Nieuwe mengtafel studentenvereniging

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • desolation
    • Jun 2012
    • 706

Die stagg drumkit kost geen knijt, en klinkt prima voor het geld. Een andere "aandrader" hier was het AKG rythm pack, daarin zit een D112. Een rotmicrofoon met een flets geluid voor live gebruik, terwijl dat kitje nog aardig wat centen kost.

En een down to earth mixer, das dan zo'n halfbakken Presonus? Of een oude versleten Mackie? Als het dan toch analoog moet zou ik nog eerder zeggen koop een nieuwe LX7ii. Maar dan nog zit je met het feit dat je met randapparatuur bij 9/10 zoveel zit over de balk te gooien dan een X32. En voor wat? Een instap anloogmixertje?
    Moest je nu ergens voor 1000-1200EUR een Venice of een GB4 op de kop kunnen tikken, tot daar aan toe. Maar gaan we nu echt beweren dat een Mackie van 700EUR de meeste fucking awesome geluidskwaliteit gaat bieden die een X32 niet kan? Of dat een goedkoop instapkitje van AKG dat evenzeer uit een goedkope Chinafabriek komt bangelijk veel beter is dan die staggkit die je nog nooit hebt gehoord?
    We kunnen hier nu allemaal de merknazi gaan uithangen, en das fijn als je zonder moeite 10k hebt te leggen voor een basic setup. Maar dat is hier niet het geval, wat de X32 tot prijs/kwaliteit een steengoede keuze maakt.

En over die STM: als je iemand wil die er in the field experience mee heeft zul je toch tot in Plailly moeten gaan vrees ik, want buiten Nexo engineers heeft niemand dat. Is daarom de info die ik rechstreeks van Nexo/AXL kreeg ineens niets waard?

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

Je blijft het punt missen.

een mackie klinkt eenvoudig beter dan een X32. Omdat er geluid uit komt. De X32 nog niet want je kan niet naar de winkel lopen om hem te kopen. Dat kon je vorig jaar ook niet. En het jaar daarvoor ook niet. Ondanks de persberichten van herr Uli zijn feestartikelenschrijvers.

Ook ik hoop dat de X32 doet wat ie zou moeten doen. Zeker de remote doos zit ik watertandend naar te kijken. Echter ik heb ooit dezelfde aandrang gehad met die DDX3216. Gelukkig kunnen onderdrukken want, om het zachtjes te zeggen, die jubel was wat voorbarig. Want ondanks het feit dat het een fantastisch ding was voor thuis in de homestudio, deed het ding live niet wat ie moest doen volgens de folder.

de tweedehands Venice heeft rete onbetrouwbare microfooningangen. Bij alle mij bekende jongerencentra en popkroegen zijn de inputs gaan knetteren. Ik heb een goed adresje van een reparateur die er stapels van heeft lopen opwaarderen. Als je er zelf een beetje ok mee omgaat loopt het wel los. Als jij door vrijwilligersgebruik nogal wat inputs langere tijd overstuurd dan gaat het mis. Oud model Midas Venice zijn trouwens bosch/dynacord mixers.
      lekker belangrijk!

Comment

• desolation
        • Jun 2012
        • 706

Zoals gezegd, 27 juli zijn ze er. En geluid kwam er toch wel echt uit op Prolight+Sound.
        Vermits het een studentenveriniging betreft zullen ze toch wel tot dan geduld kunnen hebben, het werkjaar begint toch pas in september.

Comment

• Roeltej
          • May 2001
          • 761

X32 vs de rest topic geworden :P

Waarbij de Behringer nog op de markt moet verschijnen, een keer op een 'beursje' heeft gestaan, maar verder niemand nog echte ervaring met dat ding heeft. Las in een ander topic nog dat dat ding bleek te crashen als een malle...
          Het is op zijn minst handig te wachten tot het ding echt op de markt is, met geluk de 27e, met wat pech wat later omdat ze of overal uitverkocht zijn, of gewoon niet op de 27e verschijnen... al kan beide ook natuurlijk.

Behringer is een merk met een niet al te beste reputatie. Een merk waar velen omheen lopen als ze wat nodig hebben, vooral als er geluid doorheen moet lopen en ineens zouden ze voor 2500 euro een wonderdoos maken dat hun hele reputatie doet vergeten en daarbij ook nog eens mogelijkheden kent waarbij je bij een A-merk 2-3 zoveel geld voor neer mag tellen, of meer...
          Ze hebben ook een leuke omruilgarantie, maar mochten er over een paar weken/maanden tijd ineens veel/alle X32's uitvallen, dan hebben ze ook niet genoeg stock om je snel weer te voorzien van een nieuwe mixer, daar kom je door enkele dagen beurs niet achter, misschien is de X32 die daar stond wel dagelijks vervangen, of meerdere malen per dag...

Wacht daarom eerst maar eens tot dat ding even op de markt is.
          Vitality Show

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

ik zou dan in ieder geval wachten tot de opvolger van de 01V96. Die is er ook nog niet, maar zit in de zelfde prijsklasse.

Misschien de presonus met remotebox. Nog niet te koop maar waarschijnlijk uiteindelijk goedkoper.

Of de rackmount versie van de line-6. Moet nog uitkomen maar is gebruikersvriendelijker.

kun je het bezwaar wat kleeft aan het aanraden van vapourware zo volgen?
            lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Roeltej
              Behringer is een merk met een niet al te beste reputatie. Een merk waar velen omheen lopen als ze wat nodig hebben, vooral als er geluid doorheen moet lopen en ineens zouden ze voor 2500 euro een wonderdoos maken dat hun hele reputatie doet vergeten en daarbij ook nog eens mogelijkheden kent waarbij je bij een A-merk 2-3 zoveel geld voor neer mag tellen, of meer...
              De wens is de vader van de gedachte.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RobertK
                • Jun 2012
                • 82

Waarom zie ik allemaal digitale tafels voorbij komen?
                Het zijn hobbyisten, geen profs.

ga voor een soundcraft gb4 (iets uitgebreider dan de gb2) met gewenste aantal kanalen, qua klank prefereer ik die boven de A&H.
                qua front rack: 2x TC m-350, behringer multigate en wat compressie (alesis 3630 of dbx, qua instap modellen).

Scoor een praktische multi (is het een blijvend setje? of moet het elke keer een hok in, etc.)

ervanuitgaande dat je mics/bekabeling verder allemaal al hebt.

Zo kan je stap voor stap upgraden maar blijf je een soliede basis houden die makkelijk en snel werkt,
                iets wat ik van digitaal niet kan zeggen in jullie situatie...

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Originally posted by desolation
                  Zoals gezegd, 27 juli zijn ze er. En geluid kwam er toch wel echt uit op Prolight+Sound.
                  Vermits het een studentenveriniging betreft zullen ze toch wel tot dan geduld kunnen hebben, het werkjaar begint toch pas in september.
                  Zoals al gezegd de backorders zijn groot dus de vraag is of zelfs november al in de winkels gehaald gaat worden. Ervaringen uit het verleden laten zien dat het wegwerken van backorders niet zo snel gaat als jij suggereert. Geluid zal er zeker ook wel uitkomen maar wat voor een geluid vragen wij ons allen af. Misschien even back on topic (een ander topic gaat helemaal speciaal over de X32) zodat de TS geholpen kan worden zonder science fiction. Niemand heeft nog maar enige hands-on ervaring met een X32. Ook ik ben gepast nieuwsgierig net als showband en menig ander maar ook terughoudend naar dit merk gezien ervaringen uit het verleden bij mijzelf als ook bij diverse andere.

Los van bovenstaande, bij iemand die hier net 2 weken posts en een stagg drumkit geweldig vind klinken (ken het setje helaas daar een drummer zijn eigen setje ook zo geweldig vond en ik sta open om te proberen. Was heel blij dat ik een Sennheiser kitje bij had) zet ik mijn vraagtekens bij de waarde van al je pro B-merk berichten die hier als paddenstoelen uit mijn beeld komen.
                  Last edited by vasco; 09-07-12, 14:50.

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

How graag even in zen context zetten ja. Ik vind dat setje prima klinken VOOR ZIJN PRIJS. Sub 200EUR maw. Wat dirt cheap is voor een drumkit.
                    Ik ga er zeker geen betaalde live jobs mee doen, daarvoor neem ik met veel meer plezier het setje mee dat ik wat voorheen opnoemde in het topic (beta52/91/56/98ADC/MXLV67N/SM57). Logisch ook, voor de prijs van die drumkit koop je 10 Stagg drumkits. We kunnen natuurlijk ook meteen iedereen die een zangmicrofoon vraagt opdringen dat ze een KMS105 MOETEN kopen, want dat klinkt beter dan een D5 of een SM58....

Kost jouw Sennheiser kit ook 200EUR? Lijkt me sterk, een E904 kost al 160EUR.
                    Het ging hier nog steeds in eerste instantie over een budgetvriendelijk oplossing voor een basic PA kit, een drumkit van 1500-2000EUR is NIET budgetvriendelijk.
                    Budgetvriendelijk is meestal B-merken, A-merken kosten namelijk klauwen aan geld.

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by showband
                      ik zou dan in ieder geval wachten tot de opvolger van de 01V96. Die is er ook nog niet, maar zit in de zelfde prijsklasse.

Misschien de presonus met remotebox. Nog niet te koop maar waarschijnlijk uiteindelijk goedkoper.

Of de rackmount versie van de line-6. Moet nog uitkomen maar is gebruikersvriendelijker.

kun je het bezwaar wat kleeft aan het aanraden van vapourware zo volgen?

Uit een filmpje op de website van Presonus blijkt dat ze een nieuwe mengtafel met digitale multie en stagebox plannen.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by vasco
                        Zoals al gezegd de backorders zijn groot dus de vraag is of zelfs november al in de winkels gehaald gaat worden. Ervaringen uit het verleden laten zien dat het wegwerken van backorders niet zo snel gaat als jij suggereert. Geluid zal er zeker ook wel uitkomen maar wat voor een geluid vragen wij ons allen af. Misschien even back on topic (een ander topic gaat helemaal speciaal over de X32) zodat de TS geholpen kan worden zonder science fiction. Niemand heeft nog maar enige hands-on ervaring met een X32. Ook ik ben gepast nieuwsgierig net als showband en menig ander maar ook terughoudend naar dit merk gezien ervaringen uit het verleden bij mijzelf als ook bij diverse andere.

Los van bovenstaande, bij iemand die hier net 2 weken posts en een stagg drumkit geweldig vind klinken (ken het setje helaas daar een drummer zijn eigen setje ook zo geweldig vond en ik sta open om te proberen. Was heel blij dat ik een Sennheiser kitje bij had) zet ik mijn vraagtekens bij de waarde van al je pro B-merk berichten die hier als paddenstoelen uit mijn beeld komen.
                        Ik heb me altijd afgevraagd welke beunhaas een mengtafel koopt die hij nog nooit gezien of getest heeft.
                        Ik heb hem al van dichtbij zien crashen.

Comment

• Roeltej
                          • May 2001
                          • 761

Originally posted by RobertK
                          Waarom zie ik allemaal digitale tafels voorbij komen?
                          Het zijn hobbyisten, geen profs.

ga voor een soundcraft gb4 (iets uitgebreider dan de gb2) met gewenste aantal kanalen, qua klank prefereer ik die boven de A&H.
                          qua front rack: 2x TC m-350, behringer multigate en wat compressie (alesis 3630 of dbx, qua instap modellen).

Scoor een praktische multi (is het een blijvend setje? of moet het elke keer een hok in, etc.)

ervanuitgaande dat je mics/bekabeling verder allemaal al hebt.

Zo kan je stap voor stap upgraden maar blijf je een soliede basis houden die makkelijk en snel werkt,
                          iets wat ik van digitaal niet kan zeggen in jullie situatie...
                          Zowel analoog als digitaal hebben hun voordelen, digitaal heb je alles in 1 doos zitten en met wat geluk nog een utp als multi. Nadeel is dat iedere digitale tafel anders werkt.
                          Analoog heb je naast je mixer nog wat randapparatuur nodig.

Toevallig nu bezig met iets vergelijkbaars, we hebben al een Presonus Studiolive, daar een maatcase bij en analoge multi (kan niet anders...) ben je ergens rond de 2800-3000 euro kwijt. Nadeel is dat dat ding bij ons nu een keer vastgelopen is, schijnbaar wel een zeldzaamheid, en we daarom nu als backup/ernaast een analoge set aan op opbouwen zijn.
                          Heb voor onder de 900 euro een 24 kanaals GL2200 geregeld, incl case en multi. Heb je wel 2e hands. Een case voor de randapparatuur, die ook extra plek inneemt, en zijn nu 2e hands/nieuw wat apparatuur bij elkaar aan het sprokkelen, wat EQ's, een galm, gates/compressors ed en dan daar nog de hele bekabeling bij.

Tot nu toe zitten we rond de 1800 euro, moet er nog een degelijke eq bij (nu alleen dbx) en zit je met 2e hands spullen ergens tussen de 2000 en 2500 euro. Wil je alles nieuw kan je daar nog wat bij optellen en zit je qua prijs ongeveer gelijk aan een compacte digitale mixer.

Analoog biedt je dan weer wel de mogelijkheid om later losse apparaten te upgraden, digitaal zit je vast aan het doosje wat je hebt staan, maar de laatste heeft dan wel bv wat handige presets per instrument, daar zal het niet optimaal mee klinken, maar krijg je wel weer relatief makkelijk een aardige sound, waar je bij analoog echt moet weten wat je aan het doen bent.
                          Vitality Show

Comment

• renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

Nja, ik gok het er inderdaad niet op. Dat de software werkt geloof ik wel en dat het kan crashen ook (dat kun je met een M7CL of Digico ook voor elkaar krijgen). De X32 valt of staat met de klank (preamps, EQ's) en dat kunnen we maar op één manier beoordelen.

Terug naar de studentenvereniging: ik zou digitaal nooit aanraden in zo'n situatie om allerlei redenen, maar vooral om het hufterproof zijn (kanaaltje NOK op je analoge mixer of hele digimixer dood is een serieus verschil), het bediengemak en de mogelijkheden om iets snel uit te leggen. Denk er ook aan dat zo'n vereniging elk jaar van samenstelling veranderd en de meeste studenten binnen 5 jaar niet meer aanwezig zijn. Je kennis loopt na relatief korte tijd letterlijk de deur uit.
                            Iemand met een beetje basis kan een defecte XLR nog wel traceren maar gaat gruwelijk de mist in bij een fout in de softpatch van een digimixer die niet terug te vinden is. Dat kun je ook wel weer voorkomen (koop een Si Compact ) maar dan nog... ik zou een analoge mixer aanraden.

Opties wat mij betreft:

Soundcraft LX7 II (zou ik zelf in eerste instantie aanraden, misschien omdat ik er zelf een heb)
                            Soundcraft GB4/MH2 (2de hands MH2 moet te betalen zijn)
                            Soundcraft series 4 (weet er nog wel eentje staan voor 6000,-)
                            A&H ML serie, let op krakende faders/pots bij 2de hands tafels!
                            Midas Venice

Wat mij betreft geen goede keuzes:

A&H GL series (halveert in prijs zogauw je de winkel uitloopt, snel problemen met inputs, faders en preamps)
                            Mackie Onyx (op een of andere manier vertrouw ik het gewoon niet :P)
                            DAP kopieen van o.a. LX7 (na 2 shows defecte phantom wekt geen vertrouwen)
                            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Originally posted by Roeltej
                              Waar je bij analoog echt moet weten wat je aan het doen bent.
                              Je moet ALTIJD echt goed weten wat je aan het doen bent! En als jij het niet weet moet de persoon die het wel weet naast je staan (in het geval van de studentenvereniging)...

Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Als de norm "hufterproof" is, zal je volgens mij ook geen voordeel halen uit een analoge tafel.

Een hufter is voor mij iemand die niet weet waar hij mee bezig is en daardoor apparatuur om zeep helpt.
                                Een analoge tafel wordt door zo iemand even snel door de mangel gehaald als een digitale tafel.
                                Door jarenlang in een jeugdhuis bezig geweest te zijn weet ik uit ervaring dat je 1 iemand moet aanstellen, die weet waar hij mee bezig is.
                                Cruciale apparatuur (zoals versterkers) moet achter slot en grendel zitten met 1 knop aan: aan/ uit.
                                Last edited by frederic; 09-07-12, 21:48.

Comment

Working...