Nieuwe mengtafel studentenvereniging

Collapse

X
- 

- 

heb dit topic nagelezen, en valt me op dat 3 kwart bezaaid is met vooral onzin over situaties waar niet om gevraagd word.

studenten vereniging zoekt een nieuwe mengtafel: zoeken naar een gl2200 24 kanaals versie, die dingen kunnen tegen een stootje en een drankje
 verder meteen zoeken naar een 2de hands kist hiervoor en klaar ben je

meer werd toch niet gevraagd?Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
- 

- 

want?

als je budgetair moet werken lijkt me een mengtafel eerste prio, een multi kabel 2de prio, en een fx / dynamics rack 3dr prio

een mixer kan op het podium staan als er geen geld is voor een multi systeem, afluistering van je foh signaal kan via koptelefoon of af en toe heen en weer lopen

zelfde met fx/dynamics, een foh eq lijkt me meer prio dan wat voor galmpje / compressor dan ook, tenslotte hebben hele volksstammen ook kunnen mixen zonder extra spullen eromheen en word dat nog steeds gedaan

even gezegd hebbende: bovenstaande is niet bedoelt om je af te zeiken maar als een algemene opmerking naar iedereen die meeleestFreelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
- 

Het is 2012.....
 Een band mixen vanaf het podium is simpelweg onmogelijk, afluisteren van de FOH mix via een koptelefoon terwijl er een band pal naast je aan het spelen is is al net zo onmogelijk. Heen en weer lopen om te luisteren betekent dat je altijd achter de feiten aanloopt (en veel kilometers moet maken om een beetje acceptabele mix te maken).
 Kan me niet voorstellen dat TS hiernaar op zoek is. De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig! De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
- 

@Shure-fan:
 Met vele anderen prefereer ik een microfoon kopende klant
 er op te wijzen dat hij wellicht ook een microfoonkabel nodig heeft.
 Oftewel, is TS zo breed mogelijk geadviseerd!

Het is beter een totaalplaatje te hebben en te weten wat je nu
 koopt en wat later, zodat je nu al kunt anticiperen op later.
 Dat scheelt: "als ik dat geweten had" ......

Verder geeft TS aan dat er budget aanwezig is, maar dat
 dit enkel beschikbaar komt op een goede onderbouwing.

Doorgaans beslist binnen een SV het praesidium hierover
 en niet enkel 'Vrouwe Pecunia'. Dit zijn ook vaak mensen
 die een aanvraag niet eenzijdig benaderen maar hun licht
 er van alle kanten op laten schijnen. Een zo breed mogelijke
 voorlichting is dan welkom om te komen tot de juiste afweging.

Vandaar de breedte-info aan TS.

Grtz

Nes

ps: 'Pecunia non olet'Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
- 

Je zit dan wel in een iets hogere prijsklasse dan de stageboxen van Behringer zelf. Voordeel is dan wel dat je goeie pre-amps hebt, iets waar Behringer in het verleden in het analoge gedeelte het nog een beetje af liet weten.

De X32 kan ook gewoon analoog aangesloten worden, dus upgraden naar een digitale stage-box in een later stadium is ook nog iets wat je kan overwegen.

Ik zou hier ook gauw naar de X32 neigen, ook makkelijk opgezet als je een band moet mixen ipv DJ's, compact, en het voordeel van een digitale tafel is dat je ook presets terug kan roepen als iemand (per ongeluk) de mix verprutst.

Qua microfoons, kijk inderdaad naar het rijtje van Desolation, al zou ik wireless echt alleen gebruiken als er veel ruimte in de zaal is. Als de zangers maar 2 meter van hun plaats komen, geef ze een paar meter snoer extra. First make it work, then make it look pretty! First make it work, then make it look pretty!Comment
- 

Wireless stond er maar bij ter info, ik zou het ook niet snel voorzien. Een normale SM/Beta 58 is quasi onverwoestbaar en algemeen aanvaard dus ideaal. Hoewel ik zelf liever een E945 zie, maar kom 

Die Midas box is idd een stuk duurder, maar ik zet het er liever bij om aan te tonen dat het kan. De normale digisnake van Behringer (S16) is echter wel écht goedkoop, zelfs tweedehands moet je al je best doen om voor dat geld analoog een 16/8 multi te kopen met harting of VEAM stekkers op. Laat staan een 32/16.Comment
- 

toch nogmaals de oproep.

die X32 schijnt nu naar de bestellingen eindelijk afgeleverd te gaan worden. De verwachting is dat de gewone winkel tot oktober ze niet heeft. En tot nu toe waren de voorspellingen fout... het duurde alijd langer bij dit ding.

gebruikerservaring is er niet.

Willen alle forumleden zich aub houden bij het aanraden om huiden van bestaande beren te schieten.lekker belangrijk!Comment
- 

Heb je een allergie aan Behringer of zit er een andere reden achter je kruistocht?

Het ding ligt op 27 juli in de winkel, ze zijn reeds verscheept en Behringer heeft de productie enorm opgeschroefd. Ja, er zijn véél backorders, en ja die moeten ingevuld worden, maar als je moeite doet ga je er zeker eind juli een kunnen bemachtigen vermits FACE er een hele hoop heeft gereserveerd voor Belgiê.Comment
- 

En nu mag je mij wel even uitleggen waarom je voor dat ene verdwaalde bandoptreden in de 2 maanden zo hard een multi-systeem met Harting/Socapex/VEAM nodig zou hebben. Dan is het toch niet te veel moeite om eventjes 20 stekkertjes te prikken.Die Midas box is idd een stuk duurder, maar ik zet het er liever bij om aan te tonen dat het kan. De normale digisnake van Behringer (S16) is echter wel écht goedkoop, zelfs tweedehands moet je al je best doen om voor dat geld analoog een 16/8 multi te kopen met harting of VEAM stekkers op. Laat staan een 32/16.

Voor een bedrijf wat op tour gaat en elke dag de multi moet bouwen en breken is het een ander verhaal natuurlijk.First make it work, then make it look pretty!Comment
- 

Dat moet niet, maar een degelijke nieuwe stagebox met vaste stekkertjes kost je ook al 5-600EUR. Dan koop je naar mijn mening beter 2dehands een pro-use multikabel. En dan gaat het om een 24/8 kabel, dan heb je nog 8in en 8out op je mixer die onbruikbaar is.Comment
- 

beste desolation, om het eens met een jijbak te beantwoorden. Er is een forumlid net geen twee weken aan het posten.Heb je een allergie aan Behringer of zit er een andere reden achter je kruistocht?

Het ding ligt op 27 juli in de winkel, ze zijn reeds verscheept en Behringer heeft de productie enorm opgeschroefd. Ja, er zijn véél backorders, en ja die moeten ingevuld worden, maar als je moeite doet ga je er zeker eind juli een kunnen bemachtigen vermits FACE er een hele hoop heeft gereserveerd voor Belgiê.
 Die maakt via nexo STM en behringer X32 voor driekwart van zijn posts reclame voor apparatuur waar je in het veld, om het voorzichtig te zeggen, nooit veel ervaring mee opgedaan kan hebben.

"Een X32 heeft 2 sharc processors!!!" en Staggdrummicrofoonkitjes ook wel aanraders vind.

Daar ben ik geen kruistocht tegen aan het voeren. Dat is gewoon tegensputteren zoals in dit forum gebruikelijk is.

Als jij de 2Keur in goede microfoons en een down to earth mixer steekt ga ik er prima mee werken, dank u wel. Dat baseer ik op tevreden klanten. Als jij 3,5Keur staggdrumset en een X32 loslaat op 19 jarige studenten KAN het goed werken. Ik heb daar wel bedenkingen bij. En zou er zeker geen beta-testopstelling van maken voor herr Uli.lekker belangrijk!Comment

Comment