betreft de compressie, wat is je reden dat hij alleen voor zeer lichte compressie gebruikt kan worden? Slecht geluid bij een hogere threshold, of bij een hogere ratio o.i.d.?

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Het ging om een stereopaar in de L/R mix, welke kanalen dat exact waren zou ik je niet meer kunnen vertellen. Ik heb alleen maar in de L/R mix gewerkt en geen andere bussen gebruikt. Ik heb aan het begin van de dag één scene gemaakt waar ik in gebleven ben, deze is alleen af en toe gesaved tussendoor en er is geen enkele keer gewisseld van scene. Ik heb uiteraard gecontroleerd of ik nog in de juiste mix zat, dit was het geval. Op dat moment leek het mij het meest aannemelijk dat ik met een softwarebug te maken had. Opnieuw opstarten doet de truuk meestal in dat geval, zo ook hier.

Ik had te maken met veel verschillende sprekers, vooral handhelds bestemd voor Q&A krijgen de meeste uiteenlopende klanken en nivo's voor hun kiezen, ook op deze dag. Daarop gebruik ik dan ook regelmatig pittige compressie met snelle attack en release tijden. De compressors in de QU16 vinden dat niet zo leuk en gaan vervormen. Wat langzamere en minder sterke compressie was wel bruikbaar.

Mocht je geïnteresseerd zijn dat kan ik wel kijken of ik de file heb opgeslagen, die wil ik dan wel mailen.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• mjusic
              • Jun 2008
              • 16

... Ik heb uiteraard gecontroleerd of ik nog in de juiste mix zat, dit was het geval. Op dat moment leek het mij het meest aannemelijk dat ik met een softwarebug te maken had. ...

... Ik had te maken met veel verschillende sprekers, vooral handhelds bestemd voor Q&A krijgen de meeste uiteenlopende klanken en nivo's voor hun kiezen, ook op deze dag. Daarop gebruik ik dan ook regelmatig pittige compressie met snelle attack en release tijden. De compressors in de QU16 vinden dat niet zo leuk en gaan vervormen. ...
              Vreemd verhaal.
              Ik heb de QU16 nu 2 maanden in gebruik en er al diverse bandjes op gemixed (live) zonder een enkel probleem.

Er loopt altijd een harddisk mee om 18 tracks op te slaan, en zelfs dan geen enkel hikje. Ook geen vervorming door compressors, aannemelijker is dat de gain te hoog heeft gestaan o.i.d.

Ik sla voor de zekerheid tussendoor wel de instellingen op in een scene (voor het geval dat) maar nooit nodig gehad, ook niet met de initiele firmware versie.

Vorige tafel was een Midas Venice F32 (vanwege de firewire) maar omdat ik eigenlijk nooit meer dan 16 kanalen nodig heb voldoet de QU16 perfect, zou niet meer terug willen naar de Midas.

Happy QU16 user hier dus.

Als je de scene data nog hebt zou ik die wel eens willen zien.

Geert

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Is "vreemd verhaal" geen eufinisme voor " volgens mij lul je uit je nek" ?
                Voor de goede orde: Ik ben hier slechts om een gebruikerservaring te delen en die van anderen te horen, ik heb er geen enkel belang bij om fantasieverhaaltjes de wereld in te helpen.
                Ten tweede, misschien dat jij het normaal vind om fouten in je gainstructuur over het hoofd te zien, ik vind dat niet en dit was dus ook hier niet het geval. Als ik zeg dat een compressor vervormt, dan is dat exact wat ik bedoel, niet iets anders. En op zich is dat niet raar hoor, je kunt heel veel compressors over de zeik helpen met snelle zware compressie. De een gaat alleen wat eerder dan de ander. Deze gingen mijn idee wat te snel zeuren.

Het is fijn voor jou dat je blij bent met jouw tafeltje, maar dat wil niet zeggen dat ik er geen gefundeerde kritiek op mag hebben.

Comment

• highendsyl
                  • Feb 2007
                  • 81

Ter info:

Firmware v1.2 te downloaden
                  Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal

Comment

• highendsyl
                    • Feb 2007
                    • 81

Ter info:

firmware 1.31 te downloaden voor QU serie
                    Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Originally posted by highendsyl
                      Ter info:

Firmware v1.2 te downloaden
                      Originally posted by highendsyl
                      Ter info:

firmware 1.31 te downloaden voor QU serie

Dat klinkt nu niet echt best en professioneel, althans zo
                      komt dat bij mij dan binnen......
                      2 x een nwe firmware in 10 dagen?

oei,....i,....i,....i

gtz

Nes
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Originally posted by NesCio01

2 x een nwe firmware in 10 dagen?
                        2 maanden?

Comment

• timmetje
                          • Dec 2012
                          • 424

December 2013 en februari 2014. Dat zijn twee maanden, en geen 10 dagen... Het is al laat...

[edit]
                          DJ Antoon was me voor...
                          [/edit]
                          Tim

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

Originally posted by timmetje
                            December 2013 en februari 2014. Dat zijn twee maanden, en geen 10 dagen... Het is al laat...

[edit]
                            DJ Antoon was me voor...
                            [/edit]
                            idd, sorry.....

maar toch, in 2 maanden...????

grtz

Nes
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Zegt alles over de druk waarmee het product op de markt is gezet.....
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ws Soundexpresse
                                • Jun 2001
                                • 1007

gebruik ondertussen de qu16 ook alweer n maandje of 2, en werkt echt prima.
                                Klinkt waanzinnig, en makkelijk in gebruik. Heb nog geen nadeel kunnen vinden.

Voor ons was de keuze voor deze tafel omdat ik de stageblocks van de GLD eraan kan hangen.
                                Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

Working...