Nieuwe mengtafel studentenvereniging

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by frederic
    Ik heb hem al van dichtbij zien crashen.
    In een ander topic deed jij die uitspraak al maar bleek het na wat vragen dat het nog om beta software ging welke jij gezien had. De een is enorm positief, een ander extreem negatief. Ik persoonlijk ben gepast nieuwschierig naar de X32 maar wel met argus ogen gezien de fabrikant. Voor de (kleine) bandjes en verenigingen zou het zeker iets kunnen zijn maar het kan uiteraard ook gaan vallen onder de o zo bekende reputatie van Behringer.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Originally posted by frederic
      Uit een filmpje op de website van Presonus blijkt dat ze een nieuwe mengtafel met digitale multie en stagebox plannen.
      Dit had ik al wel verwacht maar toen vertelde jij mij in een topic dat dit er nooit zou komen omdat het niet in het concept past. Denk dat het dan zeker een interesante tafel kan gaan worden in het low-budget circuit. Ook dit eerst maar afwachten, "vaporware" hebben we het afgelopen jaar genoeg gezien.
      Last edited by vasco; 09-07-12, 21:18.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by vasco
        Dit had ik al wel verwacht maar toen vertelde jij mij in een topic dat dit er nooit zou komen omdat het niet in het concept past. Denk dat het dan zeker een interesante tafel kan gaan worden in het low-budget circuit. Ook dit eerst maar afwachten, "vaporware" hebben we het afgelopen jaar genoeg gezien.
        In het concept en prijsklasse van de studiolive past het idd niet, en zal er nooit komen.

Ze vertelden er wel bij dat het een totaal ander en groter concept zal worden. Ik zoek even het filmpje op.
        Hopelijk kun je hun webseminars later opvragen.
        Last edited by frederic; 09-07-12, 21:36.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by vasco
          In een ander topic deed jij die uitspraak al maar bleek het na wat vragen dat het nog om beta software ging welke jij gezien had. De een is enorm positief, een ander extreem negatief. Ik persoonlijk ben gepast nieuwschierig naar de X32 maar wel met argus ogen gezien de fabrikant. Voor de (kleine) bandjes en verenigingen zou het zeker iets kunnen zijn maar het kan uiteraard ook gaan vallen onder de o zo bekende reputatie van Behringer.
          We zullen zien als we het ding in ons handen krijgen.

Comment

• baumann
            • Jul 2012
            • 29

Originally posted by renevanh
            Nja, ik gok het er inderdaad niet op. Dat de software werkt geloof ik wel en dat het kan crashen ook (dat kun je met een M7CL of Digico ook voor elkaar krijgen). De X32 valt of staat met de klank (preamps, EQ's) en dat kunnen we maar op één manier beoordelen.

Terug naar de studentenvereniging: ik zou digitaal nooit aanraden in zo'n situatie om allerlei redenen, maar vooral om het hufterproof zijn (kanaaltje NOK op je analoge mixer of hele digimixer dood is een serieus verschil), het bediengemak en de mogelijkheden om iets snel uit te leggen. Denk er ook aan dat zo'n vereniging elk jaar van samenstelling veranderd en de meeste studenten binnen 5 jaar niet meer aanwezig zijn. Je kennis loopt na relatief korte tijd letterlijk de deur uit.
            Iemand met een beetje basis kan een defecte XLR nog wel traceren maar gaat gruwelijk de mist in bij een fout in de softpatch van een digimixer die niet terug te vinden is. Dat kun je ook wel weer voorkomen (koop een Si Compact ) maar dan nog... ik zou een analoge mixer aanraden.

Opties wat mij betreft:

Soundcraft LX7 II (zou ik zelf in eerste instantie aanraden, misschien omdat ik er zelf een heb)
            Soundcraft GB4/MH2 (2de hands MH2 moet te betalen zijn)
            Soundcraft series 4 (weet er nog wel eentje staan voor 6000,-)
            A&H ML serie, let op krakende faders/pots bij 2de hands tafels!
            Midas Venice

Wat mij betreft geen goede keuzes:

A&H GL series (halveert in prijs zogauw je de winkel uitloopt, snel problemen met inputs, faders en preamps)
            Mackie Onyx (op een of andere manier vertrouw ik het gewoon niet :P)
            DAP kopieen van o.a. LX7 (na 2 shows defecte phantom wekt geen vertrouwen)
            Dank voor je duidelijke lijstje. Hier kan ik weer duidelijk wat mee.

Over hufterproof, we zijn studenten, geen idioten

Comment

• Big Bang
              • Apr 2008
              • 652

Originally posted by baumann

Over hufterproof, we zijn studenten, geen idioten
              Nuchtere studenten zijn (in de regel) geen idioten, studenten met bier op juist des te vaker
              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• baumann
                • Jul 2012
                • 29

True Maar dat zijn de mensen met wie ik ermee ga werken als het goed is niet.

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Maar is dat over 3 jaar ook nog zo? En dat ene feestje waar het bier toch door de lucht vliegt, hoe los je dat dan op...?

Zij die de tafel bedienen zijn waarschijnlijk geen hufters, maar sommige mensen in je publiek wel.
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

Door je mixer op een afgeschermde plek te zetten, liefst hoger dan het publiek. Doen ze vaak ook met de DJ's om dat soort onzin te voorkomen.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by renevanh
                      Maar is dat over 3 jaar ook nog zo? En dat ene feestje waar het bier toch door de lucht vliegt, hoe los je dat dan op...?

Zij die de tafel bedienen zijn waarschijnlijk geen hufters, maar sommige mensen in je publiek wel.
                      Hoe los jij dat op dan?
                      Zijn echt niet alleen studentenfeestjes waar het bier door de lucht vliegt, heb het ook al meermalen op andere feesten meegemaakt.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• baumann
                        • Jul 2012
                        • 29

Originally posted by MusicXtra
                        Hoe los jij dat op dan?
                        Zijn echt niet alleen studentenfeestjes waar het bier door de lucht vliegt, heb het ook al meermalen op andere feesten meegemaakt.
                        Ik ben ook wel benieuwd. Tuurlijk gebeurd het. Maar wat doe je eraan? Behalve hoger zetten dan?

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Meestal weet je van tevoren al of het te verwachten is, ik heb altijd een stuk heel dik transparant plastic bij me wat ik met tape aan de voorzijde vastplak en wat over de mengtafel ligt.
                          Aan de bedieningskant kan ik er dan gewoon onder met mijn handen.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

De bierkap dus. Gewoon op maat laten maken, en dan zo dat je hem aan de bestaande vlindersluitingen van de kist van de mengtafel vast kan maken, geen mens die hem dr af schuift.

Daan
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

En het ergste is dat jullie daar in Holland te maken hebben met Heineken.
                              Dat is helemaal geen bier maar bleekmiddel. Als dat op je mengtafel terecht komt is het helemaal pasen.

Comment

• renevanh
                                • Oct 2004
                                • 2371

Originally posted by MusicXtra
                                Hoe los jij dat op dan?
                                In m'n algemene voorwaarden geschreven hebben staan dat schade door toedoen van opdrachtgever of gasten voor rekening van opdrachtgever komt.
                                Gelukkig doe ik dergelijke feestjes tot nu toe helemaal niet, dat is ook een oplossing
                                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...